Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Daanzzzzz super bedankt weer...

Ga Pajic voorlopig afzeggen en eerst die race mapping laden... dan even kijken hoe dat bevalt en evt later alsnog een Akrapovic...

Als het geluid dus na het flashen van een race mapping nog een tikkeltje harder is dan denk ik eigenlijk al dat het geluid verder prima is...

Kan ik even sparen om evt later die Akra te kopen ;)

Thanks

Daanzzz legt het perfect uit.
Ik kocht mijn Tuono trouwens met standaard uitlaat en race map. Ik heb bij pajic een akra gekocht omdat ik met de standaard demper op het circuit gezeik had 103db :') maar met de akra van Pajic zonder db killer zo een 98db en klink gewoon voller, met db killer had die 94 db.
Je mag dan wel niet zonder db killer rijden maar de Tuono mag (2011) 103db maken! Dus als ze je aan houden en je hebt geen db killer in kun je vragen of ze je willen meten en dan naar het type goedkeurings plaatje op je frame wijzen. Nu moet je wel zeker weten dat het klopt😉
 
mmm, heb ik dan een andere achterbrug?

boven de achterbrugbus 2e gen Tuono en onder de bus die ik zoek

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
juist, thx voor de info.
die is dus hetzelfde als de achterbrug bus.
Ik geloof dat het altijd een mistery zal blijven ;)

Ik ga wat anders verzinnen, ik had de bus nodig om een navhouder te maken maar dan doen we het maar op een andere manier.
 
juist, thx voor de info.
die is dus hetzelfde als de achterbrug bus.
Ik geloof dat het altijd een mistery zal blijven ;)

Ik ga wat anders verzinnen, ik had de bus nodig om een navhouder te maken maar dan doen we het maar op een andere manier.

Tuono onderdelen nodig voor je KTM....??? :+ :+
 
&Hornet: bedankt voor de info! Wel een beetje verbaasd dat je dus met de originele demper gewoon nog meer db blijkt te producten dan een Akra zónder db killer!!!

Maar.. ik vind ook dat een Akra heel mooi op de Tuono staat.. maar toch nog meer eens een hoop nachten over slapen :)
 
Daanzzz legt het perfect uit.
Ik kocht mijn Tuono trouwens met standaard uitlaat en race map. Ik heb bij pajic een akra gekocht omdat ik met de standaard demper op het circuit gezeik had 103db :') maar met de akra van Pajic zonder db killer zo een 98db en klink gewoon voller, met db killer had die 94 db.
Je mag dan wel niet zonder db killer rijden maar de Tuono mag (2011) 103db maken! Dus als ze je aan houden en je hebt geen db killer in kun je vragen of ze je willen meten en dan naar het type goedkeurings plaatje op je frame wijzen. Nu moet je wel zeker weten dat het klopt😉

Beetje raar verhaal; de Akra site zelf zegt dat de Akra demper 2db meer (102db vs 100db) geluid produceert dan de standaard demper. Ik kan me ook niet voorstellen dat het klopt; die Akra is een rechte (gedempte) buis, terwijl de originele uitlaat dat ook is maar ook nog eens een katalysator heeft.
 
Beetje raar verhaal; de Akra site zelf zegt dat de Akra demper 2db meer (102db vs 100db) geluid produceert dan de standaard demper. Ik kan me ook niet voorstellen dat het klopt; die Akra is een rechte (gedempte) buis, terwijl de originele uitlaat dat ook is maar ook nog eens een katalysator heeft.

Hornet had een iets andere demper dan de reguliere akra die voor de Tuono wordt geleverd, daarom dempte deze mogelijk meer?

Die ingekorte van mij maakt zeker meer geluid zonder db-killer dan de standaard demper, met db-killer is hij inderdaad erg tam en binnen de regeltjes.
 
Hoi allen,

Zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Avital, 25 jaar en woonachtig nabij Arnhem.
Afgelopen zaterdag onderstaande Tuono aangeschaft, helemaal verliefd!



Heeft iemand nog een duoseat liggen voor een leuk prijsje? die mist nl. nog.
 
@Avital: welkom op dit Forum..! Wij kennen elkaar al hè ;)

Mooie motor.. exact dezelfde kleurstelling als ik hiervoor had :) heeeeel mooi

Geniet ervan!
 
... weet je toevallig ook nog van welk type? Ik zie van die rond, zoals ik er nu ook in heb. Maar zijn dat de juiste. Kan me nog iets herinneren van dat er een type motor genoemd werd.
Alvast bedankt.

copy startpost:

- Zwak startrelais -> vervangen voor Yamaha SZR 660 erin zetten - is 100A ipv 50A
(onderdeelnummer 4KD-81-940-00)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan