Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogge
Ik gister de Tuono gekocht die op speurders stond
Absoluut schadevrij ding
Nou zoek ik voor die motor nog een zwart spatbord
Iemand nog wat liggen?

Gr Jorgossss

Ik heb nog wel een zwarte liggen, mits voor de oer.
Mail maar even voor de foto's.

rm.linneman@gmail.com


En ook ik heb een nieuw foto'tje voor de OP.

TOnniemf_zps7egah6n6.jpg~original


Ook de motor een klein beurtje gegeven. Frisse olie maar het luchtfilter mocht ook wel een keer. Wat is ie dan vies, naast een schone.
IMG_20170323_225654_zpsjusdsrpk.jpg~original


Mijn Garmin heb ik boven mijn tellerpartij geplaatst. In combinatie met een donker ruitje kan ik nu tenminste zien wat er op het scherm staat. Op de kroonplaat is voor mij geen succes. Wel geprobeerd maar de zon verpeste het beeld.
IMG-20170327-WA0006_zpsthjqvnie.jpeg~original


Ook heb ik de bedrading omgegooid van het dimlicht met het grootlicht. Lampen nog even opnieuw stellen. Ik vond die optisch mooier dan die lelijke ovale lichtbron. Ik ben nog op zoek naar mooie h7 Led varianten, meer als dagrijlicht optie. Schakel ik in het donker het grootlicht (wat afgesteld staat als dimlicht) wel in. (Rij toch bijna niet in het donker.)
IMG_20170416_160006_zpsovmg74f7.jpg~original
IMG-20170418-WA0007_zpsy8lrwash.jpg~original


Voor degene die een tanksticker zocht, wellicht een idee voor je
IMG_20170314_162605_zpshivsw9iu.jpg~original


Dyon, die kuip al weg? Thijs had voor mij even gemaild maar ik zou graag.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Dyon, die kuip al weg? Thijs had voor mij even gemaild maar ik zou graag.... ;)

Ik had het gelezen inderdaad! Was even druk met afstudeermeuk (wat een gezeur..) dus daarom had ik je nog niet bericht ;)

Arie68 was je voor, dus in principe is de kuip al vergeven.
Mocht hij afhaken, dan laat ik het je weten!
 
Ik had het gelezen inderdaad! Was even druk met afstudeermeuk (wat een gezeur..) dus daarom had ik je nog niet bericht ;)

Arie68 was je voor, dus in principe is de kuip al vergeven.
Mocht hij afhaken, dan laat ik het je weten!

Jammer maar eerlijk. Thnx
 
misschien ff pimmie vragen of hij weet waar je nog zo een kuip kan krijgen!
de racing sticker voor de onderkuip kan ik wel aankomen voor je.
 
Ik heb het even nagezocht voor je, volgens mij wel :)
Volgens dezelfde gegevens past hij ook op de Mana, Shiver, Dorsoduro, en Caponord (qua Aprilia modellen).

Je zou het zelf ook even na kunnen meten. De steekmaat van de gaten is 100 x 65 mm. Stuurdikte 28,6 mm (fatbar).
De kosten komen verwacht (afhankelijk van hoeveel we er maken) rond de €100 uit.

crap , dat past dus niet -O-
de steekmaten zijn bij mij 40mm x 80mm
 
Arie68, als je gelegenheid hebt, zou je dan mijn foto in de start post willen aanpassen.
Alvast bedankt,
full
 
Ik snap er ff niets meer van. Vliegwiel en stator vervangen nadat bouten uit het vliegwiel gelopen waren. Motor liep na reparatie weer alleen lekte olie door een imitatiepakking.pakking vervangen voor vloeibare pakking maar nu wil de motor niet aanslaan. Startmotor gaat bijna niet rond. Genoeg spanning in de accu 13,2 volt, en startrelais ook vervangen. Startmotor krijgt ie bijna niet rond.. Zou het de startmotor kunnen zijn?? Help..
 
ik zou hem eerst eens starten aan een auto gekoppeld.
Dan kun je de accu pas echt uitsluiten.
accuspanning zegt niet veel
 
Laatst bewerkt:
Ik snap er ff niets meer van. Vliegwiel en stator vervangen nadat bouten uit het vliegwiel gelopen waren. Motor liep na reparatie weer alleen lekte olie door een imitatiepakking.pakking vervangen voor vloeibare pakking maar nu wil de motor niet aanslaan. Startmotor gaat bijna niet rond. Genoeg spanning in de accu 13,2 volt, en startrelais ook vervangen. Startmotor krijgt ie bijna niet rond.. Zou het de startmotor kunnen zijn?? Help..

Heb je nu geen pakking gebruikt maar alleen vloeibare pakking? Kan zijn dat door het dikteverschil de startkoppeling zwaar rond gaat omdat blokdeksel verder naar binnen ligt, komt vrij precies. Heeft iemand al eens eerder gehad na vervangen startkoppeling.
 
Laatst bewerkt:
Heb je nu geen pakking gebruikt maar alleen vloeibare pakking? Kan zijn dat door het dikteverschil de startkoppeling zwaar rond gaat omdat blokdeksel verder naar binnen ligt, komt vrij precies. Heeft iemand al eens eerder gehad na vervangen startkoppeling.

Meen je dat nou?? Is nieuw voor mij maar klinkt plausibel. Ik kan verder geen reden vinden waarom de startmotor bijna niet rond gaat. Kan iemand dit bevestigen?
 
Meen je dat nou?? Is nieuw voor mij maar klinkt plausibel. Ik kan verder geen reden vinden waarom de startmotor bijna niet rond gaat. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb het ook eens gelezen op aprilia riders forum.
Zoek daar anders even.

Zit er een lagering / steunpunt in het deksel ? dan kan je er zeker van zijn
 
Onderstaande reactie kwam ik tegen op het ara-forum:


Als je vloeibare pakking gaat gebruiken, en hij start straks helemaal niet meer, dan kan dat komen omdat het deksel de ruimte nodig heeft die van de nomale pakking krijgt. Bij vloeibare pakking kan het zijn dat het deksel de startertandwielen vast zet.
 
Heb je nu geen pakking gebruikt maar alleen vloeibare pakking? Kan zijn dat door het dikteverschil de startkoppeling zwaar rond gaat omdat blokdeksel verder naar binnen ligt, komt vrij precies. Heeft iemand al eens eerder gehad na vervangen startkoppeling.

Ik heb dat geintje ooit eens bij een 2004 rsv1000r gehad en je heb echt de papieren pakking nodig . Tolerantie is extreem klein !
 
Had een standaard van een 05 fireblade, maar die kwam niet met de afstanden overeen.
Misschien lukt het nog wel om de langere standaard wel over te zetten op de bevestigingsplaats van de tuono.
 
Laatst bewerkt:
Had een standaard van een 05 fireblade, maar die kwam niet met de afstanden overeen.
Misschien lukt het nog wel om de langere standaard wel over te zetten op de bevestigingsplaats van de tuono.

Maarten, je moet idd alleen de standaard overzetten. De bevestigingsplaat komt niet overeen qua boutgatpatroon. Succes 😊
 
Ook heb ik de bedrading omgegooid van het dimlicht met het grootlicht. Lampen nog even opnieuw stellen. Ik vond die optisch mooier dan die lelijke ovale lichtbron. Ik ben nog op zoek naar mooie h7 Led varianten, meer als dagrijlicht optie. Schakel ik in het donker het grootlicht (wat afgesteld staat als dimlicht) wel in. (Rij toch bijna niet in het donker.)
[afbeelding][afbeelding]


Ha RML, is het al gelukt om de "grootlicht" dimlichten nu goed af te stellen?? zodat ze de boel niet verblinden? :?

Ik vind het er stukken beter uitzien, en zou hetzelfde willen doen. 8-)
Inderdaad 2x H7 LED erin (met een niet al te hoge opbrengst)...en de grote lamp in het dimlicht laten.
 
Ha RML, is het al gelukt om de "grootlicht" dimlichten nu goed af te stellen?? zodat ze de boel niet verblinden? :?

Ik vind het er stukken beter uitzien, en zou hetzelfde willen doen. 8-)
Inderdaad 2x H7 LED erin (met een niet al te hoge opbrengst)...en de grote lamp in het dimlicht laten.

Ik heb even opgezocht hoe je ze stelt. Schroef ingedraaid is max naar beneden. Dat dus gedaan.
Nog niet gekeken naar led varianten. Dat zal ik deze week eens gaan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan