Tuono Bastards Deel 21

Vraagje, hebben jullie ook dat de heel guards eigenlijk een beetje klein zijn om hun naam eer aan te doen? Ik zit eigenlijk continue met m'n hiel tegen de achterbrug aan. Die guards doen vrij weinig. Ik zit dus voor de duidelijkheid wel grootste gedeelte van de tijd met de bal van mn voet op het stepje. Zoals het hoort als je het mij vraagt.

Ervaren jullie hier ook 'last' van?
 
Vraagje, hebben jullie ook dat de heel guards eigenlijk een beetje klein zijn om hun naam eer aan te doen? Ik zit eigenlijk continue met m'n hiel tegen de achterbrug aan. Die guards doen vrij weinig. Ik zit dus voor de duidelijkheid wel grootste gedeelte van de tijd met de bal van mn voet op het stepje. Zoals het hoort als je het mij vraagt.

Ervaren jullie hier ook 'last' van?
Ik heb hier inderdaad ook last van! Heb me er maar bij neergelegd dat het nou eenmaal een motor is voor kleine italiaanse mannetjes :P
 
Haha, had gekund, maar ik heb maat 43. Dus dat valt mee. Ik zie ook een afdruk van mijn laars op de achterbrug, en ik voel de achterbrug ook bewegen tijdens het rijden tegen mn laars dus dat is wel duidelijk.
 
Hier ook maat 43 maar rij wel met de bal van mijn voet op de stepjes. Vind het verder niet vervelend rijden ofzo.
 
Ik rij eigenlijk weinig met het stepjes op de bal van mijn voet.. alleen bij het vlot rijden (veel bochten)en aanzetten voor de bocht. Bij normaal gebruik meer het midden van de voet. Anders blijf je zo schuiven met de voeten, voor mij minder ontspannen. Maarja moet ieder zelf weten natuurlijk. Daardoor komt mijn hiel nooit tegen de achterbrug aan in ieder geval 😊
 
IMG_20220906_103603.jpg
 
Laatst bewerkt:
het "lekje" blijkt dus idd vd o-ring te gaan zn, mn dealer al gecontacteerd en gaat dit vervangen als hij binnen moet voor zn 10000km onderhoud. Nu, op hoeveel laten jullie de kleppen controleren of stellen bij deze blokken? Mvg, koen
 
Nadat ik 10 jaar geen motor voor op straat heb gehad, ben ik gaan kijken voor een RSV Mille. Bij kijken aleen bleef het niet en de onderstaande motor kwam bij mij in de garage te staan. Zoals jullie kunnen zien is deze uitvoering door zijn kleurstelling wat meer uitgesproken en daar houd ik ook van :). Tevens was de motor van een Tuono stuur voorzien en dat vond ik top. Na een aantal jaar had ik de gedachte om hem compleet om te bouwen naar een Tuono, echter gebruikte Tuono kuipwerk was moielijk aan te komen. Daardoor heb ik toen na 4,5 jaar bezit de Mille weggedaan en ben ik opzoek gegaan naar een Tuono GEN1.

o7Ne0Wh.jpg



Al voor de verkoop van de Mille, kwam ik in het bezit van de onderstaande motor. Deze motor is zijn leven ooit begonnen als Limted Edition voor de Nederlandse markt.
Dat betekende rode standaard wielen, standaard schokbrekers, Akrapovic uitlaat en vooral veel carbon kuipwerk. Voorgaande eigenaren hebben de schokbrekers door Ohlins vervangen en tevens zijn er goude Forged OZ velgen ondergekomen, die dan weer zwart gespoten zijn.
Zoals daarnet al bescheven houd ik wel van uitgesproken kleuren combinaties. En ook al was deze "black Edition" super mooi, ik miste toch de kleuren.

Rt0dVaf.jpg



Daardoor begon ik met stickersplakken om eens te kijken wat dat zou worden.
Maar dat werd dus niks.

UU4238P.jpg

HxWcLMy.jpg



De GEN1 heeft ook een factory variant gehad met blauwe velgen en dat vond ik eigenlijk wel super vet. Dus zo gezegt zo gedaan en de zwarte forged OZ werden vervangen door blauwe Forged OZ.
Oei, dat is niet helemaal wat ik voor ogen had.

Cq1eVTg.jpg



Maar wat nu? Goude wielen er onder? Nee! Maar er mist wel wat. Ja een factory stickerset.
Dus in Italie een imitatie stickerset besteld en afgelopen week een gedeelte van de set gebruikt.
Ja, nu is het plaatje compleet.
Me happy!

wbXmZwq.jpg

mtp2w5t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik 10 jaar geen motor voor op straat heb gehad, ben ik gaan kijken voor een RSV Mille. Bij kijken aleen bleef het niet en de onderstaande motor kwam bij mij in de garage te staan. Zoals jullie kunnen zien is deze uitvoering door zijn kleurstelling wat meer uitgesproken en daar houd ik ook van :). Tevens was de motor van een Tuono stuur voorzien en dat vond ik top. Na een aantal jaar had ik de gedachte om hem compleet om te bouwen naar een Tuono, echter gebruikte Tuono kuipwerk was moielijk aan te komen. Daardoor heb ik toen na 4,5 jaar bezit de Mille weggedaan en ben ik opzoek gegaan naar een Tuono GEN1.

o7Ne0Wh.jpg



Al voor de verkoop van de Mille, kwam ik in het bezit van de onderstaande motor. Deze motor is zijn leven ooit begonnen als Limted Edition voor de Nederlandse markt.
Dat betekende rode standaard wielen, standaard schokbrekers, Akrapovic uitlaat en vooral veel carbon kuipwerk. Voorgaande eingenaren hebben de schokbrekers door Ohlins vervangen en tevens zijn er goude Forged OZ velgen ondergekomen, die dan weer zwart gespoten zijn.
Zoals daarnet al bescheven houd ik wel van uitgesproken kleuren combinaties. En ook al was deze "black Edition" super mooi, ik miste toch de kleuren.

Rt0dVaf.jpg



Daardoor begon ik met stickersplakken om eens te kijken wat dat zou worden.
Maar dat werd dus niks.

UU4238P.jpg

HxWcLMy.jpg



De GEN1 heeft ook een racing variant gehad met blauwe velgen en dat vond ik eigenlijk wel super vet. Dus zo gezegt zo gedaan en de zwarte forged OZ werden vervangen door blauwe Forged OZ.
Oei, dat is niet helemaal wat ik voor ogen had.

Cq1eVTg.jpg



Maar wat nu? Goude wielen er onder? Nee! Maar er mist wel wat. Ja een racing stickerset.
Dus in Italie een imitatie stickerset besteld en afgelopen week een gedeelte van de set gebruikt.
Ja, nu is het plaatje compleet.
Me happy!

wbXmZwq.jpg

mtp2w5t.jpg
Dikke fiets! Hoe rijdt nou zoiets? Ik ben op zoek naar een gen 2 maar die gen 1 vind ik ook heel mooi. Alleen het dashboard van die gen 1 vind ik maar saai en ouderwets.
 
Ik heb geen ervaring met de gen 2 of v4,s en ik snap je opmerking over het dashboard. Ik ben erg blij met het karakter van de fiets. Ook al heeft de Tuono maar 125pk, is dat in mijn ogen meer dan genoeg voor de openbareweg. Ik geniet vooral van het koppen tijdens acceleratie bij het verkeerslicht of uit krappe bochten. Ook ik kijk wel eens om mij heen naar jongere nakeds, maar ik vraag mij af die investering van 5 tot 10k de beleving waard is. Laatst sprak ik met iemand die van een gen1 naar een v4 is overgestapt en hij vondt de investeringen voor de beleving eigenlijk niet in verhouding, maar was natuurlijk wel super blij met zijn v4 omdat het gewoon een tof ding vindt.
 
Ik heb geen ervaring met de gen 2 of v4,s en ik snap je opmerking over het dashboard. Ik ben erg blij met het karakter van de fiets. Ook al heeft de Tuono maar 125pk, is dat in mijn ogen meer dan genoeg voor de openbareweg. Ik geniet vooral van het koppen tijdens acceleratie bij het verkeerslicht of uit krappe bochten. Ook ik kijk wel eens om mij heen naar jongere nakeds, maar ik vraag mij af die investering van 5 tot 10k de beleving waard is. Laatst sprak ik met iemand die van een gen1 naar een v4 is overgestapt en hij vondt de investeringen voor de beleving eigenlijk niet in verhouding, maar was natuurlijk wel super blij met zijn v4 omdat het gewoon een tof ding vindt.
Wat is de km stand van jou motor? Ik zoek dus een gen 2 of gen 1. Ik wil er een paar keer per jaar ermee naar het circuit gaan en daar naast gebruiken als 2e motor voor de leuk!
 
Dikke fiets! Hoe rijdt nou zoiets? Ik ben op zoek naar een gen 2 maar die gen 1 vind ik ook heel mooi. Alleen het dashboard van die gen 1 vind ik maar saai en ouderwets.
Ik heb beide fietsen (gehad, nu gen2) en op allebei is het gaaf rijden. Het blok is wat lomp (ben je een 4-cilinder in lijn gewend en vind je dat geweldig, dan ga deze twin niet waarderen) maar dat heeft ook juist z'n charme. Het stuurt super goed (mits goed onderhouden vering en goede banden) en het geluid is (met open pijp) geweldig.

Persoonlijk vind ik een gen2 veel mooier dan een gen1. De gen2 Tuono is duidelijk vanaf het begin (ook) als Tuono ontworpen. De gen1 is puur een RSV waar ze later een Tuono van hebben gemaakt.

Dash van een gen1 is inderdaad old school, maar eerlijk gezegd mis je het punt van deze fietsen als je dat een issue vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan