Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze kleine handelaar adverteert ook vanuit Den Helder volgens mij, ben in ieder geval al vaker een gelijkende Factory tegengekomen met dezelfde uitlaten.

Nu je het zegt, dat is idd dezelfde motor. Die gast heb ik eerder benaderd maar reageert nergens op. De handelaar vertelde ook dat dit een inruil was (heeft naam genoemd) dat bedrijf doet alleen in supermotards en de vorige eigenaar heeft daar een KTM 690 gekocht.
Die handelaar heeft daar de tuono weer vandaan
 
Ja, ik heb voor extra zekerheid een hitteschildje gemaakt.
Er zit origineel toch ook al een schildje....heb daar gisteren nog naar gekeken.

Ben er trouwens ook achter dat een rem schakelset voor de RSV4 NIET op de gen2 Tuono past!
De uitlaatbocht zit in de weg voor de laag uitgebouwde schakel pedaal.
Past wel op de RSV R. Dit alles heb ik samen met Knalpof uitgevonden.
Dus nu maar even op zoek naar een andere oplossing. Mss dan toch de Duc oplossing. Even het resultaat afwachten. :-)
 
Er zit origineel toch ook al een schildje....heb daar gisteren nog naar gekeken.

Ben er trouwens ook achter dat een rem schakelset voor de RSV4 NIET op de gen2 Tuono past!
De uitlaatbocht zit in de weg voor de laag uitgebouwde schakel pedaal.
Past wel op de RSV R. Dit alles heb ik samen met Knalpof uitgevonden.
Dus nu maar even op zoek naar een andere oplossing. Mss dan toch de Duc oplossing. Even het resultaat afwachten. :-)

Op een oertuono en eerste generatie rsv is het hitteschildje niet standaard. Ben ook heel benieuwd of met deze duc pomp het remprobleem verleden tijd is, we gaan het zien...
 
Weet 1 van jullie hier welk type hoofdkoppelingspomp er op een tuono 2003 zit?

Ik zoek een revisiesetje ervoor, maar weet niet welk type het is.
 
Er zit origineel toch ook al een schildje....heb daar gisteren nog naar gekeken.

Ben er trouwens ook achter dat een rem schakelset voor de RSV4 NIET op de gen2 Tuono past!
De uitlaatbocht zit in de weg voor de laag uitgebouwde schakel pedaal.
Past wel op de RSV R. Dit alles heb ik samen met Knalpof uitgevonden.
Dus nu maar even op zoek naar een andere oplossing. Mss dan toch de Duc oplossing. Even het resultaat afwachten. :-)

klopt, schakelpedaal er dus afhalen.
Je kunt de standaard Tuono schakelpook gebruiken of wat klein laswerk verrichten zoals ik heb gedaan.
Dan kan er een verstelbare lighttec op
 
Laatst bewerkt:
Laadspanning is ok nu, met stationair op 14.4, en op 4000tpm op 14.2.
Maar nog niet goed starten af en toe, dus ik denk dat de accu is overleden.

Alleen jammer van de accu ...
Of is de laadspanning nog aan de lage kant?

Nee, laadspanning is prima, niet aan de lage kant. Ik heb net even gemeten na een weekje rijden en heb dezelfde waardes als jij hebt gemeten.

Wat ik me wel afvraag is of rond de 14.3 volt genoeg is om een accessoire op aan te sluiten. Ik heb bv Gerbing verwarmde handschoenen voor de winter.

Heeft iemand ervaring met accessoires op de tuono met de laadspanning?
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik de motor heb, 3.5 jaar nu, lees ik bij stationair toerental 13.6 V uit het display .
Is dat een problem ?

Motor start altijd prima. Ook als ik langere periodes niet gereden heb.
 
Laatst bewerkt:
Nog ff een vraag (ik zal binnenkort eens stoppen met vragen. Waarschijnlijk wanneer ik stop met rijden :P )

Hoe voelt bij de 2006-2010 model Tuono rijders de bediening van de koppeling aan?

Ik heb het idee dat de koppeling bij mij sinds gisteren alleen nog echt iets doet wanneer ik de hendel bijna volledig los heb. Alles tussen bijna volledig los en het handvat gaat voor mijn gevoel ook een stuk lichter dan voorheen.

Doseren is hierdoor wat lastiger, vooral bij langzaam verkeer in de stad en rotondes.

Naar mijn idee was dit de afgelopen twee weken zeker niet zo en ook de stand van de hendel is niet veranderd (staat op stand 4). Ik heb tot nu toe iedere dag wel een ritje gemaakt, met genoeg KM's gemaakt om het verschil op te merken.

Kan de temperatuur hier mee te maken hebben? Of zou het een kwestie van ontluchten zijn?

Ps. die verhalen dat de Tuono wel een slok lust kan ik beamen :o . 200KM op de teller en er ging weer 16,5L in.
 
Sinds ik de motor heb, 3.5 jaar nu, lees ik bij stationair toerental 13.6 V uit het display .
Is dat een problem ?

Motor start altijd prima. Ook als ik langere periodes niet gereden heb.

Het getalletje op het display slaat denk ik alleen op accu voltage, niet op de laadspanning.
En die van mij zakt op het display zelfs naar 13.1 bij 5000tpm.

Terwijl als je met de multimeter meet op de accu heb je 14.1/14.2.
Die van mij start nu ook weer goed, maar ik denk dat de accu toch kapot is.
Omdat hij soms weigert, en dan rest alles zich weer op het dash.
Wacht je dan even, dan start hij weer.
 
ik ben opzoek naar een connector die waterdicht is het gaat om die connector van de spanningsregelaar naar de accu, niet die van de dynamo, dis is al aangepast, heeft iemand daar ervaring mee, ik zie het niet zitten om dez eook door te solderen vandaar een stekker. snap ook niet dat die rare Italianen er zo'n rotte stekker tussen hebben gezet...
 
Sinds ik de motor heb, 3.5 jaar nu, lees ik bij stationair toerental 13.6 V uit het display .
Is dat een problem ?

Motor start altijd prima. Ook als ik langere periodes niet gereden heb.

Neem de voltage in het display met een korreltje zout. Er zit bij mij 0,5 volt verschil tussen het display en de daadwerkelijke spanning op de accu.

Bv 13.7 op het display, terwijl de multimeter 14.20 aangeeft op de accu. Dus het advies is om even het voltage op de accu te meten met stationair draaien en 4.000 toeren per minuut. Als het boven de 14.0 zit, dan ben je redelijk safe voor wat ik gelezen heb.
 
Hoe voelt bij de 2006-2010 model Tuono rijders de bediening van de koppeling aan?

Ps. die verhalen dat de Tuono wel een slok lust kan ik beamen :o . 200KM op de teller en er ging weer 16,5L in.

Ik heb een 2006 Gen 2 Tuono gehad (zaterdag ingeruild) en daarvan kwam de koppeling bijna direct op, dus bijna geen speling. Heb nu een 2010 Tuono Gen 2 en daar komt de koppeling net als bij jou erg hoog. Was even erg wennen ....

Bezien verbruik is wel hoog, als ik na 200km ga tanken dan gaat zo'n 13 liter in, als ik alleen snelweg rij zelfs minder.
 
damn.. hoe zuinig rij jij... heb je wel fun op je bike ;) de tuono's die ik heb gehad zijn vrij consistent met 1/11,5 - 1/12

nu je het zegt over de koppeling.. de 2006 is wel redelijk direct ja
de 2009 heb ik originele hendels, maar komt wel wat 'later' dan de 2006
hecht er niet veel waarde aan, kwestie van wennen denk ik
 
Bezien verbruik is wel hoog, als ik na 200km ga tanken dan gaat zo'n 13 liter in, als ik alleen snelweg rij zelfs minder.


serieus netjes jongens! ik red krap 170km als ik mijn best doe,. maar meestal zit ik rond de 140 km soms zelfs minder en dan springt het lampje aan., ik ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig of dit acceptabel is
 
Gegroet mede donderjagers,

was al op het algemene forum aanwezig maar stel me hier even voor omdat ik morgen ook eigenaar ben van een verschrikkelijk mooie stoei machine. Ik heb de machine van Mich69 overgenomen, foto boven in het topic.

Mijn motorverleden ligt met name bij KTM , heb de 950 sm en 990 sm gereden maar ivm een kleiner budget een tijd terug de 990 verkocht. Het 2 cilinder virus blijft, kom je niet van los en besloten na verkoop van een saaie xt660 r ( tussen oplossing) een tuono aan te schaffen.

Ben met aprillia in aanraking gekomen door mijn vrouw die gestart is op een rs 250 en 5 jaar een rsv mille heeft gereden die ik voor de fun ook regelmatig meepakte.

Morgen ophalen en het feest kan beginnen.

Grt

Timo
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met m'n gen1 zo'n 1 op 15/16 gemiddeld. Gek genoeg richting Duitsland afgelopen jaar met constant 145 op de teller 1 op 18 :o

Nu is mijn luchtweerstand ook verwaarloosbaar :+

@Kweennie, gefeliciteerd! en welkom *O*
 
Laatst bewerkt:
serieus netjes jongens! ik red krap 170km als ik mijn best doe,. maar meestal zit ik rond de 140 km soms zelfs minder en dan springt het lampje aan., ik ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig of dit acceptabel is

Hier nog een: Bij 140-150km gaat het lampje aan. Dan ga ik ook meteen tanken (als het kan). Meestal moet er dan ca. 12-14 liter in. Allemaal zeer sportieve fun km.
 
Gen1 en gen2, beide 1:11... Gaat om de fun en fun is duur tegenwoordig 😉

Een tuono heb je voor die fijne kippenvelmomenten, niet omdattie zo zuinig is :')
 
Niks nieuws met dikke 2 cilinders, mijn 950 sm liep ook 1 op een emmer en de 990 sm deed daar niet veel voor onder. 1 op 10 was redelijk normaal met flink gas geven. Heb een paar jaar geleden met de 950 in de dolemieten gereden , moest ik 2x tanken tov de rest die met 1000 cc + japanners reden 1x.
Reed ze wel overal zoek. Benieuwd hoe mijn Tuono zich gaat houden met vol akra en gabro settings.
 
serieus netjes jongens! ik red krap 170km als ik mijn best doe,. maar meestal zit ik rond de 140 km soms zelfs minder en dan springt het lampje aan., ik ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig of dit acceptabel is

ja als je serieus hard door rijdt ja B|
 
Hoorde maatje van me laatst dattie afgelopen zondag 2 tuono's en 4 mille's zoek reed op z'n bandit... Toevallig nog mensen van hier gedegradeerd??

Ow, mssn moet ik er bij zeggen dattie 54 is... En de bandit bijna net zo oud.. 😋

Maar, mssn moet ik er dan ook bij zetten dat deze beste man serieus door kan rijden... 😌
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan