midlifecrisis
MF veteraan
Staat wel goed bij je pakBen ook nog ff vreemd gegaan tijdens de Alpentrip voor een kleine 100km.. Bekijk bijlage 1889436
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Staat wel goed bij je pakBen ook nog ff vreemd gegaan tijdens de Alpentrip voor een kleine 100km.. Bekijk bijlage 1889436
Heb ik er ook in. Enige nadeel is dat je deze sneller moet wisselen dan bijvoorbeeld Motul 7100. Ik heb er nu 4.000km mee gereden en hij wordt al donker, ga bij 5.000km denk ik wisselen. Ik heb nu 2 specialisten gesproken die zeggen dat dit de beste olie voor een Tuono 1100 is, anderen zeggen weer dat het overkill is omdat 300V primair voor circuit/race gebruik is. Ik weet niet meer wat ik moet geloven eerlijk gezegd..Waar kopen jullie trouwens je olie? Ik wilde deze erin gooien.
Motul 300V 4 T Factory Line 5W40 Engine oil for heavy duty 4-T engines
Het is eigenlijk appels met peren vergelijken. Je zit veel comfortabeler en meer rechtop. De enorme hoeveelheid koppel is lekker bocht uit maar hij is ook veel sneller buiten adem, de powerband is relatief kort. Remmen zijn van hetzelfde niveau maar qua stabiliteit vind ik hem wel echt een stuk minder dan de Tuono. Hij breekt heel snel uit aan de achterkant en er zit aan alle kanten beweging in. Heeft niet dat snaarstrakke. Alles komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.Hoe beviel dat ten opzichte van de Tuono?
aprilia code P1513 - Google SucheNet gereden met mijn 2007 Tuono. Zet ik hem uit, wil ik hem later starten. Start hij niet meer en geeft code P1513. Iemand ervaring?
Waarom zou je meer geluid willen? Of het idee dat de db killer veel vermogen inhoudt?Goede (warme) avond....
Afgelopen weekend ben ik met mijn tuono op Hockenheim geweest voor 2 daagjes knallen. Maar wat een gaaf circuit en wat een fa tastiche motor! Motor begint me steeds beter te bevallen
Het is een beetje actasten qua geluid...meeste circuits is 98db, na elke sessie boor ik wat extra gaatjes in mijn db killer tot ik eraf gehaald wordt
Nu helaas wachten tot eind aug voor 2dgn Assen
Hoi Joris. De Db killer smoort hem idd een beetje.... Beetje een middenweg zoeken tussen geluid en vermogen. Hij hoeft van mij geen herrie te maken. Ik zag eerdere discussie hier ook al over geluid gaan en div merken dempers.Waarom zou je meer geluid willen? Of het idee dat de db killer veel vermogen inhoudt?
Hello, kijkend naar een nieuwe motor komt er eigenlijk maar eentje echt in aanmerking voor me, en dat is de tuono 660 factory. Of misschien een RS.
Toen ie gelanceerd werd waren er nogal wat problemen blijkbaar. Hoe zit het momenteel met de betrouwbaarheid?
Volgens mij zijn er wat recalls op de 660 geweest maar is het nu aardig in orde. Het wordt nooit een Jap qua betrouwbaarheid maar zou me niet al te veel zorgen maken.Hello, kijkend naar een nieuwe motor komt er eigenlijk maar eentje echt in aanmerking voor me, en dat is de tuono 660 factory. Of misschien een RS.
Toen ie gelanceerd werd waren er nogal wat problemen blijkbaar. Hoe zit het momenteel met de betrouwbaarheid?
Volgens mij zijn er wat recalls op de 660 geweest maar is het nu aardig in orde. Het wordt nooit een Jap qua betrouwbaarheid maar zou me niet al te veel zorgen maken.
Ik heb een Street Triple 765 RS gehad een aantal jaar geleden en als de Tuono 1100 Factory ooit weg gaat komt die dezelfde dag nog terug. Beste fiets in zijn klasse. Deze fiets combineert superieure rij eigenschappen met bruikbaar vermogen, elastieken powerband en is kwalitatief en qua afwerking gewoon van topniveau.OK fijn. Ik heb vandaag een RS proef gereden, maar geen tuono.
Wegens onder rugproblemen zit ik liever wat meer in een sportieve houding. De rs zat dus prima.
Maar de tuono factory heeft dan weer mooiere veerelementen voor minder geld. Moeilijke keuze.
hart zegt tuono factory, verstand zegt RS, omwille van de zithouding. Misschien toch eens kijken of ik effe een tuono kan rijden.
Vandaag ook even een ritje gemaakt met de concurrent : de street triple R 765. En eigenlijk speelde de rug niet erg op. De houding leek me OK te zijn. En volgens mij zit de tuono nog net effe een tikje sportiever. Iemand die dit kan bevestigen?
Mijn mening over de street triple : het blok is waanzinnig goed, maar eigenlijk TE lineair. Het heeft geen ziel. Het klinkt hetzelfde in elke versnelling, en het maakt geen ruk uit in welke versnelling je rijdt.
Vandaag ook even een ritje gemaakt met de concurrent : de street triple R 765. En eigenlijk speelde de rug niet erg op. De houding leek me OK te zijn. En volgens mij zit de tuono nog net effe een tikje sportiever. Iemand die dit kan bevestigen?
Mijn mening over de street triple : het blok is waanzinnig goed, maar eigenlijk TE lineair. Het heeft geen ziel. Het klinkt hetzelfde in elke versnelling, en het maakt geen ruk uit in welke versnelling je rijdt.
Check dit filmpje ffHeren, weet iemand waar de tankontluchting zit (Tuono 2017) en kan ik die ergens door blazen of doorprikken.
Merkte laatst toen ik de tankdop open deed dat er een ploppend (zuigend) geluid was.
Vlak hier voor hield de motor ook een paar keer in, in een kort ritje erna was dat over, misschien toeval misschien ook niet.
Het uitbreken herken ik niet echt....... (misch banden keuze ) wel de beweging van trellisframe en powerband,Heb ik er ook in. Enige nadeel is dat je deze sneller moet wisselen dan bijvoorbeeld Motul 7100. Ik heb er nu 4.000km mee gereden en hij wordt al donker, ga bij 5.000km denk ik wisselen. Ik heb nu 2 specialisten gesproken die zeggen dat dit de beste olie voor een Tuono 1100 is, anderen zeggen weer dat het overkill is omdat 300V primair voor circuit/race gebruik is. Ik weet niet meer wat ik moet geloven eerlijk gezegd..
Het is eigenlijk appels met peren vergelijken. Je zit veel comfortabeler en meer rechtop. De enorme hoeveelheid koppel is lekker bocht uit maar hij is ook veel sneller buiten adem, de powerband is relatief kort. Remmen zijn van hetzelfde niveau maar qua stabiliteit vind ik hem wel echt een stuk minder dan de Tuono. Hij breekt heel snel uit aan de achterkant en er zit aan alle kanten beweging in. Heeft niet dat snaarstrakke. Alles komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.
PBHi allemaal,
Ik heb mijn 2021 tuono v4 verkocht en heb nog een (ongebruikte) evotech radiator en oil cooler guard set liggen die weg mag.
Iemand interesse?