Tuono Bastards Deel 21

Ja ik heb hem op mijn v4, ben er zeer blij mee
Ook ik schrok van de opbergruimte (of het gebrek er aan) vergeleken met mijn RSV mille 😳
Ook dus een Roadlok aangeschaft en hoewel ik hem nog niet daadwerkelijk gebruikt heb (winterstalling 😩) lijkt het mij een prima oplossing👌

118DA829-927D-463E-ABEB-A7BB872ADCE5.jpeg
 
Ook dus een Roadlok aangeschaft en hoewel ik hem nog niet daadwerkelijk gebruikt heb (winterstalling 😩) lijkt het mij een prima oplossing👌
Extra onafgeveerd gewicht.. mijn keus zou zijn een schijfremslot of beter een ketting aan een vast voorwerp.
 
Ook ik schrok van de opbergruimte (of het gebrek er aan) vergeleken met mijn RSV mille 😳
Ook dus een Roadlok aangeschaft en hoewel ik hem nog niet daadwerkelijk gebruikt heb (winterstalling 😩) lijkt het mij een prima oplossing👌

Bekijk bijlage 1707895
Ik gebruik dit ook op m'n tuono. Aangezien je niet eens plek hebt voor een simpel slot is dit (naar mijn mening) een super oplossing.
 
Even met de Tuono in de weer geweest:

Meer carbon!!:

56E5A467-17E9-4BE2-98A2-65A456059ED2.jpeg

C8D860FC-9C7F-4376-8FD1-D4E3CD954527.jpeg


Paar weken terug Ohlins achter shock al laten servicen/reviseren nu de voorvorkpootjes nog:


12BBA156-44B5-48D1-83FA-7D93BF37C0DB.jpeg
564018D3-95E3-495C-A4A4-297FD62418E8.jpeg



Dogbone gereviseerd:

45DB7481-A5B7-461E-A6A3-906A3B75B00E.jpeg


Uitlaat opgeknapt:

F029E93F-2707-4AE8-B4DF-C121E37DDC81.jpeg


Rijwielgedeelte even in praktisch nieuwstaat 😎😊:

9692ED11-A4FA-41DF-A12D-1ED61C781AA5.jpeg


925B1A03-7466-4312-926D-17AB6FD2FED0.jpeg


To do:

Olie verversen en laat dan dat voorjaar en die geboekte circuitdag maar komen 💪🏻😬
 
@Dirty Damien mooie klusjes. Heb je die carbon plaatjes meteen in de Collonite wax gezet?

En de dogbone is lekker rustgevend met die naaldjes weet ik uit ervaring.;)

Waarmee heb je de uitlaatbochten behandeld?
 
Even met de Tuono in de weer geweest:

Meer carbon!!:

Bekijk bijlage 1709380
Bekijk bijlage 1709381

Paar weken terug Ohlins achter shock al laten servicen/reviseren nu de voorvorkpootjes nog:


Bekijk bijlage 1709386Bekijk bijlage 1709387


Dogbone gereviseerd:

Bekijk bijlage 1709388

Uitlaat opgeknapt:

Bekijk bijlage 1709390

Rijwielgedeelte even in praktisch nieuwstaat 😎😊:

Bekijk bijlage 1709395

Bekijk bijlage 1709396

To do:

Olie verversen en laat dan dat voorjaar en die geboekte circuitdag maar komen 💪🏻😬
Je doet er wat aan, :t

Twee vraagjes, die stepjes , waar heb je die vandaan? Heb je misschien een link?
Zitten de katalysatoren nog in het linkpijpje voor de demper?
Ik zoek me al een tijdje suf naar 2 stuks zonder de kats in de linkpijpen, en om ze er uit te hakken gaat me te ver,
die dingen kosten €350,- per stuk.
 
@Dirty Damien mooie klusjes. Heb je die carbon plaatjes meteen in de Collonite wax gezet?

En de dogbone is lekker rustgevend met die naaldjes weet ik uit ervaring.;)

Waarmee heb je de uitlaatbochten behandeld?

Ja heb ze gelijk even gepoets inderdaad.

Uitlaatbochten hiermee aangepakt 😉:
0A0295DA-EF33-46D3-ADDA-1D8DDCEAD034.jpeg


Dasty RVS reiniger, alles reiniger met peroxyde en een scotchbrite borstel op de boormachine.

Je doet er wat aan, :t

Twee vraagjes, die stepjes , waar heb je die vandaan? Heb je misschien een link?
Zitten de katalysatoren nog in het linkpijpje voor de demper?
Ik zoek me al een tijdje suf naar 2 stuks zonder de kats in de linkpijpen, en om ze er uit te hakken gaat me te ver,
die dingen kosten €350,- per stuk.

Die stepjes zaten er 10 jaar geleden al op toen ik hem kocht dus weet niet waar die vandaan komen, merk is ‘topblock racing’

Nee katalysatoren zijn eruit, die heb ik vakkundig met hamer en beitel eruit lopen rammen (er zijn leukere klusjes 😅)

Even wat oude foto’s opgezocht op m’n laptop, zie de pleisters nog op m’n vingers zitten was een behoorlijke k*t klus.

747AF240-C542-43E7-A20E-7C38D5BABFDD.jpeg
1C6104BB-D0DC-444B-8C1B-BF5D9414CCD8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Even met de Tuono in de weer geweest:

Meer carbon!!:

Bekijk bijlage 1709380
Bekijk bijlage 1709381

Paar weken terug Ohlins achter shock al laten servicen/reviseren nu de voorvorkpootjes nog:


Bekijk bijlage 1709386Bekijk bijlage 1709387


Dogbone gereviseerd:

Bekijk bijlage 1709388

Uitlaat opgeknapt:

Bekijk bijlage 1709390

Rijwielgedeelte even in praktisch nieuwstaat 😎😊:

Bekijk bijlage 1709395

Bekijk bijlage 1709396

To do:

Olie verversen en laat dan dat voorjaar en die geboekte circuitdag maar komen 💪🏻😬
erug mooi!!
 
Ja heb ze gelijk even gepoets inderdaad.

Uitlaatbochten hiermee aangepakt 😉:
Bekijk bijlage 1709525

Dasty RVS reiniger, alles reiniger met peroxyde en een scotchbrite borstel op de boormachine.



Die stepjes zaten er 10 jaar geleden al op toen ik hem kocht dus weet niet waar die vandaan komen, merk is ‘topblock racing’

Nee katalysatoren zijn eruit, die heb ik vakkundig met hamer en beitel eruit lopen rammen (er zijn leukere klusjes 😅)

Even wat oude foto’s opgezocht op m’n laptop, zie de pleisters nog op m’n vingers zitten was een behoorlijke k*t klus.

Bekijk bijlage 1709530Bekijk bijlage 1709531
Je doet je naam geen eer aan. :+ resultaat is erg mooi geworden. Staan bij mij ook nog op het lijstje om aan te pakken. Heb ook wat lichte aanslag/corrosie op de toeter en radiateur en oliekoelers welke ik wil verwijderen.

Wat voor verschil maakt het om de kat te verwijderen en heeft dat nog gevolgen qua motormanagement/lambdasonde etc?
 
Ja heb ze gelijk even gepoets inderdaad.

Uitlaatbochten hiermee aangepakt 😉:
Bekijk bijlage 1709525

Dasty RVS reiniger, alles reiniger met peroxyde en een scotchbrite borstel op de boormachine.



Die stepjes zaten er 10 jaar geleden al op toen ik hem kocht dus weet niet waar die vandaan komen, merk is ‘topblock racing’

Nee katalysatoren zijn eruit, die heb ik vakkundig met hamer en beitel eruit lopen rammen (er zijn leukere klusjes 😅)

Even wat oude foto’s opgezocht op m’n laptop, zie de pleisters nog op m’n vingers zitten was een behoorlijke k*t klus.

Bekijk bijlage 1709530Bekijk bijlage 1709531

Thanks,
 
Je doet je naam geen eer aan. :+ resultaat is erg mooi geworden. Staan bij mij ook nog op het lijstje om aan te pakken. Heb ook wat lichte aanslag/corrosie op de toeter en radiateur en oliekoelers welke ik wil verwijderen.

Wat voor verschil maakt het om de kat te verwijderen en heeft dat nog gevolgen qua motormanagement/lambdasonde etc?

Ik heb er geen gevolgen van ondervonden, maar wat ik me ervan herinneren maakte het ook niet echt bijzonder veel verschil qua geluid/prestaties.
 
Ik heb er geen gevolgen van ondervonden, maar wat ik me ervan herinneren maakte het ook niet echt bijzonder veel verschil qua geluid/prestaties.
De tuner van mijn tuono vertelde dat ie dan beter zou presteren na het afstellen.
Ik zoek af en toe wel, maar vind niks.
Maar als ik er doorheen kijk kan ik me bijna niet voorstellen dat het veel zal uitmaken. Bovendien zijn ze te duur om ze eruit te rammen.
Is mijn mening, met het oog op de toekomst wat betreft APK bijvoorbeeld.
Eens gaat dat komen natuurlijk.
 
Dan laat ik het mooi voor wat het is. ;)
De tuner van mijn tuono vertelde dat ie dan beter zou presteren na het afstellen.
Ik zoek af en toe wel, maar vind niks.
Maar als ik er doorheen kijk kan ik me bijna niet voorstellen dat het veel zal uitmaken. Bovendien zijn ze te duur om ze eruit te rammen.
Is mijn mening, met het oog op de toekomst wat betreft APK bijvoorbeeld.
Eens gaat dat komen natuurlijk.
Lekker laten zitten zou ik achteraf zeggen geen idee wie je tuner is maar ik voelde niks.
Desalniettemin doet de appie het prima op de bank hoor, luchtfilter “begrenzer” verwijderd, andere tandwiel verhouding (16-42) map 2 geselecteerd:

729BE6BF-BAE2-447F-916A-4A2C09CEAB3C.jpeg

 
Laatst bewerkt:
Lekker laten zitten zou ik achteraf zeggen geen idee wie je tuner is maar ik voelde niks.
Desalniettemin doet de appie het prima op de bank hoor, luchtfilter “begrenzer” verwijderd, andere tandwiel verhouding (16-42) map 2 geselecteerd:

Bekijk bijlage 1710279
Bekijk bijlage 1710287
Goh als ik dit dan weer hoor toch wel spijt dat ik hem weggedaan heb, maja dan had die buiten moeten gaan slapen en dat is ook zonde.
Geluid is toch echt heerlijk!!
 
Lekker laten zitten zou ik achteraf zeggen geen idee wie je tuner is maar ik voelde niks.
Desalniettemin doet de appie het prima op de bank hoor, luchtfilter “begrenzer” verwijderd, andere tandwiel verhouding (16-42) map 2 geselecteerd:

Bekijk bijlage 1710279
Bekijk bijlage 1710287
Dat zijn ook mooie waarden, Mijn Tuono kwam op 134 awpk en een koppel van 110 Nm
Maar toch bokte deze daarna nog, ik hen toen gekozen voor 15 tands voor en achter 42 (standaard), dat scheelde al aanmerkelijk.
Helemaal tevreden was ik na de flash van de ecu niet, maar de tuner reageerde nogal vreemd, misschien stelde ik te veel (vervelende) vragen.

Hier nog een website, je kunt zo zien wat de verschillende tandwielverhoudingen doen.

 
Je doet er wat aan, :t

Twee vraagjes, die stepjes , waar heb je die vandaan? Heb je misschien een link?
Zitten de katalysatoren nog in het linkpijpje voor de demper?
Ik zoek me al een tijdje suf naar 2 stuks zonder de kats in de linkpijpen, en om ze er uit te hakken gaat me te ver,
die dingen kosten €350,- per stuk.
Ik heb nog een setje top block voetstepjes 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan