Tuono Bastards Deel 21

Gisteren de motor weer opgehaald bij Roke. Door de zure appel heen gebeten, en toch maar de 60k beurt laten uitvoeren, incl inlaatrubber, olie mod. Uiteindelijk kwamen daar nog de naaldlagers van het linksysteem bij, deze bleken verroest (zaten nog niet vast).
Afijn: hoop geld kwijt, maar de motor is als nieuw, rijdt als nieuw en zo soepel als wat. Gevoelsmatig ook weer wat paardjes terug op stal, ben helemaal blij *O*
 
Zie het volgende op de aprilia riders site wel al een heel oud bericht : Aprilia geeft geen kleurcodes vrij, japarts is volgens mij een van de weinige site's waar je de verf kunt bestellen. Als je niet je volledige motor/kuipen spuit maar slechts 1 of 2 kappen dan is het altijd het beste om niet op kleurcode te bestellen maar kleurmeting te laten doen.
Nu al 42 jaar autospuiter en kan je vertellen dat motorfietsen in de regel qua namaken kleur een drama zijn, kleurjuistheid is afhankelijk van verschillende factoren , hoeveel lagen basis gespoten,hoeveel druk gebruikt , welke kleur ondergrond is er gebruikt, is de basis kleur werkelijk gedekt gespoten of bloed de ondergrond er nog doorheen , dit geldt ook bij vele automerken verzekeringstechnisch krijg je bij een te spuiten deel ook het uitspuiten van een aangrenzend deel betaald omdat kleuren bijna nooit 100% juist van de mengmachine afkomen , ook worden er in auto en motorfabrieken vaak andere lakken gebruikt dan welke auto of motor spuiterijen gebruiken en deze lakken hebben een andere pigmentatie.
 
Nu al 42 jaar autospuiter en kan je vertellen dat motorfietsen in de regel qua namaken kleur een drama zijn, kleurjuistheid is afhankelijk van verschillende factoren , hoeveel lagen basis gespoten,hoeveel druk gebruikt , welke kleur ondergrond is er gebruikt, is de basis kleur werkelijk gedekt gespoten of bloed de ondergrond er nog doorheen , dit geldt ook bij vele automerken verzekeringstechnisch krijg je bij een te spuiten deel ook het uitspuiten van een aangrenzend deel betaald omdat kleuren bijna nooit 100% juist van de mengmachine afkomen , ook worden er in auto en motorfabrieken vaak andere lakken gebruikt dan welke auto of motor spuiterijen gebruiken en deze lakken hebben een andere pigmentatie.

Maar al dat soort afwijkingen meet je dan toch ook bij de kleurmeting? Of begrijp ik het niet goed? :)
 
Maar al dat soort afwijkingen meet je dan toch ook bij de kleurmeting? Of begrijp ik het niet goed? :)

Dat klopt wel , ongeveer.
Maar als bovengenoemde niet correct is, zoals de voorgeschreven (kleur) grondlaag of basis dan kom je er (bijna) niet.
Ik had vroeger een baas, die bestelde op kleur, dan maakte hij een proef baan en mengde op het oog bij.
Het ging hem nog goed af ook, al zeg ik het zelf.
Is wel 40 jaar geleden, dus hooguit een metallic, geen flaces, parelmoer, en andere fratsen.
 
Maar al dat soort afwijkingen meet je dan toch ook bij de kleurmeting? Of begrijp ik het niet goed? :)
Met een kleurmeting kijkt de meter in een database met kleuren en zoekt de daarbij dichts liggende kleur bij de meting het zou dus kunnen zijn dat bij een meting op bijvoorbeeld een BMW je een dichtsbijliggende kleur krijgt van een ander merk , de Spectrometer vertaald namelijk niet zelf een meting naar een te mengen recept , vroeger had je ook zo'n systeem van Sikkens (nu Akzo) maar dan met boeken met kleurstalen van alle bij elkaar liggende tinten , verder meet een spectrometer wel kleur maar niet de dichtheid of grofte van een metallic of parelmoer.
 
van Liefhebber voor Liefhebber
zeer goed onderhouden bomvol opties
waanzinnige motor met super sound

bouwjaar 2014 nu 26800 km

met APRC :

Wheelie control 3 standen
Tractioncontrol 8 standen
Launch control
Quickshifter
kleppen laten stellen bij 13000 en 25000 km !!
wat belangrijk is bij een V 4 motor

opties :
puig voorscherm
verstelbare koppeling en remhendel
handvat verwarming
K&N filter
Rapid bike module ( freriks Goes ) nu 173 pk en 126 nm op de krukas
en rijd wat zuiniger

compleet race uitlaat systeem zonder klep
aprilia gelzadel
carbon zijpandelen
led achterlicht met korte kenteken plaat houder
tandwielen voor 1 tandkleiner achter 2 tanden groter 15/44
achterband Conti Road attack 3 zit er net 10 km op
tevens ook de remblokken achter vervangen

reden verkoop ga over op een andere motor om meer bagage mee te nemen

prijs met alle opties € 9900,-
zonder € 9500,-

voor info graag bellen 06 82092929
IMG-0788.jpg
IMG-0791.jpg
IMG-0792.jpg
IMG-1419.jpg
 
van Liefhebber voor Liefhebber
zeer goed onderhouden bomvol opties
waanzinnige motor met super sound

bouwjaar 2014 nu 26800 km

met APRC :

Wheelie control 3 standen
Tractioncontrol 8 standen
Launch control
Quickshifter
kleppen laten stellen bij 13000 en 25000 km !!
wat belangrijk is bij een V 4 motor

opties :
puig voorscherm
verstelbare koppeling en remhendel
handvat verwarming
K&N filter
Rapid bike module ( freriks Goes ) nu 173 pk en 126 nm op de krukas
en rijd wat zuiniger

compleet race uitlaat systeem zonder klep
aprilia gelzadel
carbon zijpandelen
led achterlicht met korte kenteken plaat houder
tandwielen voor 1 tandkleiner achter 2 tanden groter 15/44
achterband Conti Road attack 3 zit er net 10 km op
tevens ook de remblokken achter vervangen

reden verkoop ga over op een andere motor om meer bagage mee te nemen

prijs met alle opties € 9900,-
zonder € 9500,-

voor info graag bellen 06 82092929 Bekijk bijlage 1495359Bekijk bijlage 1495360Bekijk bijlage 1495361Bekijk bijlage 1495363

In het echt gezien, mooie machine!! Helaas voor mij net wat buiten budget. Succes met de verkoop!
 
Welke ervaringen hebben jullie om bagage mee te nemen voor een weekendje weg?
Zou zoiets iets zijn: Zadeltassen RF1 voor Aprilia Tuono V4 R ?

hallo,

Ik heb een Tuono 1100 uit 2015 en heb een metalen bagagerek van Startwin via MP uit weten te halen, was eigenlijk de bedoeling geweest dat ik die in de afgelopen Meivakantie voor het eerst kon gebruiken, maar door Corona...

Heb geen foto hoe hij gemonteerd is, moet ik dus nog doen, maar ziet er in ieder geval ongeveer zo uit:
 

Bijlagen

  • 03F9FCC6-87C7-4FD6-B910-9D151F2C7138.png
    03F9FCC6-87C7-4FD6-B910-9D151F2C7138.png
    435,1 KB · Weergaven: 19
Ik heb een vraagje voor de kenners. Ik heb een Tuono uit 2003 en de ketting en tandwielen zijn aan vervanging toe. Welke verhouding raden jullie aan om de motor wat minder bokkerig te maken in de eerste versnelling? Volgens mij zit de standaardverhouding er nu op.
 
Ik heb een vraagje voor de kenners. Ik heb een Tuono uit 2003 en de ketting en tandwielen zijn aan vervanging toe. Welke verhouding raden jullie aan om de motor wat minder bokkerig te maken in de eerste versnelling? Volgens mij zit de standaardverhouding er nu op.
Hi. Kan t zijn dat je een rsv uit 2003 hebt die omgebouwd is naar tuono? In mijn herinnering is je frame namelijk zwart ipv brons (2003 tuono kleur). Over verhouding gesproken: ik reed met 16-43 (standaard is 17-42) en dat beviel uitstekend.
 
Hi. Kan t zijn dat je een rsv uit 2003 hebt die omgebouwd is naar tuono? In mijn herinnering is je frame namelijk zwart ipv brons (2003 tuono kleur). Over verhouding gesproken: ik reed met 16-43 (standaard is 17-42) en dat beviel uitstekend.
Klopt helemaal, kwam ik echter pas achter nadat ik hem gekocht had. Hij is de fabriek uitgereden als een 2003 RSV Mille Factory en heeft ergens in zijn leven een make over gehad naar Tuono. Of dat is door een schade historie of omdat de eigenaar destijds een beter zithouding wou weet ik helaas niet. Ik vermoed het eerste maar heb er geen bewijs voor. Kan nergens schade zien.

Dit is m btw

Tuono insta.png


16-43 maakt de 1e versnelling korter en top snelheid wat lager?
 
Klopt helemaal, kwam ik echter pas achter nadat ik hem gekocht had. Hij is de fabriek uitgereden als een 2003 RSV Mille Factory en heeft ergens in zijn leven een make over gehad naar Tuono. Of dat is door een schade historie of omdat de eigenaar destijds een beter zithouding wou weet ik helaas niet. Ik vermoed het eerste maar heb er geen bewijs voor. Kan nergens schade zien.

Dit is m btw

Bekijk bijlage 1497866

16-43 maakt de 1e versnelling korter en top snelheid wat lager?
Knap ding. Als hij gevallen is kun je dat vaak zien aan het frame thv de rem- en schakelpedalen, omdat die bij een valpartij dikwijls in het frame gedrukt worden.
Alle versnellingen worden korter, niet alleen het eerste verzet. Topsnelheid wordt in theorie lager, je zult er (vrijwel) niks van merken. Wat je wel gaat merken is dat de motor gretiger aanvoelt, in z'n twee zonder gedoe over de rotonde gaat, en heeeeeel graag met z'n neus de lucht in wil. *O*
 
Laatst bewerkt:
Knap ding. Als hij gevallen is kun je dat vaak zien aan het frame thv de rem- en schakelpedalen, omdat die bij een valpartij in het frame gedrukt worden.
Alle versnellingen worden korter, niet alleen het eerste verzet. Topsnelheid wordt in theorie lager, je zult er (vrijwel) niks van merken. Wat je wel gaat merken is dat de motor gretiger aanvoelt, in z'n twee zonder gedoe over de rotonde gaat, en heeeeeel graag met z'n neus de lucht in wil. *O*

Dankje. Net nog even gekeken op die plekken maar gaan schade te zien. Ik ga dan een DID setje met 16-43 verhouding halen, bedankt voor de tip. Gelijk een grote beurt doen en daarna voorvork revisie, dat laatste laat ik bij HK in Tiel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan