Tuono Bastards Deel 21

Garage opruiming:

Vanwege de verkoop van mijn Aprilia(s) heb ik de volgende delen over:
K&N vervangingsluchtfilters en een Bagster tankhoes.

Filter behoeft verder geen uitleg lijkt mij. Hoeft niet vervangen te worden, alleen schoonmaken en opnieuw in de olie zetten. Tevens zouden de K&N filters voor een iets betere ‘flow’ moeten zorgen.
Filter kost nieuw online +/- €75, mag weg voor €35.

Tankhoes was in kleur van mijn Tuono en een mooie oplossing om toch een tanktas te kunnen gebruiken op de kunststof tank. Hoes kost nieuw online +/- €150, mag weg voor €75.

Ik bleek ook nog een gen1 K&N filter te hebben liggen afkomstig van mijn Mille. Zelfde verhaal als het andere luchtfilter. Mag weg voor €25

IMG_1057.jpg
IMG_1058.jpg
7F561EB4-D337-4AB7-B2D3-91227A17ADFF.jpg
IMG_1061.jpg
 
Een tijdje terug heb ik een gok genomen door een tweedehands Ohlins TTX schokbreker te kopen uit Portugal voor mijn Tuono V4 uit 2014. Dat is allemaal goed verlopen en al snel had ik de schokdemper binnen, een AP320 van een RSV4 RF van 2018.

Ik zocht vooral naar meer ingaande demping in de eerst 1/3e van de op en neer gaande beweging van het achterwiel. Dat zit onder andere in de geometrie van het linksysteem en de schokdemper zelf. De RSV4 RF2017-18 heeft andere linkplaten dan andere modellen/ jaartallen en die linkplaten maken de geometrie meer lineair. Dat gecombineerd met een Ohlins TTX moet wel slagen dacht ik zo.

Dus, Ohlins TTX van een RF gescoord, rode link platen van de RF gescoord en Spookies teflon ringen.

Achterkant in de lucht en wiel eruit.
20230129_121429.jpg

Maar eens een keer naar die ketting kijken, beetje rare knik.

Sachs eruit.
20230129_131310.jpg


TTX inpakken.
20230129_131622.jpg


Zitten.
20230129_145432.jpg


Linkplaatjes.
20230129_133532.jpg


Kutwerk om die Sachs eruit te krijgen, gaat eigenlijk net niet, maar een klein beetje forceren doet een hoop. De TTX is net wat compacter, dus die ging er makkelijker in.

Veervoorspanning, rebound en compressie ingesteld en ja, dat lijkt er toch een stuk meer op.

Veervoorspanner is hydraulisch, dat is leuk, maar als je aan de min of max zit, dan moet de schokdemper er weer uit en de veer eraf om de veervoorspanner te verzetten.

Ik denk dat ik nu net goed zet of net iets teveel veervoorspanning heb, maar minder kan niet, dan zou de schokbreker er misschien weer een keer uit moeten.
Rebound is wel naar m'n zin, compressie is zo veel meer als dat ik voorheen had, misschien zelfs wel een tikje teveel. Vorige eigenaar heeft het shimpakket van de compressie aangepast voor meer compressie.
Kwestie van rijden met de huidige instelling en van daar uit verder. Tot nu toe zeer tevreden in ieder geval :)
Ohlins is gewoon porno.
 
Indien iemand een mooi setje wilt scoren, stuur een pm. Zijn nieuw en mogen weg voor een aannemelijk bod ( 575 gekost )
Passen Op de V4 Tuono & RSV.
 

Bijlagen

  • tempImageZzoyT6.png
    tempImageZzoyT6.png
    565,9 KB · Weergaven: 51
  • tempImagemYkWht.png
    tempImagemYkWht.png
    607 KB · Weergaven: 52
Vraagje aan de mannen hier, ik heb onlangs een tuono gen 1 gekocht waarvan ik vermoed dat deze niet altijd binnen heeft gestaan. Hij heeft link en rechts wat roestplekjes en veel boutjes zijn verweerd. Bestaan er boutsetjes voor deze machine om alles ineens te vervangen of moet ik alles nalopen qua maat en lengte en zelf los bestellen?
 
Ik zou er niks aan doen. Kost veel geld en je krijgt er niks voor terug.

Misschien zelf verzinken?
 
Vraagje aan de mannen hier, ik heb onlangs een tuono gen 1 gekocht waarvan ik vermoed dat deze niet altijd binnen heeft gestaan. Hij heeft link en rechts wat roestplekjes en veel boutjes zijn verweerd. Bestaan er boutsetjes voor deze machine om alles ineens te vervangen of moet ik alles nalopen qua maat en lengte en zelf los bestellen?
Je kunt nog een hoop nieuw bestellen via verschillende websites als: motosparepartner of partsrepublik
 
Op internet zijn zat leveranciers te vinden die voor scherpe prijzen RVS leveren, wel even op de specificaties letten zodat je er geen besteld die te snel breken.
Titanium is ook te vinden voor scherpe prijzen.
 
Vraagje aan de mannen hier, ik heb onlangs een tuono gen 1 gekocht waarvan ik vermoed dat deze niet altijd binnen heeft gestaan. Hij heeft link en rechts wat roestplekjes en veel boutjes zijn verweerd. Bestaan er boutsetjes voor deze machine om alles ineens te vervangen of moet ik alles nalopen qua maat en lengte en zelf los bestellen?
Ik zou alles laten verzinken, gaat op gewicht en is een stuk goedkoper dan alle boutjes vervangen voor nieuwe/andere.

Was van plan dit nog eens te doen met alle bouten van mijn Tuono maar deze is afgelopen zaterdag (helaas) verkocht.
 
Ik zou alles laten verzinken, gaat op gewicht en is een stuk goedkoper dan alle boutjes vervangen voor nieuwe/andere.

Was van plan dit nog eens te doen met alle bouten van mijn Tuono maar deze is afgelopen zaterdag (helaas) verkocht.
Oftewel... moet het goedkoop of mooi zijn? :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan