Tuono Bastards Deel 21

Iemand nog tips of ervaring met het aansluiten van een Garmin op een Tuono 1000 r 2de generatie?

Wil hem graag op een geschakelde plus aansluiten i.p.v. direct op de accu maar blijf liever van de originele bedrading/kabelboom af.
 
Iemand nog tips of ervaring met het aansluiten van een Garmin op een Tuono 1000 r 2de generatie?

Wil hem graag op een geschakelde plus aansluiten i.p.v. direct op de accu maar blijf liever van de originele bedrading/kabelboom af.
Ik heb hem op een van de twee stadslichtjes aangesloten, die gebruik je toch nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsx
Heeft iemand die het 2021 model van de tuono heeft toevallig de akrapovic uitlaat? Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!
 
Ik heb hem op een van de twee stadslichtjes aangesloten, die gebruik je toch nooit.
Dan bedoel je dus dat je die stekkerverbinding hebt losgehaald en de kabel daarop hebt gezet?

Overigens gebruik ik die stadlichtjes wel, althans ze branden bij mij gewoon. Wat de toegevoegde waarde betreft begrijp ik je wel.
 
Heeft iemand die het 2021 model van de tuono heeft toevallig de akrapovic uitlaat? Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!
Ik ben bezig om de Akra + Race map te krijgen. Deze is nu leverbaar voor de 21 Tuono.

De euro 5 goedgekeurde Akra uitlaat is zo ontzettend duur door de katalysator dat je wss 2x een geluidsoverlast + WOK melding kan betalen en nog steeds quitte spelen qua prijs vergeleken met de race akra 😅 Plus je krijgt er geen race map bij EN hij is nog niet leverbaar.

Mocht ik hem er op hebben, plaats ik een berichtje. Of ben je op zoek naar iemand met de goedgekeurde Akra?
 
Ik hou het lekker op de standaard demper. Is voor mij prima tot nu toe:+
Met de uitlaatklep uitgeschakeld: eens. Als ie dicht vind ik de motor niet prettig rijden, dat zul je echter met elke goedgekeurde uitlaat houden ben ik bang.

Ik vind het alleen echt geen mooie pijp om naar te kijken 😅
 
Ik ben bezig om de Akra + Race map te krijgen. Deze is nu leverbaar voor de 21 Tuono.

De euro 5 goedgekeurde Akra uitlaat is zo ontzettend duur door de katalysator dat je wss 2x een geluidsoverlast + WOK melding kan betalen en nog steeds quitte spelen qua prijs vergeleken met de race akra 😅 Plus je krijgt er geen race map bij EN hij is nog niet leverbaar.

Mocht ik hem er op hebben, plaats ik een berichtje. Of ben je op zoek naar iemand met de goedgekeurde Akra?
Ik was vooral benieuwd naar de legale (het geluid en of er een merkbaar verschil is met rijden) maar ik ben nu ook zeker benieuwd naar wat jij gaat krijgen 😈
 
Met de uitlaatklep uitgeschakeld: eens. Als ie dicht vind ik de motor niet prettig rijden, dat zul je echter met elke goedgekeurde uitlaat houden ben ik bang.

Ik vind het alleen echt geen mooie pijp om naar te kijken 😅
Persoonlijk, komende van de V2, valt het rijgedrag in de lagere toeren me het helemaal niet tegen (na60 km....:+) maar de klep loskoppelen ga ik zeker proberen. Bij mn dealer staat een RSV4 , waar de kabels aan de servo zijde zijn losgekoppeld. Heb jij daar nog naar gekeken?
 
Persoonlijk, komende van de V2, valt het rijgedrag in de lagere toeren me het helemaal niet tegen (na60 km....:+) maar de klep loskoppelen ga ik zeker proberen. Bij mn dealer staat een RSV4 , waar de kabels aan de servo zijde zijn losgekoppeld. Heb jij daar nog naar gekeken?
Yep! Bij mij is het los! Fluitje van een cent. Wel even voor de zekerheid de klep vastzetten met een ijzerdraadje zodat ie door bijv wind of trillingen niet dicht klapt (als je de kabels los haalt staat de klep standaard open).
 
Dan bedoel je dus dat je die stekkerverbinding hebt losgehaald en de kabel daarop hebt gezet?

Overigens gebruik ik die stadlichtjes wel, althans ze branden bij mij gewoon. Wat de toegevoegde waarde betreft begrijp ik je wel.
Bij mij brand er nu nog één, is eigenlijk als parkeerlicht bedoelt. Wettelijk gezien mag je geeneens rijden met alleen de stadslichtjes aan.
 
Bij mij brand er nu nog één, is eigenlijk als parkeerlicht bedoelt. Wettelijk gezien mag je geeneens rijden met alleen de stadslichtjes aan.
Is volgens mij ook niet mogelijk. Bij mij brand standaard stadslicht i.c.m. dimlicht, kan beide ook niet uitzetten.

Ik heb nog even wat gezocht en de hoeveelheid lekstroom is dusdanig weinig dat ik er toch voor gekozen heb om hem direct op de accu aan te sluiten. Navi zit er toch alleen op als ik rijd. En op deze manier kan ik de alle bedrading en stekkers in originele staat laten.
 
Is volgens mij ook niet mogelijk. Bij mij brand standaard stadslicht i.c.m. dimlicht, kan beide ook niet uitzetten.

Ik heb nog even wat gezocht en de hoeveelheid lekstroom is dusdanig weinig dat ik er toch voor gekozen heb om hem direct op de accu aan te sluiten. Navi zit er toch alleen op als ik rijd. En op deze manier kan ik de alle bedrading en stekkers in originele staat laten.
Ik heb gekozen voor de aansluiting op de stadlichtjes omdat ik dan geen draad helemaal naar de accu hoefde te trekken, lekker dicht bij dus.
Ik heb gewoon 1 stekker losgetrokken en de stekker gebruikt voor de aansluiting, dus niks geknipt.
Houd iig de accuspanning wel in de gaten, vooral bij langdurige stilstand. ( bij aansluiting rechtstreeks op de accu)
 
Ik heb gekozen voor de aansluiting op de stadlichtjes omdat ik dan geen draad helemaal naar de accu hoefde te trekken, lekker dicht bij dus.
Ik heb gewoon 1 stekker losgetrokken en de stekker gebruikt voor de aansluiting, dus niks geknipt.
Houd iig de accuspanning wel in de gaten, vooral bij langdurige stilstand. ( bij aansluiting rechtstreeks op de accu)
Ok, via de stekker is inderdaad wel een nette oplossing.

Mijn oude garmin zat ook direct op de accu en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hem in de winter sowieso altijd aan de druppel lader heb staan.

Zal nog eens jou optie bekijken.
 
Collega tuono rijders. Ik heb even jullie kennis nodig. Ben momenteel in het bezit van een oer, maar ga em denk ik inruilen op een gen 2 factory. Ga van de week een testritje doen en als ie bevalt koop ik em. Ik zie dat er een anti vrouwenkapje op zit, prima, maar zit er een zitje onder of is het een mono?
 
Collega tuono rijders. Ik heb even jullie kennis nodig. Ben momenteel in het bezit van een oer, maar ga em denk ik inruilen op een gen 2 factory. Ga van de week een testritje doen en als ie bevalt koop ik em. Ik zie dat er een anti vrouwenkapje op zit, prima, maar zit er een zitje onder of is het een mono?
Zitje is los. Dus of het kapje of het zitje. Dus even expliciet naar vragen zodat het er wel bij zit.
 
Afgelopen vrijdag de 1100 los kunnen laten op het circuit van Assen.
Man wat is die motor toch goed.
Is echt een wapen, love it.
Dat frame en vering communiceert echt heel goed.
lekker mooi tempo kunnen rijden. Was nog een Tuono in de groep. Een 2de gen rood met wit. Iemand van hier? Hebben elkaar nog ff gesproken.
 
Weet iemand welk model onderstaande Is? Of wellicht een die vergelijkbaar is? Ben opzoek naar een vervanger van het origineel maar wil er wel een sportief ruitje op.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210717-204646_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20210717-204646_Marktplaats.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 30
Collega tuono rijders. Ik heb even jullie kennis nodig. Ben momenteel in het bezit van een oer, maar ga em denk ik inruilen op een gen 2 factory. Ga van de week een testritje doen en als ie bevalt koop ik em. Ik zie dat er een anti vrouwenkapje op zit, prima, maar zit er een zitje onder of is het een mono?
 

Bijlagen

  • B2745BCA-DD70-4607-9619-BE5BD616BE9F.jpeg
    B2745BCA-DD70-4607-9619-BE5BD616BE9F.jpeg
    138,8 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan