Tuono Bastards Deel 21

Schokbreker helemaal schoon gemaakt en voor revisie en onderhoud bij HK suspension geweest.
Vanochtend eronder geschroefd - ben benieuwd hoe het rijdt.

20191012_115655.jpg
 
Laat even weten hoe het bevalt met deze doorsteek,
Ik vergis me betreft de remblokjes, ik heb er in elke klauw 4 kleintjes zitten.
Mijn Tuono is van begin 2007 maar de productiedatum is 2006.
Vandaag bij Lelystad wat rondjes gereden, waarvan een deel in serieuze regen -O-

20191013_125842.jpg


Maar.... de voorvork is top, erg blij met de combinatie van nieuwe veren, olie en seals en de doorsteek bevalt goed, de motor stuurt fijner in. Nadeel lijkt dat de achterkant soort van zoekerig is op snelweg. Binnenkort eens contact opnemen met Hyperpro en weer wat proberen.
 
Vandaag bij Lelystad wat rondjes gereden, waarvan een deel in serieuze regen -O-

Bekijk bijlage 1435754

Maar.... de voorvork is top, erg blij met de combinatie van nieuwe veren, olie en seals en de doorsteek bevalt goed, de motor stuurt fijner in. Nadeel lijkt dat de achterkant soort van zoekerig is op snelweg. Binnenkort eens contact opnemen met Hyperpro en weer wat proberen.
Ik weet dat het op hogere snelheden onstabiel kan aanvoelen/worden,
Over welke snelheid men dan praat??, geen idee eigenlijk.
Ik zal er na de winter ook eens mee expirimenteren.
Dank voor de info. :t
 
Laatste keer pvi dit jaar? Ziet er leeg uit.
Of was je #1 in de snelste groep? ;)

Hoeveel ringen steken je voorpoten nu uit bij de kroonplaat boven? 3?
 
Bij 120+ kmh lijkt de motor wat zoekerig te worden.
Dat is wel erg snel,
bandenspanning en vooral achterband in goede conditie?
Een (beginnende) platte kant wordt vaak ook zoekkerig over lengterichels.
Slecht wegdek?
Of misschien nog wat fine-tunen van de achterschokbreker, maar daar zullen ze bij Hyperpro wel uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor graag hoe het wel moet.
We praten over voor 1cm omlaag en achter 1 cm omhoog.
Ben benieuwd naar je tips!

Ik denk dat dat teveel van het goede wordt, als je nu achter omhoog zet wordt het nog zenuwachtiger.
Het geheel stuurt in korte bochten scherp in maar in lange bochten en rechtuit word het onstabiel bij hoge(re) snelheden.
Maar, je zou toch nog naar Hyperpro, vraag hun om advies en laat hun alles voor je afstellen.
Dat doen ze gratis.

En misschien moet je het wel zoeken in een wiellager of zo, dat zoekerige op de snelweg bedoel ik.
 
Conclusie vandaag van Hyperpro:

De voorvork 3 ringen doorsteken en de kont zo hoog als ie nu staat is normaal geen probleem.

Probleem zit hem in het balhoofd, lagers zijn versleten.

Voor nu op zoek naar een punt waar de motor weer stabiel voelt door te spelen met de hoogte van de voor en achterkant en daarnaast het balhoofdlager laten vervangen.
 
Conclusie vandaag van Hyperpro:

De voorvork 3 ringen doorsteken en de kont zo hoog als ie nu staat is normaal geen probleem.

Probleem zit hem in het balhoofd, lagers zijn versleten.

Voor nu op zoek naar een punt waar de motor weer stabiel voelt door te spelen met de hoogte van de voor en achterkant en daarnaast het balhoofdlager laten vervangen.

Klinkt beetje zonde van je tijd on voor nu weer te gaan zoeken naar de juiste configuratie als het vervangen van balhoofdlager daadwerkelijk probleem is. Kun je dat niet eerst doen en dan eventueel achteraf nog wat fine-tunen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan