Aagtenkoen
MF'er
- 2 apr 2019
- 104
- 51
Het is ook alleen in de 2de versnellingDan geen slippende koppeling?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is ook alleen in de 2de versnellingDan geen slippende koppeling?
Bedankt voor je bericht, ik zou even een dealer bellen kijken of ze mij verder kunnen helpen.Wellicht verstandig om dit te bespreken met de goed bekend staande Aprilia dealers, klinkt als een zeer specifiek probleem (en niet bepaald fijn ook, ik zou er nu niet op rijden als ik jou was).
Nu die uitlaat nog..... hoeveel €
Begin even bij RN Motoren en Roké Motors (het lijkt alsof Roké nu enkel nog maar Triumph doet, maar ze zijn officieel Aprilia service dealer. Tot niet zo lang geleden waren ze volledig dealer). Beide met veel Aprilia ervaring.Bedankt voor je bericht, ik zou even een dealer bellen kijken of ze mij verder kunnen helpen.
≥ Aprilia Tuono Black Dream model - Motoren | Aprilia - Marktplaats.nlGeen idee of dit helpt, maar ik ben achter van de standaard Sachs (die zonder het 'potje') gegaan naar een Ohlins van een Factory. Die wel eerst laten reviseren voordat ik 'm gemonteerd heb. Daardoor wel zwaar over budget gegaan voor die modificatie overigens :-).
Ik voel enorm verschil tussen de standaard Sachs en de Ohlins. De demping is niet keihard, maar wel heel goed. Kan nu veel harder over drempels rijden :-).
Over kwaliteit kan ik niks zeggen, maar ik vond het de upgrade meer dan waard.
Bij aankoop had ik dezelfde afwegingen; vond de factory die je het meest ziet (rood/wit/goud) niet echt mooi. Dus voor een mat-zwarte gegaan en die zelf ge-upgrade. Het liefst zou ik een "black dream" versie hebben uit 2009. Die zie je alleen nauwelijks en als er een te koop komt is de vraagprijs absurd.
Misschien ooit nog eentje importeren ofzo :-). Blijven dromen he....
Komt omdat dit origineel niet eens een tuono was.Mist wat stikkers op het kontje volgens mij.
Hallo ik ben koen.
en ben nieuw op dit forum. Lees al veel goeie dingen hier.
en heb nu al een tijdje een tuono met een vaag probleem. Blokje heeft 60.000 gedraaid en vanaf het moment dat ik hem heb, schiet die bij hard optrekken door 2de versnelling heen bij 8000 plus toeren.
Koppeling + veren en koppelingcylinder is al vervangen door mij maar niks helpt. Iemand enig idee?
Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.
Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.
Ik ben niet zo'n voorstander van omgebouwde motoren. Maargoed dat is natuurlijk persoonlijk.Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.
Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.
Hoe netjes ook gedaan het is simpelweg geen black dream en eigenlijk ook geen Tuono maar een rsv.
Ik wilde die advertentie net hier posten met de vraag hoe jullie tegen zoiets aankijken.
Ik moet zeggen dat ik er erg van gecharmeerd ben. Qua kleur stealth maar wel de Factory-goodies. Is voor mij een win-win. Model uit 2004 dus mogelijk klopt de kilometerstand niet maar iemand die zo veel aan de motor heeft gedaan zou ik op zijn blauwe ogen vertrouwen. Ik vraag me alleen oprecht af of zoiets lekker verkoopt. Ik had al vernomen dat deze specifieke motor eerder te koop heeft gestaan (met een hogere vraagprijs) en zou eventueel ook niet zelf willen blijven zitten bij eventuele verdere verkoop. Prijstechnisch is het ook aantrekkelijk.
Wat doet ie dan precies?
Begint langzaam aan de koppeling te slippen, het toerental stijgt maar de snelheid niet?
of klapt ie in ene eruit met het gevolg dat het toerental gelijk de begrenzer inschiet?
Ik vermoed het eerste, vergeet niet dat het blok het max koppel rond dat toerental rond dat toerental levert.
In de tweede heb je nog relatief lage snelheid, kan dus zijn dat je in een hogere versnelling er dan (net) niks van merkt.
En over de koppelingsplaten van EBC heb ik ook wel eens wat niet zo geweldige recensies gelezen, in dat geval was het toen opgelost met OEM platen en veren.
Volgens mij ging dat over EBC platen in een Honda SP1, een motorfiets met dezelfde specificaties en karakter.
Ik ga er overigens wel van uit dat je de juiste motorolie gebruikt hebt.
Edit,
Nou lees ik nog wat opmerkingen, en begin toch te twijfelen.
Als ie echt uit de versnelling schiet denk ik aan een set versleten versnellingsbak tandwielen, de nokken daarvan grijpen in elkaar die dan dus versleten zijn,
als dat zo is wordt het een duren reparatie vrees ik.
Bedankt! Ik ga het vanavond even vergelijken en volgende poging wagen.
Dat is wel goed ruk idd ☹ Maar goed, aan de koop kun je nu niets meer veranderen. Hopelijk geen andere (niet motorische) problemen?Hij schiet er echt uit slipt totaal niet. Met gevolg een flinke slinger in het achterwiel.
Olie is 15w50 motul ook nieuw.
Ik ben ook bang dat het de bak is. Kan je makkelijk bij de versnellingsbak? of moet het blok gespleten worden?
Anders maar op zoek naar een ander blok mooi winterprojectje.
Baal er echter wel van. Vanaf moment 1 gezeik met de motor.. en door de vorige eigenaar alles aan elkaar gelogen.
Ik denk dat het blok gesplitst moet worden, download even wphb, dan kan je misschien inschatten of je het zelf kan of op zoek moet naar een ander blok.Hij schiet er echt uit slipt totaal niet. Met gevolg een flinke slinger in het achterwiel.
Olie is 15w50 motul ook nieuw.
Ik ben ook bang dat het de bak is. Kan je makkelijk bij de versnellingsbak? of moet het blok gespleten worden?
Anders maar op zoek naar een ander blok mooi winterprojectje.
Baal er echter wel van. Vanaf moment 1 gezeik met de motor.. en door de vorige eigenaar alles aan elkaar gelogen.
Zeker ruk. Ondertussen wel echt liefde voor de machine gekregen. wat rijd dit heerlijk!! Voor nu schakel ik gewoon optijd naar zen 3. Denk dat het een ander blok word ook gelijk met minder km.Dat is wel goed ruk idd ☹ Maar goed, aan de koop kun je nu niets meer veranderen. Hopelijk geen andere (niet motorische) problemen?
Zou ik echt tof vinden man! Altijd handig stuur je een pb.Ik denk dat het blok gesplitst moet worden, download even wphb, dan kan je misschien inschatten of je het zelf kan of op zoek moet naar een ander blok.
Ik kan je misschien wel wat techniek per e-mail toesturen.
Ik ga hier verder geen reclame maken, maar ik ken de eigenaar en dat is een echte Aprilia liefhebber. Er is ook geen cent op de fiets bespaard (in tegendeel). Het is inderdaad oorspronkelijk een RSV, maar daar is een prachtige Tuono van gemaakt
Mocht je interesse hebben, ik kan je wel even in contact brengen met de eigenaar (kan via MP natuurlijk ook..haha)