Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo vraag
vanavond ging bij mijn tuono aprc van 2014 tijdens het rijden :service
groot in beeld boven in dash rode lamp en fan blaast hard , via code 12412
alles gewist en dash geeft verdere geen fout code aan , maar probleem is niet opgelost
wie heeft nog een idee ? bvd
 
hallo vraag
vanavond ging bij mijn tuono aprc van 2014 tijdens het rijden :service
groot in beeld boven in dash rode lamp en fan blaast hard , via code 12412
alles gewist en dash geeft verdere geen fout code aan , maar probleem is niet opgelost
wie heeft nog een idee ? bvd


Geen idee eigenlijk.

Weet iemand of het mogelijk om het 'engelse sleutel' uit het dashboard te verwijderen is of moet dat door een dealer gedaan worden?
Zojuist de 30.000km gepasseerd, maar bij 29.000 was al de olie+filter e.d. allemaal al vervangen c.q. nagekeken. Voor die tijd ook al de remvloeistof, koelvloeistof vervangen etc.
 
Hallo mede Aprilia rijders! Ik ben voor mijn Shiver bezig met een ombouwproject naar tuono voorvorken en ook dus radiale brembo 100mm rembklauwen op de voorvork. Helaas moet ik de seals vervangen en liggen de remklauwen al uit elkaar.

Ik heb natuurlijk de remklauw revisie how-to gezien van BB-kinkie, maar dit geld voor de axiaal gemonteerde remklauwen. Ik ben benieuwd of iemand hier ooit een revisie heeft gedaan met een setje radiaal gemonteerde remklauwen (2006 en nieuwer). Past daarbij het zelfde KTM onderdeel en zijn dit enkel de dust seals of ook de oliekeerringen?

Uiteindelijk gekozen voor een revisiesetje van een BMW S1000RR. BMW levert een complete revisieset (zuigers, seals en dust seals) voor 86 euro per klauw. Deze zouden ook op een tuono (vanaf 2006) moeten passen met 34mm zuigers.
 
Geen idee eigenlijk.

Weet iemand of het mogelijk om het 'engelse sleutel' uit het dashboard te verwijderen is of moet dat door een dealer gedaan worden?
Zojuist de 30.000km gepasseerd, maar bij 29.000 was al de olie+filter e.d. allemaal al vervangen c.q. nagekeken. Voor die tijd ook al de remvloeistof, koelvloeistof vervangen etc.

go to MENU on the dash

go to DIAGNOSTICS, enter 12412

scroll down to RESET COUPON, the service interval icons are known as service coupons.

PRESS ENTER ...
 

Die laatste geld niet voor de nieuwere types helaas.
Vandaag 10000 beurt gedaan en wilde ook de "bahco" (die rood oplicht) ff wissen.
Via servicemenu kan ik echter geen codes uitlezen of ook maar iets wissen/resetten.
Zal dus bij dealer moeten gebeuren dus. :X B|
 
Mocht er iemand 4 liter Motul 300V 5w40 road racing willen overkopen, heb nog 4 liter staan voor 50 euro. Tweedehands Overig - Accessoires & Onderdelen

Zal nog veel mee lezen hier, tot dan.

Olie nog beschikbaar?
Dan wel interesse want losse flessen is toch praktischer dan een 4 liter kan meezeulen tijdens de Opkiktoer. ;)
Geen idee trouwens wat verzenden naar NL kost maar hoor ik graag van je, mits nog beschikbaar dus. *O*

Meteen maar ff bod gedaan, niet geschoten..........., ;)
 
Laatst bewerkt:
Die laatste geld niet voor de nieuwere types helaas.
Vandaag 10000 beurt gedaan en wilde ook de "bahco" (die rood oplicht) ff wissen.
Via servicemenu kan ik echter geen codes uitlezen of ook maar iets wissen/resetten.
Zal dus bij dealer moeten gebeuren dus. :X B|

Ik heb de 'oudere' type (2011) dus dat scheelt ;)
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik twijfel heel erg om mijn Akrapovic dempers voor mijn gen 2 te verkopen.. Vind ze erg mooi maar het geluid is naar mijn mening een beetje tam.

Ik hoef echt geen asociale bak herrie maar een luide brul hou ik wel van.. twijfel heel erg over een setje Mivv Suono's, carbon sc project of Leovince met carbon cap.
Iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb dan Leo's SBK titanium's zoals te zien als je op het huisje drukt onder mijn naam, maar die wil je niet zonder killer rijden (of juist wel.) :P

Bij Akra heb je volgens mij ook dempers met een kleiner diameter gat waar geen demper ingaat. Die zijn inderdaad wat stiller dan een open pijp.

Heren, ik twijfel heel erg om mijn Akrapovic dempers voor mijn gen 2 te verkopen.. Vind ze erg mooi maar het geluid is naar mijn mening een beetje tam.

Ik hoef echt geen asociale bak herrie maar een luide brul hou ik wel van.. twijfel heel erg over een setje Mivv Suono's, carbon sc project of Leovince met carbon cap.
Iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan Leo's SBK titanium's zoals te zien als je op het huisje drukt onder mijn naam, maar die wil je niet zonder killer rijden (of juist wel.) :P

Bij Akra heb je volgens mij ook dempers met een kleiner diameter gat waar geen demper ingaat. Die zijn inderdaad wat stiller dan een open pijp.

Je Leo's zijn ook echt vet maar ik ben meer geïnteresseerd in de Leo's met carbon eindkap.
Sommigen vinden de Akra's ook al hard klinken, ligt een beetje aan wat je gewend bent denk ik.. Van mij mag het wel een tikkie harder.

Ik reed hiervoor een Speed Triple met een open Zard racesysteem met korte demper en dat was echt een beestachtig geluid! :9~
 
Iemand van hier die nog een duo zitje heeft (dus niet cover maar zadel) voor een oer? Bekende van me heeft 'm niet goed vastgeklikt...dus die is 'm kwijt :')
Vorig jaar ook zo dim geweest. Gezocht en niet gevonden, uiteindelijk nieuwe laten komen via van de Pol Helmond. 150 Euro.
 

Hoi, de code die je hebt gegeven heeft niet geholpen. Althans, de 'baco' staat nog steeds in het scherm. Of heeft dit verwerkingstijd nodig?
 
appie aan de kast gehad bij motor oost
relais wat aangeeft dat de motor vrij staat , functioneert niet helemaal lekker

code gewist service is nu uit beeld
 
Heb deze ook in t Mille topic gepost, ben ff ten einde raad.

Ik heb een slippende koppeling op m'n Tuono (omgebouwd van een 2003 Mille R) die ik maar niet opgelost krijg.

Recent is de oliesproeier door mn monteur vervangen (ivm in vrij krijgen) en zijn toen ook de koppelingsplaten / veren gecheckt, alles binnen de toleranties. Zat echter ook met slip bij flink gas geven (heeft 'ie niet opgelost B| ).

Koppelingsplaten (stalen) opgeschuurd en direct ook de slave losgehaald en ontlucht. Die slave was wel apart, eenmaal van het blok af was deze met geen mogelijkheid meer in te drukken of op het blok te krijgen. dus zuiger eruit getrokken, schoongemaakt, gemonteerd, en ontlucht.

Motor gaat prima in zn versnellingen, echter lijkt de koppeling amper contact te maken. Ik kan er net 1-2km/u mee rijden. Er zitten aftermarket hendels op maar die zijn goed afgesteld (centimetertje speling voordat de master wordt ingedrukt). Uit m'n hoofd zit er Motul 15w50 in.

Is m'n slave naar de filisteinen of speelt er iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Of de master laat de olie niet terug waardoor de slave ingedrukt blijft.
Even de ontluchtingsnippel losdraaien en kijken of er druk op blijft staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan