Tuono Bastards Deel 21

Ik als leek zijnde vraag mij af of ik veel heb aan 14 ampere. De Yuasa ttz14s heeft een acc van 230ah maar 11,8ah.
Is een hoger acc niet belangrijker i.v.m. Het starten?
Start capaciteit meer is beter, maar ook wat meer power. Soms start de dikke twin niet in in 1 keer dan kun je het nog een keer proberen. Er moeten 2 dikke halve liter potten heen en weer met een bult compressie. Motobatt is wat goedkoper dan yuasa en heeft wat meer power. Ik gebruik deze accu's al jaren en ben er tevreden over.
 
Vandaag weer aan de sleutel geweest, nieuwe waterpompseal geplaatst (met hulp) nieuwe pakkingen, nieuwe diafragma membraam, Carter helft weer terug geplaatst, olie en koelvloeistof afgevuld, sproeier 40 voor de koppeling erin gezet. Accu erin en starten lopen!!! Hoppa !! Nog wat kuipwerk terug zetten en poetsen 👌👌

Linksysteem had ik al gedaan, nu nog een nieuwe achterband.

Lekker bezig! Dit klusje ben ik ook mee bezig, ik wacht nog op de onderdelen. Welke seal heb je gebruikt?

Ik ben voor de Can-Am variant gegaan van de seal. Daar zit namelijk de shaft al in de mechanische kering gedrukt. Plus de set is goedkoper (ook niet onbelangrijk)
 
Hallo allemaal,

Vandaag was dan eindelijk de dag.
Vanochtend vroeg vetrokken naar Duitsland om rond 10:00 bij de Aprilia te kunnen zijn.
De hele ochtend was het al aan het regenen, maar tijdens mijn aankomst was het precies 15 minuten droog voor een korte proefrit :)

De motor was zoals verwacht. Goed onderhoud en met een aantal leuke opties.
Dus ik ben nu officieel eigenaar van een Aprilia tuono Factory 2018! *O*

Helaas is het momenteel niet mogelijk om eerder dan 10 april een afspraak te maken bij de RDW.
Dus heb ik de eerste mogelijkheid, maar gelijk ingepland. Vrijdag 14 april naar de RDW voor de import keuring.
Daarna hopen dat ik rond eind april het kenteken mag ontvangen.

Nogmaals bedankt voor de tips allemaal!
Mooie fiets hoor :}
Wat voor spiegels zijn dat?
 
Lekker bezig! Dit klusje ben ik ook mee bezig, ik wacht nog op de onderdelen. Welke seal heb je gebruikt?

Ik ben voor de Can-Am variant gegaan van de seal. Daar zit namelijk de shaft al in de mechanische kering gedrukt. Plus de set is goedkoper (ook niet onbelangrijk)
Ja ik heb ook de can Am variant gekocht bij motorcity Amsterdam. Die was indd compleet met de shaft al in de seal. Pakkingen waren ook goedkoper..
 
Heeft geen haast.
Succes met invoeren, heeft mij aardig wat stress opgeleverd omdat ze twijfelde aan mijn VIN 😔
Ja joh? Dit wordt nu de 3de motor die ik ga invoeren. Nooit eerder een probleem gehad bij de RDW.
Het was altijd motor + papieren aanleveren en binnen 5 minuten sta je weer buiten met de goedkeuring.
Al moet ik deze keer wel naar een andere locatie wegens drukte.
 
Ja joh? Dit wordt nu de 3de motor die ik ga invoeren. Nooit eerder een probleem gehad bij de RDW.
Het was altijd motor + papieren aanleveren en binnen 5 minuten sta je weer buiten met de goedkeuring.
Al moet ik deze keer wel naar een andere locatie wegens drukte.
Ik vond het ook echt easy. Stelt niks voor.
 
C8C8804A-BB47-4AC8-ADDD-FEEB6BB71C84.jpeg

1 van de laatste foto’s zonder die enorme winglet :+
 
Start capaciteit meer is beter, maar ook wat meer power. Soms start de dikke twin niet in in 1 keer dan kun je het nog een keer proberen. Er moeten 2 dikke halve liter potten heen en weer met een bult compressie. Motobatt is wat goedkoper dan yuasa en heeft wat meer power. Ik gebruik deze accu's al jaren en ben er tevreden over.
Op en neer
 
Start capaciteit meer is beter, maar ook wat meer power. Soms start de dikke twin niet in in 1 keer dan kun je het nog een keer proberen. Er moeten 2 dikke halve liter potten heen en weer met een bult compressie. Motobatt is wat goedkoper dan yuasa en heeft wat meer power. Ik gebruik deze accu's al jaren en ben er tevreden over.
Ampère-uur zegt niets over maximale startcapaciteit, tenminste niet bij een volle accu. Daarvoor moet je naar de CCA (cold cranking amps) kijken *D
 
Even jullie mening gevraagd.
Ik moet 465,- afrekenen voor een kleine beurt, het werkend maken van de achterrem, en het probleem van het niet starten is opgelost deze zat in een slangetje van de brandstof pomp. (hij had het over dat deze in de tank zat en hier even mee bezig is geweest)
Betreft tuono gen 1.
Wat vinden jullie van de prijs?
 
Prima prijs. Voor dat slangetje moet de tank los, brandstofpomp uit de tank en alles daar controleren. Sowieso goed als daar eens in de zoveel tijd naar gekeken word, die slangetjes kunnen scheuren zoals bij jou waarschijnlijk gebeurd is.

Zou er wel rekening mee houden dat je achterrem over een maand weer niet functioneert. Dat ligt niet aan je garage maar aan de door aprilia gebruikte rempomp icm de plaats van monteren.

Als je goedkoper uit wil zijn moet je het zelf leren en fouten durven maken (liever op een oudere en minder dierbare motor).
 
Even jullie mening gevraagd.
Ik moet 465,- afrekenen voor een kleine beurt, het werkend maken van de achterrem, en het probleem van het niet starten is opgelost deze zat in een slangetje van de brandstof pomp. (hij had het over dat deze in de tank zat en hier even mee bezig is geweest)
Betreft tuono gen 1.
Wat vinden jullie van de prijs?
Of negeer die achterrem. 100km verder doet hij het weer niet. Scheelt je nog knaken ook.

Edit: lees dat het al uitgevoerd is, never mind.
 
Even jullie mening gevraagd.
Ik moet 465,- afrekenen voor een kleine beurt, het werkend maken van de achterrem, en het probleem van het niet starten is opgelost deze zat in een slangetje van de brandstof pomp. (hij had het over dat deze in de tank zat en hier even mee bezig is geweest)
Betreft tuono gen 1.
Wat vinden jullie van de prijs?

Klopt wel denk ik hoor qua prijs. Uurtarief is tegenwoordig helaas geen €30 meer 😅

De slangen op met name de gen 1 modellen zijn niet ethanol proof, dus met de jaren kunnen daardoor problemen ontstaan. Die in de tank gaan vaak het eerste, omdat die het meest bloot staan aan de ethanol. Bij mij waren laatst ook de externe slangen gaar door de ethanol. Toen ook alles los en open gehad en kwam ik erachter dat in de tank ze al een keer vervangen waren. Nu de externe slangen ook vernieuwd en geen last meer van lekkage.
 
Heeft geen haast.
Succes met invoeren, heeft mij aardig wat stress opgeleverd omdat ze twijfelde aan mijn VIN 😔
Kwam net toevallig een factuurtje van de spiegels tegen. Het zijn HIGHSIDER TOREZZO met LED Blinker.
 
Hallo Tuono liefhebbers,

Sinds anderhalve week in het bezit van een Tuono uit 2006. Komende van een Ducati Supersport 750 uit 2001, een behoorlijke 'upgrade' qua PK's ! Na de eerste rit was ik erg blij met de Tuono. Alleen het geluid van de Appie vind ik een beetje tegenvallen vergeleken met de Duc. De standaard dempers zijn een beetje lafjes vergeleken met de open dempers op de Ducati Supersport. Tijd dus voor andere dempers. Wat zouden jullie aanraden? Mivv's, GPR, Arrow of Akrapovic zie ik op Google voorbijkomen als ik zoek. Tips en advies zijn welkom!
 

Bijlagen

  • 20230315_190140.jpg
    20230315_190140.jpg
    691,1 KB · Weergaven: 29
Hallo Tuono liefhebbers,

Sinds anderhalve week in het bezit van een Tuono uit 2006. Komende van een Ducati Supersport 750 uit 2001, een behoorlijke 'upgrade' qua PK's ! Na de eerste rit was ik erg blij met de Tuono. Alleen het geluid van de Appie vind ik een beetje tegenvallen vergeleken met de Duc. De standaard dempers zijn een beetje lafjes vergeleken met de open dempers op de Ducati Supersport. Tijd dus voor andere dempers. Wat zouden jullie aanraden? Mivv's, GPR, Arrow of Akrapovic zie ik op Google voorbijkomen als ik zoek. Tips en advies zijn welkom!
Mooie fiets! Heb eerder dezelfde kleurstelling gehad!
Arrow, Akrapovic, Leovince etc. Als ze maar lang zijn. Ik vind met Mivv gp het geluid te hard en schel, langere dempers loopt hij mooier op en klinken lekker diep. GPR is op alle gebieden inferieur aan eerder genoemde.

Ik had eerder Akras op de mijne. Zat heerlijk diep geluid in zonder overdreven hard te zijn.
 
Mooie fiets! Heb eerder dezelfde kleurstelling gehad!
Arrow, Akrapovic, Leovince etc. Als ze maar lang zijn. Ik vind met Mivv gp het geluid te hard en schel, langere dempers loopt hij mooier op en klinken lekker diep. GPR is op alle gebieden inferieur aan eerder genoemde.

Ik had eerder Akras op de mijne. Zat heerlijk diep geluid in zonder overdreven hard te zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad al in eerdere posts gelezen dat langere dempers beter zijn dan kortere. GPR valt dus sowieso af. En Mivv misschien teveel van het goede qua geluid....
 
Als je niet perse met dB killer wil rijden heb ik nog een net setje Aprilia Racing Titaniums ter overname. Ik ben erg te spreken over het geluid en prestaties van die set. Ik heb ze verwisseld voor Akra's ivm E-keur en heb ze nog niet op Marktplaats gezet omdat ik er toch wel aan gehecht ben, je komt ze weinig tegen.
 
Als je niet perse met dB killer wil rijden heb ik nog een net setje Aprilia Racing Titaniums ter overname. Ik ben erg te spreken over het geluid en prestaties van die set. Ik heb ze verwisseld voor Akra's ivm E-keur en heb ze nog niet op Marktplaats gezet omdat ik er toch wel aan gehecht ben, je komt ze weinig tegen.
Dat klinkt zeker interessant. Op mijn Ducati reed ik ook zonder db killers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan