Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
De enigste goede manier is om een remschakel set erop te zetten van een V4.
Hier zit de cilinder vertikaal.

Maar deze heeft weer het probleem dat de ontluchting aan de klauw aan de onderkant zit... om deze te ontluchten moet de hele klauw ook los; ik spreek uit ervaring.
 
Maar deze heeft weer het probleem dat de ontluchting aan de klauw aan de onderkant zit... om deze te ontluchten moet de hele klauw ook los; ik spreek uit ervaring.
De orginele setup is prima voor elkaar te krijgen, wel even de klauw loshalen bij ontluchten....
"moet de hele klauw ook los", tjaa wat een werk :X 2 boutjes...... _O-
 
Laatst bewerkt:
De orginele setup is prima voor elkaar te krijgen, wel even de klauw loshalen bij ontluchten....
"moet de hele klauw ook los", tjaa wat een werk :X 2 boutjes...... _O-


En daarbij de remklauw ontluchten in bepaalde posities om dat éne belletje eruit te krijgen
 
En daarbij de remklauw ontluchten in bepaalde posities om dat éne belletje eruit te krijgen

Bor heeft misschien nog een punt, maar jij niet ;-) Lucht in je systeem (ook al maar is het 1 belletje) is een sponzig gevoel in de rem, maakt niet uit waar dat belletje zit.

Maar goed, het was goed bedoelde info, geen idee waarom ik deze reacties krijg... Bikefreak geeft aan dat hij het ontluchten zat is en ik geef aan dat dat het ontluchten bij de V4 klauw ook een probleem heeft. Los van het feit dat ik mijn achterrem ook al 2 keer heb moeten ontluchten in een half jaar dus misschien heeft deze wel gewoon hetzelfde probleem als op de V2's.
 
Is zo'n V4 set 1:1 over te zetten of moet er dan nog wat gemodificeerd worden ?

Die andere rempomp (icm hitteschild) waar ik naar vraag schijnt zijn werk overigens ook goed te doen.

Bij mijn oer zit alles nog op de originele plek alleen heeft de vorige eigenaar een andere pomp opgezet en hij werk nu altijd! Ik weet nie wat voor pomp die er op heeft gezet! Maar het kan dus wel en dan blijft alles origineel!
 
Ik heb er een V4 set op gezet, de boel helemaal ontlucht en het heeft een tijdje langer gehouden dan eerst, maar ben nu alle druk weer kwijt. Heb wel de originele poVlgs mij zijn die Pomp gebruikt. Op een of andere manier trekt hij lucht in het systeem. Ga nog een poging doen en anders gaat er ook een andere pomp op. Zoek al een poosje naar een originele V4 achter rempomp...iemand mss eentje over liggen?
Het gekke is dat de boel verslechterd terwijl ik de achterrem eigenlijk zelden of nooit gebruik. Remmen op het achterwiel doet het blok al genoeg...toch moet hij het wel gewoon doen natuurlijk.
 
Weer elektrische problemen helaas. Accu laad niks meer bij dus hij startte niet meer onderweg. Vorig jaar al een goede dynamo en spanningsregelaar gemonteerd maar nu weer hetzelfde probleem.

Heeft iemand toevallig nog die link met welke waardes je waar moet meten? Zie hem niet in de OP staan.
Bruine stekker heb ik trouwens al doorgesoldeerd vorig jaar dus die is het niet.
 
Is zo'n V4 set 1:1 over te zetten of moet er dan nog wat gemodificeerd worden ?

Die andere rempomp (icm hitteschild) waar ik naar vraag schijnt zijn werk overigens ook goed te doen.

Alles is zo over te zetten alleen even je remleiding via een andere route leggen.
 
Volgens mijn zit deze bij mijn erop? Hoe kan je dat zien?

Dit is die van mij. Bij een 1098 zit de aansluiting van de leiding bovenop, bij de originele tuono pomp zit de aansluiting op de voorzijde.

image_zps2oqiofmj.jpg
 
M'n uitje Luxemburg verstoort door een uitvallende tuono 😑

Motor doethet prima onder de 5000 toeren (zo heb ik een uur gereden vanaf plek naar het hotel)

Zodra je met rijden of stationair boven de 7k toeren komt valt hele motor uit. Ik kan de motor dan pas weer starten als ik het contact uit zet, weer aan en een paar tellen wacht.

Het dashboard geeft error 1502 aan (P1502 - Air Temperature Sensor Open Circuit)

Hebben jullie dit wel eens gehad? Ik zal zodra ik thuis ben/gereedschap heb de groene stekker eens controleren. Via het dashboard heb ik netjes 14.2/4 volt bij stationair lopen .... Dus een laad probleem lijkt me niet (accu Polen zitten ook vast)

De omval sensor heb ik al uitgesloten.
 
full


Even geleden een set goudkleurige OZ wielen uit een rsvr op de kop kunnen tikken. Vandaag zijn ze er in gekomen. Ben erg blij met het resultaat!

p.s. Zou deze in de OP mogen? O-)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond :W

Dit weekend hoop ik mijn eerste Tuono, model 2007 aan te schaffen. Bij de RSV 1000 R is nogal wat info te vinden over een odo meter reset die geregeld voor schijnt te komen. Ik heb dit echter nog niet gevonden bij een Tuono. Dat kan aan mijn zoekskils liggen natuurlijk. Wellicht dat jullie het wel weten, heeft de Tuono last van een resettende odo-meter? En zijn er nog andere pijnpuntjes waar ik op moet gaan letten?

Bij voorbaat dank!

Groet, Beeker
 
Gisteren kwam service in mn dashboard te staan nadat de km stand op 22500 sprong. Is dit gewoon voorgeprogammeerd of is er dan wat mis? 1000km geleden heeft hij al n beurtje gehad.... bvd
 
Gisteren kwam service in mn dashboard te staan nadat de km stand op 22500 sprong. Is dit gewoon voorgeprogammeerd of is er dan wat mis? 1000km geleden heeft hij al n beurtje gehad.... bvd

Is voorgeprogammeerd, niks aan het handje. Resetten was dacht ik motor op contact zetten en dan "lap" en "R" tegelijkertijd aantal seconden ingedrukt houden.
 
Bij mijn oer zit alles nog op de originele plek alleen heeft de vorige eigenaar een andere pomp opgezet en hij werk nu altijd! Ik weet nie wat voor pomp die er op heeft gezet! Maar het kan dus wel en dan blijft alles origineel!

De mijne is een Brembo van een 998 vermoedelijk.
Deze was reeds gemonteerd zoals de foto laat zien maar ik heb nooit last van een weigerende rem.
En ja, ik gebruik hem redelijk vaak.

20170525_125814_zpsyxhxez6i.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond :W

Dit weekend hoop ik mijn eerste Tuono, model 2007 aan te schaffen. Bij de RSV 1000 R is nogal wat info te vinden over een odo meter reset die geregeld voor schijnt te komen. Ik heb dit echter nog niet gevonden bij een Tuono. Dat kan aan mijn zoekskils liggen natuurlijk. Wellicht dat jullie het wel weten, heeft de Tuono last van een resettende odo-meter? En zijn er nog andere pijnpuntjes waar ik op moet gaan letten?

Bij voorbaat dank!

Groet, Beeker

Mijn 2008 Tuono heeft dit ook, maar dan alleen van de 2e odo meter. Die springt nog weleens op 0 wanneer ik de 1e reset bij het tanken.
 
Heren ik heb voor de liefhebbers nog een bagster tankhoes met bij horende bagster tanktas.
Kleur tankhoes: zwart met de 3 rode strepen.
Kleur tanktas: zwart.
Gaat dus om de rsv mille factory/R en tuono factory/R

Prijs 100,- voor hoes + tas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan