Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Michelin pilot power had ik eronder

Deze heb ik er nu onder en wil ik er dus weer onder leggen alleen in de 190/55 variant. Zijn er mensen die wel "goede" ervaring hebben met de pilot power 3 in dit formaat op een Gen 2?
Anders moet ik een andere band overwegen, voorkeur gaat wel uit naar 190/55.

Thanks voor de tips allemaal!
 
Ja ze kunnen vrij rond draaien in de tandwieldrager. Wat niet hoort en wat wel vaak voor komt is dat de zelftappende moeren die er op zitten los komen. Je moet dan de tandwieldrager er af pakken (eerst wiel er uit), een inbussleutel in de achterkant houden en dan die zelftappers met wat loctite weer vast zetten.Een Roke sticker zegt niets. Hier is nooit een recall voor geweest, dus Roke zal zoiets niet zo maar vervangen.
Ok dus ik hoef niet bang te zijn dat de boutjes los komen ondanks dat ik ze kan door draaien mits ze met borg vloeistof zijn geborgd dan?
 
Laatst bewerkt:
Ok dus ik hoef niet bang te zijn dat de boutjes los komen ondanks dat ik ze kan door draaien mits ze met borg vloeistof zijn geborgd dan?

Heb ze zelf gewoon vast gezet met blauwe loctite (die kun je weer los maken zonder verhitting) een dik jaar terug en zit nu bijna 10k km later nog steeds vast. Zelfde voor de schroeven die de voorkant op het frame houden (2 stuks links en 2 stuks rechts bij het balhoofdlager); die gingen bij mij ook los waardoor de hele voorkant begon te schudden. Blijft italiaans he :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn GEN2 nu een kleine anderhalve maand en ben er nog steeds als een kind zo blij mee. Zorgt elke rit voor een maximale glimlach.

Wat zijn in jullie ogen echte "must haves" om te (laten) doen aan je Tuono? Ik heb mijn GEN 2 nu een kleine anderhalve maand maand en ben er echt enorm tevreden over.

Wil er op korte termijn een andere jiffy onder zetten en valdoppen. Eind van het seizoen een Ohlins stuurdemper en ik overweeg een K&N luchtfilter. Wil hem dan ook meteen laten afstellen, want ondanks dat ik hem super vind rijden weet ik niet of hij juist afgesteld is (juiste mapping etc.) icm open systeem. Heb helaas geen historie en testbank met eventueel af laten stellen geeft zekerheid.

1 tands kleiner voortandwiel monteren. Wordt hij nog leuker (en soepeler) van. Ik vind gen 1 en gen 2 standaard achterlijk lang gegeard. Zeker voor dit type motor.
 
Ik doe nog eens een poging: iemand die een bagster hoes passend op gen1 over heeft? Ik ben op zoek maar het aanbod is niet dik. Basiskleur zwart zoek ik.
 
Crosspost..

Iemand die led knippers heeft en de snelheid van het knipperen heeft aangepast door middel van weerstandjes op draad 16 en 17?

Mijn vraag gaat over een zwakke toeter (10V.) Hebben jullie dat ook? Als ik kijk in het schema zijn deze draden verbonden met nog een paar andere dingen waaronder de toeter.
 
Heren, dank voor de complimenten ;)

@ Smit. De Arrow is een slip on, die heb ik icm met aangepaste collector. Ik heb een tijd lang gereden met een rvs Laser duotech, maar ik kon deze titanium Arrow voor weinagh op de kop tikken. En deze klinkt me toch een partij vet :9~

@ banden praat: Ik had met sportsmart 2 dat de 190/55 in de ketting hapte. Daarna een pilot road 4 gehad en nu een pipo 3, beide geen last in 55 hoog. Hierna een setje diablo rosso 3 proberen.
 
Oh en idd, andere vertanding is een must voor de tuono. Heb 1 kleiner voor en 1 groter achter (16-43) en dat is mijn optiek de ideale verhouding, voor een gen1 althans.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Zaterdag goed geschrokken. Na een paar korte flitsen van het oliedruklampje bij stilstand en doven van het lampje als ik weer ging rijden. Kwam ik thuis met een achterband die aan de rechterkant onder de olie zat.Tijdens rijden geen lampje gezien alleen kort tijdens stilstand bij twee keer voorrangsweg oprijden. Klein schuivertje achter op rotonde dicht bij huis, weet ik aan het zebrapad. Toen ik mijn achterband zag mijn beschermengeltje maar even bedankt. Na verwijderen bellypan, bleek het rubber op de oliedrukmeter gescheurd en daar kwam olie uit. Iemand hier ooit meegemaakt? Ga morgen maar een nieuwe regelen, maar vraag me wel af hoe deze zo kapotgegaan kan zijn dat hij echt olie lekt. Iemand een idee?

Ook even de afloop hier posten, voor wie het weten wil. Inderdaad olie is door oliedruksensor naar buiten gekomen. Is ondertussen vervangen en probleem opgelost. Origineel Part nummer van Aprilia voor de sensor is verandert, geeft vaak aan dat dit onderdeel vervangen is door een betere uitvoering.
 
Oh en idd, andere vertanding is een must voor de tuono. Heb 1 kleiner voor en 1 groter achter (16-43) en dat is mijn optiek de ideale verhouding, voor een gen1 althans.

Klinkt goed. Zijn er ook "nadelen" aan? Ik begreep van HinZu_86 dat er een afwijking in snelheid zit. Verder nog iets?

@ banden praat: Ik had met sportsmart 2 dat de 190/55 in de ketting hapte. Daarna een pilot road 4 gehad en nu een pipo 3, beide geen last in 55 hoog. Hierna een setje diablo rosso 3 proberen.

Top, goed om te horen. Gaat het een Pilot Power 3 190/55 worden.

Thanks voor de tips allemaal!
 
Klinkt goed. Zijn er ook "nadelen" aan? Ik begreep van HinZu_86 dat er een afwijking in snelheid zit. Verder nog iets?

Boel slijt ietsje sneller wellicht, maar dat weegt absoluut niet op tegen de toename in smiles per miles. Snelheid wordt bij je achterwiel gemeten dus niks aan het handje. Sensor is nog eens behoorlijk nauwkeurig ook.

Top, goed om te horen. Gaat het een Pilot Power 3 190/55 worden.

Thanks voor de tips allemaal!

Als je veel kilometers maakt en/of veel woon/werk/snelweg rijdt kun je ook een pilot road 4 achterop gooien, icm een pipo 3 voorop. Grip zat (voor op straat) en langere levensduur.
 
Hallo luitjes,

Wie van de aanwezige gebruiken hun Tuono als circuit fiets? En wat zijn de upgrades wat je eraan hebt gedaan? afgelopen maandag voor de eerste keer met de Rsv als Tuono uitgerust, Mettet op gegaan en dat was lachen! daarom ben ik wel eens benieuwd hoe de overige circuitrijders hun Tuono uitrusten voor op het circuit.

Ik heb er zo een 8x mee gereden op het circuit.
Ik heb meteen de hele vering laten reviseren en aanpassen voor circuit gebruik, voorkant met ohlins piston kit, en achter ombouwen naar race specs, maar ik had gewoon een ohlins shock moeten monteren of en hyperpro of WP of wat dan ook. Dit maakte de motor veel beter en is ook voor me slicks beter.

Ik had een extra set velgen met slicks en dikkere Remschijven en remblokken, puur ivm dat de originele remmerrij beetje onder de maat presteerde na ronden lang te remmen(vooral op Zolder)en de originele schijven werden gewoon blauw en je merken ook gewoon dat een dag later de remmen minder presteerde! Daarom verwisselen, of andere remblokken maar ik kwam een nette 2dehandse set tegen met schijven en blokken.
Was een set lichte wielen, zo goed voor de handeling zoveel sneller van richting veranderen.

Ook had ik een RCS 19 rempomp gemonteerd veel beter, ook voor op straat.

Rem olie Dot 5.1

Ander stuurdemper(instelbare, ik had een Ohlins) is wel handig vooral met vol accelereren, maar niet echt nodig, als je de vering in orde hebt!

Ik had een kleiner voortandwiel 15T erop en met circuit deed ik er achter ook nog 3 bij geloof 43, want had een extra tandwielhouder met het groter tandwiel dus dat was makkelijk wisselen en zorgde voor betere acceleratie bocht uit.
Voor op de weg liet ik hem achterwege want vond dan de motor echt nerveus als je rustig reed.

Verder had ik nog een MRA touring ruit gemonteerd voor circuit rijden omdat je er dan nog een beetje met je kop uit de wind kon hangen! Ook niet nodig maar wel soms lekker en vond met induiken Ramshoek op Assen toch wel wat safer, haha.

De volgende optie voor mijn was clip ons monteren voor een nog betere handeling en nog meer gewicht op het voorwiel! Maar toen bedacht ik me en kocht een circuit motor om wedstrijden te gaan rijden en mijn geliefde V4 moest plaats maken daarvoor.

Voor zolder en Zandvoort moet je een stillere demper monteren. Origineel is te luid en rij je ook aan de grond.
Ik had een akrapovic bij Pajic racing laten monteren.

Ik had een ook RSV4 onderkuip en deze moet je ook demonteren anders sloop je hem door hem aan de grond te rijden! Kijkt mooi maar is zonde op de weg geen last van omdat ik daar niet zulke hellingshoeken haal.

Verder gewoon in de Track stand zetten en alle hulp middelen zo laag mogelijk zetten, dan laat die nog het meeste toe.
Een 190/60 slick past gewoon maar ik denk een 200/60 ook omdat die alleen wat breder is.

Mijn tijden waren
Assen 1:55.1
Zolder 145,6
Zandvoort 2:03
Mettet weet ik niet meer.

Ik had een 2011 APRC
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de tuono v4 opgehaald. Direct lekker gaan sturen over dijkjes heerlijk! Wat een topfiets!heb wel direct een noop vraag😑toen ik thuis kwam ben ik hem direct gaan schoon maken. Ik bemerkte dat alle bouten op 1 of 2 na van het achterwiel met de hand te verdraaien waren, de moeren draaiden met de bouten mee 😯ik schrok er onwijs van! Hoort dat zo? Daarnaast wilde ik het ruitje demonteren ciel er gelijk een rubbertje tussen de kuip en de lamp in niemands land @#$%*^ morgen maar zoeken of ik hem er uit gepeuterd krijg... befint lekker zo...

Mooi man geweldige fiets, ga je veel plezier van hebben.

En wat Daanzzz zegt er is nooit een recal voor geweest, maar er zijn wel nieuwe tandwielen voor de bak gekomen!
 
Nog even over de banden.... 190/55 en hapjes uit de band door de ketting, ik praat over gen1. Misschien dat het bij gen 2 wel kan.
 
Ik heb ook 190-55 onder mijn gen1, geen enkel probleem met de ketting.
Is een Pirelli Rosso 3.
 
Bij 190x55 ook hapjes uit achterband en kettingsmeer op rand loopvlak. Terug naar 180x55 nooit meer geahd. 3e setje Rosso2, erg fijne band maar redelijk snel weg. Ga volgende keer voor Rosso 3,
 
Nu heb ik nog een mooie rsv4 factory Ohlins shock voor een Tuono V4 in de aanbieding en 2 ruitjes (een doorzichtig - gekocht van Hornet46 - en een zwart ruitje. Daarnaast nog montage beugels voor als je op reis wil gaan en koffers op de tuono wil bevestigen en een spare ECU om een race mapping op te laten zetten.

Die had jij ook nog Steve, die race map op de Tuono 😉

Ik heb er zo een 8x mee gereden op het circuit.
Ik heb meteen de hele vering laten reviseren en aanpassen voor circuit gebruik, voorkant met ohlins piston kit, en achter ombouwen naar race specs, maar ik had gewoon een ohlins shock moeten monteren of en hyperpro of WP of wat dan ook. Dit maakte de motor veel beter en is ook voor me slicks beter.

Ik had een extra set velgen met slicks en dikkere Remschijven en remblokken, puur ivm dat de originele remmerrij beetje onder de maat presteerde na ronden lang te remmen(vooral op Zolder)en de originele schijven werden gewoon blauw en je merken ook gewoon dat een dag later de remmen minder presteerde! Daarom verwisselen, of andere remblokken maar ik kwam een nette 2dehandse set tegen met schijven en blokken.
Was een set lichte wielen, zo goed voor de handeling zoveel sneller van richting veranderen.

Ook had ik een RCS 19 rempomp gemonteerd veel beter, ook voor op straat.

Rem olie Dot 5.1

Ander stuurdemper(instelbare, ik had een Ohlins) is wel handig vooral met vol accelereren, maar niet echt nodig, als je de vering in orde hebt!

Ik had een kleiner voortandwiel 15T erop en met circuit deed ik er achter ook nog 3 bij geloof 43, want had een extra tandwielhouder met het groter tandwiel dus dat was makkelijk wisselen en zorgde voor betere acceleratie bocht uit.
Voor op de weg liet ik hem achterwege want vond dan de motor echt nerveus als je rustig reed.

Verder had ik nog een MRA touring ruit gemonteerd voor circuit rijden omdat je er dan nog een beetje met je kop uit de wind kon hangen! Ook niet nodig maar wel soms lekker en vond met induiken Ramshoek op Assen toch wel wat safer, haha.

De volgende optie voor mijn was clip ons monteren voor een nog betere handeling en nog meer gewicht op het voorwiel! Maar toen bedacht ik me en kocht een circuit motor om wedstrijden te gaan rijden en mijn geliefde V4 moest plaats maken daarvoor.

Voor zolder en Zandvoort moet je een stillere demper monteren. Origineel is te luid en rij je ook aan de grond.
Ik had een akrapovic bij Pajic racing laten monteren.

Ik had een ook RSV4 onderkuip en deze moet je ook demonteren anders sloop je hem door hem aan de grond te rijden! Kijkt mooi maar is zonde op de weg geen last van omdat ik daar niet zulke hellingshoeken haal.

Verder gewoon in de Track stand zetten en alle hulp middelen zo laag mogelijk zetten, dan laat die nog het meeste toe.
Een 190/60 slick past gewoon maar ik denk een 200/60 ook omdat die alleen wat breder is.

Mijn tijden waren
Assen 1:55.1
Zolder 145,6
Zandvoort 2:03
Mettet weet ik niet meer.

Ik had een 2011 APRC
 
Laatst bewerkt:
Mooi man geweldige fiets, ga je veel plezier van hebben.

En wat Daanzzz zegt er is nooit een recal voor geweest, maar er zijn wel nieuwe tandwielen voor de bak gekomen!
De boel is aangedraaid en het werkt weer naar behoren boutjes op 50 nm gezet en blauwe locktite er op. Maar het volgende probleem heeft zich aangediend. Als ik start verschijnt het rode gevaren driehoekje in beeld met het oliekan symbool. Als hij even heeft gelopen en ik start opnieuw zijn beide symbolen weg. Olie zit er zat in.... morgen roke maar bellen.
 
Morgen wissel ik mijn Tuono 1100 2016 na 15 maand plezier in voor de Caponord 1200 Rally 2016, heb 1 uur test gereden en was verkocht. Ik heb met de Tuono last van slapende handen en vingers, na 10 min begint het al. Ben mss net iets te groot voor. Zal hem wel missen, het mes scherp sturen en trekken als de zot. Had het stuur al verhoogd met mana rizers maar het helpte niet.

Twijfelde eerst om terug te keren naar de Shiver de 900 versie dan, daar de 750 ik nergens last van had in de 6 jaar ik hem had. Maar wou toch eerst eens de Caponord proberen en die is het uiteindelijk geworden. Is wel een zwaar paard, maar eens je reed was alles super makkelijk.

Mocht er iemand 4 liter Motul 300V 5w40 road racing willen overkopen, heb nog 4 liter staan voor 50 euro. Tweedehands Overig - Accessoires & Onderdelen

Zal nog veel mee lezen hier, tot dan.
 
Hallo mede Aprilia rijders! Ik ben voor mijn Shiver bezig met een ombouwproject naar tuono voorvorken en ook dus radiale brembo 100mm rembklauwen op de voorvork. Helaas moet ik de seals vervangen en liggen de remklauwen al uit elkaar.

Ik heb natuurlijk de remklauw revisie how-to gezien van BB-kinkie, maar dit geld voor de axiaal gemonteerde remklauwen. Ik ben benieuwd of iemand hier ooit een revisie heeft gedaan met een setje radiaal gemonteerde remklauwen (2006 en nieuwer). Past daarbij het zelfde KTM onderdeel en zijn dit enkel de dust seals of ook de oliekeerringen?
 
Morgen wissel ik mijn Tuono 1100 2016 na 15 maand plezier in voor de Caponord 1200 Rally 2016, heb 1 uur test gereden en was verkocht. Ik heb met de Tuono last van slapende handen en vingers, na 10 min begint het al. Ben mss net iets te groot voor. Zal hem wel missen, het mes scherp sturen en trekken als de zot. Had het stuur al verhoogd met mana rizers maar het helpte niet.

Twijfelde eerst om terug te keren naar de Shiver de 900 versie dan, daar de 750 ik nergens last van had in de 6 jaar ik hem had. Maar wou toch eerst eens de Caponord proberen en die is het uiteindelijk geworden. Is wel een zwaar paard, maar eens je reed was alles super makkelijk.

Mocht er iemand 4 liter Motul 300V 5w40 road racing willen overkopen, heb nog 4 liter staan voor 50 euro. Tweedehands Overig - Accessoires & Onderdelen

Zal nog veel mee lezen hier, tot dan.

zoek ook nog stuur verhogers voor een tuono 2014 heb je fotos?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan