Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt perfect
Duidelijk sterker met starten en veel lichter
Ik laad hem gewoon met de optimate


Nadeel is wel dat als hij leeg raakt door bv een lekstroom hij zichzelf uitschakeld.
De optimate ziet hem dan niet meer en kan hem dus ook niet laden
Gewoon altijd aan de lader of toch een lipolader kopen
 
Nee is niet normaal.

1 a 2 maanden stilstaan moet gewoon mogelijk zijn.

Misschien is er een lekstroom ? Heb je een alarm ?

De computer blijft altijd iets stroom verbruiken, heb je alarm dan is die best snel te laag om te starten, die ervaring heb ik inmiddels wel na 4 appies
 
Ik heb geen alarm op de motor. Maar zal 'm eens checken op lekstroom. En ik koppel de accu maar eens af en kijken of die dan langer op spanning blijft. Maar goed, is geen mega issue.

Ander dingetje. Ik wil mijn gen2 synchroniseren want hij loopt niet echt lekker stationair. Ik meet ook een verschil tussen de cilinders. Hij hapert af en toe ook en slaat wel eens af. Alleen tijdens de opwarm fase trouwens. Dat beroerd in lage toeren lopen is sterk verbeterd na een reinigingsspullen middel te hebben teogevoegd aan de benzine.
Maar ik heb de boel bestudeerd, en kan geen mogelijkheid vinden om de gaskleppen tov elkaar te verstellen. Weet iemand of dat kan en hoe?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen alarm op de motor. Maar zal 'm eens checken op lekstroom. En ik koppel de accu maar eens af en kijken of die dan langer op spanning blijft. Maar goed, is geen mega issue.

Ander dingetje. Ik wil mijn gen2 synchroniseren want hij loopt niet echt lekker stationair. Ik meet ook een verschil tussen de cilinders. Hij hapert af en toe ook en slaat wel eens af. Alleen tijdens de opwarm fase trouwens. Dat beroerd in lage toeren lopen is sterk verbeterd na een reinigingsspullen middel te hebben teogevoegd aan de benzine.
Maar ik heb de boel bestudeerd, en kan geen mogelijkheid vinden om de gaskleppen tov elkaar te verstellen. Weet iemand of dat kan en hoe?

Niet gaan lopen schroeven zonder dat je weet wat je precies moet doen.

Er hoort verschil in te zitten, voor meer dan achter (je meet dus minder onderdruk op de voorste cilinder)

Lees dit even door:

Throttle Body balancing, let's get it straight

En ook hier staan wat leuke dingen in voor je:
Service Question Compendium
 
Ik wil een Gear Indicator op mn tuono zetten maar zie dat GiPro helaas niet voor de Tuono aanbied. Iemand hier die een Gear indicator heeft? Zoja welk merk?

Edit: Lezen is ook een vak apart...

Controleer met onderstaand filter of deze set ook geschikt is voor uw motor. Mocht uw motor er niet tussen staan, dan kunt u nog de Gipro X-type - GPX-WSS selecteren. Dit is de universele uitvoering en geschikt voor iedere motor.

Mn eigen vraag beantwoord |(
 
Laatst bewerkt:
Afdekkapje gemonteerd:

5zic5c.jpg


1zmou4g.jpg


Ik weet nog niet of ik het kapje ga houden, staat erg gaaf vind ik zelf.
Maar kan niet goed met mijn been over de motor komen nu (lang verhaal)

Stapje bij stapje word mijn appie steeds netter, loopt als een zonnetje trouwens.
Ik moest vanwege een defecte auto de afgelopen week bijna dagelijk 50km rijden.
Vrieskou, regen regen regen .... Rijd zo soepel en relaxed.
Maar als je het gas opentrekt dan :9~
 
Is er toevallig nog iemand van plan om een aantal onderdelen zwart te laten poedercoaten?
Breng binnenkort wat onderdelen weg samen met Smit uit dit topic en de wielen van een maat van me :)
 
Afdekkapje gemonteerd:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet nog niet of ik het kapje ga houden, staat erg gaaf vind ik zelf.
Maar kan niet goed met mijn been over de motor komen nu (lang verhaal)

Stapje bij stapje word mijn appie steeds netter, loopt als een zonnetje trouwens.
Ik moest vanwege een defecte auto de afgelopen week bijna dagelijk 50km rijden.
Vrieskou, regen regen regen .... Rijd zo soepel en relaxed.
Maar als je het gas opentrekt dan :9~~

Mooi hoor :) Ik heb dezelfde kleurstelling, alleen heeft de vorige eigenaar de voorkap zwart gespoten. Mocht je het afdekkapje wegdoen, stuur me dan even een PB'tje! :)

Ik rij dagelijks woon-werk verkeer en het valt me enorm mee hoe rustig en relaxed de Tuono rijdt in de regen en de file. Alleen als auto's net tussen de 30-40 rijden, dan zit je of in de 1e versnelling of laag in de toeren in de 2e. Vooral laag in de toeren in z'n 2e vindt hij niet fijn.
 
Afdekkapje gemonteerd:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet nog niet of ik het kapje ga houden, staat erg gaaf vind ik zelf.
Maar kan niet goed met mijn been over de motor komen nu (lang verhaal)

Stapje bij stapje word mijn appie steeds netter, loopt als een zonnetje trouwens.
Ik moest vanwege een defecte auto de afgelopen week bijna dagelijk 50km rijden.
Vrieskou, regen regen regen .... Rijd zo soepel en relaxed.
Maar als je het gas opentrekt dan :9~~

Mooi hoor! Poets je hem vaak? en hoe poets je hem?

De mijne staat al weken onder de blubber :+ Mag hem wel wat vaker poetsen
 
Mooi hoor! Poets je hem vaak? en hoe poets je hem?

De mijne staat al weken onder de blubber :+ Mag hem wel wat vaker poetsen

Die van mij zat onder het pekel en blubber en weet ik allemaal nog meer.
Mijn auto was defect dus ik moest in dat pokkeweer van afgelopen tijd op de motor ....

Ik ben nogal gek op dingen netjes maken, zowel technisch als op cosmetisch vlak.

Gewoon goed en grondig wassen, en deel voor deel poetsen/schoonmaken.
Hij kan nog veel en veel netter, maar ik heb juist deze Tuono gekocht om te gebruiken.
Dus ik ga er niet heel veel meer aan doen.

Een foto van mijn vorige motor (ik rij gemiddeld 10 tot 15k per jaar):

c73g2.jpg



Op de planning voor de Tuono staan wat kleinere dingen, zoals een nieuwe ketting en tandwielen, mosfet spanningsregelaar etc etc

Ik zoek nog een origineel remvloeistof potje, dat Rizoma ding vind ik maar niks...
Remmetjes even nalopen en allemaal netjes reinigen etc etc.
En ik wissel olie elke 5000km.

Gewoon lol hebben, want daar is een motor voor ;)
 
Die van mij zat onder het pekel en blubber en weet ik allemaal nog meer.
Mijn auto was defect dus ik moest in dat pokkeweer van afgelopen tijd op de motor ....

Ik ben nogal gek op dingen netjes maken, zowel technisch als op cosmetisch vlak.

Gewoon goed en grondig wassen, en deel voor deel poetsen/schoonmaken.
Hij kan nog veel en veel netter, maar ik heb juist deze Tuono gekocht om te gebruiken.
Dus ik ga er niet heel veel meer aan doen.

Een foto van mijn vorige motor (ik rij gemiddeld 10 tot 15k per jaar):

[afbeelding]


Op de planning voor de Tuono staan wat kleinere dingen, zoals een nieuwe ketting en tandwielen, mosfet spanningsregelaar etc etc

Ik zoek nog een origineel remvloeistof potje, dat Rizoma ding vind ik maar niks...
Remmetjes even nalopen en allemaal netjes reinigen etc etc.
En ik wissel olie elke 5000km.

Gewoon lol hebben, want daar is een motor voor ;)

Maar als het dan slecht weer is, vind je het dan niet zonde van je schoonmaakwerk?
Mijn beweegreden is dat omdat ie vies is, het toch niet uitmaakt wanneer ik hem pak (vies/slecht weer)

Laat ik de vraag zo stellen: Hoeveel tijd besteed jij aan het schoonmaken?
 
Maar als het dan slecht weer is, vind je het dan niet zonde van je schoonmaakwerk?
Mijn beweegreden is dat omdat ie vies is, het toch niet uitmaakt wanneer ik hem pak (vies/slecht weer)

Laat ik de vraag zo stellen: Hoeveel tijd besteed jij aan het schoonmaken?

Ik neem de moeite in de herfst/winter ook niet om hem regelmatig schoon te maken. Een dag later als je in de regen gereden hebt zit dat ding weer helemaal onder de zooi :N

Wel goed je ketting smeren als je veel in de regen rijdt :Y
 
ik ben max 5 minuten bezig met afspoelen, droogmaken ketting smeren enz. en de bike in het hok zetten. Dan is hij weer mooi droog en bijna al / meeste ellende eraf.
Ben je zag zelf hoe mijn bike er altijd uitziet ;)
 
But why :/ ?

Ik streef er naar om de T ook altijd spik en span klaar te hebben staan. Als je het bijhoudt is het ook allemaal zo weer schoon na een rit.

Een dikke v-twin maakt in dat kilometrage zo "gehakt" van een goede olie.

Ik was de motor niet dagelijks, gewoon netjes 1x per week bij rijden in slecht weer ... zout/pekel spoel ik er wel direct af, bij voorkeur met warm water.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou, zoals de service interval aangeeft, gewoon 10k kilometers aan.
Vers filtertje en een fijn plensje Motul 300v 15w50 erin en dan is 'ie wat olie betreft weer klaar voor een jaartje.

5k km is voorgeschreven bij racing use, oftewel constant volle bak
 
Laatst bewerkt:
ik ben max 5 minuten bezig met afspoelen, droogmaken ketting smeren enz. en de bike in het hok zetten. Dan is hij weer mooi droog en bijna al / meeste ellende eraf.
Ben je zag zelf hoe mijn bike er altijd uitziet ;)

ik ben 5 minuten bezig de spullen klaar te zetten om te gaan beginnen met schoonmaken..
Ik zou het leuk vinden als ik mijn Tuono net zo schoon kan houden als die van jou.
Maar ik zou niet weten hoe ik dat in 5 minuten kan doen. :o


ik zit bijna op de 10k na aanschaf, maakt het nog uit dat ik de olie wel telkens bijvul?
heb nu zo'n 2 liter bijgevuld. Ben ik dan nog steeds toe aan een oliewissel? of kan ik nog wel eventjes door?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan