Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik ga ervan uit dat me accu goed is omdat ie 1 jaar oud is.. Maar dat zegt natuurlijk niks maar nooit problemen mee gehad.. En over die sluiting, was niet wcht sluiting want me zekeringen zijn nog heel, maar ineens sprong alles aan en uit en me toerenteller stond weer op 6000 me klok op 00:00..
 
De accu is 100% zeker weten kapot!
En waarschijnlijk je spanningsregelaar/bekabeling ook.
Meet ook even de dynamo door.

Weet je het zeker dat je niet wilt inruilen?, ik heb nog een hele mooie speed triple waar je zo op kunt stappen ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ga ervan uit dat me accu goed is omdat ie 1 jaar oud is.. Maar dat zegt natuurlijk niks maar nooit problemen mee gehad.. En over die sluiting, was niet wcht sluiting want me zekeringen zijn nog heel, maar ineens sprong alles aan en uit en me toerenteller stond weer op 6000 me klok op 00:00..

Als de accuspanning te laag is (of capaciteit te klein) dat zakt de spanning tijdens het starten te veel.
Hierdoor wordt het dashboard gereset ( alles op 0 en rpm lampje naar 6000)

Als de accu defect is door een interne sluiting , helpt een start hulp accu ook niet.

Ook kan de bedrading een probleem zijn , met name de massa aansluiting (min pool , zwart draad)

De accu is dus verdachte nr 1, maar kan ook het laadcircuit zijn.

Accu loskoppelen , gebruik nu weer eens een start hulp accu of een auto.

Ik neem aan dat je alle andere start voorwaarden hebt nagelopen . Kill switch , zij standaard enz. , in de versnelling ....
 
Nou ik ga ervan uit dat me accu goed is omdat ie 1 jaar oud is.. Maar dat zegt natuurlijk niks maar nooit problemen mee gehad.. En over die sluiting, was niet wcht sluiting want me zekeringen zijn nog heel, maar ineens sprong alles aan en uit en me toerenteller stond weer op 6000 me klok op 00:00..

Accu van een jaar oud zegt niets, kan ook prima kapot zijn en zal niet voor het eerst zijn.
Ik wist niet of je hem mocht starten met startkabels en een auto maar anders zou ik dat zeker even proberen.
 

Sonador, wat heeft je Speed gelopen?

Speeds zijn over het algemeen nog aardig aan de prijs. Moet je toch wel voor €3500/3750 kwijt kunnen? Dan kan je een goede en mooie (mooiere en originelere dan bovenstaande) Tuono kopen :Y

EDIT: Oer T's worden op het moment (marktplaats alleen gekeken) wel duur aangeboden, gek voor aan het einde van het seizoen..
Of ik heb vorig jaar augustus gewoon een erg goede deal gemaakt :X
 
Laatst bewerkt:
Sonador, wat heeft je Speed gelopen?

Speeds zijn over het algemeen nog aardig aan de prijs. Moet je toch wel voor €3500/3750 kwijt kunnen? Dan kan je een goede en mooie (mooiere en originelere dan bovenstaande) Tuono kopen :Y

EDIT: Oer T's worden op het moment (marktplaats alleen gekeken) wel duur aangeboden, gek voor aan het einde van het seizoen..
Of ik heb vorig jaar augustus gewoon een erg goede deal gemaakt :X

Hij heeft 30k gedraaid, ik ben 2de eigenaar en heb alles erbij van originele aankoopfactuur tot aan alle bonnen, en is perfect onderhouden (want ik ben nogal pietje precies)

Hij staat momenteel te koop voor € 3450,-

Ik kan mijn speed triple inruilen op die tuono met een kleine bijbetaling.
Er zit geen historie bij, en ook geen originele onderdelen.
Garantie ook niet, hij is daar zo ingeruild zeg maar.

Mijn speed triple staat al meer dan 5 maanden te koop, en ik zoek echt een winterproject.
Dus ik zit erover na te denken om hem dus op die Tuono in te ruilen.
 
Hij heeft 30k gedraaid, ik ben 2de eigenaar en heb alles erbij van originele aankoopfactuur tot aan alle bonnen, en is perfect onderhouden (want ik ben nogal pietje precies)

Hij staat momenteel te koop voor € 3450,-

Ik kan mijn speed triple inruilen op die tuono met een kleine bijbetaling.
Er zit geen historie bij, en ook geen originele onderdelen.
Garantie ook niet, hij is daar zo ingeruild zeg maar.

Mijn speed triple staat al meer dan 5 maanden te koop, en ik zoek echt een winterproject.
Dus ik zit erover na te denken om hem dus op die Tuono in te ruilen.

Als ik ook maar een klein beetje twijfelde aan m'n Tuono had ik 'm zo geruild, lees mee in het Speed topic en ben wel bekend met jouw machine.

Als je een leuk projectje zoekt is het wellicht wat, maar zo op de foto's afgaande zou ik er niets bijleggen.
Liever een met desnoods wat meer kilometers maar dan van iemand die 'm al een tijdje heeft, en weet wat er mee gebeurt is e.d.
 
Als ik ook maar een klein beetje twijfelde aan m'n Tuono had ik 'm zo geruild, lees mee in het Speed topic en ben wel bekend met jouw machine.

Als je een leuk projectje zoekt is het wellicht wat, maar zo op de foto's afgaande zou ik er niets bijleggen.
Liever een met desnoods wat meer kilometers maar dan van iemand die 'm al een tijdje heeft, en weet wat er mee gebeurt is e.d.

Thanx, ik hou jullie op de hoogte :Y
 
Vanmorgen eindelijk het pakketje binnen gekregen met alle draden, zekeringen enz. om extra kabels te kunnen trekken vanaf de spanningsregelaar naar de accu. Zojuist even de boel gesoldeerd en weer gemonteerd op de motor. Foto's volgen nog.

Net om 22:29 even snel gestart en 14.25 volt bij 2.000 toeren *O*

Ik kon net niet bij 4.000 toeren checken, want dat vond ik niet echt fijn voor de buren ;)
Maar ik denk dat het ook een prima waarde zal zijn.

Ben blij *O* Sorrento, je had gelijk, de 2 extra kabels hebben het gefixed.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen eindelijk het pakketje binnen gekregen met alle draden, zekeringen enz. om extra kabels te kunnen trekken vanaf de spanningsregelaar naar de accu. Zojuist even de boel gesoldeerd en weer gemonteerd op de motor. Foto's volgen nog.

Net om 22:29 even snel gestart en 14.25 volt bij 2.000 toeren *O*

Ik kon net niet bij 4.000 toeren checken, want dat vond ik niet echt fijn voor de buren ;)
Maar ik denk dat het ook een prima waarde zal zijn.

Ben blij *O* Sorrento, je had gelijk, de 2 extra kabels hebben het gefixed.

Mooi zo, fijn dat je laadspanning weer in orde is!
 
Ik heb al wat rondgezocht op het web, maar weet iemand hier of de voorste knipperlichten van een v4 ook zouden passen op een 1000r uit 2008?

Die pijlvormige lichten zijn toch net wat mooier naar mijn mening.
 
Zojuist even de voltage gemeten met 4.000 toeren, die is 14.17 *O* Top dus.
Hier een paar foto'tjes:

full
 
Laatst bewerkt:
Even knutselen en dan heb je dit:

full


Die krimpkousen bij de spanningsregelaar heb ik met elektratape nog extra geseald.
 
Even knutselen en dan heb je dit:

[afbeelding]

Die krimpkousen bij de spanningsregelaar heb ik met elektratape nog extra geseald.

Misschien een tip voor het electra werk.
Ik maak geregeld kabelbomen zelf en iedereen weet wat vocht in de stekkers/verbindingen killing is. Wat ik altijd gebruik bij de stekkers en in de krimpkous zijn speciale (bijenwas blokjes).
Dit zorgt voor een waterdichte afdichting als je het warm maakt en is ook makkelijk los te krijgen.
Ik weet helaas niet hoe het heet en kan het ook ff zo snel niet vinden maar het werkt ideaal.
 
En jawel hoor het is weer zover. De kou komt in het land en ide tuono heeft weer last van koelvloeistof wat ergens vanaf de bovenkanten van het blok naar beneden loopt. Het is niet veel maar het is er wel :(

De hele zomer geen last van gehad maar zodra het kouder wordt is het er weer. Als ik haar warm rijdt is het weer over. Paar dagen later is het er weer. Iemand ervaring hiermee...?
 
En jawel hoor het is weer zover. De kou komt in het land en ide tuono heeft weer last van koelvloeistof wat ergens vanaf de bovenkanten van het blok naar beneden loopt. Het is niet veel maar het is er wel :(

De hele zomer geen last van gehad maar zodra het kouder wordt is het er weer. Als ik haar warm rijdt is het weer over. Paar dagen later is het er weer. Iemand ervaring hiermee...?

Kou zorgt voor krimp, warmet voor uitzetten...

Niet ergens een haarscheurtje?
 
Kou zorgt voor krimp, warmet voor uitzetten...

Niet ergens een haarscheurtje?

Voor zover ik weet niet. 2 jaar terug is de kop / kleppendeksel eraf geweest om te controleren...... bij Paul Ritzen (en dat is een pietje precies).
Ik vermoed dat als het kouder wordt en de pakkingen droog worden (enige weken niet gereden) er ergens wat tussendoor glipt.........
Zodra het in de garage weer een graad of 15 wordt blijft ie weer droog....
 
Iemand nog interesse in en ruil met een nette originele demper en deze:

2eyx2fk.jpg


Ik woon in een rustig gebied waar ze rotjochies zoals ik ophangen.
Dus ik zoek een nette originele of vrij stille demper ervoor terug.

Ik heb ook nog meer onderdelen zoals osco smeersysteem ding, rizoma remvloeistofpotje, bar end spiegels etc etc etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan