Tuono Bastards Deel 21

Aloa,

Heb reeds een Healtech iQSE op de fiets zitten. Heb nu ook een powercommander 3 welke ik wil monteren en uiteraard de fiets laten afstellen.

Heeft iemand ervaring met deze combi op een gen2?
 
Idd knappe moto, ik denk dat die map de dip zal weghalen tussen 3500-4500 t/min ...niet?

Heb inderdaad de update gehad en de racemap.

Dip onderin is weg. Je kan nu vaak soepeler rijden. Ik blijf wel vinden dat je een sterk aan/uit gasrespons hebt als je op 'normale snelheid in de stad rijdt).

Als je vlot kan optrekken dan heb ik nergens last van. Het is echt als je (in verkeer) op een snelheid tussen 30 en 60 rijdt dat de motor een soort aan/uit reactie krijgt als je je gas een beetje los laat. Zowel in eerste als tweede versnelling.

Ik hou het er maar op dat dit gewoon buiten de comfort zone van de v4 ligt. (Hoe hoger de snelheid hoe fijner die rijdt zullen we maar zeggen haha)
 
Hoi aprilia lovers.

Ik ben aan het kijken voor een v4 vanaf 2015.
Ik rij nu een speed triple van 2017.
Zit er veel verschil in de vering van een rr of Factory.
Er moet af en toe ook iemand mee kunnen, hoeveel werk is het om de kont om te bouwen?
Groet Hermen.
 
Volgens mij hebben de niet-factory van de 2015 een bijrijders zadel. Er staat er 1 op Markplaats.

Wat betreft de vering, heb je extra geld over voor lichtere wielen, betere vering en fancy kleuren?
Beetje afhankelijk ook weer van je keuze rondom het bijrijders zadel.

Aprilia TUONO V4 (bj 2015)
€ 11.250,00
https://link.marktplaats.nl/m176940...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Wat ik op het AF1 forum lees over de vering is dat de niet Factory met niet al te veel moeite en geld, beter kan maken dan van de Factory versie.

Met genoeg budget zou ik gaan voor een Factory uitvoering ivm de lichtere wielen en betere vering en dan de kont laten ombouwen.

Je kun Zwart motoren eens bellen over hun mening.
 
Volgens mij hebben de niet-factory van de 2015 een bijrijders zadel. Er staat er 1 op Markplaats.

Wat betreft de vering, heb je extra geld over voor lichtere wielen, betere vering en fancy kleuren?
Beetje afhankelijk ook weer van je keuze rondom het bijrijders zadel.

Aprilia TUONO V4 (bj 2015)
€ 11.250,00
https://link.marktplaats.nl/m176940...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Wat ik op het AF1 forum lees over de vering is dat de niet Factory met niet al te veel moeite en geld, beter kan maken dan van de Factory versie.

Met genoeg budget zou ik gaan voor een Factory uitvoering ivm de lichtere wielen en betere vering en dan de kont laten ombouwen.

Je kun Zwart motoren eens bellen over hun mening.
De Factory kleuren weet ik nog niet.
Er staat ook een blauwe op mp.
Dat vindt ik wel een mooie.
Zal Zwart motoren eens bellen.
De Factory kont is wel mooier natuurlijk 😁.
Ook eerst nog maar eens proefrijden.
Zal alleen nog wel ff duren.
 
20211129_150004.jpg
 
Voila, de mijne is dus eindelijk thuis 👌👍.
Nu, een vraagje...ik veronderstel dat de euro4 gekeurde akra voor de 2020 tuono ook op de 2021 past, niet?
Want no way dat ik 3400€ ga betalen voor de euro5 gekeurde akra zn 🙄🤐.
Dus alsk een 2020 euro4 akra koop...kan mn aprilia dealer er dan de racemapping nog opzetten voor mn 2021??? 🤔
Grtz, koen
 
Zoals sommigen van jullie weten is mijn 2021 Tuono V4 Factory avontuur na zo'n 9.000km vroegtijdig ten einde gekomen (details hier).

Edit: dat was snel, alles verkocht! Heb alleen de originele uitlaat nog. Daar zal nu geen animo voor zijn, maar ik laat hem staan voor het geval iemand in de toekomst dit leest :-)
  • Originele uitlaatdemper
    • Zo'n 4,000km mee gereden. Mogelijk interessant als je geen originele hebt en/of schade hebt. Als je deze nieuw wilt kopen kost hij bijna 2600 euro. Dat hoef ik er niet voor te hebben ;-)

  • [VERKOCHT] Rizoma NEXT remvloeistof reservoir incl. houder
  • [VERKOCHT] Hepco & Becker C-Bow Rack met zwart/grijze Hepco & Becker Royster tassen
  • [VERKOCHT] Rizoma Spiegel 'Reverse Retro' inclusief adapters en stuurgewichten/dempers
  • [VERKOCHT] Techspec Snakeskin tank grips
Indien iemand iets van hierboven koopt, kun je 1 of meerdere van de onderstaande delen er gratis bij krijgen indien je daar wat aan hebt:
  • [REEDS VERGEVEN] Rem en koppelingshendel (hele lichte schade aan remhendel)
  • [REEDS VERGEVEN] Zwarte koppelings afdekkap met lichte schade (om bijv. op circuit te gebruiken)
  • [REEDS VERGEVEN] Voorkapje met lichte krassen (waar de Italiaanse vlag op staat)
  • [REEDS VERGEVEN] Nieuwe SpeedoAngels Nano Glass TFT Protector
 
Laatst bewerkt:
Ik lees al een tijdje mee :W Komend voorjaar wil ik een nieuwe Tuono 660 (Factory) gaan aanschaffen. Normaal heb ik een vaste dealer waar ik erg tevreden over ben, maar die is helaas geen Aprilia dealer. Welke dealer raden jullie aan? van den brug motoren in Eindhoven is voor mij het dichtstbijzijnde, maar ik krijg daar een beetje scootervibes bij. Goedhart ben ik geweest en had ik een goed gevoel bij, maar is een dikke 60 minuten rijden.
Thnx :]
 
Ik lees al een tijdje mee :W Komend voorjaar wil ik een nieuwe Tuono 660 (Factory) gaan aanschaffen. Normaal heb ik een vaste dealer waar ik erg tevreden over ben, maar die is helaas geen Aprilia dealer. Welke dealer raden jullie aan? van den brug motoren in Eindhoven is voor mij het dichtstbijzijnde, maar ik krijg daar een beetje scootervibes bij. Goedhart ben ik geweest en had ik een goed gevoel bij, maar is een dikke 60 minuten rijden.
Thnx :]
De enige Aprilia dealer waar ik ervaring mee heb is nog verder rijden voor je 😉. Veel plezier alvast met je nieuwe motor :)
 
Ik lees al een tijdje mee :W Komend voorjaar wil ik een nieuwe Tuono 660 (Factory) gaan aanschaffen. Normaal heb ik een vaste dealer waar ik erg tevreden over ben, maar die is helaas geen Aprilia dealer. Welke dealer raden jullie aan? van den brug motoren in Eindhoven is voor mij het dichtstbijzijnde, maar ik krijg daar een beetje scootervibes bij. Goedhart ben ik geweest en had ik een goed gevoel bij, maar is een dikke 60 minuten rijden.
Thnx :]
Kijk eens bij Verhoeven motoren in Druten. Pedro is een specialist en ze zijn scherp geprijsd daar.
 
Beste Tuono liefhebbers,

Ga aankomende dinsdag een tuono factory 2021 proefrijden/bestellen bij Goedhart. Laat ik hem dan volgend jaar maart afleveren als het goed bevalt. Mijn vraag is welke opties zijn een must have. Die race Akra komt sowieso. Lees verschillende verhalen over de MIA. Plus voor mijn verzekering willen ze een SCM goedgekeurd track&trace system. Iemands hier ook met track&trace system? Zo ja welke systeem? Hebben ze ook al software update voor die kinderziektes? Ben altijd een beetje bang voor de Italiaanse betrouwbaarheid.
Heb inmiddels mijn tweede Tuono 2019 ingeruild voor een 2021 had ik van de eerste spijt gehad dan had ik de tweede nooit gekocht.
 
Volgens mij hebben de niet-factory van de 2015 een bijrijders zadel. Er staat er 1 op Markplaats.

Wat betreft de vering, heb je extra geld over voor lichtere wielen, betere vering en fancy kleuren?
Beetje afhankelijk ook weer van je keuze rondom het bijrijders zadel.

Aprilia TUONO V4 (bj 2015)
€ 11.250,00
https://link.marktplaats.nl/m176940...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Wat ik op het AF1 forum lees over de vering is dat de niet Factory met niet al te veel moeite en geld, beter kan maken dan van de Factory versie.

Met genoeg budget zou ik gaan voor een Factory uitvoering ivm de lichtere wielen en betere vering en dan de kont laten ombouwen.

Je kun Zwart motoren eens bellen over hun mening.
De Tuono Factory heeft geen lichtere wielen.

Maar wat je zegt, vering is standaard al heel goed. Ik heb het laten upgraden door een verings specialist. Dan word die echt heel goed. Lichtere wielen er in zetten maakt het stuurgedrag nog beter en vooral makkelijker.
 
De Tuono Factory heeft geen lichtere wielen.

Maar wat je zegt, vering is standaard al heel goed. Ik heb het laten upgraden door een verings specialist. Dan word die echt heel goed. Lichtere wielen er in zetten maakt het stuurgedrag nog beter en vooral makkelijker.
Niet? Worden de Tuono Factory tijdens gewoon genept! Italianen....
 
Nee, niet genept hoor... 8-) Ik wist het al voor ik m kocht. Staat ook niet in de spec's . De tijd dat een factory lichte wielen had, ligt helaas achter ons :+
 
Zou het zinvol zijn om een Gabro map update op een '21 te doen met de standaard uitlaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan