Tuono Bastards Deel 21

Wat zoek je prec

Wat zoek je precies?
Is die van jou te koop, zoiets zoek ik nml *D
Zonder gekheid, ik zoek ook een V4 1100 maar het aanbod in Nederland is (nog) niet wat ik zoek (of kan betalen :)).
Denk er zelf aan om een import vanuit Duitsland te gaan proberen. Heb een paar jaar geleden een bmw ingevoerd en dat viel eigenlijk alles mee.

Ik zoek tussen 2015 en 2018 met een budget van rond de €10k
 
Goedemiddag Forummers,

Wat een Tuono geweld om doorheen te lezen! En wat een grote groep liefhebbers! Ik wil ook even een plaatje posten van mijn Aprilia RSV Mille Tuono uit 2004. Althans de motor die er van over is, ik weet eigenlijk niet of dit de goede plek er voor is, if not? Dan haal ik het snel weer weg. Het verhaal naar deze motor toe is voor mij bijzonder, ik kocht deze in 2019 van een marinier die louter in het buitenland zat en aan deze 'built' was begonnen. Maar omdat het project te lang stilstond moest hij er afstand van doen. Er zat nog heel veel werk aan, hij liep niet en technisch moest er ook nog een ander worden uitgezocht en aangesloten. Er was wel al veel geïnvesteerd in (imho) kwalitatief een goede basis, dus ik heb de motor meegenomen en maanden in een loods gezet, geen tijd en uiteindelijk ook te weinig kennis. Een goede vriend heeft het project uiteindelijk overgenomen en de motor bij een erkende garage laten opbouwen. Er moest uiteindelijk een ander blok onder welke direct is gereviseerd en ook alle bedrading is nagelopen en grotendeels aangesloten. Deze vriend heeft de motor daarna een jaar in zijn woonkamer geplaatst, rijden deed hij er niet mee, hij heeft op zijn 58e namelijk nog geen rijbewijs en geen geduld er een te halen :). Een paar weken terug gaf hij aan dat motor toch verkocht moest worden, ik was net helemaal happy met mijn Suzuki TL1000S, maar heb er toch voor gekozen de TL te koop te zetten (ook hier op het forum) en de Aprilia te kopen. Het is een beest van een motor en het rijdt werkelijk fantastisch. Het zal niet ieders smaak zijn, maar ik ben er blij mee.

IMG_4981[1].JPG
 
Laatst bewerkt:
Vorkolie van de Tuono V4 vervangen vandaag. De vork voelde nogal hard aan en dat lijkt te komen doordat de vork erg plakt. Op aanraden van Hyperpro de olie vervangen door Putoline formula gp 5W en het plakken is inderdaad over, vork spreekt heel mooi aan.
Nog niet aan test rijden toegekomen.
Bekijk bijlage 1672695
Bekijk bijlage 1672696


Kon eindelijk m'n sleutel 46 gebruiken :)
Vandaag voor het eerste gereden, poah, wat een verschil met tov de oude en andere olie. Kleine oneffenheden worden beter weggeveegd en het aanspreken met remmen voelt zo veel beter. Dat verloopt nu soepel over de gehele veerweg, ivm eerst hard en dan zachter.
Had zelf de voorvork onder het afdak afgesteld en de afstelling beviel me erg goed tijdens het rijden. Bas van Hyperpro vond dat ook en heeft er niks aan gedaan, dat zie ik als een indirect compliment :)

Schokdemper heeft nog wel aandacht nodig, mag een hardere veer op en hij mag van mij ook wel een servicebeurt gebruiken, dat is een mooie volgende stap.
 
Zojuist een Accossato HB173 stuur besteld voor m'n V4.
Zou hetzelfde stuur moeten zijn als van de V2. Komt uit Italië, zou hier moeten zijn met 1-2 weken.

0100548_accossato-stock-profile-handlebar-hb173.jpg
 
Goedemiddag Forummers,

Wat een Tuono geweld om doorheen te lezen! En wat een grote groep liefhebbers! Ik wil ook even een plaatje posten van mijn Aprilia RSV Mille Tuono uit 2004. Althans de motor die er van over is, ik weet eigenlijk niet of dit de goede plek er voor is, if not? Dan haal ik het snel weer weg. Het verhaal naar deze motor toe is voor mij bijzonder, ik kocht deze in 2019 van een marinier die louter in het buitenland zat en aan deze 'built' was begonnen. Maar omdat het project te lang stilstond moest hij er afstand van doen. Er zat nog heel veel werk aan, hij liep niet en technisch moest er ook nog een ander worden uitgezocht en aangesloten. Er was wel al veel geïnvesteerd in (imho) kwalitatief een goede basis, dus ik heb de motor meegenomen en maanden in een loods gezet, geen tijd en uiteindelijk ook te weinig kennis. Een goede vriend heeft het project uiteindelijk overgenomen en de motor bij een erkende garage laten opbouwen. Er moest uiteindelijk een ander blok onder welke direct is gereviseerd en ook alle bedrading is nagelopen en grotendeels aangesloten. Deze vriend heeft de motor daarna een jaar in zijn woonkamer geplaatst, rijden deed hij er niet mee, hij heeft op zijn 58e namelijk nog geen rijbewijs en geen geduld er een te halen :). Een paar weken terug gaf hij aan dat motor toch verkocht moest worden, ik was net helemaal happy met mijn Suzuki TL1000S, maar heb er toch voor gekozen de TL te koop te zetten (ook hier op het forum) en de Aprilia te kopen. Het is een beest van een motor en het rijdt werkelijk fantastisch. Het zal niet ieders smaak zijn, maar ik ben er blij mee.

Bekijk bijlage 1683120
Mooi project hoor, niet mijn smaak, maar das persoonlijk. Ik heb deze bike wel eens voorbij zien komen in het streetfighter forum meen ik... en jij heb een unieke fiets. Veel plezier ermee ;) :]
 
Laatst bewerkt:
I Saw on youtube that the tuono is "limited" in 1st & 2nd gear. Is this true???
Bij een 2014 is dat zo in Sport modus, bij Track modus heb je wel het volle vermogen?
Screenshot_20211011-072714_Drive.jpg


Is niet geheel ongebruikelijk dat dit gebeurt, ook veel andere merken doen dit.
Moet ook bekennen dat ik geen vermogen te kort kom in Sportmodus :D
 
Als er iemand nog intresse heeft in een 2018 Tuono met 4068km op de teller stuur dan even een PM. Ik rij te weinig en plannen blijven maar plannen. Er zit een verkorte kentekenplaathouder op, rizome spiegels en omgekeerd schakelen maar dat kan wel weer teruggezet worden.

tuono1.jpg
 
Is die van jou te koop, zoiets zoek ik nml *D
Zonder gekheid, ik zoek ook een V4 1100 maar het aanbod in Nederland is (nog) niet wat ik zoek (of kan betalen :)).
Denk er zelf aan om een import vanuit Duitsland te gaan proberen. Heb een paar jaar geleden een bmw ingevoerd en dat viel eigenlijk alles mee.

Ik zoek tussen 2015 en 2018 met een budget van rond de €10k
Duitsland zijn ze idd een stukje goedkoper. Weet niet hoeveel bpm er plus/minus bij komt?
Heeft een V4 1100 altijd aprc?
 
Beste Tuono rijders. Ik ben mij aan het oriënteren op een opvolger voor mijn Streettriple RS en een 2019 Tuono factory lijkt mij interessant. Nu zag ik dat deze soms geleverd zijn met een zwarte Akrapovic, heeft deze E-keur?

1634042827506.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan