Tuono Bastards Deel 21

Gisteren dus ook weer de nodige kilometers kunnen maken.
Bij km-stand 800 was inmiddels wel duidelijk dat m'n "winterbandjes" het niet tot aan de 1000 km zouden redden. B|
Daarom maar besloten m'n nog bewaarde xtra set velgen, inmiddels compleet met nieuwe schijven en abs/TC ringen, versneld te monteren. Rijden dus ook écht wel stukje beter dan die kauwgombandjes. :]:}Bekijk bijlage 1482946Bekijk bijlage 1482948Bekijk bijlage 1482947

Van het ene uiterste naar het andere?
:+
 
Gisteren dus ook weer de nodige kilometers kunnen maken.
Bij km-stand 800 was inmiddels wel duidelijk dat m'n "winterbandjes" het niet tot aan de 1000 km zouden redden. B|
Daarom maar besloten m'n nog bewaarde xtra set velgen, inmiddels compleet met nieuwe schijven en abs/TC ringen, versneld te monteren. Rijden dus ook écht wel stukje beter dan die kauwgombandjes. :]:}Bekijk bijlage 1482946Bekijk bijlage 1482948Bekijk bijlage 1482947
Staat hem goed de rode wielen.
denk de donker metallic rode wielen van de RSV4 nog beter:P
 
Staat hem goed de rode wielen.
denk de donker metallic rode wielen van de RSV4 nog beter:P

Mwah, die neigen me teveel naar roze, deze zijn besteld maar levertijd valt beetje tegen. B|

Rotobox_Bullet_Front.jpg
Rotobox_Bullet_Rear_Symm.jpg
 
Iemand ervaringen met goedkopere bar end spiegels? Ik heb nu spiegels waar ik vrij weinig in zie, ben aan het kijken of ik de originele terug ga zetten of dat ik voor bar end mirrors moet gaan. (tuono v4 2012)
 
had deze ook al gezien, en zijn echt super mooi, mooier dan die andere modellen van Rotobo.
dit ga je wel merken in het stuur gedrag!
Zet je er ook een lichgewicht tandwieldrager op en een lichtgewicht remschijf?

Tandwieldrager is bijbesteld ja, mét titanium bouten.
Voorlopig gewoon de standaard remschijf, zit er wel ik in dat ik m'n "reserve/xtra schijf van een dubbel aantal perforaties ga voorzien. O-)
 
1000 beurt vandaag laten doen bij Jarno (de Zwart Motoren) en de daarbij behorende software update.
Brommer levert dus nu z'n volledige vermogen, wist het al van m'n 2017 model maar ben wederom onder de indruk.
Ding is, met de juiste rijmodus gekozen, indrukwekkend sterk. :} :]
 
Stilaan een voor een de broodnodige modificaties, vandaag Garminsteun en plaathouder. Ziet er al meteen stukje strakker uit.
Aanstaande dinsdag komt iig de Evo eronder. :Y *O* Bekijk bijlage 1484179Bekijk bijlage 1484180
Je hangt er inmiddels wel een bak geld an.
Dekt je verzekering dit óók allemaal ?
Bij mij werd m'n 14 maanden oude motor gepikt.
Achteraf goed verzekerd...... maar daar kwam ik later pas achter.
Vooral accessoires worden veelal tót een max bedrag mee verzekerd.
 
Je hangt er inmiddels wel een bak geld an.
Dekt je verzekering dit óók allemaal ?
Bij mij werd m'n 14 maanden oude motor gepikt.
Achteraf goed verzekerd...... maar daar kwam ik later pas achter.
Vooral accessoires worden veelal tót een max bedrag mee verzekerd.


Accessoires zijn standaard meeverzekerd tot €2500,-, voor de overstijgende kosten kan ik me bijverzekeren, wat ik dus ook zeker ga doen. O-)
 
Eerste run vandaag gedaan bij Nippon Bikes, in afwachting van de andere goodies maar het begin is bemoedigend.
Dinsdag Akra Evo2 eronder frotten, dan weer naar Tilburg. :]
Eerste run.jpeg
Testrun slopend.jpg

Voor eind april komen de rest van de goodies als Gabro z'n belofte gestand doet, dan weet ik wat het écht brengt. :Y
 
Ik heb een probleem met een haperende / trillende toeren teller op m'n 2008 Tuono.
De naald trilt, en staat meestal op onjuiste posities en loopt ook niet met de toeren mee omhoog of omlaag. Op dit moment gewoon onbruikbaar.

Ik heb het dashboard al een keer open gehad, maar niets vreemds te ontdekken aan de binnenkant.
Gisteren de Ecu even gewisseld. Probleem blijft bestaan dus de Ecu kan ik uitsluiten. Meest voor de hand liggend is toch het dashboard zelf.
Weet iemand een goed en betaalbaar adres waar ik m'n dashboard zou kunnen laten nakijken?
 
Ik heb er geen ervaring mee, dus of het volgende helpt is mij onbekend (wel in een andere situatie bij mij een issue geweest): alle "betrokken" stekkers nalopen, loshalen en checken op goed contact). Misschien een overgangsweerstand of los (trillend) contact.
 
Stekkers heb ik nagekeken, ziet er allemaal smetteloos uit.
Boordspanning heb ik niet gecontroleerd, mijn multi-meter is overleden... Dacht dat het via het menu ook moet kunnen, maar onder 'diagnostics' vraagt 'ie om een service code.
Echter verwacht ik niet dat er een probleem is met de boordspanning, afgezien van de toerenteller werkt alles helemaal naar behoren, wanneer ik de motor niet gebruik ligt 'ie altijd aan een optimate druppelaar.
 
Stekkers heb ik nagekeken, ziet er allemaal smetteloos uit.
Boordspanning heb ik niet gecontroleerd, mijn multi-meter is overleden... Dacht dat het via het menu ook moet kunnen, maar onder 'diagnostics' vraagt 'ie om een service code.
Echter verwacht ik niet dat er een probleem is met de boordspanning, afgezien van de toerenteller werkt alles helemaal naar behoren, wanneer ik de motor niet gebruik ligt 'ie altijd aan een optimate druppelaar.
Is het een Gen 2 Tuono?

Motor stationair laten lopen in zijn vrij. Knop links op Mode zetten en dan het kleine knopje linksvoor indrukken. Krijg je vanzelf voltage te zien. Toerental opvoeren tot plusminus 3000 toeren en kijken wat hij aangeeft.

Multimeter is uiteraard betrouwbaarder maar voor nu is dit beter dan niets.

Dat hij aan de acculader ligt is prima maar staat los van een stator die ligt te rommelen.

Ps. Fijne Pasen iedereen. Ondanks deze wat vreemde tijden.
 
Is het een Gen 2 Tuono?

Motor stationair laten lopen in zijn vrij. Knop links op Mode zetten en dan het kleine knopje linksvoor indrukken. Krijg je vanzelf voltage te zien. Toerental opvoeren tot plusminus 3000 toeren en kijken wat hij aangeeft.

Multimeter is uiteraard betrouwbaarder maar voor nu is dit beter dan niets.

Dat hij aan de acculader ligt is prima maar staat los van een stator die ligt te rommelen.

Ps. Fijne Pasen iedereen. Ondanks deze wat vreemde tijden.

Ja, het is een Gen 2 van 2008.
Toerental op 3000 zetten is wat lastig wanneer de toerenteller niet werkt, maar met een beetje spelen met de toeren zit de spanning tussen 14.0 en 14.3 volt, althans wat op het display aangegeven wordt.
Is deze waarde goed, of juist aan de (te) hoge kant?
 
Ja, het is een Gen 2 van 2008.
Toerental op 3000 zetten is wat lastig wanneer de toerenteller niet werkt, maar met een beetje spelen met de toeren zit de spanning tussen 14.0 en 14.3 volt, althans wat op het display aangegeven wordt.
Is deze waarde goed, of juist aan de (te) hoge kant?
Nee, dat is geen verkeerde waarde. En stationair?

Lijkt erop dat de stator goed is.

Wanneer je de motor op contact zet zie je de naald wel omhoog en weer volledig terug gaan?
 
Nee, dat is geen verkeerde waarde. En stationair?

Lijkt erop dat de stator goed is.

Wanneer je de motor op contact zet zie je de naald wel omhoog en weer volledig terug gaan?
Stationair rond 14.0V
Bij op contact zetten komt de naald wel in beweging, maar start / eindigt niet altijd op de juiste posities.
Zie filmpjes voor wat de toerenteller doet.
 

Bijlagen

  • 1 en 2.zip
    6 MB · Weergaven: 8
  • 3.zip
    4,4 MB · Weergaven: 5
Stationair rond 14.0V
Bij op contact zetten komt de naald wel in beweging, maar start / eindigt niet altijd op de juiste posities.
Zie filmpjes voor wat de toerenteller doet.

Die is flink van het padje ja.:/

Wanneer is dit probleem begonnen?

Je kunt misschien de accu nog eens afkoppelen misschien dat hij zich reset. Alhoewel ik me dit afvraag en sowieso op eigen risico ivm eventuele km reset.
 
Terug
Bovenaan Onderaan