Tuono Bastards Deel 21

Goedemiddag allen, tijdje geleden weer dat ik iets gepost heb. Inmiddels weer lekker druk met de voorbereidingen voor het komende seizoen.

O.a verse schijven en ketting omdat de oude schijven iets te veel radiale speling vertoonden op de floaters.
E537F44D-11FB-45AE-9DC7-8AC6738D71A7.jpeg

A02293B1-1BF9-4B08-8F9D-48FF5670D39E.jpeg

Uitdaging blijft toch wel het ontluchten van de achterrem. Maar wellicht toch eens een andere hoofd remcilinder achter overwegen. Wie van jullie rijden er allemaal met deze oplossing en is het daarna nog weleens zijn rem druk kwijt geweest?
 
Hi allemaal, misschien een domme vraag, maar moet je met de 2021 tuono nog steeds de speling van de ketting aan de onderkant meten?
De bovenkant heeft veel meer ruimte om te bewegen namelijk..
 
Hi allemaal, misschien een domme vraag, maar moet je met de 2021 tuono nog steeds de speling van de ketting aan de onderkant meten?
De bovenkant heeft veel meer ruimte om te bewegen namelijk..
Ik hoorde mijn dealer monteur zeggen:
Meten aan de bovenzijde.

De manual schrijft:
Onderzijde

Mijn idee:
kan beide en maakt niet veel uit, zolang de brommer maar in zn vrij staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde mijn dealer monteur zeggen:
Meten aan de bovenzijde.

De manual schrijft:
Onderzijde

Mijn idee:
kan beide en maakt niet veel uit, zolang de brommer maar in zn vrij staat.

Ik hoorde mijn dealer monteur zeggen:
Meten aan de bovenzijde.

De manual schrijft:
Onderzijde

Mijn idee:
kan beide en maakt niet veel uit, zolang de brommer maar in zn vrij staat.

Thanks. In manual zag ik inderdaad onderkant. Ik zie nu op de motor zelf een sticker met bovenkant.

Als ik dat nou meteen had gezien 🤣
 

Bijlagen

  • 16474415188401496703019568099469.jpg
    16474415188401496703019568099469.jpg
    82 KB · Weergaven: 8
Goedemiddag allen, tijdje geleden weer dat ik iets gepost heb. Inmiddels weer lekker druk met de voorbereidingen voor het komende seizoen.

O.a verse schijven en ketting omdat de oude schijven iets te veel radiale speling vertoonden op de floaters.
Bekijk bijlage 1738407
Bekijk bijlage 1738408
Uitdaging blijft toch wel het ontluchten van de achterrem. Maar wellicht toch eens een andere hoofd remcilinder achter overwegen. Wie van jullie rijden er allemaal met deze oplossing en is het daarna nog weleens zijn rem druk kwijt geweest?

In juni 2017 heb ik m'n rempomp vervangen voor een exemplaar van een Ducati Panigale en tot op heden nog steeds geen problemen mee.
 
Na van de KTM 1290 & 890 te komen had ik toch schrik voor de overstap.
Heb nu voorlopig nog maar een klein ritje kunnen doen maar dat was toch al met een hele grote funfactor, het geluid van dat V4 blok is toch wel echt fenomenaal.

Eerst een setje banden gemonteerd, Rosso Corsa IV voor & II achter omdat die nog niet meteen leverbaar was in 200/55
Remvloeistof V&A
300V + Filter vervangen
Remklauw zuigertjes opgekuist
Grote kuisbeurt/wax laagje
GPS voeding gelegd, ik wou dit op het bestaande punt doen waar je de usb op kunt aansluiten maar zo dwars door de kop vond ik wat lullig staan, uiteindelijk dan heel de kop afgehaald om ze mee te leggen met de kabelboom

Voorlopig meer tijd gestoken in wat kleine prutsen te monteren voorlopig:
Lightech hendels
Lightech valblokken vork/frame/swingarm
Lightech Olievuldop
Rode voetsteunen
Renthal Medium Grips
CNC Bar end spiegel
Evotech radiator & olie grill
Evotech gps mount
Stond op omgekeerd schakelen dus een nieuw schakelpedaaltje gemonteerd

Nu dringend nood aan een zonnig weertje en eens kijken hoe het voelt in het korter stuurwerk/boerenwegeltjes..
To be continued =)
 

Bijlagen

  • Twonnooo.jpg
    Twonnooo.jpg
    305,2 KB · Weergaven: 56
Vandaag bij de grijze 2007 tuono gekeken . Viel beetje tegen , koppeling cilinder lekte bij het blok , daardoor was onderkant blok aardig nat , link systeem bout kwam rondom roest 'stof' uit , voorband was van 2017 , en achter 2019 , maar achter was al flink 4 kant aan het worden . En toch meerdere diepe krassen in de lak achter het zadel en spatbord voor en de koplamp 'glas' zat vol met haarscheurtjes , dat bleek een kwaal te wezen ? en leovince sbk met DB killers is wel erg tam ,
hij was de vraagprijs mij niet waard , en de verkoper wou niet genoeg zakken dus ik ga verder kijken . Het is een hele hoop geld voor mij en er zijn zat tuonos te koop dus ik kijk verder. En om eerlijk te wezen vindt ik die mat zwarte versie ook een stuk mooier dan de grijze glimmende die ik gezien heb .
 
Zo te horen, goed dat je hem hebt laten staan. Al was het maar voor je eigen gevoel wat je erbij had.

Linksysteem was geen ramp als er geen scheuren in de dogbone zitten. Maar die roest is inderdaad wel een duidelijk teken dat de lagers meer dan hoognodig gesmeerd zo niet vervangen moesten worden.

Koplamp klopt, komt door invloed van uv straling. Nieuwe koplampen zijn te krijgen maar wel prijzig. € 275 voor een setje.

Jaartal banden is nou ook weer niet uit het jaar kruik, maar inderdaad voorbandje is wel een keer aan vervanging toe. Vierkante achterband is ook wel een koppeldingetje dat kost je gewoon rubber. ;)

Ik heb zelf ook de sbk's en zonder killers is echt een wereld van verschil. })

Er staan inderdaad nog genoeg anderen en het is nog steeds een hoop geld. Prijzen zijn de afgelopen 3 jaar alleen maar gestegen.

Ik hoop dat je snel kunt slagen met een andere:]
 
Zo te horen, goed dat je hem hebt laten staan. Al was het maar voor je eigen gevoel wat je erbij had.

Linksysteem was geen ramp als er geen scheuren in de dogbone zitten. Maar die roest is inderdaad wel een duidelijk teken dat de lagers meer dan hoognodig gesmeerd zo niet vervangen moesten worden.

Koplamp klopt, komt door invloed van uv straling. Nieuwe koplampen zijn te krijgen maar wel prijzig. € 275 voor een setje.

Jaartal banden is nou ook weer niet uit het jaar kruik, maar inderdaad voorbandje is wel een keer aan vervanging toe. Vierkante achterband is ook wel een koppeldingetje dat kost je gewoon rubber. ;)

Ik heb zelf ook de sbk's en zonder killers is echt een wereld van verschil. })

Er staan inderdaad nog genoeg anderen en het is nog steeds een hoop geld. Prijzen zijn de afgelopen 3 jaar alleen maar gestegen.

Ik hoop dat je snel kunt slagen met een andere:]
Er staat een knappe bij Moto Rotterdam.
Rood / wit... een R van 2007.
Vandaag ff omheen gelopen
 
Andere vraag.
Na mijn zware ongeluk in 2016 heb ik ieder jaar een andere nieuwe motor gekocht , laatste vorig jaar 1290 superduke R.
Deze kon ik gewoon weer bij de knmv verzekeren ( betaalde wel veel 1+/maand).
Nu de tuono V4 van 22 gekocht en die willen ze niet verzekeren , ik vindt dit belachelijk, maar hebben er hier meerdere zoiets meegemaakt?
 
Andere vraag.
Na mijn zware ongeluk in 2016 heb ik ieder jaar een andere nieuwe motor gekocht , laatste vorig jaar 1290 superduke R.
Deze kon ik gewoon weer bij de knmv verzekeren ( betaalde wel veel 1+/maand).
Nu de tuono V4 van 22 gekocht en die willen ze niet verzekeren , ik vindt dit belachelijk, maar hebben er hier meerdere zoiets meegemaakt?
Jawel....... door de vele accessoires werd mijn SDR óók te duur.
Ook bleken er veel voorwaarden aangepast en moest er een alarm op.
Premie vloog helemaal uit de bocht.
Kijk eens bij Veldhuis assurantiekantoor
 
Andere vraag.
Na mijn zware ongeluk in 2016 heb ik ieder jaar een andere nieuwe motor gekocht , laatste vorig jaar 1290 superduke R.
Deze kon ik gewoon weer bij de knmv verzekeren ( betaalde wel veel 1+/maand).
Nu de tuono V4 van 22 gekocht en die willen ze niet verzekeren , ik vindt dit belachelijk, maar hebben er hier meerdere zoiets meegemaakt?
Ze willen een track en tracé. Laatste jaren zijn de diefstal voor nieuwere modellen flink omhoog gegaan. Ik moest een track en tracé installeren en kreeg zelfs nog korting. Ben wel verzekerd bij Unigarant betaal 83 euro all risk per maand. Plus 120 euro per jaar voor de track en tracé die je moet aanmelden bij zo centrale.
 
Bij mijn verzekeraar (waar ik dan wel al 42 jaar bij zit:+) helemaal géén beperkingen, voorwaarden of wat dan ook. Geen tracker, wel ART4 slot, verder nix. niet van dat.

Centraal Beheer, €61, Tuono Factory 2021
 
Probeer anders eens anwb verzekeringen. Die hebben nog normale voorwaarden maar komen niet in de vergelijkings sites te voorschijn
 
Thanks mannen heb wat gevonden maar vindt het belachelijk dat je voor een bijna zelfde bike niet meer geaccepteerd wordt
Vind het een schande van de K N M V
 
Zo te horen, goed dat je hem hebt laten staan. Al was het maar voor je eigen gevoel wat je erbij had.

Linksysteem was geen ramp als er geen scheuren in de dogbone zitten. Maar die roest is inderdaad wel een duidelijk teken dat de lagers meer dan hoognodig gesmeerd zo niet vervangen moesten worden.

Koplamp klopt, komt door invloed van uv straling. Nieuwe koplampen zijn te krijgen maar wel prijzig. € 275 voor een setje.

Jaartal banden is nou ook weer niet uit het jaar kruik, maar inderdaad voorbandje is wel een keer aan vervanging toe. Vierkante achterband is ook wel een koppeldingetje dat kost je gewoon rubber. ;)

Ik heb zelf ook de sbk's en zonder killers is echt een wereld van verschil. })

Er staan inderdaad nog genoeg anderen en het is nog steeds een hoop geld. Prijzen zijn de afgelopen 3 jaar alleen maar gestegen.

Ik hoop dat je snel kunt slagen met een andere:]
Kennis van mij zit in de auto/wrap/belettering, hij vertelde mij dat ze na de plakbeurt op een Fiat nog even met een schoonmaak middel op een doek langs de achterlichten ging waarna de scheuren erin vlogen.
Ik heb ook eens een artikel ergens gelezen dat sommige kunststoffen slecht tegen schoonmaakmiddelen zo uit het keukenkastje kunnen.
vind het dan wel jammer dat ik bij voorgaande motoren nooit last had en bij Aprilia, typisch weer iets Italiaans, weer wel.

Heb je toevallig een linkje van die koplampen voor die prijs?
 
Kennis van mij zit in de auto/wrap/belettering, hij vertelde mij dat ze na de plakbeurt op een Fiat nog even met een schoonmaak middel op een doek langs de achterlichten ging waarna de scheuren erin vlogen.
Ik heb ook eens een artikel ergens gelezen dat sommige kunststoffen slecht tegen schoonmaakmiddelen zo uit het keukenkastje kunnen.
vind het dan wel jammer dat ik bij voorgaande motoren nooit last had en bij Aprilia, typisch weer iets Italiaans, weer wel.

Heb je toevallig een linkje van die koplampen voor die prijs?
Je moet inderdaad goed opletten met schoonmaakmiddelen kan ook zeker problemen geven.

Even uit mijn hoofd.

Bij RN motoren liggen gebruikte en de zwart motoren in Weert verkoopt nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan