Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kuipwerk van een racing, en die is er niet geweest met een gele tank.

Het zwarte vakje langs de ''world championship'' sticker kan duiden op een gespoten tank, maar dat is dan wel een slordigheidje. En waarom iemand de tank van een toen al exclusieve racing geel spuiten...

Hij heeft wel alles van Ohlins en carbon Duur spul allemaal. De racing had ook lichte wielen (forged) Dit kan je zo niet zien.
Inderdaad check tank kleur :?
Hij staat inmiddels gereserveerd :]
 
Ik heb nog wel een zwarte liggen, mits voor de oer.
Mail maar even voor de foto's.

rm.linneman@gmail.com


En ook ik heb een nieuw foto'tje voor de OP.

[afbeelding]

Ook de motor een klein beurtje gegeven. Frisse olie maar het luchtfilter mocht ook wel een keer. Wat is ie dan vies, naast een schone.
[afbeelding]

Mijn Garmin heb ik boven mijn tellerpartij geplaatst. In combinatie met een donker ruitje kan ik nu tenminste zien wat er op het scherm staat. Op de kroonplaat is voor mij geen succes. Wel geprobeerd maar de zon verpeste het beeld.
[afbeelding]

Ook heb ik de bedrading omgegooid van het dimlicht met het grootlicht. Lampen nog even opnieuw stellen. Ik vond die optisch mooier dan die lelijke ovale lichtbron. Ik ben nog op zoek naar mooie h7 Led varianten, meer als dagrijlicht optie. Schakel ik in het donker het grootlicht (wat afgesteld staat als dimlicht) wel in. (Rij toch bijna niet in het donker.)
[afbeelding][afbeelding]

Voor degene die een tanksticker zocht, wellicht een idee voor je
[afbeelding]

Dyon, die kuip al weg? Thijs had voor mij even gemaild maar ik zou graag.... ;)

Dat is wel n veel mooier gezicht idd :t ik heb pas 2 led lampen besteld bij aliexpress hahaha ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
De Factory met gele tank moest €4750 opleveren
Voordat die dannweer helemaal origineel is
Kostie €6500 denk ik
Das een bietje te gek lijkt me😄
 
heren ik heb hier nog een setje zwarte voetsteunen liggen voor een aprilia tuono!
volgens mijn passen ze in alle tuono modellen en denk ook zelfs RSV en RSV4.
zijn van die ronde racing voetsteunen.
is heel makkelijk te monteren originele eraf(pin eruit) en deze erop.
zijn in nieuw staat.

prijs 20,- is vast ex verzenden.
full
 
IMG_20170428_153422_zpsxp4dz0lk.jpg


Nu ook carbon op de brug. Had daar beschadigingen die nu dus niet meer te zien zijn.

@hornet, ik wil ze wel.
Graag een email op rm.linneman@gmail.com
 
Ik loop tegen een probleem aan, ik zal even beginnen bij het begin.
Eind vorig jaar/van de winter een andere uitlaat gemonteerd om mijn Tuono V4 van 2013, een HP Course met dB killer en E keur een K&N vervangingsfilter gemonteerd
Een paar weken terug (in de tussentijd niet gereden)in overleg met Roke bij hun de racemapping in de motor gezet.
De motor staat op zeer zachte Bridstone Circiut bandjes en rij er dus weinig mee op de weg. 2 weken terug voor het eerst op het circuit van Zandvoort gereden met de nieuwe setup, en ik heb sterk het idee dat ik topsnelheid kwijt ben.
In de standaard setup met de originele uitlaat haalde ik makkelijk 220 op het rechte eind. 2 weken terug en ook vandaag kwam ik niet eens aan de 200.
Op de terugweg vandaag op de snelweg, waar ik even wat meer ruimte had, de motor ook niet boven de 200 te krijgen. Terwijl de motor voorheen, zeer snel richting 250 ging en als ik wat meer tijd had nog wel een stukje meer.
Heb het idee dat de motor gewoon in de lage versnelling goed trekt, maar vanaf de 4, eigenlijk het vermogen wordt afgeknepen. Iemand een idee?
-Is de uitlaat te "dicht" , heb er nog wel een andere db-killer bij met een grotere doorlaat. maar daarmee veevalt de E-keur en kan ik niet meer op Zandvoort rijden.
-Zou er iets raars in het injectieprogramma zitten?

Wie heeft er een idee? Of heeft zo iets zelf aan de hand gehad. Ik hoor graag jullie mening.

Een paar plaatjes in onderstaand album
Link not found
 
Laatst bewerkt:
Heb je het al getest met de dB killer er uit? Ik kan me niet voorstellen dat het met de andere mapping te maken heeft; dat is een officiele Aprilia map die niet bijzonder veel verschil maakt. Heb je meer bij Roke laten doen?
 
Heb je het al getest met de dB killer er uit? Ik kan me niet voorstellen dat het met de andere mapping te maken heeft; dat is een officiele Aprilia map die niet bijzonder veel verschil maakt. Heb je meer bij Roke laten doen?
Heb net getest met de killer eruit, probleem weg, zit hem idd in de uitlaat. Op zoek naar een andere dus. Heb de killer nu in me handen en dat is idd wel een behoorlijke weerstand in de uitlaat.
 
Na 6 jaar op mijn SV650S te hebben gereden, is deze afgelopen weekend verkocht en zojuist al heb ik een keurige oer Tuono gevonden, proefgereden en aangeschaft!

Een Tuono stond al even op de verlanglijst en ik ben dan ook zo blij als een kind :+


Bouwjaar 2006 dus echt een van de laatste oermodellen.
Is een paar jaar geleden geïmporteerd uit Italië en verkeert echt in smetteloze staat.
Enkel een nieuwe achterband scoren en hij is klaar voor het seizoen!

22dah5.jpg


Wil er zelf denk ik nog een andere demper op zetten, andere spiegels en wellicht een donker/hoger kuipruitje, maar dat komt mettertijd nog wel :)
 
sow mooie oer!
Ik zie ook witte knippers en rode brembo calipers, fraai zo een laatste uitvoering.

ik heb nog wel n titianium Evo demper ter overname want ik ben naar 2 uitlaten gegaan.
Die heeft overigens maar n paar duizend km erop zitten.

geniet ze!
 
Na 6 jaar op mijn SV650S te hebben gereden, is deze afgelopen weekend verkocht en zojuist al heb ik een keurige oer Tuono gevonden, proefgereden en aangeschaft!

Een Tuono stond al even op de verlanglijst en ik ben dan ook zo blij als een kind :+


Bouwjaar 2006 dus echt een van de laatste oermodellen.
Is een paar jaar geleden geïmporteerd uit Italië en verkeert echt in smetteloze staat.
Enkel een nieuwe achterband scoren en hij is klaar voor het seizoen!

[afbeelding]

Wil er zelf denk ik nog een andere demper op zetten, andere spiegels en wellicht een donker/hoger kuipruitje, maar dat komt mettertijd nog wel :)

Nette fiets, welkom!
 
Heb net getest met de killer eruit, probleem weg, zit hem idd in de uitlaat. Op zoek naar een andere dus. Heb de killer nu in me handen en dat is idd wel een behoorlijke weerstand in de uitlaat.

Die race map is juist om wat restricties er uit te halen voor als je een open uitlaat hebt (zoals die jij hebt). Elke uitlaat met een DB killer met een (te) kleine doorlaat gaat prestatieverlies opleveren.

Je zult een andere (aangepaste) map er in moeten laten zetten, terug gaan naar de standaard map, zonder dB killer moeten rijden of een uitlaat zien te vinden die minder luchtweerstand heeft. Probleem dan is dat je waarschijnlijk een demper wil met E-keur, en dat kan lastig worden. Hoe dan ook zul je altijd maar optimale prestaties hebben voor 1 configuratie, dus dB killer er in of er uit is altijd prestatieverlies of niet de prestatiewinst die je verwacht.
 
Die race map is juist om wat restricties er uit te halen voor als je een open uitlaat hebt (zoals die jij hebt). Elke uitlaat met een DB killer met een (te) kleine doorlaat gaat prestatieverlies opleveren.

Je zult een andere (aangepaste) map er in moeten laten zetten, terug gaan naar de standaard map, zonder dB killer moeten rijden of een uitlaat zien te vinden die minder luchtweerstand heeft. Probleem dan is dat je waarschijnlijk een demper wil met E-keur, en dat kan lastig worden. Hoe dan ook zul je altijd maar optimale prestaties hebben voor 1 configuratie, dus dB killer er in of er uit is altijd prestatieverlies of niet de prestatiewinst die je verwacht.

Ze hebben wel zitten suffen daar in Mijdrecht lijkt me......
 
Het ligt ook niet aan Roke, maar wel aan de race map :-)
Niet aan Roke en de Racemap, de uitlaat is met killer gewoon veel te dicht, heb vandaag de killer eruit gehaald en dat lijkt nergens naar, bijna geen doorlaat of wat dan ook.
Heb vanochtend contact gehad met Roke, was meteen van: "probeer eens de standaard uitlaat of zonder killer" ze hadden dus meteen de goede diagnose.
Ben trouwens zeer tevreden met hun, top service altijd, of je voor een complete motor komt, of een simpele vraag hebt.
Uitlaat komt ook niet bij Roke vandaan trouwens.
Probleem dan is dat je waarschijnlijk een demper wil met E-keur, en dat kan lastig worden. Hoe dan ook zul je altijd maar optimale prestaties hebben voor 1 configuratie, dus dB killer er in of er uit is altijd prestatieverlies of niet de prestatiewinst die je verwacht.
Ja, begrijp ik, maar ik wil een demper met E-keur zodat ik op Zandvoort kan rijden, als ik dan voor die keer op het circuit een beetje vermogen verlies, neem ik dat op de koop toe, maar 70 km minder topsnelheid op de openbare weg, en ca 30 op het rechte stuk van Zandvoort is een beetje veel.
Nu op zoek naar een goed presterende stille uitlaat, iemand nog aan Akra liggen voor weinig 8-)
 
Laatst bewerkt:
Na 6 jaar op mijn SV650S te hebben gereden, is deze afgelopen weekend verkocht en zojuist al heb ik een keurige oer Tuono gevonden, proefgereden en aangeschaft!

Een Tuono stond al even op de verlanglijst en ik ben dan ook zo blij als een kind :+


Bouwjaar 2006 dus echt een van de laatste oermodellen.
Is een paar jaar geleden geïmporteerd uit Italië en verkeert echt in smetteloze staat.
Enkel een nieuwe achterband scoren en hij is klaar voor het seizoen!

Wil er zelf denk ik nog een andere demper op zetten, andere spiegels en wellicht een donker/hoger kuipruitje, maar dat komt mettertijd nog wel :)

Gefeli, ik blij het erg mooi vinden de Fluo Rosso.

Ook al ben ik ook gek mijn zilvergrijze ;)

Heel veel fijne kilometers toegewenst!
 
Niet aan Roke en de Racemap, de uitlaat is met killer gewoon veel te dicht, heb vandaag de killer eruit gehaald en dat lijkt nergens naar, bijna geen doorlaat of wat dan ook.
Heb vanochtend contact gehad met Roke, was meteen van: "probeer eens de standaard uitlaat of zonder killer" ze hadden dus meteen de goede diagnose.
Ben trouwens zeer tevreden met hun, top service altijd, of je voor een complete motor komt, of een simpele vraag hebt.
Uitlaat komt ook niet bij Roke vandaan trouwens.Ja, begrijp ik, maar ik wil een demper met E-keur zodat ik op Zandvoort kan rijden, als ik dan voor die keer op het circuit een beetje vermogen verlies, neem ik dat op de koop toe, maar 70 km minder topsnelheid op de openbare weg, en ca 30 op het rechte stuk van Zandvoort is een beetje veel.
Nu op zoek naar een goed presterende stille uitlaat, iemand nog aan Akra liggen voor weinig 8-)

Ik had het eerste verhaal niet goed gelezen. Ik heb ook goede ervaringen met Roke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan