Tuono Bastards Deel 21

Ik ben 2 weken terug ook trotse eigenaar van een 2021 factory geworden. Heel herkenbaar dat de motor het absoluut niet fijn vind om in de stad rond te rijden. Vraag me af of dat met een andere mapping op te lossen is.
Ondanks dat is dit verreweg de fijnste/leukste fiets waar ik op gereden heb en tovert het elke keer als ik naar de garage loop een hele grote glimlach op m'n gezicht!
Precies mijn ervaring, rijden in de stad vind ik waardeloos, bokkerig niet soepel doseerbaar de enigste versnelling waarin het nog gaat is zijn eerste voor de rest wil de Tuono alleen maar snelheid dat gaat hem prima af , er komt trouwens nieuwe mapping/software aan , aprilia is daar mee bezig in eerste instantie om het check engine lampje probleem op te lossen.
 
Even een korte vraag. Weet iemand of een aftermarket set rem/koppelinghandel van een 2020 model past op de nieuwe 2021?
mg-biketec.com , handle's rem en koppeling , ook korte plaathouders , prima kwaliteit , echter, ali express heeft ook handle's werken prima en netjes afgewerkt kosten daar rond de 26 euro set en , 2019/2020 past gewoon.
 
Ik ben 2 weken terug ook trotse eigenaar van een 2021 factory geworden. Heel herkenbaar dat de motor het absoluut niet fijn vind om in de stad rond te rijden. Vraag me af of dat met een andere mapping op te lossen is.
Ondanks dat is dit verreweg de fijnste/leukste fiets waar ik op gereden heb en tovert het elke keer als ik naar de garage loop een hele grote glimlach op m'n gezicht!
Nice! Zo krijgen we er steeds meer in het topic 😎

Ondanks dat ik van een 4 in lijn kom vind ik het gedrag onderin niet perse onprettig. Moet wel zeggen dat ik nog niet echt file of stadsverkeer heb gereden.

Aan de andere kant erger ik me weer aan het gebrek aan vermogen onderin door Euro5. Zo hebben we allemaal wat 😂 Kan niet wachten op de Race ECU.
 
Mooi hé, men rijdt op 1 van de dikste motoren verkrijgbaar, maar toch iets op aan te merken :D

Rijd zelf een 2014 model met race mapping en standaard uitlaat en die rijdt niet onprettig door de stad. Hopelijk vinden jullie iets wat bij jullie past.
 
Mooi hé, men rijdt op 1 van de dikste motoren verkrijgbaar, maar toch iets op aan te merken :D

Rijd zelf een 2014 model met race mapping en standaard uitlaat en die rijdt niet onprettig door de stad. Hopelijk vinden jullie iets wat bij jullie past.
Haha je moet wat te zeiken hebben toch :d :d
 
Ik heb mijn 2015 model ook af laten stellen bij Ruud Frederiks. Die paar PK's op top zijn te verwaarlozen, maar onderin dikke winst qua soepelheid.
 
Ik heb mijn 2015 model ook af laten stellen bij Ruud Frederiks. Die paar PK's op top zijn te verwaarlozen, maar onderin dikke winst qua soepelheid.
Dat heb in toendertijd ook aan mijn 2012 V4 laten doen.
Zéér tevreden over.
Dan hoeft er dus ook niet de alom geprezen " race mapping " er in .
 
Voor de 2021 Tuono V4 eigenaren een digitale versie van de handleiding (in het Engels). Nederlands is ook beschikbaar volgens degene die dit deelde op Apriliaforum, heb aangeboden om te helpen met VIN nummer indien nodig. Mocht ik die hebben, deel ik hem hier later.

EDIT: Nederlandse hier te downloaden
 

Bijlagen

  • APRILIA_TUONO V4 FACTORY 1100 E5 APRILIA BLACK_EN.PDF
    3 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Dat heb in toendertijd ook aan mijn 2012 V4 laten doen.
Zéér tevreden over.
Dan hoeft er dus ook niet de alom geprezen " race mapping " er in .
ben benieuwd wat zijn de kosten hiervan?
En schrijft die een nieuwe map? testbank?
race map erop zetten is al een hele verbetering onderin.
Vanaf 2000 toeren onderin heel soepel oppakken tegenover het beetje bokken met de standaard map!
 
ben benieuwd wat zijn de kosten hiervan?
En schrijft die een nieuwe map? testbank?
race map erop zetten is al een hele verbetering onderin.
Vanaf 2000 toeren onderin heel soepel oppakken tegenover het beetje bokken met de standaard map!
Voor de kosten moet je zelf effe informeren ?
Eerst wordt er een run op de testbank, gedaan om te zien of er een verbetering nodig is......... vervolgens een nieuwe map erin, welke wel is aan te passen.
 
FAFC876D-412E-4119-B4BC-C54FBD9BBD11.png

iemand van hier deze gekocht?
baal dat ik hem gemist, vindt die 1e serie erg gaaf.
 
Dit was een limeted edition 2002
Waarde ca 8000 euro was nr 2 net te laat helaas zijn er 200 van gemaakt dit was nr 60
Kerel had geen idee wat i had staan
Had en gekocht in de handel
 
Wil iedereen hier nog even bedanken voor de aangeboden hulp na mijn oproep enkele pagina's geleden naar een paar onderdelen (na mijn crash eind Mei). Misschien herken je oude koppelingshendel of kuipruitje wel :]
 

Bijlagen

  • 17+18-06-2021 Inter-Track at Mettet group 1 Green #134.jpg
    17+18-06-2021 Inter-Track at Mettet group 1 Green #134.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 29
Je hebt beide tuonoos toch te koop staan?

8k? Zoveel?
vorig jaar ook net te laat voor een Duitser voor 5k, en die zag er (op de plaatjes) beter uit als deze.
 
Allen,
Ook ik heb mijn Tuono te koop staan. Echt een heerlijke fiets maar is tijd voor wat anders.
Bij interesse hoor ik het graag.

Staat ook op AutoScout24 en FB.
 

Bijlagen

  • 1CC233AC-ACE0-41F8-BB07-4EFAFE2820C6.jpeg
    1CC233AC-ACE0-41F8-BB07-4EFAFE2820C6.jpeg
    451,5 KB · Weergaven: 34
  • CF8ADAF8-4975-4C85-ACFF-ED7EC9B0F556.jpeg
    CF8ADAF8-4975-4C85-ACFF-ED7EC9B0F556.jpeg
    465,2 KB · Weergaven: 35
ben benieuwd wat zijn de kosten hiervan?
En schrijft die een nieuwe map? testbank?
race map erop zetten is al een hele verbetering onderin.
Vanaf 2000 toeren onderin heel soepel oppakken tegenover het beetje bokken met de standaard map!
Kosten waren 350 euro. De standaard map wordt inderdaad aangepast/geoptimaliseerd. Het inschrijven van de map duurt 15 minuten dus het is een aardig klusje. Aanpassen, inschrijven, testrun en dit in de herhaling tot hij goed is. Dus inderdaad op de testbank.

Bovenin zijn wel een paar PK's gewonnen maar die zijn totaal niet interessant. Maar de winst onderin is absoluut de moeite waard. Een stuk rustiger geworden en minder bokken.
 
Goedenavond allen, kan ik hier nog iemand gelukkig maken met een Storm GP (MIVV GP) uitlaat voor een Tuono Gen 1 (of RSV 1000)?
Ik hou het toch bij de originele voor de circuitdagen die ik af en toe doe. Uitlaat is zo goed als nieuw, heb hem nog geen 1.000km eronder gehad.

Edit: sorry is al verkocht
 

Bijlagen

  • Appie 2.jpg
    Appie 2.jpg
    585,7 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan