Tuono Bastards Deel 21

Beste Tuono liefhebbers, ik heb mijn MT09 verkocht en ben opzoek naar wat nieuws. Zat lang op het spoor van de Speedtriple, maar kwam ook ineens de Tuono RSV4 tegen die ik wel erg dik vond.
Kunnen jullie mij wat vertellen over de betrouwbaarheid, een Jap durf ik bijna blind te kopen. Een Italiaan ben ik dan toch wat minder zeker van mijn zaak.
Zijn er specifieke punten waar op te letten? Ik heb onderstaande motor gezien, en wil daar deze week gaan kijken.
Als er tips zijn waarom wel of niet te doen dan hoor ik het graag, en wie weet komt er weer een Tuono rijder bij :P.

Ik zou nog even wat onderzoek doen naar de betreffende zaak. . .
Van de V4's ben ik niet zo op de hoogte, maar daar waren wel wat aandachtspunten.
 
Jongens, ik zit te kijken naar een radiale rempomp en daarbij m'n spiegel behouden.

Opties die ik zie:
- Brembo RCS pomp met klem voor spiegel
- Tuono V4 2017 rempomp
- Monster S4(R) rempomp?

Iemand die uit het hoofd weet waar ik tegenaan loop met het schroefdraad van de spiegel?
Nog andere opties misschien?
Ik heb nog een radiale rempomp liggen , komt van mijn oertuono af, Intresse?
 
En de eerste serie is deze van bouwjaren rond 2011? En is er iemand die weet wat de problemen dan waren?

Er zijn gasten die complete blokwissels hebben moeten doen.. Er zijn er ook die nooit iets gehad hebben maar probleem vrij zijn ze zeker niet. Ze zuipen ook en hebben een relatief kleine tank, sommige mensen vinden dat belangrijk.
Check of alle recalls zijn uitgevoerd. De versies met APRC hadden minder problemen, de 1100 is gewoon stukken beter en heeft ook een grotere tank.

En over die zaak, ik woon er in de buurt. Ik haal daar nog geen motor al geven ze hem gratis aan me.
 
Er zijn gasten die complete blokwissels hebben moeten doen.. Er zijn er ook die nooit iets gehad hebben maar probleem vrij zijn ze zeker niet. Ze zuipen ook en hebben een relatief kleine tank, sommige mensen vinden dat belangrijk.
Check of alle recalls zijn uitgevoerd. De versies met APRC hadden minder problemen, de 1100 is gewoon stukken beter en heeft ook een grotere tank.

En over die zaak, ik woon er in de buurt. Ik haal daar nog geen motor al geven ze hem gratis aan me.

Bedankt voor je antwoord, complete blokwissels klinkt ook niet echt super... waren dat dan circuitgebruikers of gewoon met normaal gebruik? Voor het circuit heb ik wat anders, dus is voor ‘’normaal’’ gebruik. Wat betreft die zaak, wat is daar de reden van als ik vragen mag? Hoor diverse verhalen over schades en import. Importeren doen ze overal, en is geen ramp mits beetje historie erbij en het een nette fiets is.. vind ik..
 
Bedankt voor je antwoord, complete blokwissels klinkt ook niet echt super... waren dat dan circuitgebruikers of gewoon met normaal gebruik? Voor het circuit heb ik wat anders, dus is voor ‘’normaal’’ gebruik. Wat betreft die zaak, wat is daar de reden van als ik vragen mag? Hoor diverse verhalen over schades en import. Importeren doen ze overal, en is geen ramp mits beetje historie erbij en het een nette fiets is.. vind ik..
Ik heb in 2012 een nieuwe met APRC gekocht, wel met een kleine tank.
Heb er in 2013 een grotere tank op gezet.
Die ligt er nog.
Rapide bike er op gezet.
Toen lieptie 1:14.
En had 173 pk.
44.000 km op gereden, zonder echte problemen.
Geen olie gebruik.
Vorig week heb ik hem weer gespot op de parkeerplaats in Bodegraven.
Echt een gave fiets...... nog steeds
 
Zeker weten. O-)




Laat dát nou heel erg meevallen. *O*




Redelijk bizar want niet echt verwacht. Blijkt echter wel uit dat Gabro goed z'n huiswerk gedaan heeft toen hij concludeerde dat een 2017 "manifold" het best goed zou kunnen doen op de tweedehands markt. Doet voor een ouder type hetzelfde welhaast als een Evo1 systeem. :}
Gelukkig is zijn stage 3 kit op maat gemaakt voor "mijn" brommer.
Gefocust op trekkracht bij lage toeren iig, extra paardjes zijn meegenomen straks.
Wellicht ooit, bij klepspeling check bijvoorbeeld, ff kijken hoe precies de kleptiming staat. Wil ooit ook nog wel zinvol zijn om die te perfectioneren. :t
Was ook sarcastisch bedoeld:+ vind hem juist heel hard gaan. Lekker sterk midden gebied ook.
Net nog lekker rondje gereden.
Dat geluid blijft mooi, hoe lang je hem ook hoort
 

Bijlagen

  • E9FD0322-EDB2-4506-8666-0DC165520CC8.jpeg
    E9FD0322-EDB2-4506-8666-0DC165520CC8.jpeg
    80,5 KB · Weergaven: 15
Bedankt voor je antwoord, complete blokwissels klinkt ook niet echt super... waren dat dan circuitgebruikers of gewoon met normaal gebruik? Voor het circuit heb ik wat anders, dus is voor ‘’normaal’’ gebruik. Wat betreft die zaak, wat is daar de reden van als ik vragen mag? Hoor diverse verhalen over schades en import. Importeren doen ze overal, en is geen ramp mits beetje historie erbij en het een nette fiets is.. vind ik..

Veel scheve import, opgeleukte schade fietsen, km standen terugdraaien, snelle handel etc. Ik raad iedereen echt aan daar weg te blijven maar uiteindelijk moet je het zelf weten. Zoals je leest bij Padde bijvoorbeeld zijn er ook genoeg mensen met alleen goede ervaringen.. Maar weet gewoon dat de de eerste generatie v4 echt niet kogelvrij is.
 
Beste Tuono liefhebbers, ik heb mijn MT09 verkocht en ben opzoek naar wat nieuws. Zat lang op het spoor van de Speedtriple, maar kwam ook ineens de Tuono RSV4 tegen die ik wel erg dik vond.
Kunnen jullie mij wat vertellen over de betrouwbaarheid, een Jap durf ik bijna blind te kopen. Een Italiaan ben ik dan toch wat minder zeker van mijn zaak.
Zijn er specifieke punten waar op te letten? Ik heb onderstaande motor gezien, en wil daar deze week gaan kijken.
Als er tips zijn waarom wel of niet te doen dan hoor ik het graag, en wie weet komt er weer een Tuono rijder bij :P.


Ik zou bij deze motorzaak heel goed uit mijn doppen kijken, ze staan nou niet bepaald als goed bekent.
Veel schade gevalletjes die opgelapt zijn en meer ongein, niet in alle gevallen maar toch een punt van aandacht.
Google maar eens naar ervaringen met Jager motoren.
 
Beste Tuono liefhebbers, ik heb mijn MT09 verkocht en ben opzoek naar wat nieuws. Zat lang op het spoor van de Speedtriple, maar kwam ook ineens de Tuono RSV4 tegen die ik wel erg dik vond.
Kunnen jullie mij wat vertellen over de betrouwbaarheid, een Jap durf ik bijna blind te kopen. Een Italiaan ben ik dan toch wat minder zeker van mijn zaak.
Zijn er specifieke punten waar op te letten? Ik heb onderstaande motor gezien, en wil daar deze week gaan kijken.
Als er tips zijn waarom wel of niet te doen dan hoor ik het graag, en wie weet komt er weer een Tuono rijder bij :P.

IK heb zelf een 2104 aprc , bewust voor gekozen omdat die met abs is en iets betrouwbaarder zou zijn dan de 2011 modellen . als het onderhoud goed is uitgevoerd en zijn 20k beurt heeft gehad met kleppen controle/stellen zou het goed moeten zijn. mijn volgende zal voor 99% procent weer een v4 zijn maar dan 1100 vanaf 2017 ( ivm het digitale dashboard haha ) . ik zou iig de historie van de machine willen weten gelukkig herkende hornet van het forum mijn bike dus daar een beetje kunnen uitvragen.
 
Ik zou bij deze motorzaak heel goed uit mijn doppen kijken, ze staan nou niet bepaald als goed bekent.
Veel schade gevalletjes die opgelapt zijn en meer ongein, niet in alle gevallen maar toch een punt van aandacht.
Google maar eens naar ervaringen met Jager motoren.
Ik was iets subtieler, maar goed, een gewaarschuwd mens ...

Vanmorgen bij Roke geweest en beetje geschrokken.
Ik laat het onderhoud doen bij een lokaal bedrijfje, maar blijkt dat die toch niet zo veel kaas hebben gegeten van Appies ;(
Om hem weer goed te krijgen is er "even" groot onderhoud nodig, incl nieuwe inlaatrubbers (a €150/stuk) en oliemodificatie naar grote filter, klepspeling en schoonmaken gaskleppenhuis. :o-O-

Nieuwe afspraak voor volgende week.

Ik verwacht daarna wel weer een beest te hebben })
 
Ik was iets subtieler, maar goed, een gewaarschuwd mens ...

Vanmorgen bij Roke geweest en beetje geschrokken.
Ik laat het onderhoud doen bij een lokaal bedrijfje, maar blijkt dat die toch niet zo veel kaas hebben gegeten van Appies ;(
Om hem weer goed te krijgen is er "even" groot onderhoud nodig, incl nieuwe inlaatrubbers (a €150/stuk) en oliemodificatie naar grote filter, klepspeling en schoonmaken gaskleppenhuis. :o-O-

Nieuwe afspraak voor volgende week.

Ik verwacht daarna wel weer een beest te hebben })
Ennuh..... . Hoeveel kilometers staan er op ?
 
Ik was iets subtieler, maar goed, een gewaarschuwd mens ...

Vanmorgen bij Roke geweest en beetje geschrokken.
Ik laat het onderhoud doen bij een lokaal bedrijfje, maar blijkt dat die toch niet zo veel kaas hebben gegeten van Appies ;(
Om hem weer goed te krijgen is er "even" groot onderhoud nodig, incl nieuwe inlaatrubbers (a €150/stuk) en oliemodificatie naar grote filter, klepspeling en schoonmaken gaskleppenhuis. :o-O-

Nieuwe afspraak voor volgende week.

Ik verwacht daarna wel weer een beest te hebben })

Welk type?
Die inlaatrubbers zijn van goud ja, ik heb ze wel ergens veel goedkoper gezien.
Helaas niet opgeslagen, maar ik weet dat er betaalbaarder onderdelen te krijgen zijn b.v. van Can-Am, die driewieler, is blijkbaar met een V-twin (Rotax)gebouwd en veel originele Aprilia onderdelen.

Klepdekselpakking, ook zoiets, iets van rond de €50,- per stuk, ik heb ze origineel voor €20,-
Scheelt nogal.
 
Ik was iets subtieler, maar goed, een gewaarschuwd mens ...

Vanmorgen bij Roke geweest en beetje geschrokken.
Ik laat het onderhoud doen bij een lokaal bedrijfje, maar blijkt dat die toch niet zo veel kaas hebben gegeten van Appies ;(
Om hem weer goed te krijgen is er "even" groot onderhoud nodig, incl nieuwe inlaatrubbers (a €150/stuk) en oliemodificatie naar grote filter, klepspeling en schoonmaken gaskleppenhuis. :o-O-

Nieuwe afspraak voor volgende week.

Ik verwacht daarna wel weer een beest te hebben })
Olie modificatie naar grote filter? Euh waarom? En klepspeling verloopt nauwelijks...hoeveel km heeft ie?
 
Ik was iets subtieler, maar goed, een gewaarschuwd mens ...

Vanmorgen bij Roke geweest en beetje geschrokken.
Ik laat het onderhoud doen bij een lokaal bedrijfje, maar blijkt dat die toch niet zo veel kaas hebben gegeten van Appies ;(
Om hem weer goed te krijgen is er "even" groot onderhoud nodig, incl nieuwe inlaatrubbers (a €150/stuk) en oliemodificatie naar grote filter, klepspeling en schoonmaken gaskleppenhuis. :o-O-

Nieuwe afspraak voor volgende week.

Ik verwacht daarna wel weer een beest te hebben })
Die oliemodificatie slaat nergens op. Ik snap wat ze bedoelen (groter dekseltje met groter filter) maar hordes RSV's en Tuono's rijden nog met het kleine filter rond. Niks aan de hand.

Overigens is Roké wel een fijne tent hoor. Daar is je Aprilia in goede handen :-)
 
Ik denk dat alleen gasklephuis reinigen al genoeg is, en misschien bougiedoppen incl een afstelbeurtje.
Mijn Tuono heb ik verkocht op 147000 km , elke 20000km heb ik de klepspeling gecontroleerd.
Nog nooit wat aan hoeven doen.
Inlaatrubbers?? , zou kunnen verdrogen, maar dan moet hij ook echt kloterig lopen?valse lucht.
Olie mod, kan geen kwaad , ik denk dat ze het korte oliefilter ook niet meer hebben .
Wel een goeie tent, dat is zeker.
 
Ennuh..... . Hoeveel kilometers staan er op ?
68000, laatste keer gechecked bij 55k

Welk type?
Die inlaatrubbers zijn van goud ja, ik heb ze wel ergens veel goedkoper gezien.
Helaas niet opgeslagen, maar ik weet dat er betaalbaarder onderdelen te krijgen zijn b.v. van Can-Am, die driewieler, is blijkbaar met een V-twin (Rotax)gebouwd en veel originele Aprilia onderdelen.

Klepdekselpakking, ook zoiets, iets van rond de €50,- per stuk, ik heb ze origineel voor €20,-
Scheelt nogal.

OER

Ik sleutel niet zelf aan de motor, wat mijn ogen zien, maken mijn handen kapot zeg maar..
Ik heb zelf ook wel gezien dat er (haar)scheuren in zaten, maar heb wel vaker verdroogde rubbers gezien, zonder dat ze lekken.
Reden voor klepspeling controle was ook dat de motor bij hen niet bekend is, en dat hij wat zweette rond de klepdeksel pakking. Niks ernstigs, maar een grote beurt gaat er uit gevoerd worden, en daarbij klepspeling direct controleren als de pakking toch vervangen moet worden.

Vwb de olie modificatie: ik was daar ook wat verbaasd over: ik heb begin dit jaar bij Goedhart gewoon een klein oliefilter gehaald. Zij claimen dat deze niet meer leverbaar is. Ik weet niet wat die modificatie verder nog intern aan wijzigingen heeft: verbeterde koeling of zoiets?
Alle info trouwens van Kees, die wilde niet gaan afstellen als er zoveel niet klopte omdat het dan geen zin had, als deze inderdaad valse lucht trekt.
 
Ik denk dat alleen gasklephuis reinigen al genoeg is, en misschien bougiedoppen incl een afstelbeurtje.
Mijn Tuono heb ik verkocht op 147000 km , elke 20000km heb ik de klepspeling gecontroleerd.
Nog nooit wat aan hoeven doen.
Inlaatrubbers?? , zou kunnen verdrogen, maar dan moet hij ook echt kloterig lopen?valse lucht.
Olie mod, kan geen kwaad , ik denk dat ze het korte oliefilter ook niet meer hebben .
Wel een goeie tent, dat is zeker.
Anderhalve ton, dat is nog eens een nette stand. Betrof dit een oer of Gen 2 tuono?

Ik heb voor mijn Gen 2 vorig seizoen ook nog gewoon een kort filter gedaan aprilia dealer verhoeven.
 
Goedenavond,

Vandaag het topje van mijn gen2 tuono sleutel afgebroken.

Hoe wat en waar een voordelige nieuwe sleutel? (omgeving groningen)
Heb gelukkig een reserve hehe.


Groetjes!
 
Goedenavond,

Vandaag het topje van mijn gen2 tuono sleutel afgebroken.

Hoe wat en waar een voordelige nieuwe sleutel? (omgeving groningen)
Heb gelukkig een reserve hehe.


Groetjes!

Carmo uit Helmond kan dit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan