Tuono Bastards Deel 21

Wellicht verstandig om dit te bespreken met de goed bekend staande Aprilia dealers, klinkt als een zeer specifiek probleem (en niet bepaald fijn ook, ik zou er nu niet op rijden als ik jou was).
 
Wellicht verstandig om dit te bespreken met de goed bekend staande Aprilia dealers, klinkt als een zeer specifiek probleem (en niet bepaald fijn ook, ik zou er nu niet op rijden als ik jou was).
Bedankt voor je bericht, ik zou even een dealer bellen kijken of ze mij verder kunnen helpen.
 
Nu die uitlaat nog..... hoeveel € 😋

Ori uitlaat/Akra gaat er binnenkort af. Eerst ding op de testbank zoals ie nu is.
Dan de Evo eronder die ik bewaard heb van de Tuono.
Akraatje.jpg


Deze dus. :t
 
Bedankt voor je bericht, ik zou even een dealer bellen kijken of ze mij verder kunnen helpen.
Begin even bij RN Motoren en Roké Motors (het lijkt alsof Roké nu enkel nog maar Triumph doet, maar ze zijn officieel Aprilia service dealer. Tot niet zo lang geleden waren ze volledig dealer). Beide met veel Aprilia ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dit helpt, maar ik ben achter van de standaard Sachs (die zonder het 'potje') gegaan naar een Ohlins van een Factory. Die wel eerst laten reviseren voordat ik 'm gemonteerd heb. Daardoor wel zwaar over budget gegaan voor die modificatie overigens :-).
Ik voel enorm verschil tussen de standaard Sachs en de Ohlins. De demping is niet keihard, maar wel heel goed. Kan nu veel harder over drempels rijden :-).
Over kwaliteit kan ik niks zeggen, maar ik vond het de upgrade meer dan waard.

Bij aankoop had ik dezelfde afwegingen; vond de factory die je het meest ziet (rood/wit/goud) niet echt mooi. Dus voor een mat-zwarte gegaan en die zelf ge-upgrade. Het liefst zou ik een "black dream" versie hebben uit 2009. Die zie je alleen nauwelijks en als er een te koop komt is de vraagprijs absurd.
Misschien ooit nog eentje importeren ofzo :-). Blijven dromen he....
≥ Aprilia Tuono Black Dream model - Motoren | Aprilia - Marktplaats.nl
 

Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.

Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.
 
Hallo ik ben koen.
en ben nieuw op dit forum. Lees al veel goeie dingen hier.
en heb nu al een tijdje een tuono met een vaag probleem. Blokje heeft 60.000 gedraaid en vanaf het moment dat ik hem heb, schiet die bij hard optrekken door 2de versnelling heen bij 8000 plus toeren.
Koppeling + veren en koppelingcylinder is al vervangen door mij maar niks helpt. Iemand enig idee?

Wat doet ie dan precies?
Begint langzaam aan de koppeling te slippen, het toerental stijgt maar de snelheid niet?
of klapt ie in ene eruit met het gevolg dat het toerental gelijk de begrenzer inschiet?
Ik vermoed het eerste, vergeet niet dat het blok het max koppel rond dat toerental rond dat toerental levert.
In de tweede heb je nog relatief lage snelheid, kan dus zijn dat je in een hogere versnelling er dan (net) niks van merkt.
En over de koppelingsplaten van EBC heb ik ook wel eens wat niet zo geweldige recensies gelezen, in dat geval was het toen opgelost met OEM platen en veren.
Volgens mij ging dat over EBC platen in een Honda SP1, een motorfiets met dezelfde specificaties en karakter.
Ik ga er overigens wel van uit dat je de juiste motorolie gebruikt hebt.

Edit,
Nou lees ik nog wat opmerkingen, en begin toch te twijfelen.
Als ie echt uit de versnelling schiet denk ik aan een set versleten versnellingsbak tandwielen, de nokken daarvan grijpen in elkaar die dan dus versleten zijn,
als dat zo is wordt het een duren reparatie vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.

Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.


Er hebben eerder ook titanium dempers onder gezeten, deze carbon passen er net niet bij (komen volgens mij van een niet aprilia model af)
 
Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.

Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.
Ik ben niet zo'n voorstander van omgebouwde motoren. Maargoed dat is natuurlijk persoonlijk.

Hoe netjes ook gedaan het is simpelweg geen black dream en eigenlijk ook geen Tuono maar een rsv.
 
Hoe netjes ook gedaan het is simpelweg geen black dream en eigenlijk ook geen Tuono maar een rsv.

"Black Dream" klinkt sowieso meer als iets wat ze 's avonds op Penthouse Gold of Meiden van Holland uitzenden :P

Op kenteken is dit dus een RSV. Nu houdt meneer agent je aan en ziet dat op het groene papiertje. Heb je dan een uitdaging? Al wil ik het niet eens weten eigenlijk en gewoon wachten op de 2008 Factory die ooit langs gaat komen zoals hij hoort te zijn: met gouden velgen en als het meezit een paar Hexagonals van Akrapovic er onder...
 
  • Haha
Waarderingen: wsx
Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.

Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.

Ik ga hier verder geen reclame maken, maar ik ken de eigenaar en dat is een echte Aprilia liefhebber. Er is ook geen cent op de fiets bespaard (in tegendeel). Het is inderdaad oorspronkelijk een RSV, maar daar is een prachtige Tuono van gemaakt :)

Mocht je interesse hebben, ik kan je wel even in contact brengen met de eigenaar (kan via MP natuurlijk ook..haha)
 
Wijzigingen zijn cosmetisch dus oom agent zal het jeuken. Bovendien ziet die agent het verschil toch niet zolang als het maar een aprilia blijft. :+
 
Wat doet ie dan precies?
Begint langzaam aan de koppeling te slippen, het toerental stijgt maar de snelheid niet?
of klapt ie in ene eruit met het gevolg dat het toerental gelijk de begrenzer inschiet?
Ik vermoed het eerste, vergeet niet dat het blok het max koppel rond dat toerental rond dat toerental levert.
In de tweede heb je nog relatief lage snelheid, kan dus zijn dat je in een hogere versnelling er dan (net) niks van merkt.
En over de koppelingsplaten van EBC heb ik ook wel eens wat niet zo geweldige recensies gelezen, in dat geval was het toen opgelost met OEM platen en veren.
Volgens mij ging dat over EBC platen in een Honda SP1, een motorfiets met dezelfde specificaties en karakter.
Ik ga er overigens wel van uit dat je de juiste motorolie gebruikt hebt.

Edit,
Nou lees ik nog wat opmerkingen, en begin toch te twijfelen.
Als ie echt uit de versnelling schiet denk ik aan een set versleten versnellingsbak tandwielen, de nokken daarvan grijpen in elkaar die dan dus versleten zijn,
als dat zo is wordt het een duren reparatie vrees ik.



Hij schiet er echt uit slipt totaal niet. Met gevolg een flinke slinger in het achterwiel.
Olie is 15w50 motul ook nieuw.
Ik ben ook bang dat het de bak is. Kan je makkelijk bij de versnellingsbak? of moet het blok gespleten worden?
Anders maar op zoek naar een ander blok mooi winterprojectje.

Baal er echter wel van. Vanaf moment 1 gezeik met de motor.. en door de vorige eigenaar alles aan elkaar gelogen.
 
Hij schiet er echt uit slipt totaal niet. Met gevolg een flinke slinger in het achterwiel.
Olie is 15w50 motul ook nieuw.
Ik ben ook bang dat het de bak is. Kan je makkelijk bij de versnellingsbak? of moet het blok gespleten worden?
Anders maar op zoek naar een ander blok mooi winterprojectje.

Baal er echter wel van. Vanaf moment 1 gezeik met de motor.. en door de vorige eigenaar alles aan elkaar gelogen.
Dat is wel goed ruk idd ☹ Maar goed, aan de koop kun je nu niets meer veranderen. Hopelijk geen andere (niet motorische) problemen?
 
Hij schiet er echt uit slipt totaal niet. Met gevolg een flinke slinger in het achterwiel.
Olie is 15w50 motul ook nieuw.
Ik ben ook bang dat het de bak is. Kan je makkelijk bij de versnellingsbak? of moet het blok gespleten worden?
Anders maar op zoek naar een ander blok mooi winterprojectje.

Baal er echter wel van. Vanaf moment 1 gezeik met de motor.. en door de vorige eigenaar alles aan elkaar gelogen.
Ik denk dat het blok gesplitst moet worden, download even wphb, dan kan je misschien inschatten of je het zelf kan of op zoek moet naar een ander blok.
Ik kan je misschien wel wat techniek per e-mail toesturen.
 
Dat is wel goed ruk idd ☹ Maar goed, aan de koop kun je nu niets meer veranderen. Hopelijk geen andere (niet motorische) problemen?
Zeker ruk. Ondertussen wel echt liefde voor de machine gekregen. wat rijd dit heerlijk!! Voor nu schakel ik gewoon optijd naar zen 3. Denk dat het een ander blok word ook gelijk met minder km.
 
Gisteren heerlijk gestuurd op cpz. Waren best veel oer rsv en tuono's. De Pirelli angel GT II deden het ook uitstekend, al lag het tempo ook niet heel hoog in groep 3.
 
Ik ga hier verder geen reclame maken, maar ik ken de eigenaar en dat is een echte Aprilia liefhebber. Er is ook geen cent op de fiets bespaard (in tegendeel). Het is inderdaad oorspronkelijk een RSV, maar daar is een prachtige Tuono van gemaakt :)

Mocht je interesse hebben, ik kan je wel even in contact brengen met de eigenaar (kan via MP natuurlijk ook..haha)

Het is dat ik net veel geld in mijn rsv gestopt heb (incl verhoogde clip-ons). Vind het een geslaagde ombouw :t
 
Heeft iemand een originele rechter spiegel voor een 07 over?
Rijd al een tijdje zonder, maar mis hem toch afentoe.
Foto tegen scrollen
58BC3177-4FA0-439F-903B-670838A4DE30.jpeg

*Niet bedoelt voor circuit 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan