Tuono Bastards Deel 21

Kijk rij ik ook
7E11C51F-1C7E-4E6C-9A28-E2C404F6C225.jpeg
 
Zal fantastisch rijden, maar ik krijg de neiging om hem terug de zee in te duwen...
Een R is dan superdik, maar waarschijnlijk een stuk minder comfy.
 
Zal fantastisch rijden, maar ik krijg de neiging om hem terug de zee in te duwen...
Een R is dan superdik, maar waarschijnlijk een stuk minder comfy.
😂😂😂 je moet er idd van houden haha , mij gaat het idd om het comfy deel . Wil wat vaker meerdere dagen weg als ik alleen dagreisjes zou doen was de Tuono gebleven
 
Zal fantastisch rijden, maar ik krijg de neiging om hem terug de zee in te duwen...
Een R is dan superdik, maar waarschijnlijk een stuk minder comfy.
heb em gekocht voor race Isle off Man voor bagage . dit gaat helaas niet door
maar
ben er blij mee , heb ook appie de V4 gehad met aprc maar deze is sneller ...
 
Laatst bewerkt:
Sneller, kan niet.
rechte lijn zal het niet veel schelen, tot dat het bochtig begin te worden, dan neemt de tuono echt serieus afstand wanneer het echt heel hard gaat, de GT is wel de beste in zijn klasse qua sturen.
ik weet dat het gevoel met de superduke aan de voorkant wel vaag word terwijl de 1100 toch wel meer vertrouwen geeft en beter communiceert.
Maar de V4 is een mooi blok maar die 2cil van ktm is er ook eentje om te onthouden, die bak met koppel zet bocht uit wel grote stappen.
daarom snap ik Zichthuis wel, is wel de betere motor voor lange ritten met bagage dan de tuono.
 
Voor de V4 rijders: Tail tidy van Lightech, erg mooie kwaliteit en design.
 

Bijlagen

  • 20210416_221429.jpg
    20210416_221429.jpg
    200,3 KB · Weergaven: 22
  • 20210415_204244.jpg
    20210415_204244.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 24
goedemorgen mede Tuonoïsten,
ben al enkele jaren lid van dit forum, schrijf eigenlijk zelden, lees daaraan tegen alles.
Nu vraag ik naar jullie mening. Ik sta op het punt om een tuono factory uit 2017 van een particulier te kopen. Ziet er er goed uit, stukje op gereden en lijkt niks mis mee, maar het boekje "warrenty + service" heeft hij er niet bij. De motor heeft 8000km gelopen en is door de vorig eigenaar geïmporteerd uit België. Vinden jullie dit een dealbreaker of kan ik z'n boekje bij de dealer bestellen en mijn komende beurten erin laten zetten.
Gezien zijn 8000km had de motor toch nog niet zoveel beurten hoeven hebben.

Grt. Lex
 
goedemorgen mede Tuonoïsten,
ben al enkele jaren lid van dit forum, schrijf eigenlijk zelden, lees daaraan tegen alles.
Nu vraag ik naar jullie mening. Ik sta op het punt om een tuono factory uit 2017 van een particulier te kopen. Ziet er er goed uit, stukje op gereden en lijkt niks mis mee, maar het boekje "warrenty + service" heeft hij er niet bij. De motor heeft 8000km gelopen en is door de vorig eigenaar geïmporteerd uit België. Vinden jullie dit een dealbreaker of kan ik z'n boekje bij de dealer bestellen en mijn komende beurten erin laten zetten.
Gezien zijn 8000km had de motor toch nog niet zoveel beurten hoeven hebben.

Grt. Lex
Als hij onderhouden is bij een Aprilia dealer of service point staat het onderhoud in de systemen.
 
Toch vind ik het wel vreemd. Een fiets van 20k, 4 jaar oud, maar 8k gelopen en import. Toevalligerwijs weer de boekjes kwijt. Ik kijk altijd naar de staat van de motor en echt niet al mijn motoren hebben de boekjes maar als ik zo'n jonge motor koop voor een relatief hoog bedrag moet het kloppen. Ook voor eventuele verkoop later.
 
Heeft een aankoopkeuring nut of kijken ze alleen naar remblokjes, ketting ed.
Volgens mij heeft de motor een service interval van 10.000km dus is het maar één stempeltje (of probeer ik me nu zelf gerust te stellen :P).
Ben nl al 'n tijdje op zoek en dit is wel 'n mooie*D

Dank voor de antwoorden zover.
Lex
 
Goeiemorgen allemaal, het is weer zover, de eerste ritjes van het jaar zijn gedaan en ik zit weer in dubio :+

Ik heb het al een paar keer eerder gehad, ondanks dat ik mijn 2004 Tuono al +- 8 jaar heb en in super staat is: wat is het toch druk op de wegen en wat gaat de T toch schunnig hááárd! Eerlijk gezegd kom ik amper nog boven de 7000 toeren en vraag ik me (net al voorgaande jaren) af waarom ik niet gewoon een tammere/minder PK (nm wél prima) ga rijden!

Nu is mijn Tuono echter in zo'n goede staat, met o.a. uitlaatbochten, luchtfilter, Gabro custom chip modificatie (op de dyno 128pk 96nm achterwiel), en heeft nu ook de OZ velgen, nieuwe bandjes, lager stuur, gereviseerde achtershock etc etc --> met andere woorden, stuurt écht super :Y. Met 55.000 km is die slechts +- € 3.500 waard en daarvoor (+een beetje € meer) koop ik simpelweg niet een mooie vervanger?? of toch wel?? :?

Lastig "probleem", ik hou van actief motorrijden, lekker doorschakelen en door de toeren laten lopen...maar dat gaat mij écht te hard op de Nederlandse wegen. Ik heb voorgaande jaren nog wel wat proefritjes gemaakt, maar niks kwam écht lekker(der) in de buurt en dus blijf ik er maar op doorrijden :], volgens mij wordt ik een ouwe l*l :X

Welke leuke 2/3 cilinder, met minder aggresief vermogen, stuurt minstens zo scherp als mijn aangepaste Tuono en zit nog redelijke met mijn 190cm? (ik hou wel van merken als Aprilia, Ducati, KTM die vaak standaard de vering/geometrie goed op orde hebben)

Leuk sturende fietsen, en wat ervaringen (liefst na 2008/2010)
Ducati: (2-kleppers alleen dan)
- Oudere type monsters S2R en M1000 = te krappe zithouding voor mijn lengte.
- Monster 1100 / 796 = betere zithouding, mooi ding, (+-169kg, 2 klepper, +-87/90pk en 74Nm koppel en nog droge koppeling), lijkt een optie
- Hypermotard = niet mijn zitpostie, toch wat te hoog, ik zit liever "in" de motor dan 'erop'.

Triumph - street triple, eigenlijk prima, maar ik vind hem er niet uit zien, valt daardoor af.
KTM: heb ooit een 990 superduke gehad, heerlijke hooligan fiets, maar in dezelfde aggresievere categorie als de Tuono.
KTM: de 690 heb ik ook eens geprobeerd, ik kan toch niet wennen aan de 1 cilinder, hoewel het sturen/smijten wel erg leuk was.

Suzuki SV650, geinige motoren, zien er aardig uit, maar vering/geometrie is een heel tandje lager dan de fietsen hierboven en zou flink geüpdate moeten worden. Ik heb ooit 2 jaar een SV650 uit 2001 gehad, wel véél mee gereden. Maar als die al +- €5.000 zou gaan kosten, heb ik liever een Monster 796/1100 voor iets meer geld.

Halllaapppp :+:$
 
Tuono 660.
Lijkt mij een iets minder rijbewijs-kwijt gevoelige motor. Wel dezelfde zithouding, Iets minder pk.

Wel iets boven budget :+
 
Heeft een aankoopkeuring nut of kijken ze alleen naar remblokjes, ketting ed.
Volgens mij heeft de motor een service interval van 10.000km dus is het maar één stempeltje (of probeer ik me nu zelf gerust te stellen :P).
Ben nl al 'n tijdje op zoek en dit is wel 'n mooie*D

Dank voor de antwoorden zover.
Lex

Als die maar 8000km heeft gereden is de kans groot dat de originele voorband er nog op zit, je zou de dot code kunnen checken of die hetzelfde is als het bouwjaar.
 
Goeiemorgen allemaal, het is weer zover, de eerste ritjes van het jaar zijn gedaan en ik zit weer in dubio :+

Ik heb het al een paar keer eerder gehad, ondanks dat ik mijn 2004 Tuono al +- 8 jaar heb en in super staat is: wat is het toch druk op de wegen en wat gaat de T toch schunnig hááárd! Eerlijk gezegd kom ik amper nog boven de 7000 toeren en vraag ik me (net al voorgaande jaren) af waarom ik niet gewoon een tammere/minder PK (nm wél prima) ga rijden!


Welke leuke 2/3 cilinder, met minder aggresief vermogen, stuurt minstens zo scherp als mijn aangepaste Tuono en zit nog redelijke met mijn 190cm? (ik hou wel van merken als Aprilia, Ducati, KTM die vaak standaard de vering/geometrie goed op orde hebben)


Triumph - street triple, eigenlijk prima, maar ik vind hem er niet uit zien, valt daardoor af.
KTM: heb ooit een 990 superduke gehad, heerlijke hooligan fiets, maar in dezelfde aggresievere categorie als de Tuono.
KTM: de 690 heb ik ook eens geprobeerd, ik kan toch niet wennen aan de 1 cilinder, hoewel het sturen/smijten wel erg leuk was.

Suzuki SV650, geinige motoren, zien er aardig uit, maar vering/geometrie is een heel tandje lager dan de fietsen hierboven en zou flink geüpdate moeten worden. Ik heb ooit 2 jaar een SV650 uit 2001 gehad, wel véél mee gereden. Maar als die al +- €5.000 zou gaan kosten, heb ik liever een Monster 796/1100 voor iets meer geld.

Halllaapppp :+:$

Ik heb al aardig wat motoren gehad en nu nu ik en mijn vrienden allemaal wat ouder zijn en een gezin hebben word er zelden nog in groepsverband gereden. De meeste ritjes maak ik met mijn vrouw (die zelf rijd) en ook de motor vakanties doen we samen. Nu ligt haar tempo iets lager dan wat ik vroeger met mijn vrienden reed. In Nederland zit je met een 1000cc Tuono al snel op snelheden waarop je je papiertje moet inleveren, Nederland is ook te druk bevolkt om een keer het gas open te draaien (wandelaars, fietsers, zondagsrijders etc). Eigenlijk rij ik alleen nog fijn op motorvakantie. Ook op die motortripjes met de vrouw merkte ik de laatste keer dat de Tuono nauwelijks boven de 6000 toeren uit komt.

Mijn vrouw heeft een Street Triple R en wanneer ik daar op rij heb ik veel meer fun, die kan je beter doorhalen, stuurt licht en met mijn 186cm zit ik er nog prima op. Stiekem klinkt ie ook lekkerder dan een Tuono vind ik zelf (geweldig inlaat geluid, je moet er een keer mee gereden hebben), heeft ABS, een quickshifter is plug en play, vergeleken met een Tuono ook nogeens heel zuinig! Ik kan me alleen niet vinden wat je lelijk vind aan een Street Triple? Vooral in R spec is die gaaf

triumph-street-triple-r-2013-9.jpg
 
Ik heb hetzelfde gehad, Tuono v4 1100 factory blijft mijn droom-straatfiets in een land met perfect asfalt, zonder ander verkeer en flitspalen. Voor in Nederland is een street triple misschien niet de mooiste, maar wel de beste optie. Maar ik kan me goed voorstellen dat hij wel heel slap onderin voelt als je een tuono v2 met wat kietelwerk gewend bent. Zou in ieder geval een proefrit op een >'13 R plannen, ter referentie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan