Tuono Bastards Deel 21

Anders dikke heeft een betere zitpositie en met de Appie wil je alleen maar knallen
Frame is stabieler en geeft meer feedback, de Ohlins 2.0 setup is echt goud, geluid is vele malen mooier.

Ik heb behoorlijk van kilometers gemaakt op een SDR maar de 1100 is echt een hele andere machine.

Het is gewoon een RSV4 met een recht stuur, snaar strak, no compromise. Langzaam rijden vindt ‘ie kut, hoe harder hoe beter. En idd, comfort is beetje bijzaak maar vind het prima vol te houden.

SDR is meer een hooligan machine, pure naked bike.

Uiteindelijk komt het allemaal neer op persoonlijke voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Paar weken terug een SW update gehad op mn Factory 2021, weet niet welke versie en ook geen idee wat de update precies inhoud, maar wellicht een idee om bij de dealer naar te vragen.....?? nu 8000 km erop zitten. Geen issues met temperatuur gehad so far. Het motor management lampje voor de update 1x maal gehad. Na de update nog niet weer gezien...

Heel fijne brommert.....:]

Vorige week de nieuwe eigenaar met mn oude brommer op bezoek gehad. Heeft m van top tot teenl geserviced en ook gewoon nog een super fiets....:}
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-08-15 at 11.34.24.jpeg
    WhatsApp Image 2022-08-15 at 11.34.24.jpeg
    445,2 KB · Weergaven: 82
Paar weken terug een SW update gehad op mn Factory 2021, weet niet welke versie en ook geen idee wat de update precies inhoud, maar wellicht een idee om bij de dealer naar te vragen.....?? nu 8000 km erop zitten. Geen issues met temperatuur gehad so far. Het motor management lampje voor de update 1x maal gehad. Na de update nog niet weer gezien...

Heel fijne brommert.....:]

Vorige week de nieuwe eigenaar met mn oude brommer op bezoek gehad. Heeft m van top tot teenl geserviced en ook gewoon nog een super fiets....:}
Mooie Factory en die V2 is ook een plaatje! Ik heb ook een tijdje een 1000R gehad maar kon er nooit echt vrienden mee worden.. Een 3 cilinder / V4 / crossplane past beter bij me. Ik hou van soepele blokken zonder bokken en dat gedonder, met een lange lineaire powerband.

Was wel een tijdloos ding..

4554BF19-5507-43AA-AC89-3AC17B27EEC3.jpeg
 
Mooie Factory en die V2 is ook een plaatje! Ik heb ook een tijdje een 1000R gehad maar kon er nooit echt vrienden mee worden.. Een 3 cilinder / V4 / crossplane past beter bij me. Ik hou van soepele blokken zonder bokken en dat gedonder, met een lange lineaire powerband.

Was wel een tijdloos ding..

Bekijk bijlage 1793913

Grappig, bijna dezelfde gehad, op de foto nog zoals ik hem gekocht had, later hoge MIVV's erop en hoger donker kuipruitje en zwarte rem- en koppelingshandel naast nog wat andere aanpassingen. Vond en vind m nog steeds mooi om te zien en zat ook ontspannen/ruim en met de MIVV's een heerlijk geluid. Maar toch nooit echt vriendjes mee geworden en daarna een soepele StreetTriple gekocht.
 

Bijlagen

  • Aprilia.jpg
    Aprilia.jpg
    145,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Alle RSV4 factory/RF modellen hebben gesmede wielen. Passen 1 op 1 in de Tuono V4. De Tuono V4 Factory heeft gietwielen.
De Factory modellen van de RSV 1000 en Tuono 1000 V2 hebben beide gesmede wielen (OZ en Malgatec) maar zijn niet uitwisselbaar met de V4 series. Gen 1/ Mille ben ik niet helemaal in thuis maar daar zitten zeker ook modellen tussen met gesmede wielen.

Alle fabrieksaf gesmede wielen van Aprilia zijn een flink stuk lichter dan de originele gietwielen. De OZ/Marchesini wielen zoals die van bijv @Motor Guru zijn nog weer lichter als de gesmede van Aprilia.
Ik heb oz velgen in mijn oer gehad en v4 velgen in met gen2
Zijn 1 op 1 uitwisselbaar
 
Ik ben op zoek naar een gen 2 tuono. Heeft niemand wat in de verkoop staan? Alvast bedankt
 
Ik heb oz velgen in mijn oer gehad en v4 velgen in met gen2
Zijn 1 op 1 uitwisselbaar
Geldt deze uitwisselbaarheid ook voor rem schakel sets ?
Wil op m’n gen 2 wel een verstelbare maar die vind ik lastig te vinden. Terwijl voor rsv4 wel keuze is
 
Geldt deze uitwisselbaarheid ook voor rem schakel sets ?
Wil op m’n gen 2 wel een verstelbare maar die vind ik lastig te vinden. Terwijl voor rsv4 wel keuze is
Niet zelf ondervonden, maar heb wel ergens vernomen dat de steek van de schakel sets overeen komen gen 2 en de v4
 
Heb hier nog een splinternieuwe Gilles tooling voetsteun set in de aanbieding voor de liefhebbers, 559 nieuwprijs.
Mogen weg voor een goed bod, zijn als reserve aan de kant gegaan en dus nooit gemonteerd.

Verzending uiteraard mogelijk. Zou moeten passen op de V4 - 2011 - 2020
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-08-16 at 01.22.26.png
    Screenshot 2022-08-16 at 01.22.26.png
    89,7 KB · Weergaven: 27
Geldt deze uitwisselbaarheid ook voor rem schakel sets ?
Wil op m’n gen 2 wel een verstelbare maar die vind ik lastig te vinden. Terwijl voor rsv4 wel keuze is
Ik had er 1 van lighttech op mijn gen2 en die was van een V4
Volgens mij past de standaardset ook, is een oplossing voor lucht in de achterrem.
google even voor de zekerheid.
Je kunt ook alleen adapterplaatjes ertussen zetten (of extra zoals ik gedaan heb)
kost rond de 100Euro en ben je klaar
 

Bijlagen

  • 2015-05-12 11.09.45.jpg
    2015-05-12 11.09.45.jpg
    321,4 KB · Weergaven: 34
Ik heb hier op MF m'n motor te koop willen zetten maar de advertentie stond ter goedkeuring en is nu verdwenen. Is ook niet zichtbaar geweest.
Weet iemand hoe dit zit?
 
Nog 2 weken en dan naar Oostenrijk.
Na veel pech steeds engine failliet( noodloop), wordt morgen de servoeliminator geïnstalleerd.
Hoop dat het dan een keer klaar is.
Rij nu trouwens met de klep constant open en dat geeft een puist herrie.
 

Bijlagen

  • IMG_20220819_153416.jpg
    IMG_20220819_153416.jpg
    609,9 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20220819_153408.jpg
    IMG_20220819_153408.jpg
    197,4 KB · Weergaven: 72
Terug
Bovenaan Onderaan