Tuono Bastards Deel 21

Vraagje aan de geleerde hier. Bovenstaande motor is mijn tuono v4 aprc + ABS uit 2013.

prachtige fiets, echter mis ik een radiale rempomp. Wie weet evt een originele radiale rempomp te koop van een V4 ABS en anders welke diameter pomp zou ik moeten nemen als alternatief?
 
Vraagje aan de geleerde hier. Bovenstaande motor is mijn tuono v4 aprc + ABS uit 2013.

prachtige fiets, echter mis ik een radiale rempomp. Wie weet evt een originele radiale rempomp te koop van een V4 ABS en anders welke diameter pomp zou ik moeten nemen als alternatief?
Welicht goed om dergelijke vraag te stellen op het internationale Aprilia forum te vragen. Daar zitten veel RSV4 en Tuono V4 eigenaren :)
 
Vraagje aan de geleerde hier. Bovenstaande motor is mijn tuono v4 aprc + ABS uit 2013.

prachtige fiets, echter mis ik een radiale rempomp. Wie weet evt een originele radiale rempomp te koop van een V4 ABS en anders welke diameter pomp zou ik moeten nemen als alternatief?

Wat ik daar over heb gelezen is de RCS17, ivm de ABS.


RSV4 heeft een radiale 16mm pomp.

 
Hallo,

Na enige tijd op een CB600F uit 2002 kwam ik in de verleiding van een Tuono. Ik heb nog nooit Italiaans gereden en wou eens 'iets helemaal anders'. Kwa motorkarakter is het alvast een wereld van verschil. De tweede generatie spreekt me het meest aan, maar aangezien er nagenoeg geen aanbod is op de Belgische markt ben ik in Nederland beginnen kijken. De meerwaarde van een Factory versie erken ik, maar de kleurstellingen van die modellen spreekt me niet aan. Op termijn ga ik er zeker eens mee op circuit, en wat de achterschokdemper betreft las ik dat dit uitwisselbaar is met de RSV Mille (meer instelmogelijkheden). ik veronderstel dat dit fabriek-af best wel al een uitgeblanceerde moto is, en dat de öhlins van de factory versie een meerwaarde zijn maar geen noodzaak?

Eigenlijk vanaf het begin fan geweest van de donkere versie met blauwpaarse velgen. Ik kwam de volgende tegen en zou daar graag eens naar gaan kijken maar vroeg me af of er kenners zijn die meer zien dan ik momenteel zie alvorens ik de 3u durende trip maak:


Kunnen deze Rotax blokken ook tegen het feit dat er 'weinig' mee gereden is (minder dan 1500km per jaar als je gaat rekenen)? Worden ze lam?
De alternator en de spanningsregelaar zijn reeds vernieuwd (gewoon terug door Aprilia onderdeel), de 20k kleppen stellen zijn reeds gebeurd.

Is het een meerwaarde om een recenter model te kopen van de GEN2 (laat ons zeggen bouwjaar 2008 of 2009?). Deze spreekt me aan gezien de lage kilometerstand.

Bedankt alvast!
 
De onderhoudshistorie zit er bij. Je moet dus even checken aan de hand van data en KM-standen of het allemaal klopt en ook regelmatig is gebeurd (niet dat ie bijvoorbeeld 8 jaar stil heeft gestaan). Daarnaast hou even in de gaten dat er soms dasboardjes onder garantie zijn gewisseld vanwege condensvorming. De stand gaat dan naar 0, maar dat zou dan zichtbaar moeten worden in de historie (niet logische KM-stand). Ooit die van mij zo iets van 5000km minder op de klok staan door wisseling van het dashboard.
 
neratie spreekt me het meest aan, maar aangezien er nagenoeg geen aanbod is op de Belgische markt ben ik in Nederland beginnen kijken. De meerwaarde van een Factory versie erken ik, maar de kleurstellingen van die modellen spreekt me niet aan. Op termijn ga ik er zeker eens mee op circuit, en wat de achterschokdemper betreft las ik dat dit uitwisselbaar is met de RSV Mille (meer instelmogelijkheden). ik veronderstel dat dit fabriek-af best wel al een uitgeblanceerde moto is, en dat de öhlins van de factory versie een meerwaarde zijn maar geen noodzaak?

Eigenlijk vanaf het begin fan geweest van de donkere versie met blauwpaarse velgen. Ik kwam de volgende tegen en zou daar graag eens naar gaan kijken maar vroeg me af of er kenners zijn die meer zien dan ik momenteel zie alvorens ik de 3u durende trip maak:


Hey Gunther, de motor in die advertentie mist de chromen/metalen zijkapjes op de radiator en heeft links op de onderkuip schuifschade. Wanneer je toch bij deze Tuono gaat kijken kijk ook of er tekenen van een schuiver onder de stepjes zit. Het valt me ook op dat de koppelingskabel niet achter de kap langs loopt (ook aan de linker kant, vergelijk maar eens met de foto in mijn verkoop topic). Ook is het voorspatbord niet origineel maar van carbon en mis ik de leeuwenkop op de wind-deflectoren links en rechts van het frame ter hoogte van je knieën, misschien overgespoten?

Ik dacht ik vermeld het wel even want zoals je zegt het is wel drie uur rijden voor jou.
 
Mijn mening over de achtershock is als volgt: prutding.

Ingaande demping niet instelbaar en als ie warm wordt, begint ie nog slechter te dempen.
Een andere veer is leuk, maar helpt eigenlijk niet. Een RSV1000 shock, standaard of Ohlins is inderdaad een verbetering.

Of het blok lui wordt kan ik inhoudelijk niks over zeggen. Als het onderhoud is bijgehouden, lijkt het mij geen probleem.

Naar mijn weten zijn er geen hele interessante updates doorgevoerd op de latere modellen, daar zou ik deze niet voor laten schieten.
Een goeie om naar te kijken is het link systeem van de achtershock. Bij mij was 1 van de lagers verroest en liep stroef.

Mijn advies zou zijn om toch ook een Factory model proef te rijden ivm de vering. Die viel me ontzettend tegen van het niet-Factory model.
 
Hey Gunther, de motor in die advertentie mist de chromen/metalen zijkapjes op de radiator en heeft links op de onderkuip schuifschade. Wanneer je toch bij deze Tuono gaat kijken kijk ook of er tekenen van een schuiver onder de stepjes zit. Het valt me ook op dat de koppelingskabel niet achter de kap langs loopt (ook aan de linker kant, vergelijk maar eens met de foto in mijn verkoop topic). Ook is het voorspatbord niet origineel maar van carbon en mis ik de leeuwenkop op de wind-deflectoren links en rechts van het frame ter hoogte van je knieën, misschien overgespoten?

Ik dacht ik vermeld het wel even want zoals je zegt het is wel drie uur rijden voor jou.

Scherp, dat zijn wel opvallende dingen. Aan de andere kant: de motor is 14 jaar oud, hij hoeft niet als nieuw te zijn. Zolang je maar een eerlijk beeld hebt, van wat je koopt.
Die foto van het dashboard is ook interessant, over de 'user code'. Geen idee waarom dat in beeld staat.
 
Scherp, dat zijn wel opvallende dingen. Aan de andere kant: de motor is 14 jaar oud, hij hoeft niet als nieuw te zijn. Zolang je maar een eerlijk beeld hebt, van wat je koopt.
Die foto van het dashboard is ook interessant, over de 'user code'. Geen idee waarom dat in beeld staat.

Klopt, maar als ik het vergelijk met mijn "oude" (vorige week verkocht) Aprilia Tuono 1000 RR '09 Die had 20k meer gelopen, is voor 4500,- weggegaan en was echt in sublieme staat. De nieuwe eigenaar komt zich misschien hier nog wel melden, hij ging in elk geval met een big smile weer naar huis :)

Het is bijna winter, ik zou als ik Gunther was daarom ook geen haast hebben of te snel een (mis)koop maken en kritisch kijken naar wat er te koop staat.
 
Bedankt voor de input! Waren dingen die ik niet had gezien. Ga het inderdaad niet overhaasten en ga deze winter rustig uitkijken wat er langs komt.
 
Heb ook de MRA Sport op mn 2014 V4 en dit bevalt heel goed. Ben 177cm lang en geen last van turbulentie.
Bedankt voor de reacties!
Ben nog aan het twijfelen... Of ik nu de MRA tour, of sport zal gaan bestellen.
Ik ben bang dat ik zo groot ben (heb een riser) en dat ik zo hoog zit, dat ik met de MRA tour variant ook nog in de wind zal zitten... Lastig... zou het wel fijn vinden als ik iets minder turbulentie zou hebben.
 
Goedemorgen mede-forum leden,

Sinds kort heb ik een Aprilia Tuono 1000R uit 2008 in mijn bezit. De winter komt er aan, dus ik wil deze straks graag aan de druppellader zetten in de schuur. Nu is mijn vraag; maakt het nog uit wat voor druppellader dit is en waar moet ik deze aansluiten?

Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Goedemorgen mede-forum leden,

Sinds kort heb ik een Aprilia Tuono 1000R uit 2008 in mijn bezit. De winter komt er aan, dus ik wil deze straks graag aan de druppellader zetten in de schuur. Nu is mijn vraag; maakt het nog uit wat voor druppellader dit is en waar moet ik deze aansluiten?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Ctek zijn fijne betrouwbare laders. Komt met stekker. Plus en min op de accu stekker aansluiting onder je zadel en wanneer je hem aan de lader hangt piel je het stekkertje onder je zadel uit. Hoeft zadel niet voor los. Op de hoeken achter zit net genoeg ruimte.

Althans zo heb ik het gedaan bij mijn Tuono 2de Gen.
 
Goedemorgen mede-forum leden,

Sinds kort heb ik een Aprilia Tuono 1000R uit 2008 in mijn bezit. De winter komt er aan, dus ik wil deze straks graag aan de druppellader zetten in de schuur. Nu is mijn vraag; maakt het nog uit wat voor druppellader dit is en waar moet ik deze aansluiten?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik rijd al ruim 15 jaar Aprilia RSV mille/1000/Tuono. Met mijn eerste mille heb ik destijds accu problemen gehad, sindsdien hebben de motoren in de garage altijd het hele seizoen aan een Optimate druppellader gehangen, nooit meer problemen met accu en/of starten gehad.
 
Toevallig iemand hier die carbon swingarm en frame protectors heeft voor de V4 en daar misschien vanaf wil?
 
Goedemorgen mede-forum leden,

Sinds kort heb ik een Aprilia Tuono 1000R uit 2008 in mijn bezit. De winter komt er aan, dus ik wil deze straks graag aan de druppellader zetten in de schuur. Nu is mijn vraag; maakt het nog uit wat voor druppellader dit is en waar moet ik deze aansluiten?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Ik gebruik al jaren Dunlop acculader | Action.com spot goedkoop, maar heb dan ook 5 motoren die aan de druppelaar moeten, 2 zijn er de afgelopen jaren overleden, door waar ik later achter kwam te veel warmte ontwikkeling van de regelaar/chip die nogal matig gekoeld is en dan ook nog in een volledig gesloten behuizing.
Een paar gaten geboord in de laders die nog werkten en sinds dien geen enkel probleem meer. (te warm komt voornamelijk door te lege accu eraan waardoor laadstroom gedurende eerste uurtje max is)

Daar zit ook direct het verschil met de duurdere druppelaars, beter gedimensioneerd, maar voor de rest niet zoveel anders kwam ik achter toen ik het plan had zelf een paar laders te bouwen.
Er blijken namelijk maar een paar soorten chips te zijn waar deze lader functionaliteit inzit, en daar maken de meeste merken allemaal gebruik van.
De max laad stroom van de "kale"chip is wel 1 amp maximaal, dus wil je meer zal je een duurder apparaat moeten kiezen die dat beter ondersteund.
 
Ctek zijn fijne betrouwbare laders. Komt met stekker. Plus en min op de accu stekker aansluiting onder je zadel en wanneer je hem aan de lader hangt piel je het stekkertje onder je zadel uit. Hoeft zadel niet voor los. Op de hoeken achter zit net genoeg ruimte.

Althans zo heb ik het gedaan bij mijn Tuono 2de Gen.

Oke, moet ik een specifieke druppellader hebben van Ctek? Zie dat er meerdere soorten op de markt zijn.

Letten jullie verder nog ergens op bij de tuono als deze een paar maand stil staat?
 
Oke, moet ik een specifieke druppellader hebben van Ctek? Zie dat er meerdere soorten op de markt zijn.

Letten jullie verder nog ergens op bij de tuono als deze een paar maand stil staat?
Ik heb die xs 0.8 maar die is wel aan de lichte kant.

Zou voor de mxs 5.0 gaan. Kun je meteen auto accu's mee doen.

Ik kijk verder nergens naar behalve of hij er nog staat na de winter. :+

Zet hem voor en achter op de paddock stand en gooi er wel een deken over maar dat is meer tegen stof en beschadigingen aangezien ik er nogal vaak langs op loop.
 
Oke, moet ik een specifieke druppellader hebben van Ctek? Zie dat er meerdere soorten op de markt zijn.

Letten jullie verder nog ergens op bij de tuono als deze een paar maand stil staat?

Ik zou gaan voor de MXS 5.0 of Lithium XS afhankelijk van het type accu dat hebt of wilt. Heb zelf de XS 0.8 gehad, maar die was me te licht en kon ik geen zwaardere accu’s ermee laden en/of reconditioneren.
Heb nu een Multi XS 4003, goed ding.
 
IMG_3827.jpg


Hier nog iemand belang bij een duo zadel voor de oer ?
Via pb
 
Terug
Bovenaan Onderaan