Tuono Bastards Deel 21

Even met de Tuono in de weer geweest:

Meer carbon!!:

Bekijk bijlage 1709380
Bekijk bijlage 1709381

Paar weken terug Ohlins achter shock al laten servicen/reviseren nu de voorvorkpootjes nog:


Bekijk bijlage 1709386Bekijk bijlage 1709387


Dogbone gereviseerd:

Bekijk bijlage 1709388

Uitlaat opgeknapt:

Bekijk bijlage 1709390

Rijwielgedeelte even in praktisch nieuwstaat 😎😊:

Bekijk bijlage 1709395

Bekijk bijlage 1709396

To do:

Olie verversen en laat dan dat voorjaar en die geboekte circuitdag maar komen 💪🏻😬
Wat is dat ding schoon man! Hoe krijg en hou je het zo schoon? Niet rijden of jaarlijks de boel uit elkaar?
 
Hallo, ik heb ook een schoonmaak vraag.
Hoe krijgen jullie de aluminium pijp links naast het blok bij een V4 (koelvloeistof gedeelte) schoon zonder het oppervlak te beschadigen?
 
Almost ready for take off
 

Bijlagen

  • 4BBEBBEB-ADB7-4FD6-AAE3-E792EE75ABA3.jpeg
    4BBEBBEB-ADB7-4FD6-AAE3-E792EE75ABA3.jpeg
    302,4 KB · Weergaven: 44
Wat is dat ding schoon man! Hoe krijg en hou je het zo schoon? Niet rijden of jaarlijks de boel uit elkaar?
Voor mij is dat altijd onderdeel van de hobby geweest, rijden en poetsen.
Ben een mooi weer rijder dus als je het een beetje bijhoudt is het niet zo moeilijk maar een keer in de zoveel tijd haal ik de boel wel eens uit elkaar en maken we de boel weer als nieuw.
 
Voor mij is dat altijd onderdeel van de hobby geweest, rijden en poetsen.
Ben een mooi weer rijder dus als je het een beetje bijhoudt is het niet zo moeilijk maar een keer in de zoveel tijd haal ik de boel wel eens uit elkaar en maken we de boel weer als nieuw.
Ik heb ook plezier aan m'n voertuigen netjes houden, maar het heeft niet altijd prioriteit.
 
Even met de Tuono in de weer geweest:

...
Jeej wat een werk joh, ziet er wel echt heeel netjes uit!!! :}

Ik zag die dogbones en bedacht me dat ik dat ook wel weer es kon invetten. Is het bij anderen ook zo dat die op de één of andere manier altijd wat lijken te verschuiven en soms piepen omdat het tegen elkaar schuurt?
 
Jeej wat een werk joh, ziet er wel echt heeel netjes uit!!! :}

Ik zag die dogbones en bedacht me dat ik dat ook wel weer es kon invetten. Is het bij anderen ook zo dat die op de één of andere manier altijd wat lijken te verschuiven en soms piepen omdat het tegen elkaar schuurt?
Ik had geen klachten maar heb ze preventief gedemonteerd.

Een kleine sectie van de naalagers was roestig en leek daardoor wat te hebben vast gezeten.

Weer opgepoets met scotch brite en waren ze weer als nieuw.
In mijn geval niet zo heel spannend dus, maar als ze een schurend/piepent geluid maken denk ik dat je er goed aan doet de boel te demonteren.
 
@Dirty Damien ik ben nu ook toegekomen aan de uitlaatbochten en heb er al een aantal middelen op losgelaten maar helaas nog niet met het gewenste resultaat. Ik haal van de week maar even dezelfde middelen als die jij gebruikt hebt.

Kun je mij misschien aangeven hoe je ze hebt toegepast? Welke eerst en of je het hebt laten intrekken?

En wat gebruik jij verder nog aan middelen, ik vind met name je onderkant frame/linksysteem er namelijk erg netjes uit zien.
 
@Dirty Damien ik ben nu ook toegekomen aan de uitlaatbochten en heb er al een aantal middelen op losgelaten maar helaas nog niet met het gewenste resultaat. Ik haal van de week maar even dezelfde middelen als die jij gebruikt hebt.

Kun je mij misschien aangeven hoe je ze hebt toegepast? Welke eerst en of je het hebt laten intrekken?

En wat gebruik jij verder nog aan middelen, ik vind met name je onderkant frame/linksysteem er namelijk erg netjes uit zien.
Wibra is wat dat betreft je beste vriend, Dasty Dasty en nog eens Dasty. Dat in combinatie met een ouwe afwasborstel/tandenborstel/sponsjes/doekjes doet wonderen, als je het spul helemaal uit elkaar hebt kan je er natuurlijk ook wel wat makkelijker bij.

Voor wat betreft die uitlaatbochten heb ik eigenlijk ook maar wat geprobeerd, er vrolijk op los gesprayed en beetje laten intrekken vervolgens met die borstel en ondertussen wat bij sprayen.
 
Wibra is wat dat betreft je beste vriend, Dasty Dasty en nog eens Dasty. Dat in combinatie met een ouwe afwasborstel/tandenborstel/sponsjes/doekjes doet wonderen, als je het spul helemaal uit elkaar hebt kan je er natuurlijk ook wel wat makkelijker bij.

Voor wat betreft die uitlaatbochten heb ik eigenlijk ook maar wat geprobeerd, er vrolijk op los gesprayed en beetje laten intrekken vervolgens met die borstel en ondertussen wat bij sprayen.
Thx voor de uitleg. Heb hem inderdaad behoorlijk uit elkaar liggen op het moment. Al het kuipwerk is eraf incl. Voorkuip, uitlaten, collector. Dus kan er wel makkelijk bij nu.

Zal van de week eens die 2 producten ophalen bij de wibra.
 
Ik vermoed dat de grootste truc zit in die borstel op de boormachine. De maakt de mooi afgewerkte structuur op het metaal, of heb ik het mis?
 
Ik vermoed dat de grootste truc zit in die borstel op de boormachine. De maakt de mooi afgewerkte structuur op het metaal, of heb ik het mis?
Klopt, gaat een stuk sneller dan wanneer je met een schuursponsje vanuit de losse pols in de weer gaat.
Er is nog wel een veel beter resultaat te behalen maar ik was/ben niet opzoek naar een hoogglans gepolijste uitlaat.

Vandaag gereviseerde Öhlins vorkpootjes weer even geinstalleerd (gereviseerd door Rooske in Tynaarlo, officieel Öhlins specialist, echt een vakman mocht je er een zoeken)

85649F6B-362D-41F8-92A0-0AA3515CCACC.jpeg

4AE75774-8950-4E58-A86F-2D21C7280582.jpeg


Olie en filter nog vervangen en navigatie geinstalleerd middels een nieuwe beugel zit perfect nu:

EAC3333E-6EAD-4FE6-A11F-8F511EE57E62.jpeg
3B695C15-BACC-4454-82A8-3B62C30C60D8.jpeg


Achterrem ontlucht middels deze methode en na een halve liter remvloeistof had ik zowaar een harde achterrem, ben benieuwd voor hoelang.

Bellypan moet nog even gepoets en gemonteerd maar dan is ze weer klaar voor het aankomende seizoen!
 
Laatst bewerkt:
Klopt, gaat een stuk sneller dan wanneer je met een schuursponsje vanuit de losse pols in de weer gaat.
Er is nog wel een veel beter resultaat te behalen maar ik was/ben niet opzoek naar een hoogglans gepolijste uitlaat.

Vandaag gereviseerde Öhlins vorkpootjes weer even geinstalleerd (gereviseerd door Rooske in Tynaarlo, officieel Öhlins specialist, echt een vakman mocht je er een zoeken)

Bekijk bijlage 1713771
Bekijk bijlage 1713770

Olie en filter nog vervangen en navigatie geinstalleerd middels een nieuwe beugel zit perfect nu:

Bekijk bijlage 1713772Bekijk bijlage 1713773

Achterrem ontlucht middels deze methode en na een halve liter remvloeistof had ik zowaar een harde achterrem, ben benieuwd voor hoelang.

Bellypan moet nog even gepoets en gemonteerd maar dan is ze weer klaar voor het aankomende seizoen!
Fiets ziet er echt strak uit. Is echt zuinig mee omgegaan volgens mij. Netjes hoor.:}

Heb je nou de voedingskabel van de tomtom door het balhoofd lopen??
 
Nog even een algemene vraag waar iemand misschien antwoord op heeft. Betreft de Tuono Gen 2.

Ik was in de veronderstelling dat er in het kontdeel naast een gereedschapsetje ook een stang zat welke je gebruikt om de tank omhoog te houden bij onderhoud. Klopt dat of vergis ik mij?
 
Fiets ziet er echt strak uit. Is echt zuinig mee omgegaan volgens mij. Netjes hoor.:}

Heb je nou de voedingskabel van de tomtom door het balhoofd lopen??
Thanks, dat is er zeker.
Heb de fiets (met een kleine omweg) al sinds 7K kilometers in mijn bezit, nooit een euro op bezuinigd! Heb haar 4000km geleden verkocht maar daar had ik zo’n spijt van, kreeg paar maanden terug de mogelijkheid haar terug te kopen en dat gelijk gedaan. Wat er ook gebeurt deze blijft! Na al die jaren krijg ik nog een smile van oor tot oor als je er een blokje mee omgaat!

En ja die loopt door het balhoofd vervolgens het frame weer in richting de accu.
 
Nog even een algemene vraag waar iemand misschien antwoord op heeft. Betreft de Tuono Gen 2.

Ik was in de veronderstelling dat er in het kontdeel naast een gereedschapsetje ook een stang zat welke je gebruikt om de tank omhoog te houden bij onderhoud. Klopt dat of vergis ik mij?
Zover ik weet is deze er niet, ik hang mijn tang altijd met de haken van een “spin” op aan het plafond.

83551B9B-AD06-47E3-A58A-E0461995B57E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de uitleg. Heb hem inderdaad behoorlijk uit elkaar liggen op het moment. Al het kuipwerk is eraf incl. Voorkuip, uitlaten, collector. Dus kan er wel makkelijk bij nu.

Zal van de week eens die 2 producten ophalen bij de wibra.
Al een begin gemaakt?
 
:]*O*Thanks, dat is er zeker.
Heb de fiets (met een kleine omweg) al sinds 7K kilometers in mijn bezit, nooit een euro op bezuinigd! Heb haar 4000km geleden verkocht maar daar had ik zo’n spijt van, kreeg paar maanden terug de mogelijkheid haar terug te kopen en dat gelijk gedaan. Wat er ook gebeurt deze blijft! Na al die jaren krijg ik nog een smile van oor tot oor als je er een blokje mee omgaat!

En ja die loopt door het balhoofd vervolgens het frame weer in richting de accu.
Daar las ik iets van in een ander topic inderdaad. Goed om te zien dat je er opnieuw zo veel schik mee hebt. Dat wilt wel wat zeggen. ;)

Zover ik weet is deze er niet, ik hang mijn tang altijd met de haken van een “spin” op aan het plafond.

Bekijk bijlage 1713852
Ik gebruik nu een houten lat met aan beide uiteinde een spijker met ronde kop en die zet ik dan tussen de tank en de kroonplaat. Prima oplossing en door de spijkers staat het geborgt. Maar ik meen ergens een stang gezien te hebben die er speciaal voor bedoelt is.

Al een begin gemaakt?
Nog niet. Moet even via click en collect die spullen regelen en nog niet aan toe gekomen. Ik heb alleen geen factory uitvoering dus twijfel nu wel of er geen verschil zit in het materiaal van de collector tussen de gewone uitvoering en de factory.

Wel alle kuipdelen er al af. En met mag en alu polish de leovince sbk dempers gedaan. Volgende stap is de collector, daarna de remklauwen, velgen en onderkant vorkpoten en dan nog het deel bij de achterbrug/linksysteem/ketting. Vervolgens nog in zijn geheel wassen even licht polijsten en dan de hele fiets in de wax.

En tegen die tijd is het voorjaar. :+ En kunnen we weer sturen.
 
Vraagje voor de eigenaars van de 2021-...tuono v4 factory.
-welke tankbescherming hebben jullie (ook de zij-kanten) en waar besteld?
-welke korte nummerplaathouder hebben jullie en waar besteld?
Alvast op voorhand bedankt en ook voor die mooie plaatjes van tuono's hier 👌👍.
Grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan