Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen heren,

Vandaag ga ik voor een maat van me de voorvork keerringen vervangen van zijn 2005 tuono. Iemand toevallig de hoeveelheid olie zo bij de hand die er in mag? Had enkel iets gevonden met kub inch...... Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan

http://www.lchr.org/a/26/9a/fork.html

Let wel de procedure kan voor elke voorvork van dit type gebruikt worden, ik zou er alleen geen w5 olie in gooien, maar gewoon de w10 die er standaard in zit, voor de rest is het verhaal gelijk
 
Ben al een tijdje op zoek naar een 06+ Tuono bovenste kroonplaat voor m'n RSV factory 2004. Heeft iemand hier wellicht iets liggen? Eventueel kan ik m'n factory kroonplaat er op inruilen, mocht iemand clip ons op z'n tuono willen *D
 
Ik heb een SW Motech Daypack Evo besteld. Kost €115 bij de dealer, maar die zaak moet ook het gas/water/licht kunnen betalen he.

De ring voor de Tuono moet uiteraard weer de duurste zijn. De dealer zei eerst "gemiddeld kost een ring €20, met een uitschieter naar €30." Bij een check met de importeur is het dus degene wel degene van €59,95 helaas.

Maar goed, ik heb de cargobag weer van zolder gehaald voor een weekend Assen en het blijft toch de beste investering ook dat SW Motech spul.
 
Klopt, komt omdat je op de Tuono een andere tankring nodig hebt. Je moet dus de hele tankdop incl. bevestiging vervangen. De tanktop zet je over op de nieuwe en dan kan je daar de ring op bevestigen.

Als je het spul binnen hebt begrijp je de prijs! BLijft een goede investering in ieder geval.
 
Klopt, komt omdat je op de Tuono een andere tankring nodig hebt. Je moet dus de hele tankdop incl. bevestiging vervangen. De tanktop zet je over op de nieuwe en dan kan je daar de ring op bevestigen.

Als je het spul binnen hebt begrijp je de prijs! BLijft een goede investering in ieder geval.

Alles was al binnen en inderdaad, de prijs is het meer dan waard. Zelf een boor en alles zit erbij :}

Binnen 30 minuten ging het van "auw" bij het pinnen naar "prima prijs" tijdens het monteren.
 
Spanningsregelaar RR97 (zit kleine beschadiging in isolatie + draad werkt verder goed.) 50,-
Van een MF'er gekocht maar na nadere inspectie toch niet nodig voor mijn tuono. Iemand interesse?
2y9hzLn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iedereen vandaag bij de TT geweest?

Vanochtend in ieder geval een zwart blauwe G2 gezien met Akra's.
Tevens, op de terugweg een sunset orange G2 met Arrow pijpen!

Die klinken echt heerlijk!
 
Net een DbKiller in me Akrapovič gemaakt, starten.... En, nee hoor, hij start niet!!! (Verzopen). Kan het zijn dat hij zijn lucht niet kwijt kan? Iemand hier een idee? Mischien de DbKiller inkorten, maar dan wordt het geluid weer luider toch?
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week de aangeschafte Garmin Zumo 350LT gemonteerd.
Was een model specifieke rammount bijgeleverd. Echter voor een Gen2.
Kennelijk is de afstand tussen de bouten in de stuurbevestiging groter van een Gen2. Moest de plaat dus iets uitboren.

Kabeltjes netjes weg werken en gaan. Fijne accessoire als zeg ik het zelf.


IMG_20160622_205155_zpsruek6snj.jpg~original


IMG_20160623_205023_zps7u0gl1bv.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Beste Tuono rijders,

Ik zit met een praktisch vraagstuk; Hoe breed is het standaardstuur (incl. Stuurgewichten) van de eerste generatie Tuono?

Dit i.v.m. de breedte van de poort... als de Tuono te breed is komt er een RSV :)

Alvast bedankt!
 
Ik ook TT geweest ja, heb vooral veel gen.1 tuono's gezien moet ik zeggen!

Ik heb even een serieuze vraag.
Heb dus Mivv dempers en een K&N luchtfilter en vermoedt dat hij nog in mapping 1 staat. Hij loopt nog te onrustig met 15 tands voortandwiel en klapt erg veel in de uitlaat dus vermoedt dat hij te arm loopt. Maar ik ga over 2 weken naar de alpen en wil hem nog even af laten stellen. Heb roke gebeld maar zit helaas helemaal vol tot 16 juli.
Wie heeft er nog een goed adresje dat ik die even bel? Het liefst zuid of midden Nederland. HdeB in Sleen zou ik nog kunnen bellen maar is echt precies de andere kant van Nederland, dus hoop dat er nog andere opties zijn.

Alvast bedankt!
 
Beste Tuono rijders,

Ik zit met een praktisch vraagstuk; Hoe breed is het standaardstuur (incl. Stuurgewichten) van de eerste generatie Tuono?

Dit i.v.m. de breedte van de poort... als de Tuono te breed is komt er een RSV :)

Alvast bedankt!

"Anders komt er een RSV", hahahahaha
Geen smaller stuur of een bredere poort, nee een RSV _O-
 
Ik ook TT geweest ja, heb vooral veel gen.1 tuono's gezien moet ik zeggen!

Ik heb even een serieuze vraag.
Heb dus Mivv dempers en een K&N luchtfilter en vermoedt dat hij nog in mapping 1 staat. Hij loopt nog te onrustig met 15 tands voortandwiel en klapt erg veel in de uitlaat dus vermoedt dat hij te arm loopt. Maar ik ga over 2 weken naar de alpen en wil hem nog even af laten stellen. Heb roke gebeld maar zit helaas helemaal vol tot 16 juli.
Wie heeft er nog een goed adresje dat ik die even bel? Het liefst zuid of midden Nederland. HdeB in Sleen zou ik nog kunnen bellen maar is echt precies de andere kant van Nederland, dus hoop dat er nog andere opties zijn.

Alvast bedankt!

hilltech.nl eens proberen, zitten in Hilvarenbeek
 
Ik ook TT geweest ja, heb vooral veel gen.1 tuono's gezien moet ik zeggen!

Ik heb even een serieuze vraag.
Heb dus Mivv dempers en een K&N luchtfilter en vermoedt dat hij nog in mapping 1 staat. Hij loopt nog te onrustig met 15 tands voortandwiel en klapt erg veel in de uitlaat dus vermoedt dat hij te arm loopt. Maar ik ga over 2 weken naar de alpen en wil hem nog even af laten stellen. Heb roke gebeld maar zit helaas helemaal vol tot 16 juli.
Wie heeft er nog een goed adresje dat ik die even bel? Het liefst zuid of midden Nederland. HdeB in Sleen zou ik nog kunnen bellen maar is echt precies de andere kant van Nederland, dus hoop dat er nog andere opties zijn.

Alvast bedankt!

Ik moet zeggen dat 'ie bij mij met Mivv dempers, K&N filter en 15 tands voortandwiel ook niet 100% soepel loopt, maar dat is denk ik ook het karakter van de motor.

Het klappen in de uitlaat is bij mij juist na het omzetten naar map2 ontstaan i.p.v. verdwenen.

Hij is afgesteld bij Roké, dus neem aan dat het zo goed mogelijk gedaan is.
 
Vraagje: mijn oer Tuono 2003 knippert alleen nog maar naar links. Als ik richting aangeef naar rechts gebeurt er helemaal niks, geen geluid, geen dashboardlampje, niks. Lampjes etc zijn in orde. Wil nu de knipperlichtschakelaar openmaken, maar dat blijkt ook een uitdaging. Iemand ervaring hiermee?
 
Ik ook TT geweest ja, heb vooral veel gen.1 tuono's gezien moet ik zeggen!

Ik heb even een serieuze vraag.
Heb dus Mivv dempers en een K&N luchtfilter en vermoedt dat hij nog in mapping 1 staat. Hij loopt nog te onrustig met 15 tands voortandwiel en klapt erg veel in de uitlaat dus vermoedt dat hij te arm loopt. Maar ik ga over 2 weken naar de alpen en wil hem nog even af laten stellen. Heb roke gebeld maar zit helaas helemaal vol tot 16 juli.
Wie heeft er nog een goed adresje dat ik die even bel? Het liefst zuid of midden Nederland. HdeB in Sleen zou ik nog kunnen bellen maar is echt precies de andere kant van Nederland, dus hoop dat er nog andere opties zijn.

Alvast bedankt!

Ik ben zelf 3 weken geleden naar Verhoeven Motoren geweest in Druten. €60e voor map omzetten dacht ik (misschien iets goedkoper nog, weet het niet meer 100% zeker).


Verhoeven Motoren - Verhoeven Motoren
 
Laatst bewerkt:
Smaller stuur ziet er niet uit op een Tuono en een bredere poort gaat niet (1. Huurwoning 2. Zit tussen 2 muren in) ;)

Iemand die de breedte weet?

Anders ga je toch door de voordeur...vindt je partner misschien niet zo leuk, maar hé!! :+
full
 
Vraagje: mijn oer Tuono 2003 knippert alleen nog maar naar links. Als ik richting aangeef naar rechts gebeurt er helemaal niks, geen geluid, geen dashboardlampje, niks. Lampjes etc zijn in orde. Wil nu de knipperlichtschakelaar openmaken, maar dat blijkt ook een uitdaging. Iemand ervaring hiermee?

Palletje/veertje met kogel versleten. Ik heb hem goed gekregen (echt klooien!)maar het gedonder begon natuurlijk opnieuw. Ik heb een tweedehandse (de hele bediening)gevonden op Ebay.De en die is tot nu toe nog goed. Nieuw zijn ze fucking duur! Succes!
 
Laatst bewerkt:
Anders ga je toch door de voordeur...vindt je partner misschien niet zo leuk, maar hé!! :+
[afbeelding]

Helaas, zou daar nog wel een ruzieetje voor
Smaller stuur ziet er niet uit op een Tuono en een bredere poort gaat niet (1. Huurwoning 2. Zit tussen 2 muren in) ;)

Iemand die de breedte weet?

Anders ga je toch door de voordeur...vindt je partner misschien niet zo leuk, maar hé!! :+
full

Helaas, zou daar nog wel een ruzieetje voor willen wagen met het vrouwtje, ware het niet dat we op 1 hoog wonen :p

Maar alle goede tips daargelaten, kan iemand mij de breedte van het stuur van het eerste type Tuono vertellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan