Tuono Bastards Deel 21

Ben je enigzins bekend met Gabro en zijn mappings?
Niet veel mensen hier denk ik, alleen van gelezen op het Amerikaanse forum, zoals ik ook.
Maaaarrrrrrrrr, als je optimaal resultaat wilt hebben moet je zeker een goede tuner vinden en op de testbank om het optimale er ook uit te krijgen.
Ik wil hierbij niet zeggen dat Gabro zomaar wat doet, want al veel goeds over hem gelezen, maar opsturen naar Italië is eigenlijk hetzelfde
als opsturen naar Carmo.
Met het grote verschil dat Gabro echt gespecialiseerd is in Aprilia en Carmo meer universeel is, dus Gabro geeft wel meer winst dan Carmo. (vermoed ik)
Maar of het prijsverschil dat goed maakt???
 
Laatst bewerkt:
Gabro was ook 1 van de weinigen die het voor elkaar had gekregen om met de V-twin 50 in de 6e versnelling te kunnen rijden,
en dat zonder horten en stoten.
De man/het bedrijf heeft dus wel wat in zijn mars.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht een idee om dit ook bij andere gedesinteresseerde te doen en de kosten te delen?
Ik heb besteld bij Aspecialparts in Italie. Levering via DHL en was in 3 dagen in huis. Best top!
De T800+ is helaas motorgebonden. Als je deze de eerste keer gebruikt dan wordt de T800+ geconfigureerd voor jouw motor. Het schijnt wel te zijn dat je bij verkoop contact kan opnemen met UpMap waarbij zij jouw specifieke T800+ in het systeem weer vrij geven. Maar dit lijkt me omslachtig.
Ga binnenkort een YouTube filmpje opnemen waarbij ik de stappen voor mijn Aprilia Tuono en werking laat zien. Is nu allemaal engels, niet dat dat erg is.
 
Iemand met een originele uitlaat overigens wel eens voor de race mapping gegaan? Of met een andere demper?

Ik twijfel er over namelijk men zegt dat er best wat voordelen aan zitten.
* zuiniger lopen
* soepelere gas reactie
* meer vermogen in het lage toeren gebied

Klopt dit en zijn er nog meer voordelen?
Zuiniger…… mwa niet noemenswaardig
Soepeler … ja! Voornamelijk in de lage toeren.
Meer vermogen in de lage toeren, nooit gemeten maar zo voelt het wel. Maar voornamelijk omdat ie heel soepel en egaal uit de lage toeren opklimt.

In combinatie met een sc-project. Geen moment spijt van gehad.💪🏼
 
Jij wel ????
Leg eens uit als je wilt... daar is zo'n forum voor !
Even mijn bevindingen van Gabro op mijn 05 Factory (chip/eprom) en op mij oude V4R 2011

05 Factory, 2-2 akra met luchtfilter en de Gabro chip. Niet normaal wat een verschil reed heel goed ook bij lage toerentallen.

V4R: van standaard uitlaat naar de race map: veel mooier oppakken vanuit onderin, het verbruik werd beter en starten ging beter.
Daarna akra gemonteerd, niet veel tot geen merkbaar verschil.
Daarna Gabro’s race ecu geplaatst met aangepasten APRC, dat reed echt veel beter, de T stand was echt smooth en de motor liep als een kogel.
Ook greep het TC veel later in maar dat is logisch die had die aangepast( meer voor als je met race banden rijd)

Dit zijn mijn ervaringen er mee, ik wilde ook de race ecu op mijn 16 RR gaan zetten icm de luchtfilterhuis. Dat schijnt echt veel in het midden gebied te doen.

Ik wil niemand afvallen met hun meningen.
maar ik denk dat elke goeie tuner die je motor op de testbank heeft staan het beste uit de motor haalt, dan een universele race map of ecu zoals Gabro. Gabro levert denk ik wel goed werk maar zal denk ik altijd rond de 90% zitten. Het blijft toch beetje universeel werk.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met de IRC blipper? Ik zit erg te twijfelen om hem te kopen/monteren op mijn 2015 Tuono 1100RR. Maar het is ook wel aardig wat geld voor een gadget. Wie kan me overtuigen? :P
 
Even mijn bevindingen van Gabro op mijn 05 Factory (chip/eprom) en op mij oude V4R 2011

05 Factory, 2-2 akra met luchtfilter en de Gabro chip. Niet normaal wat een verschil reed heel goed ook bij lage toerentallen.

V4R: van standaard uitlaat naar de race map: veel mooier oppakken vanuit onderin, het verbruik werd beter en starten ging beter.
Daarna akra gemonteerd, niet veel tot geen merkbaar verschil.
Daarna Gabro’s race ecu geplaatst met aangepasten APRC, dat reed echt veel beter, de T stand was echt smooth en de motor liep als een kogel.
Ook greep het TC veel later in maar dat is logisch die had die aangepast( meer voor als je met race banden rijd)

Dit zijn mijn ervaringen er mee, ik wilde ook de race ecu op mijn 16 RR gaan zetten icm de luchtfilterhuis. Dat schijnt echt veel in het midden gebied te doen.

Ik wil niemand afvallen met hun meningen.
maar ik denk dat elke goeie tuner die je motor op de testbank heeft staan het beste uit de motor haalt, dan een universele race map of ecu zoals Gabro. Gabro levert denk ik wel goed werk maar zal denk ik altijd rond de 90% zitten. Het blijft toch beetje universeel werk.
Dank je ... kijk daar kunnen we wat mee.
Ik heb mijn V4 toendertijd eerst laten voorzien van de "race mapping "en was daar matig tevreden mee.
Omdat ik alles uit de motor wil hebben heb ik hem later laten afstellen bij Tovami.... er is toen een Rapide Bike ingezet.
De Gabro's waren toen ( nog ) niet beschikbaar.
 
Hey Jongens,

Na lang meelezen, meermaals een tuono voor me neus te laten wegkopen en lang twijfelen.

Vandaag deze gaan ophalen.
V4 Factory, Akra en mijn favo extra, de RSV4 RF wielen in dat geanodiseerd rood.

Ding heeft 5000 km en is van 2018.

Hiervoor 2 Superduke 1290’s en nu een jaar een Duke 890 R. Maar het geluid van de v4 is toch wel iets helemaal anders.. ik twijfel nog om de akra te ruilen voor een SC1R, omdat ik ao zot ben van die demper.
 

Bijlagen

  • D6539D7D-5D63-4E6C-80F8-29C24662E878.jpeg
    D6539D7D-5D63-4E6C-80F8-29C24662E878.jpeg
    54,8 KB · Weergaven: 99
Hey Jongens,

Na lang meelezen, meermaals een tuono voor me neus te laten wegkopen en lang twijfelen.

Vandaag deze gaan ophalen.
V4 Factory, Akra en mijn favo extra, de RSV4 RF wielen in dat geanodiseerd rood.

Ding heeft 5000 km en is van 2018.

Hiervoor 2 Superduke 1290’s en nu een jaar een Duke 890 R. Maar het geluid van de v4 is toch wel iets helemaal anders.. ik twijfel nog om de akra te ruilen voor een SC1R, omdat ik ao zot ben van die demper.
Poaaahh wat een dikke machine! Daar ga je veel plezier van krijgen! Veel minder hooligan (wheely's etc) dan de super Duke maar zeker betere rijeigenschappen vind ik. En ja wheely's kan hij prima maar je hebt er iets meer controle over zeg maar hahahaha.

Mocht je die akra weg doen, dan heb ik waarschijnlijk interesse 👌
 
@Williej dat wil ik graag even bekijken idd. Daar hield ik wel van bij de KTM, Wheelietje, Stoppietje. Ik hoop vooral op de binnenwegels toch even veel plezier te gaan beleven, nu is het voor de winter geleden dat ik gereden heb dus hopelijk word ik het niet gewarig & mis ik niets dat de KTM wel bood.
 
Gave machine, wel gedurfd om over te stappen na een superduke. Dat wordt toch wel mijn volgende motor denk ik :Y

Ben benieuwd wat je er van vindt!
 
  • Leuk
Waarderingen: cSr
Ik heb besteld bij Aspecialparts in Italie. Levering via DHL en was in 3 dagen in huis. Best top!
De T800+ is helaas motorgebonden. Als je deze de eerste keer gebruikt dan wordt de T800+ geconfigureerd voor jouw motor. Het schijnt wel te zijn dat je bij verkoop contact kan opnemen met UpMap waarbij zij jouw specifieke T800+ in het systeem weer vrij geven. Maar dit lijkt me omslachtig.
Ga binnenkort een YouTube filmpje opnemen waarbij ik de stappen voor mijn Aprilia Tuono en werking laat zien. Is nu allemaal engels, niet dat dat erg is.
Wat is jouw ervaring hiermee? Is het de (flinke) prijs waard?
 
@JoramNL op zich reed ik wel graag met de Superduke, maar na 5j / 50.dkm wou ik wel eens iets anders. De gen 3 vind ik niet zo mooi en de zithouding gaat ook meer naar de Tuono. Gezien ik er al jaren over denk, twijfel, droom dan toch maar de knoop doorgehakt. Meestal zijn er in Belgie ook al quasi geen 2dehands exemplaren te vinden. Ik hoop inderdaad dat het mij gaat liggen.. to be continued zeker ☺️
 
@JoramNL op zich reed ik wel graag met de Superduke, maar na 5j / 50.dkm wou ik wel eens iets anders. De gen 3 vind ik niet zo mooi en de zithouding gaat ook meer naar de Tuono. Gezien ik er al jaren over denk, twijfel, droom dan toch maar de knoop doorgehakt. Meestal zijn er in Belgie ook al quasi geen 2dehands exemplaren te vinden. Ik hoop inderdaad dat het mij gaat liggen.. to be continued zeker ☺️
Dat heeft er ook mee te maken dat de tuono op snelle stukken beter is, dat komt ook deels de zithouding.
superduke is denk ik wel in het korte werk de motor met de beste papieren.
ik vond de superduke onder de 70-80km/h echt makkelijke sturen en ook lichter. Daar boven is de tuono veel beter.
ik heb nu trouwens hetzelfde gedaan als jij alleen ben ik van een tuono naar een streetfighter gegaan. En hopelijk stelt die niet teleur omdat de tuono en superduke de testen altijd van hem winnen:+
 
@hornet46 , Dat is wel voornamelijk waar mijn rijden uit bestaat, die binnenwegen, nu we zien wel. Zolang het verschil niet frustrerend merkbaar is zal het te doen zijn, is nu allemaal maar speculeren en doen natuurlijk.

Ik heb dan wel de 'luxe' dat ik bij een dealer werk, hier heb ik altijd de 890 / 1290 Superduke altijd kan testen en een V4 streetfighter hoort daar ook bij. Deze heb ik voor ons gerodeerd en moet zeggen dat deze zeker in de buurt kwam van de Superduke op gebied van sturen maar dan alles zoveel beter.. veel betere remmen, vering, electronica. Als de Tuono dan eigenlijk altijd beter test dan de boven genoemden moet ik er allemaal niet te veel mee in zitten zeker *O*
 
Dat heeft er ook mee te maken dat de tuono op snelle stukken beter is, dat komt ook deels de zithouding.
superduke is denk ik wel in het korte werk de motor met de beste papieren.
ik vond de superduke onder de 70-80km/h echt makkelijke sturen en ook lichter. Daar boven is de tuono veel beter.
ik heb nu trouwens hetzelfde gedaan als jij alleen ben ik van een tuono naar een streetfighter gegaan. En hopelijk stelt die niet teleur omdat de tuono en superduke de testen altijd van hem winnen:+
niet mee eens heb een V4 gehad en mijn schoonzoon heeft nog een V4 hij kan mijn superduke GT net bijhouden , maar daar houd het ook mee op
 
Terug
Bovenaan Onderaan