Tuono Bastards Deel 21



Yep, helaas geen kenteken dus ik doe het hiermee, recent voorzien van "senioren" clip-ons. :9

Goldchain.jpg
Ouwelullenstuur..jpg



Rijdt écht een heel stuk relaxter, nadeeltje......, m'n voorwiel heeft bijna niks meer te doen. B|
 
Goedenavond heren, ik was hier op zoek naar Tuono 2006 aankoop advies maar kon niet persé wat vinden, kan iemand mij hier mee helpen?

Ik heb een Tuono 2005 op het oog en wil graag weten waar ik modelspecifiek (of niet) op moet letten voordat ik me over laat halen door de lol en het koppel van de machine :)

Elmer
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond heren, ik was hier op zoek naar Tuono 2006 aankoop advies maar kon niet persé wat vinden, kan iemand mij hier mee helpen?

Ik heb een Tuono 2005 op het oog en wil graag weten waar ik modelspecifiek (of niet) op moet letten voordat ik me over laat halen door de lol en het koppel van de machine :)

Elmer
- Achterrem kan plotseling wegvallen. Is niet echt te verhelpen, behalve de rempomp anders plaatsen.
- Ik had destijds een van de eerste in Nederland en die had last van condens in de tellers. Bleek bij de eerste serie geen anticondensfolie te zijn aangebracht. Hoe je daar nu achter komt......? Ander nadeel vond ik toen wel dat ik uiteindelijk een nieuwe teller kreeg. Allemaal mooi en prima, maar de KM-stand was weer op 0, terwijl de motor toen toch al iets van 4600km op de klok had staan. Ik heb dat destijds doorgegeven bij verkoop, maar ik weet zeker dat dit daarna een stille dood sterft. Dus bij hoeveel Tuono's is dit destijds gebeurd?
 
- Achterrem kan plotseling wegvallen. Is niet echt te verhelpen, behalve de rempomp anders plaatsen.
- Ik had destijds een van de eerste in Nederland en die had last van condens in de tellers. Bleek bij de eerste serie geen anticondensfolie te zijn aangebracht. Hoe je daar nu achter komt......? Ander nadeel vond ik toen wel dat ik uiteindelijk een nieuwe teller kreeg. Allemaal mooi en prima, maar de KM-stand was weer op 0, terwijl de motor toen toch al iets van 4600km op de klok had staan. Ik heb dat destijds doorgegeven bij verkoop, maar ik weet zeker dat dit daarna een stille dood sterft. Dus bij hoeveel Tuono's is dit destijds gebeurd?
Thanks, Rempomp verplaatsten zetten we op het todo lijstje.
Heb jij enig idee hoe lang de remschijven mee gaan? Een schatting of persoonlijke ervaring is ook goed, ik snap dat het kan veranderen bij rijstijl etc.

De 2005 heeft nog "maar" 30.000 km gehad volgens de motorzaak. Vandaar dat ik graag wat meer zekerheid wil hebben of de km-stand klopt.
 
Thanks, Rempomp verplaatsten zetten we op het todo lijstje.
Heb jij enig idee hoe lang de remschijven mee gaan? Een schatting of persoonlijke ervaring is ook goed, ik snap dat het kan veranderen bij rijstijl etc.

De 2005 heeft nog "maar" 30.000 km gehad volgens de motorzaak. Vandaar dat ik graag wat meer zekerheid wil hebben of de km-stand klopt.
Praten we hier over een 1ste of 2de generatie Tuono?
 
1e generatie.
Bij goed zoeken en al helemaal nu richting einde seizoen kan je een Gen 2 particulier voor nog niet eens zoveel meer vinden dan een Gen 1 bij een motorzaak.

Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken en dat wil ik ook niet maar zie echt geen kans om dit te realiseren? Ik zou namelijk altijd proberen om voor een 2de Generatie te gaan.

Ik stond overigens voor dezelfde keuze en kwam toen al gauw tot deze conclusie en omdat ik de Gen 2 ook beter vond qua looks.
 
Bij goed zoeken en al helemaal nu richting einde seizoen kan je een Gen 2 particulier voor nog niet eens zoveel meer vinden dan een Gen 1 bij een motorzaak.

Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken en dat wil ik ook niet maar zie echt geen kans om dit te realiseren? Ik zou namelijk altijd proberen om voor een 2de Generatie te gaan.

Ik stond overigens voor dezelfde keuze en kwam toen al gauw tot deze conclusie en omdat ik de Gen 2 ook beter vond qua looks.
Staat te koop een gen1, bij dealer, 32000km, niet grijs, 3000 euro en met inruil blijft daar nog minder van over.
Zoeken heb ik wel gedaan maar zonder dat je in km-standen gaat komen waarbij onderhoud omhoog gaat en over een paar jaar en veel meer km de inruil problematisch word zie ik geen gen2 voor dat geld.
Ik laat me graag verassen door jou Google-fu want vind de gen2 ook mooier.
 
Allen, ik heb mijn originele slave cilinder van de koppeling vervangen voor eentje van Oberon.
Echter, ik heb nu een paar keer ontlucht maar ik kan nog steeds niet volledig ontkoppelen.

Nu is het zo dat de Oberon cilinder een groter oppervlak heeft, kan het zijn dat dit voor de problemen zorgt?

Ik heb ontlucht zowel via de bovenkant met vacuüm, dat werkte niet, daarna met een injectiespuit via de onderkant, dat werkte ook niet.
 
Staat te koop een gen1, bij dealer, 32000km, niet grijs, 3000 euro en met inruil blijft daar nog minder van over.
Zoeken heb ik wel gedaan maar zonder dat je in km-standen gaat komen waarbij onderhoud omhoog gaat en over een paar jaar en veel meer km de inruil problematisch word zie ik geen gen2 voor dat geld.
Ik laat me graag verassen door jou Google-fu want vind de gen2 ook mooier.

Die rode met GPR demper? Is Fluo Rosso en hoort zwarte velgen te hebben dacht ik.

Punten die bij de gen2 beter zijn: andere versnellingsbak met close-ratio versnellingen, grotere gaskleppen, 1 bougie per cilinder ipv 2, meer power, dip in het middengebied opgelost, betere veerelementen, radiale remklauwen, stijver frame. Standaard dubbele dempers.

Statement dat je bij een hogere km stand minder krijgt bij inruil staat weer spaak dat je daardoor voor een ouder model kiest met iets minder km's, bij inruil gaat de afschrijving het hardst na aanleiding van bouwjaar is mijn ervaring. Ik heb weleens motorfietsen gezien die bij 20.000km compleet uitgeleefd zijn. Ondertussen staat er een GSX1400 van 2002 in mijn garage met 67000km die er, op 1 steenslag puntje op de tank, er net zo uitziet als de dag waarop hij uit de fabriek rolde.

Ik zie dat je je huidige motor wilt inruilen, al geprobeerd deze particulier te verkopen? Meestal kan je zonder inruil net even wat meer onderhandelen.

EDIT: Je woont dichtbij, je mag altijd even langs komen om mijn Tuono te bekijken en over te praten, ook zonder dat je hem koopt :)
 
Laatst bewerkt:
Staat te koop een gen1, bij dealer, 32000km, niet grijs, 3000 euro en met inruil blijft daar nog minder van over.
Zoeken heb ik wel gedaan maar zonder dat je in km-standen gaat komen waarbij onderhoud omhoog gaat en over een paar jaar en veel meer km de inruil problematisch word zie ik geen gen2 voor dat geld.
Ik laat me graag verassen door jou Google-fu want vind de gen2 ook mooier.
Ik heb alleen even door mp gescrolt. Goedkoopste daar bij een dealer is bij barbier voor 3890. Dat vind ik best aan de prijs.

Die van 3k van jou kon ik niet vinden.
 
Die rode met GPR demper?

Punten die bij de gen2 beter zijn: andere versnellingsbak met close-ratio versnellingen, grotere gaskleppen, 1 bougie per cilinder ipv 2, meer power, dip in het middengebied opgelost, betere veerelementen, radiale remklauwen, stijver frame. Standaard dubbele dempers.

Statement dat je bij een hogere km stand minder krijgt bij inruil staat weer spaak dat je daardoor voor een ouder model kiest met iets minder km's, bij inruil gaat de afschrijving het hardst na aanleiding van bouwjaar is mijn ervaring. Ik heb weleens motorfietsen gezien die bij 20.000km compleet uitgeleefd zijn. Ondertussen staat er een GSX1400 van 2002 in mijn garage met 67000km die er, op 1 steenslag puntje op de tank, er net zo uitziet als de dag waarop hij uit de fabriek rolde.

Ik zie dat je je huidige motor wilt inruilen, al geprobeerd deze particulier te verkopen? Meestal kan je zonder inruil net even wat meer onderhandelen.

EDIT: Je woont dichtbij, je mag altijd even langs komen om mijn Tuono te bekijken en over te praten, ook zonder dat je hem koopt :)
Ik snap dat gen2 beter is, mijn buget trekt die mooie rooie nét. Voor de prijs vind ik het netjes.
Misschien over een jaar of 2 dat ik kan kijken naar een gen2. Nu kan ik het nog niet betalen.

Als ik de Tuono heb ga ik kijken of ik een keer langs kan komen, heb nog niet een gen2 in het echt gezien en gehoord. Daar PM'en we wel over.

Particuliere verkoop ben ik al mee bezig, Marktplaats, dit forum, autoscout etc.
 
Ik heb alleen even door mp gescrolt. Goedkoopste daar bij een dealer is bij barbier voor 3890. Dat vind ik best aan de prijs.

Die van 3k van jou kon ik niet vinden.

Motoroccassion.nl, dealers zetten haast niks meer op Marktplaats ivm de kosten.
 
Ik snap dat gen2 beter is, mijn buget trekt die mooie rooie nét. Voor de prijs vind ik het netjes.
Misschien over een jaar of 2 dat ik kan kijken naar een gen2. Nu kan ik het nog niet betalen.

Als ik de Tuono heb ga ik kijken of ik een keer langs kan komen, heb nog niet een gen2 in het echt gezien en gehoord. Daar PM'en we wel over.

Particuliere verkoop ben ik al mee bezig, Marktplaats, dit forum, autoscout etc.
Particluier verkopen ipv inruil is altijd mooier inderdaad.

Ach, met een gen 1 rij je ook zeer zeker niet voor joker. En je houd wat te wensen over.

Ik weet wel dat ik afgelopen winter gen 2 voorbij zag komen voor prijzen beduidend onder de 4. Moet je natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben qua aanbod.
 
Allen, ik heb mijn originele slave cilinder van de koppeling vervangen voor eentje van Oberon.
Echter, ik heb nu een paar keer ontlucht maar ik kan nog steeds niet volledig ontkoppelen.

Nu is het zo dat de Oberon cilinder een groter oppervlak heeft, kan het zijn dat dit voor de problemen zorgt?

Ik heb ontlucht zowel via de bovenkant met vacuüm, dat werkte niet, daarna met een injectiespuit via de onderkant, dat werkte ook niet.

Niemand enig idee?
 
Niemand enig idee?

Je kunt proberen met zwaartekracht, potje volhouden en onder de nippel openzetten.
Alle (eventuele) lucht zal zo naar de nippel gedreven worden.

Ik lees wel vaker dat er een oberon gemonteerd wordt, als de zuiger in deze een groter oppervlak heeft zal deze, naar mijn idee, door de slag van de pomp,
minder slag maken. Aan de pomp verandert immers niks.
Hoe anderen dit opgelost hebben, of misschien geen probleem ondervinden, weet ik niet.
 
Heeft iemand hier op het forum nog een tuono gen2 motorblok liggen voor een leuk prijsje? De blokken bij de motor sloop zijn niet te betalen. en anders ben ik toch genoodzaakt om de tuono weg te doen wat ik erg jammer zou vinden...
 
Niemand enig idee?
Ik heb een hulp cilinder van MPL tuningsparts en daarmee heb ik geen problemen.
Ik zet de nippel open en blijf knijpen totdat het reservoir bijna leeg is en dan de nippel dicht. Reservoir vullen en nog een keer.
Hiermee pers je aardig snel de vloeistof er door heen en komt de lucht misschien mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan