Tuono Bastards Deel 21

Afgelopen week een topweek gehad in de Dolomieten met een leuke groep.
Was voor mij 17 jaar geleden dat ik daar met mijn mille gereden heb (ja die heb ik al 19 jaar :9) en wat komt die fiets daar tot zijn recht :]

Tot een van die gasten zei 'wil je een stukje?'. Ik ging dus van rechter (2002 mille) naar de linker (2021 Tuono factory).
WTF!! 8)7de mille gaat na 19 jaar het veld ruimen voor een V4 Tuono, wat een topfiets is dat zeg *O*

tuono wissel1.jpg
 
Ben me nog aan het verdiepen maar krijg het idee dat de 1100, dus vanaf 2015, betrouwbaarder is.
Maar corrigeer me als het onzin is 😊
Verder vind ik het tft scherm vanaf 2017 ook weer erg mooi maar dan wordt het budget waarschijnlijk een probleem 😒

Tips & trics om met deze keuze te helpen zijn welkom 😁
 
Ben me nog aan het verdiepen maar krijg het idee dat de 1100, dus vanaf 2015, betrouwbaarder is.
Maar corrigeer me als het onzin is 😊
Verder vind ik het tft scherm vanaf 2017 ook weer erg mooi maar dan wordt het budget waarschijnlijk een probleem 😒

Tips & trics om met deze keuze te helpen zijn welkom 😁
Informatie winnen over minder goeie puntjes is een goed begin, daarna:

Alles rijden, voelen, remmen, gas geven.

Geen haast hebben, dat kost extra geld.
 
Ben me nog aan het verdiepen maar krijg het idee dat de 1100, dus vanaf 2015, betrouwbaarder is.
Maar corrigeer me als het onzin is 😊
Verder vind ik het tft scherm vanaf 2017 ook weer erg mooi maar dan wordt het budget waarschijnlijk een probleem 😒

Tips & trics om met deze keuze te helpen zijn welkom 😁
Ik dacht dat 15-16 nog geen autoblipper had (QS weet ik niet zeker)
Vanaf 2017 hadden ze wel autoblipper (en QS sowieso). Ik wilde de Factory ivm kleurstelling, strakke rocket-tail en Ohlins vering + stuurdemper. Ik wilde sowieso een autoblipper (gadget fun gehalte) dus ik ginf sws voor modellen vanaf 2017.
2019 had de Factory ook nog electronische Ohlins vering. Die was mij te duur (en moeilijk 2e hands te vinden).

Hoe ze onderling van elkaar rijden weet ik niet, heb alleen de 2017 Factory proefgereden en was er gelijk dol op! No need to look further haha.

Succes!
 
Ben me nog aan het verdiepen maar krijg het idee dat de 1100, dus vanaf 2015, betrouwbaarder is.
Maar corrigeer me als het onzin is 😊
Verder vind ik het tft scherm vanaf 2017 ook weer erg mooi maar dan wordt het budget waarschijnlijk een probleem 😒

Tips & trics om met deze keuze te helpen zijn welkom 😁
Tijdens mijn zoektocht kwam ik erachter dat het 2014 model een aantal interessante updates heeft gekregen, waaronder sterkere nokkenaskettingen (bij de pre 2014 modellen is de ketting van de achterste cilinderbank al teveel opgerekt en wordt vervangen), grotere brandstoftank, ABS en nog wat details aan het blok (kelklengte en vliegwielgewicht geloof ik). Door die updates heb ok besloten om voor een 2014 model te gaan, zou graag een 1100 rijden ivm de looks, maar de prijs werd me te gortig.
Ik denk niet dat je 2014 modellen hoeft te laten schieten ivm betrouwbaarheid. Zal liggen aan je budget en wensenlijst.
 
heb zelf 28000 km met een v4 aprc 2014 zonder problemen
mijn schoon zoon heeft dezelfde / 3en 4 e versnelling tandwielen vervangen met synchromesh ringen en 2x dynamo
 
Gisteren mijn eerste pech moment met de tuono gehad. Op de snelweg ging het dashboard op zwart en alarm lichten aan. Ik kon nog wel rijden naar waar ik naartoe moest maar daarna wilde motor niet meer starten. (Op advies van dealer accu een half uurtje losgekoppeld, maar dit hielp ook niet).
Uiteindelijk via Aprilia Road Assist opgehaald.
Nu maar afwachten wat het probleem (en oplossing) is.
 

Bijlagen

  • 20210925_121101.jpg
    20210925_121101.jpg
    392,9 KB · Weergaven: 46
  • 20210926_082647.jpg
    20210926_082647.jpg
    144,3 KB · Weergaven: 47
Gisteren mijn eerste pech moment met de tuono gehad. Op de snelweg ging het dashboard op zwart en alarm lichten aan. Ik kon nog wel rijden naar waar ik naartoe moest maar daarna wilde motor niet meer starten. (Op advies van dealer accu een half uurtje losgekoppeld, maar dit hielp ook niet).
Uiteindelijk via Aprilia Road Assist opgehaald.
Nu maar afwachten wat het probleem (en oplossing) is.
Das mooi klote! Ben benieuwd wat er met het beestje aan de hand is.
 
Gisteren is op mijn Tuono het 1 en ander gemonteerd:

- Race akra met carbon houder
- Rizoma brake and clutch lever
- Rizoma radiator covers
- Evotech korte kentekenplaat houder
- Passenger peg delete

Het begint eindelijk ergens op te lijken 😍 En wat een geluid nu, wauw!

De motor is ook weer een stuk feller nu, zelfs zonder de race map die helaas icm de laatste software update niet te installeren was (als iemand hier daar meer over weet hoor ik dat graag).

Sound check op mijn instagram hier: Login • Instagram

Foto’s hieronder.

Moet dus nog een keer terug voor de map en het Rizoma brake reservoir. Daarnaast komt er nog een afdek plaatje aan voor de passagiers steun en heb ik Techspec tankgrips/pad liggen die ik nog moet plaatsen.

Langzaam maar zeker wordt ze steeds mooier!!
 

Bijlagen

  • 00A1CCDE-97BD-4551-B516-71CF1FEFC562.jpeg
    00A1CCDE-97BD-4551-B516-71CF1FEFC562.jpeg
    118,5 KB · Weergaven: 48
  • 6E27C7DC-7015-4D30-A7B5-418F13520B8D.jpeg
    6E27C7DC-7015-4D30-A7B5-418F13520B8D.jpeg
    163,3 KB · Weergaven: 50
  • 8D9A3E47-211B-481D-BA96-670F0805517E.jpeg
    8D9A3E47-211B-481D-BA96-670F0805517E.jpeg
    113,9 KB · Weergaven: 45
  • 11020422-AB58-4FE2-A903-868D03231BD7.jpeg
    11020422-AB58-4FE2-A903-868D03231BD7.jpeg
    164,5 KB · Weergaven: 50
Net terug van vakantie, lag er een drup olie onder het blok, recht onder het voorste tandwiel.
Dacht bij mezelf, pff dit ding blijft lekken, elke keer ergens anders. Eerst koelvloeistof bij de slang tussen de thermostaat en radiator, klemmen vervangen, blijft lekken -> slang laten vervangen onder garantie, want die was compleet uitgerekt en de rest van de klemmen zijn nagetrokken. Bij die klus heeft de dealer de alu ring bij de aftapplug niet vervangen, lekte hij daar weer. Tijdje later dynamo kapot, gebeurde onderweg, hele dag kwijt. Nu weer een lekkage en dat binnen een jaar in minder dan 2000km...

Sorry jongens, moet dit even kwijt, ben dol op die motor, maar echt elke keer wat.
Vanmiddag de deksel bij het voorste tandwiel weggehaald en alles schoongemaakt. Er hing een druppel olie aan een met resin volgegoten deksel waar drie draden in gaan, weet even niet waar die voor is. 1 van de boutjes kon ik een slag geven, hopelijk was dat het euvel. Verder de boel rondom het voorste tandwiel (kettingwiel voor de puristen of ant-fucker, maar net hoe je jezelf wilt noemen) goed schoongemaakt en nu maar eens in de gaten houden.
Nogmaals, sorry voor het klaagverhaal, maar het moet eruit.
Verder -> vetste motor die ik ooit heb gehad :D
20210926_124330.jpg
 
Gisteren is op mijn Tuono het 1 en ander gemonteerd:

- Race akra met carbon houder
- Rizoma brake and clutch lever
- Rizoma radiator covers
- Evotech korte kentekenplaat houder
- Passenger peg delete

Het begint eindelijk ergens op te lijken 😍 En wat een geluid nu, wauw!

De motor is ook weer een stuk feller nu, zelfs zonder de race map die helaas icm de laatste software update niet te installeren was (als iemand hier daar meer over weet hoor ik dat graag).

Sound check op mijn instagram hier: Login • Instagram

Foto’s hieronder.

Moet dus nog een keer terug voor de map en het Rizoma brake reservoir. Daarnaast komt er nog een afdek plaatje aan voor de passagiers steun en heb ik Techspec tankgrips/pad liggen die ik nog moet plaatsen.

Langzaam maar zeker wordt ze steeds mooier!!
Had de dealer nog at te melden over sw update?
 
Terug
Bovenaan Onderaan