Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijdje al niet gereageerd, komkommertijd. Motor staat al een tijdje bij de spuiter. Is creatief losgeslagen op een extra setje carbon Limited kuipwerken.

Hopelijk deze maand de fiets terug en een fris 2017 jasje.

Kleuren schema:

Carbon
Zwart
Rood
Oranje
 
Hallo allen,

Ik heb een aantal jaren op een rsv mille gereden en een tuono begint nu een beetje te kriebelen.
Zag een 2004 model staan (zwart frame) oer tuono bij barbier motoren in Havelte. Is dit misschien een bekende van hier?

Grt Edou
 
Enkele jaren terug was ik ook aan het kijken naar motoren en kwam vaak bij Barbier uit omdat ze opvallend vaak erg goedkoop waren. Beetje wezen zoeken, en het schijnt dat ze veel opgeknapte schademotoren verkopen (maar dat niet vertellen). Als je weet waar je op moet letten kun je daar prima een motor kopen denk ik, maar let dus wel goed op :-)
 
Het gaat om deze.
full
 
Ik er ook 1x geweest en wat Daanz zegt veel opgeknapte schade motoren, nu hoeft dat meteen niet slecht te zijn want een onschuldig schuiver kan gewoon netjes hersteld worden!
Is maar waar je voor kiest vind ik.

Volgens mijn moet een rode tuono 2004 met zwart frame rode remklauwen hebben! Staat me iets van bij!
 
Volgens mij kloppen die brembo goldblocks wel hoor. Rode remklauwen zaten op de oer mille.

De remklauwen kloppen, maar de kleur van de wielen niet.

Valdoppen, en stuurgewichten zijn ook niet origineel meer.
Net als de knippers, en de beschermstroken op de achterbrug ontbreken (lijkt ook wat schade te hebben daar) Dat is wat ik zo direct uit de foto's kan uitmaken.
Als je interesse hebt zou ik gewoon gaan kijken.

Persoonlijk zou ik liever een motor zoeken van een liefhebber/particulier.
Zeker voor dat geld zijn er hele mooie tuono's te vinden in het seizoen.
Zo stond er vorig jaar nog 1 te koop van eerste eigenaar, met weinig kilometers en nieuwe banden.

Ik ben zelf helemaal fan van de fluo rosso uitvoering, lang naar 1 zitten zoeken.
Sterker nog ik vind het de mooiste uitvoering.

Kon er destijds niet 1 vinden in mijn budget en qua netheid, ik heb nu een nette zilvergrijze 2004 Tuono.

Over km stand hoef je geen zorgen te maken, die van mij heeft nu 65000km en loopt uitstekend. Maar onderhoud en afstelling is wel erg belangenrijk, vooral tijdig olie wisselen (elke 7500km dacht ik volgens het boekje)
 
Laatst bewerkt:
Eindeijk is het zover!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Sinds 2 weken trotse bezitter van een tuono uit 2007.

Vorige eigenaar is er gigantisch zuinig op geweest. Goed onderhouden en historie is bekend! Zo blij dat ik hem over heb kunnen nemen.
full

De motor is helemaal origineel op de hendels/langer windscherm en een andere kentekenplaathouder na.

Binnenkort komt er een andere uitlaat onder. De orginele? geleverde akrapovic slip-on dempers.

Ik ben benieuwd welke remschijfsloten jullie gebruiken? Ik heb een abus schijfslot geprobeerd maar die kreeg ik niet passend helaas. Mooiste oplossing is een slot wat past en dat opgeborgen kan worden in het vakje van de buddyseat cover.
 
Op internet vind je er weinig over!
Ik weet niet dat de oer mille ook rode remklauwen had maar van de tuono weet ik het zeker, alleen weet niet 100% het bouwjaar! dacht 2005?
Op AutoScout24 staat er een zelfs te koop.
Gebruikte auto's op AutoScout24

Ha, wat grappig. Het is mij nooit opgevallen maar inderdaad.. De 2005 fluo rosso Tuono heeft origineel rode remklauwen. De zwarte en zilvere uitvoeringen hebben wel alle jaren gouden remklauwen.
 
Eindeijk is het zover!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Sinds 2 weken trotse bezitter van een tuono uit 2007.

Vorige eigenaar is er gigantisch zuinig op geweest. Goed onderhouden en historie is bekend! Zo blij dat ik hem over heb kunnen nemen.
[afbeelding]
De motor is helemaal origineel op de hendels/langer windscherm en een andere kentekenplaathouder na.

Binnenkort komt er een andere uitlaat onder. De orginele? geleverde akrapovic slip-on dempers.

Ik ben benieuwd welke remschijfsloten jullie gebruiken? Ik heb een abus schijfslot geprobeerd maar die kreeg ik niet passend helaas. Mooiste oplossing is een slot wat past en dat opgeborgen kan worden in het vakje van de buddyseat cover.

Mooi hoor! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!
Ik gebruik het alarm van Oxford en dan het Boss alarm. Is met een alarm erin dat af gaat als er iemand aan het slot rommelt. Denk als dieven de Tuono echt willen dat ze hem wel meenemen. Maaar moet zeggen dat er wel een klereherrie vam het slot afkomt. Weet zo niet of hij in de buddy past trouwens,maar kan dit wel even kijken voor je.
 
Snelle vraag voor de "oer" eigenaren, wat is de maat van de olie aftapplug keerring (koperen ringetje)?

Ik dacht 22mm??

net olie besteld bij Mrolie (10w60 voor 6,= per fles als je er 12!! besteld) en nu nog even een kort hiflo filtertje (hf152) bij Mpartz voor 7,=.
 
Op internet vind je er weinig over!
Ik weet niet dat de oer mille ook rode remklauwen had maar van de tuono weet ik het zeker, alleen weet niet 100% het bouwjaar! dacht 2005?
Op AutoScout24 staat er een zelfs te koop.
Gebruikte auto's op AutoScout24

Die motor ken ik, klopt helemaal niks van, ook niet de rode remklauwen.

Ze hadden allemaal goudkleurige remklauwen.
Kijk maar eens naar de achterrem , daar zit weer gewoon een goudkleurige onder.

Alleen de oermille is met rode remklauwen geleverd, daarna zijn ze allemaal overgegaan naar goudkleurige remklauwen.
 
Laatst bewerkt:
Snelle vraag voor de "oer" eigenaren, wat is de maat van de olie aftapplug keerring (koperen ringetje)?

Ik dacht 22mm??

net olie besteld bij Mrolie (10w60 voor 6,= per fles als je er 12!! besteld) en nu nog even een kort hiflo filtertje (hf152) bij Mpartz voor 7,=.

Waarom 10w60??

22mm voor de aftaplug is een beetje groot
 
Die motor ken ik, klopt helemaal niks van, ook niet de rode remklauwen.

Ze hadden allemaal goudkleurige remklauwen.
Kijk maar eens naar de achterrem , daar zit weer gewoon een goudkleurige onder.

Alleen de oermille is met rode remklauwen geleverd, daarna zijn ze allemaal overgegaan naar goudkleurige remklauwen.

Mijn motor !
In 2007 (overjarig) nieuw gekocht...


Zou het een bepaalde serie of bouwjaar zijn? Als je googled op '2004 tuono' of '2005 tuono' Komen er genoeg langs met rode klauwen, maar ook zat met goudkleurig, allemaal fluo rosso...
 
Ik heb er een stuk of 9 bekeken in mijn zoektocht naar een fluo rosso, en allemaal op 1 na hadden goudkleurige remklauwen.
Daar heb ik toen navraag op gedaan, en kreeg als antwoord dat alleen de oermilles rode remklauwen hadden. En dat ook de kleur van de wielen niet klopte.
Maar nu zie ik er dus meer, dus de kans is aanwezig dat ik dus helemaal fout zit.

Het blijft wel mijn favo kleur de Fluo Rosso!!

@kakketoe, welke kleur is de achterremklauw?
Daar ben ik we benieuwd naar eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan