Tuono Bastards Deel 21

Waar kopen jullie trouwens je olie? Ik wilde deze erin gooien.
Motul 300V 4 T Factory Line 5W40 Engine oil for heavy duty 4-T engines
Heb ik er ook in. Enige nadeel is dat je deze sneller moet wisselen dan bijvoorbeeld Motul 7100. Ik heb er nu 4.000km mee gereden en hij wordt al donker, ga bij 5.000km denk ik wisselen. Ik heb nu 2 specialisten gesproken die zeggen dat dit de beste olie voor een Tuono 1100 is, anderen zeggen weer dat het overkill is omdat 300V primair voor circuit/race gebruik is. Ik weet niet meer wat ik moet geloven eerlijk gezegd..

Hoe beviel dat ten opzichte van de Tuono?
Het is eigenlijk appels met peren vergelijken. Je zit veel comfortabeler en meer rechtop. De enorme hoeveelheid koppel is lekker bocht uit maar hij is ook veel sneller buiten adem, de powerband is relatief kort. Remmen zijn van hetzelfde niveau maar qua stabiliteit vind ik hem wel echt een stuk minder dan de Tuono. Hij breekt heel snel uit aan de achterkant en er zit aan alle kanten beweging in. Heeft niet dat snaarstrakke. Alles komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.
 
Komt nog eens iemand tegen bij het TT circuit.. 😇
IMG_0968.jpeg
 
Net gereden met mijn 2007 Tuono. Zet ik hem uit, wil ik hem later starten. Start hij niet meer en geeft code P1513. Iemand ervaring?
 
Goede (warme) avond....
Afgelopen weekend ben ik met mijn tuono op Hockenheim geweest voor 2 daagjes knallen. Maar wat een gaaf circuit en wat een fa tastiche motor! Motor begint me steeds beter te bevallen 😊
Het is een beetje actasten qua geluid...meeste circuits is 98db, na elke sessie boor ik wat extra gaatjes in mijn db killer tot ik eraf gehaald wordt 🙈🤪
Nu helaas wachten tot eind aug voor 2dgn Assen
 

Bijlagen

  • 20230604_092005.jpg
    20230604_092005.jpg
    245,8 KB · Weergaven: 58
Goede (warme) avond....
Afgelopen weekend ben ik met mijn tuono op Hockenheim geweest voor 2 daagjes knallen. Maar wat een gaaf circuit en wat een fa tastiche motor! Motor begint me steeds beter te bevallen 😊
Het is een beetje actasten qua geluid...meeste circuits is 98db, na elke sessie boor ik wat extra gaatjes in mijn db killer tot ik eraf gehaald wordt 🙈🤪
Nu helaas wachten tot eind aug voor 2dgn Assen
Waarom zou je meer geluid willen? Of het idee dat de db killer veel vermogen inhoudt?
 
Waarom zou je meer geluid willen? Of het idee dat de db killer veel vermogen inhoudt?
Hoi Joris. De Db killer smoort hem idd een beetje.... Beetje een middenweg zoeken tussen geluid en vermogen. Hij hoeft van mij geen herrie te maken. Ik zag eerdere discussie hier ook al over geluid gaan en div merken dempers.
 
Hello, kijkend naar een nieuwe motor komt er eigenlijk maar eentje echt in aanmerking voor me, en dat is de tuono 660 factory. Of misschien een RS.
Toen ie gelanceerd werd waren er nogal wat problemen blijkbaar. Hoe zit het momenteel met de betrouwbaarheid?
 
Hello, kijkend naar een nieuwe motor komt er eigenlijk maar eentje echt in aanmerking voor me, en dat is de tuono 660 factory. Of misschien een RS.
Toen ie gelanceerd werd waren er nogal wat problemen blijkbaar. Hoe zit het momenteel met de betrouwbaarheid?

Ik heb een tuono 660 uit 2022 met nu 6500km op de teller, buiten een DOA accu nog geen klap verkeerd gegeven.
 
Hello, kijkend naar een nieuwe motor komt er eigenlijk maar eentje echt in aanmerking voor me, en dat is de tuono 660 factory. Of misschien een RS.
Toen ie gelanceerd werd waren er nogal wat problemen blijkbaar. Hoe zit het momenteel met de betrouwbaarheid?
Volgens mij zijn er wat recalls op de 660 geweest maar is het nu aardig in orde. Het wordt nooit een Jap qua betrouwbaarheid maar zou me niet al te veel zorgen maken.
 
Heren, weet iemand waar de tankontluchting zit (Tuono 2017) en kan ik die ergens door blazen of doorprikken.
Merkte laatst toen ik de tankdop open deed dat er een ploppend (zuigend) geluid was.
Vlak hier voor hield de motor ook een paar keer in, in een kort ritje erna was dat over, misschien toeval misschien ook niet.
 
Volgens mij zijn er wat recalls op de 660 geweest maar is het nu aardig in orde. Het wordt nooit een Jap qua betrouwbaarheid maar zou me niet al te veel zorgen maken.

Klopt met name de 2021 modellen hebben een blokwissel gehad ivm drijfstsag issues, als deze recall is uitgevoerd (of een later model) zou ik me niet druk maken.
 
Interesse peiling. Tuono gen 1, bwj 2003, 11.000km. In zeer goede originele staat.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-06-13-19-17-47-29_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
    Screenshot_2023-06-13-19-17-47-29_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
    241,3 KB · Weergaven: 42
OK fijn. Ik heb vandaag een RS proef gereden, maar geen tuono.
Wegens onder rugproblemen zit ik liever wat meer in een sportieve houding. De rs zat dus prima.
Maar de tuono factory heeft dan weer mooiere veerelementen voor minder geld. Moeilijke keuze.

hart zegt tuono factory, verstand zegt RS, omwille van de zithouding. Misschien toch eens kijken of ik effe een tuono kan rijden.

Vandaag ook even een ritje gemaakt met de concurrent : de street triple R 765. En eigenlijk speelde de rug niet erg op. De houding leek me OK te zijn. En volgens mij zit de tuono nog net effe een tikje sportiever. Iemand die dit kan bevestigen?

Mijn mening over de street triple : het blok is waanzinnig goed, maar eigenlijk TE lineair. Het heeft geen ziel. Het klinkt hetzelfde in elke versnelling, en het maakt geen ruk uit in welke versnelling je rijdt.
 
OK fijn. Ik heb vandaag een RS proef gereden, maar geen tuono.
Wegens onder rugproblemen zit ik liever wat meer in een sportieve houding. De rs zat dus prima.
Maar de tuono factory heeft dan weer mooiere veerelementen voor minder geld. Moeilijke keuze.

hart zegt tuono factory, verstand zegt RS, omwille van de zithouding. Misschien toch eens kijken of ik effe een tuono kan rijden.

Vandaag ook even een ritje gemaakt met de concurrent : de street triple R 765. En eigenlijk speelde de rug niet erg op. De houding leek me OK te zijn. En volgens mij zit de tuono nog net effe een tikje sportiever. Iemand die dit kan bevestigen?

Mijn mening over de street triple : het blok is waanzinnig goed, maar eigenlijk TE lineair. Het heeft geen ziel. Het klinkt hetzelfde in elke versnelling, en het maakt geen ruk uit in welke versnelling je rijdt.
Ik heb een Street Triple 765 RS gehad een aantal jaar geleden en als de Tuono 1100 Factory ooit weg gaat komt die dezelfde dag nog terug. Beste fiets in zijn klasse. Deze fiets combineert superieure rij eigenschappen met bruikbaar vermogen, elastieken powerband en is kwalitatief en qua afwerking gewoon van topniveau.

En ik heb ook flink wat kilometers gemaakt op zijn concurrent, de KTM 890R. Ik vind de 765 beter maar dat komt neer op voorkeur. De 765 is een stuurfiets, de 890 een supermoto op steroïden.
 
Vandaag ook even een ritje gemaakt met de concurrent : de street triple R 765. En eigenlijk speelde de rug niet erg op. De houding leek me OK te zijn. En volgens mij zit de tuono nog net effe een tikje sportiever. Iemand die dit kan bevestigen?

Mijn mening over de street triple : het blok is waanzinnig goed, maar eigenlijk TE lineair. Het heeft geen ziel. Het klinkt hetzelfde in elke versnelling, en het maakt geen ruk uit in welke versnelling je rijdt.

De Tuono is relaxter dan de RS. Blok van de Street is echt tof! lineair qua koppel misschien maar door de toerentallen heen klinkt er een hele mooie brul die door de inlaat veroorzaakt wordt en een mooie krachtopbouw die je misschien niet laat schrikken maar dat zal je met de 660 ook niet hebben. Ik sluit me aan bij Ryan, ik heb een 1290 superduke maar als die ooit weggaat komt er direct een 765 voor in de plaats! Heel misschien eind dit jaar al...
 
Heren, weet iemand waar de tankontluchting zit (Tuono 2017) en kan ik die ergens door blazen of doorprikken.
Merkte laatst toen ik de tankdop open deed dat er een ploppend (zuigend) geluid was.
Vlak hier voor hield de motor ook een paar keer in, in een kort ritje erna was dat over, misschien toeval misschien ook niet.
Check dit filmpje ff
 
Heb ik er ook in. Enige nadeel is dat je deze sneller moet wisselen dan bijvoorbeeld Motul 7100. Ik heb er nu 4.000km mee gereden en hij wordt al donker, ga bij 5.000km denk ik wisselen. Ik heb nu 2 specialisten gesproken die zeggen dat dit de beste olie voor een Tuono 1100 is, anderen zeggen weer dat het overkill is omdat 300V primair voor circuit/race gebruik is. Ik weet niet meer wat ik moet geloven eerlijk gezegd..


Het is eigenlijk appels met peren vergelijken. Je zit veel comfortabeler en meer rechtop. De enorme hoeveelheid koppel is lekker bocht uit maar hij is ook veel sneller buiten adem, de powerband is relatief kort. Remmen zijn van hetzelfde niveau maar qua stabiliteit vind ik hem wel echt een stuk minder dan de Tuono. Hij breekt heel snel uit aan de achterkant en er zit aan alle kanten beweging in. Heeft niet dat snaarstrakke. Alles komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.
Het uitbreken herken ik niet echt....... (misch banden keuze ) wel de beweging van trellisframe en powerband,
is natuurlijk ook geen verglijk , een eigenlijk volbloed racer met recht stuur en een ktm naked van scratch on .
Maar beide 2 hele fijne knal bomme ! Tis maar net wat je er mee wil.
Goeie combo dat zeker .
 
Hi allemaal,

Ik heb mijn 2021 tuono v4 verkocht en heb nog een (ongebruikte) evotech radiator en oil cooler guard set liggen die weg mag.

Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • 20230614_142525.jpg
    20230614_142525.jpg
    282 KB · Weergaven: 29
  • 20230614_142507.jpg
    20230614_142507.jpg
    344,2 KB · Weergaven: 29
Zag vandaag dat de tijd op 0:00 stond en blijft staan. Ook de menuknop reageert niet (rest alles oké) Heb ik iets verkeerd geselecteerd of is dit een bekend probleem?
 
Pfffff had niets met de tankontluchting te maken (denk ik), net nog gaan tanken en erheen niets aan de hand bij het weg rijden ook niet maar na 3 kilometer stotterde hij een paar keer, toen nog meer en nu kon nog net thuis komen. erg stotteren dan weer gewoon een klein stukje rijden en dan weer stotteren. heb geen fout meldingen. Iemand een idee ...... Volgende week wel Assen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan