Tuono Bastards Deel 21

Ik kwam deze tegen.


Dynamisch en tevens aan de achterzijde ook nog zichtbaar. Hij verkoopt ook een relais erbij maar dit is weer iets anders dan een weerstand, is volgens mij ook weer nodig omdat ze dynamisch zijn.

Vraag me alleen sowieso af of dit zomaar kan. Ook omdat de raw achter geen led is. Heb niet zo'n zin om het electra deel van mijn motor te frituren.:+
 
Ik ben er achter dat nu mijn derde dynamo in een jaar tijd de geest aan het geven is :( hij laadt nog maar bij met max 13, nog iets volt :( Wat kan ik hier nog aan doen mensen?
 
Ik ben er achter dat nu mijn derde dynamo in een jaar tijd de geest aan het geven is :( hij laadt nog maar bij met max 13, nog iets volt :( Wat kan ik hier nog aan doen mensen?
Weet het even niet precies meer maar jij hebt hem toch bij de dealer laten vervangen? Sowieso terug ermee ivm garantie aanspraak. Maar hoe ze het ook oplossen ik had er sowieso voor gekozen om hem te laten wikkelen bij sevior.
 
Nee, nieuwe erin (imitatie). Die ging binnen 2 maanden ook stuk. Daarna weer een nieuwe (betere/zwaardere/lichtere/idontknow) maar die geeft nu ook maar 13v. Alles zelf vervangen. Daar kun je verder niet zoveel fout aan doen. 't Is een k*tklus, maar daar fikken je spoelen niet van door.
 
Nee, nieuwe erin (imitatie). Die ging binnen 2 maanden ook stuk. Daarna weer een nieuwe (betere/zwaardere/lichtere/idontknow) maar die geeft nu ook maar 13v. Alles zelf vervangen. Daar kun je verder niet zoveel fout aan doen. 't Is een k*tklus, maar daar fikken je spoelen niet van door.
Heb je de originele nog? Zo ja, die opsturen naar Sevior. Ben je van al het gedonder af. En mocht er toch iets zijn dan zit er tenminste ook garantie op. Let wel op dat je sevior de originele geeft andere wikkelt hij niet.

Ik weet niet waar je deze stator dan gekocht hebt maar zou toch maar eens met de verkoper proberen te overleggen. Onderdelen zit ook garantie op.
 
Ik ben er achter dat nu mijn derde dynamo in een jaar tijd de geest aan het geven is :( hij laadt nog maar bij met max 13, nog iets volt :( Wat kan ik hier nog aan doen mensen?
Ik heb ooit een imitatie dynamo er op laten zetten tijdens een vakantie in Italie, deze ging 700km mee. Daarna een orginele van 350 watt en deze draait al 3 jaar zonder problemen.
 
Heb je de originele nog? Zo ja, die opsturen naar Sevior. Ben je van al het gedonder af. En mocht er toch iets zijn dan zit er tenminste ook garantie op. Let wel op dat je sevior de originele geeft andere wikkelt hij niet.

Ik weet niet waar je deze stator dan gekocht hebt maar zou toch maar eens met de verkoper proberen te overleggen. Onderdelen zit ook garantie op.

Hier dezelfde ervaring. Naar sevior ermee, al het andere is zooi.
 
Los daarvan. Is de koeling dan gewoon onvoldoende? Is de olie mod een must? Ik gooi er alleen de beste olie in, en houd hem op peil. Je zou haast zeggen dat er iets anders aan de hand is... te zwaar vliegwiel? Teveel inductie? ... feit blijft dat ik de boel dus voor de derde keer uit (en in) elkaar moet gaan zetten. Je wordt er op een gegeven moment handig in, maar kan mijn tijd wel beter gebruiken. #frustratie
 
Los daarvan. Is de koeling dan gewoon onvoldoende? Is de olie mod een must? Ik gooi er alleen de beste olie in, en houd hem op peil. Je zou haast zeggen dat er iets anders aan de hand is... te zwaar vliegwiel? Teveel inductie? ... feit blijft dat ik de boel dus voor de derde keer uit (en in) elkaar moet gaan zetten. Je wordt er op een gegeven moment handig in, maar kan mijn tijd wel beter gebruiken. #frustratie
Combinatie van.

Maar bij de sevior modificatie en een oliepeil wat je ten alle tijde op max houd ben je klaar.

Olie mod en/of andere spanningsregelaar (bijvoorbeeld mosfet) is dan niet nodig.
 
Wie zei dat Givi tanklock systeem niet voor Tuono V4 is/past?! Vanaf nu wel💪
20191127_171024.jpg
 
Ja, geluid is echt top....de mijne nu ook in de winterslaap 😉

staat mooi geparkeerd zie ik zo! Nice...
Had ik ook maar wat meer plek, dan zou die van mij ook binnen staan 😀

hopelijk is de winter snel voorbij 😝

heb er overigens een speeltje bij binnenkort.. iets voor woon werk verkeer.. Benelli tnt 125

Ziet er snel uit, maar heeft maar iets van 11pk.. maar verbruik is 1 op 45 en is leuk speeltje
 

Bijlagen

  • DD693D10-EE61-4B58-B48C-5507AE11C9E7.png
    DD693D10-EE61-4B58-B48C-5507AE11C9E7.png
    106 KB · Weergaven: 15
As we speak wordt mijn stator opnieuw gewikkeld bij Hans van Sevior. Had een lekkere bak koffie en een goed verhaal.
Kan de Tuono zijn werk weer doen in de winter ;)

Echt een enthousiaste vent die je graag veel verteld over hoe het werkt. Hij wilde me zelfs even leren hoe ik het beste kan solderen. Helaas had ik op dat moment minder tijd dan hij haha. En je stator kan er dan wel weer ff tegen :t
 
Zie mijn insta .. ben op de helft. Van het weekend alles inbouwen. Met een drukke baan en gezin komt het neer op de avonduurtjes ;)
Wacht nog op verse olie, de rest komt goed! Wel spannend om de stekkers te solderen (want dat doe ik niet zo vaak, dus heb er niet zo'n handigheid in).
 
Terug
Bovenaan Onderaan