Neelis_V4
MF veteraan
Ben je enigzins bekend met Gabro en zijn mappings?Hmmm....... dan krijg je dus mapping, welke een gemiddelde instelling is.
Dus eigenlijk zoiets als de " race mapping ".
Ik was daar persoonlijk niet écht tevreden over.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben je enigzins bekend met Gabro en zijn mappings?Hmmm....... dan krijg je dus mapping, welke een gemiddelde instelling is.
Dus eigenlijk zoiets als de " race mapping ".
Ik was daar persoonlijk niet écht tevreden over.
Niet veel mensen hier denk ik, alleen van gelezen op het Amerikaanse forum, zoals ik ook.Ben je enigzins bekend met Gabro en zijn mappings?
Ik heb besteld bij Aspecialparts in Italie. Levering via DHL en was in 3 dagen in huis. Best top!Wellicht een idee om dit ook bij andere gedesinteresseerde te doen en de kosten te delen?
Zuiniger…… mwa niet noemenswaardigIemand met een originele uitlaat overigens wel eens voor de race mapping gegaan? Of met een andere demper?
Ik twijfel er over namelijk men zegt dat er best wat voordelen aan zitten.
* zuiniger lopen
* soepelere gas reactie
* meer vermogen in het lage toeren gebied
Klopt dit en zijn er nog meer voordelen?
Jij wel ????Ben je enigzins bekend met Gabro en zijn mappings?
Even mijn bevindingen van Gabro op mijn 05 Factory (chip/eprom) en op mij oude V4R 2011Jij wel ????
Leg eens uit als je wilt... daar is zo'n forum voor !
Toch maar even delen hier.
Nog niemand heeft geboden.
Aprilia RSV 1000 Tuono Tour (bj 2003)
€ 1.000,00
≥ Aprilia RSV 1000 Tuono Tour (bj 2003) — Motoren | Aprilia — Marktplaats
Dit voertuig is onderdeel van de online veiling 'Motoren en Can-Am's te Leiderdorp'. De online veiling start op maandag 31 januari 2022 en sluit oplink.marktplaats.nl
Dank je ... kijk daar kunnen we wat mee.Even mijn bevindingen van Gabro op mijn 05 Factory (chip/eprom) en op mij oude V4R 2011
05 Factory, 2-2 akra met luchtfilter en de Gabro chip. Niet normaal wat een verschil reed heel goed ook bij lage toerentallen.
V4R: van standaard uitlaat naar de race map: veel mooier oppakken vanuit onderin, het verbruik werd beter en starten ging beter.
Daarna akra gemonteerd, niet veel tot geen merkbaar verschil.
Daarna Gabro’s race ecu geplaatst met aangepasten APRC, dat reed echt veel beter, de T stand was echt smooth en de motor liep als een kogel.
Ook greep het TC veel later in maar dat is logisch die had die aangepast( meer voor als je met race banden rijd)
Dit zijn mijn ervaringen er mee, ik wilde ook de race ecu op mijn 16 RR gaan zetten icm de luchtfilterhuis. Dat schijnt echt veel in het midden gebied te doen.
Ik wil niemand afvallen met hun meningen.
maar ik denk dat elke goeie tuner die je motor op de testbank heeft staan het beste uit de motor haalt, dan een universele race map of ecu zoals Gabro. Gabro levert denk ik wel goed werk maar zal denk ik altijd rond de 90% zitten. Het blijft toch beetje universeel werk.
RokeKan iemand mij helpen aan een adres waar ik de “akra/race” mapping kan laten laden in mijn ‘20 Tuono 1100??
Hier ging ik voorheen ook heen echter ze doen dat niet meer……
Volgens mij eindigde per 1 januari de licentie/toegang tot de officiële Aprilia software.Hier ging ik voorheen ook heen echter ze doen dat niet meer……
Poaaahh wat een dikke machine! Daar ga je veel plezier van krijgen! Veel minder hooligan (wheely's etc) dan de super Duke maar zeker betere rijeigenschappen vind ik. En ja wheely's kan hij prima maar je hebt er iets meer controle over zeg maar hahahaha.Hey Jongens,
Na lang meelezen, meermaals een tuono voor me neus te laten wegkopen en lang twijfelen.
Vandaag deze gaan ophalen.
V4 Factory, Akra en mijn favo extra, de RSV4 RF wielen in dat geanodiseerd rood.
Ding heeft 5000 km en is van 2018.
Hiervoor 2 Superduke 1290’s en nu een jaar een Duke 890 R. Maar het geluid van de v4 is toch wel iets helemaal anders.. ik twijfel nog om de akra te ruilen voor een SC1R, omdat ik ao zot ben van die demper.
Wat is jouw ervaring hiermee? Is het de (flinke) prijs waard?Ik heb besteld bij Aspecialparts in Italie. Levering via DHL en was in 3 dagen in huis. Best top!
De T800+ is helaas motorgebonden. Als je deze de eerste keer gebruikt dan wordt de T800+ geconfigureerd voor jouw motor. Het schijnt wel te zijn dat je bij verkoop contact kan opnemen met UpMap waarbij zij jouw specifieke T800+ in het systeem weer vrij geven. Maar dit lijkt me omslachtig.
Ga binnenkort een YouTube filmpje opnemen waarbij ik de stappen voor mijn Aprilia Tuono en werking laat zien. Is nu allemaal engels, niet dat dat erg is.
Dat heeft er ook mee te maken dat de tuono op snelle stukken beter is, dat komt ook deels de zithouding.@JoramNL op zich reed ik wel graag met de Superduke, maar na 5j / 50.dkm wou ik wel eens iets anders. De gen 3 vind ik niet zo mooi en de zithouding gaat ook meer naar de Tuono. Gezien ik er al jaren over denk, twijfel, droom dan toch maar de knoop doorgehakt. Meestal zijn er in Belgie ook al quasi geen 2dehands exemplaren te vinden. Ik hoop inderdaad dat het mij gaat liggen.. to be continued zeker
niet mee eens heb een V4 gehad en mijn schoonzoon heeft nog een V4 hij kan mijn superduke GT net bijhouden , maar daar houd het ook mee opDat heeft er ook mee te maken dat de tuono op snelle stukken beter is, dat komt ook deels de zithouding.
superduke is denk ik wel in het korte werk de motor met de beste papieren.
ik vond de superduke onder de 70-80km/h echt makkelijke sturen en ook lichter. Daar boven is de tuono veel beter.
ik heb nu trouwens hetzelfde gedaan als jij alleen ben ik van een tuono naar een streetfighter gegaan. En hopelijk stelt die niet teleur omdat de tuono en superduke de testen altijd van hem winnen