Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 1553487
Vandaag langs geweest bij HK voor de afstelling en advies.
Vond zelf de voorkant erg hard en de achterkant erg zacht en dat zijn ze met mee eens. De vorige eigenaar heeft wat laten doen aan de voorkant bij Front Row components, krijg nog te horen wat er gedaan is. De HK man denkt dat de compressiepoot intern is aangepast. Die staat nu 13 kliks open van de 16.
Voor en achter heeft de vering wat meer rebound gekregen, voor minder compressie. Achter zou hij een stuk meer compressie mogen hebben, maar hij staat al bijna helemaal dicht. Veervoorspanning stond goed.
Advies zou zijn om achter de schokdemper uit elkaar te halen, ander shimpakket, andere olie en een andere veer om het dempingsbereik een stuk op te schuiven, omdat ik wel eens een trackday mee pak. Leuk idee, boel centen weer, maar eens een paar nachten over slapen.
Merk nu goed op een warmere dag, dat de achterkant zachter wordt als hij opwarmt en dat vind ik niet prettig.
Leuke rit (stukje Waalbandijk meegepakt) en leuk om een keer langs te gaan bij HK.
Voorheen ging ik altijd langs Hyperpro, maar die geven me meer het gevoel te focussen op alleen de veren en minder op de demping. Vandaar dat ik HK eens wilde proberen, is me goed bevallen tot nu toe.
Wat zou die meer bieden?Misschien een idee om een rsv4 schokdemper nemen ivm meer verstel mogelijkheden?
Wat zou die meer bieden?
Kan nu de in- en uitgaande demping instellen en de veervoorspanning.
Ben ik nou gewoon weer genept met mn TuonoRijhoogte
Bij mijn eigen V2 kwam ik het volgende tegen of dit zou ik je adviseren:
- lager verroest van links systeem door kapot seal
- achtershock zacht als een spons (de Sachs uitvoering), is in de basis geen machtige demper en met de jaren wordt ie minder en minder
- voorvork onderhoud was wel goed bijgehouden
- achterrem kreeg ik goed ontlucht en bleef het goed doen, door de uitlaat weg te halen en de remklauw zo hoog mogelijk op te hangen om te ontluchten
- een set iridium bougies leek ie mooier van te lopen
- voor 'jouw' blok zou het mooi zijn als de kleppen een keer gesteld zijn in het verleden, anders lijkt het mij verstandig dat na te laten kijken
Je leest inderdaad over deze blokken dat ze degelijk zijn bij goed onderhoud, lastige blijft altijd dat 'onderhoud'. Als deze motor dealer onderhouden zou zijn vanaf de levering tot nu en zou komen met 3 maanden garantie, dan maakt dat de beslissing makkelijker, want dat geeft een beetje grip. Heeft de motor meerdere eigenaren gehad, die het zelf probeerde dan weet je maar nooit.
Belangrijkste is hoe het blok klinkt, rauw lopen ze wel, maar tikken en ratelen na het starten is gewoon niet ok.
Volgens mij had @willem169 zulke dempers?
Heb je foto's van de moto? Samen zien we meer.
Ha Elmer, zie nu pas je pb. Zal morgen even antwoorden. Mooie fiets trouwensEven een update van mij en mn Tuono, omgedoopt: Red. (ik geef al mn motoren een naam, vind ik cool.)
Toen het nog niet heel slecht weer was, gewassen.
Bekijk bijlage 1563635
Bekijk bijlage 1563634
Mods uitgevoerd:
Inlaatrestrictie eruit.
Uitlaatrestrictie eruit. Blijkbaar doet GPR als enige bijna dezelfde uitlaatrestrictie erin als de standaard uitlaat.
Radiatorbeschermers.
Bekijk bijlage 1563650
Hoger ruitje waar mn telefoon/navigatie op past.
Ram-mount + USB lader.
Bekijk bijlage 1563646
Iridium Bougies.
Bekijk bijlage 1563648
K&N luchtfilter.
Ketting en tandwielen vervangen. DID520 16 - 44. 1.9% lager verschil met wat er op zat, heb verschil in gewicht niet gemeten. Ruzie gehad met de goedkope kettingpons:
Bekijk bijlage 1563649
Collectormod. Bochtjes gehaalt bij EPS uitlaten hier in de buurt, gelast door een bekende. 40mm.
Nieuw benzinefilter + slang. Dank aan het ApriliaForum. Geeft wel een meuk in je garage, ik had de Tuono net afgetankt, niet zo handig...
Bekijk bijlage 1563647
Dr Rossio Eprom + afstelling. Precieze afstelling gaat ergens op een vermogensbank gebeuren, stond veel te rijk dus zelf teruggeschroefd. Wel met hulp van bougiekleur en Dr Rossio.
Zadel met gel. Is ook hoger, zit wel harder maar hou het langer vol.
Verlengde adaptorplaten. Ik ben 197cm lang, nu passen mn knieen onder de tank. Moest wel wat van de steun wegflexen.
Bekijk bijlage 1563645Knippers achter weggehaalt, de nieuwe kleine zitten er al op, geven meer licht. Ook gelijk het relais vervangen met een instelbare.
Bekijk bijlage 1563644
Lampstekkertje omgedraaid, nu 2 headlights bij starten, niet 1, dit vind ik gewoon cooler.
Bekijk bijlage 1563643Alle dashboard lampjes vervangen met Led, het oranje condoompje paste er zo overheen.
Bekijk bijlage 1563641
Alle vering teruggezet naar fabrieksinstellingen. Het optimaliseren hiervan ga ik nog mee bezig, eerst beter inlezen in de mogelijkheden en wat welk schroefje doet.dat zou moeten werken.
Bonusfoto, inlaat rechts. stageloper-laswerk:
Bekijk bijlage 1563642
Nou leest en denkt u: "Zo zo, staat er ook nog wat op de planning?"
Ik heb geen idee, ik ben wel een tweaker, er moet altijd wat te verbeteren zijn. Als je er niet mee kan spelen maar alleen rijden word het ook zo saai.
Daarom heb ik een Aprilia gekocht; genoeg zelf te doen.
Vragen? Altijd welkom, het is niet voor niets mn hobby
Groeten uit het noorden, Elmer.
als je hem ooit kwijt wil stuur maar een pbEven een update van mij en mn Tuono, omgedoopt: Red. (ik geef al mn motoren een naam, vind ik cool.)
Toen het nog niet heel slecht weer was, gewassen.
Bekijk bijlage 1563635
Bekijk bijlage 1563634
Mods uitgevoerd:
Inlaatrestrictie eruit.
Uitlaatrestrictie eruit. Blijkbaar doet GPR als enige bijna dezelfde uitlaatrestrictie erin als de standaard uitlaat.
Radiatorbeschermers.
Bekijk bijlage 1563650
Hoger ruitje waar mn telefoon/navigatie op past.
Ram-mount + USB lader.
Bekijk bijlage 1563646
Iridium Bougies.
Bekijk bijlage 1563648
K&N luchtfilter.
Ketting en tandwielen vervangen. DID520 16 - 44. 1.9% lager verschil met wat er op zat, heb verschil in gewicht niet gemeten. Ruzie gehad met de goedkope kettingpons:
Bekijk bijlage 1563649
Collectormod. Bochtjes gehaalt bij EPS uitlaten hier in de buurt, gelast door een bekende. 40mm.
Nieuw benzinefilter + slang. Dank aan het ApriliaForum. Geeft wel een meuk in je garage, ik had de Tuono net afgetankt, niet zo handig...
Bekijk bijlage 1563647
Dr Rossio Eprom + afstelling. Precieze afstelling gaat ergens op een vermogensbank gebeuren, stond veel te rijk dus zelf teruggeschroefd. Wel met hulp van bougiekleur en Dr Rossio.
Zadel met gel. Is ook hoger, zit wel harder maar hou het langer vol.
Verlengde adaptorplaten. Ik ben 197cm lang, nu passen mn knieen onder de tank. Moest wel wat van de steun wegflexen.
Bekijk bijlage 1563645Knippers achter weggehaalt, de nieuwe kleine zitten er al op, geven meer licht. Ook gelijk het relais vervangen met een instelbare.
Bekijk bijlage 1563644
Lampstekkertje omgedraaid, nu 2 headlights bij starten, niet 1, dit vind ik gewoon cooler.
Bekijk bijlage 1563643Alle dashboard lampjes vervangen met Led, het oranje condoompje paste er zo overheen.
Bekijk bijlage 1563641
Alle vering teruggezet naar fabrieksinstellingen. Het optimaliseren hiervan ga ik nog mee bezig, eerst beter inlezen in de mogelijkheden en wat welk schroefje doet.dat zou moeten werken.
Bonusfoto, inlaat rechts. stageloper-laswerk:
Bekijk bijlage 1563642
Nou leest en denkt u: "Zo zo, staat er ook nog wat op de planning?"
Ik heb geen idee, ik ben wel een tweaker, er moet altijd wat te verbeteren zijn. Als je er niet mee kan spelen maar alleen rijden word het ook zo saai.
Daarom heb ik een Aprilia gekocht; genoeg zelf te doen.
Vragen? Altijd welkom, het is niet voor niets mn hobby
Groeten uit het noorden, Elmer.
Goedemiddag, zojuist de tuono (2008, 1000R) gewassen en droog gereden. Nu wil ik de motor aan de druppellader zetten, maar voordat ik dingen los ga draaien is het wellicht handiger om eerst hier te vragen waar de accu zit en hoe ik er het makkelijkst bij kom?
Tiny pic heeft zichzelf plus alle bestanden opgeblazen. Komt ook nog bij dat hij vol staat met mensen die zich nooit laten horen en/of geen Tuono meer in bezit hebben. Ik heb er niet echt meer naar gekeken......First post is akelig gevuld met Tinypic placeholders, was dit al bekend? Ik heb tot een bladzijde terug gelezen dus misschien is dit al aangehaald.
Ik vermoed het big end. Ik ga het oude blok uit elkaar halen en de boel grondig bekijken.zou het een lager zijn ?