Turbo bouwer gezocht

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
Het plan is opgevat om een turbo op de srad te (laten) bouwen.
Ik zoek dus iemand met kennis van zaken die dit (afhankelijk van de prijs) geheel of gedeeltelijk kan doen.
De opzet is dat deze persoon er mede voor zorgt dat er een gixxer komt te staan die compleet werkt en afgesteld is.

Ik ben in 't bezit van twee rechterhanden,turbokennis ook tot bepaalde hoogte,maar zomaar zo'n ding goed werkend op een gixxer bouwen is wat anders, mede door tijdsgebrek.
 
Het plan is opgevat om een turbo op de srad te (laten) bouwen.
Ik zoek dus iemand met kennis van zaken die dit (afhankelijk van de prijs) geheel of gedeeltelijk kan doen.
De opzet is dat deze persoon er mede voor zorgt dat er een gixxer komt te staan die compleet werkt en afgesteld is.

Ik ben in 't bezit van twee rechterhanden,turbokennis ook tot bepaalde hoogte,maar zomaar zo'n ding goed werkend op een gixxer bouwen is wat anders, mede door tijdsgebrek.
Wat dacht je van Meester Ritzen? Die kan dat wel....
 
Als je nu al moet beginnen met tijdsgebrek...
Verder leuk project maar ga je zelf nokkenassen en lagecompressie zuigers maken e.d. of is dat allemaal in de handel?

Ik begrijp even niet in welke context ik jou opmerking vwb tijdsgebrek moet plaatsen,maar mijn werk neemt momenteel zoveel uren in beslag dat de hobbymatige uren van welke aard dan ook zo schaars zijn + dat ik 't verdiende geld dan net zo goed kan uitgeven aan iemand met verstand van zaken.

Afahankelijk van de het gebruik van een turbo hoeft er niet ineens een motorblok opnieuw uitgevonden worden.
De bedoeling is om een fiets te bouwen waarmee daadwerkelijk nog steeds woonwerk mee gereden gaat worden,dus 400 pk heb ik niet nodig.

200 pk ?,zullen sommigen zeggen,koop dan een kawa of een S1000.
Te duur voor de portemonnee + ik wil die turbo,klaar.
 
Nou ik ging er van uit dat je toch ook wel wat eer van je eigen werk wilde hebben en zelf veel dingen wilde doen.
Maar nu snap ik hem volgensmij, je wilt dus gewoon een project maken zodat hij loopt met turbo zonder met 1 of meer bar turbodruk rond te rijden.

Ik ben nu zelf met een project bezig met een oude Escort Mk2 (ja is een auto) op te bouwen met een Sierra Cosworth turbo blok en verder heel de auto aan te passen om deze zo goed mogelijk te maken maar ik weet gewoon dat er dan super veel tijd in gaat zitten en ik wil het wel perse zelf doen. Vandaar mijn opmerking.
 
Nou ik ging er van uit dat je toch ook wel wat eer van je eigen werk wilde hebben en zelf veel dingen wilde doen.
Maar nu snap ik hem volgensmij, je wilt dus gewoon een project maken zodat hij loopt met turbo zonder met 1 of meer bar turbodruk rond te rijden.

Ik ben nu zelf met een project bezig met een oude Escort Mk2 (ja is een auto) op te bouwen met een Sierra Cosworth turbo blok en verder heel de auto aan te passen om deze zo goed mogelijk te maken maar ik weet gewoon dat er dan super veel tijd in gaat zitten en ik wil het wel perse zelf doen. Vandaar mijn opmerking.

offtopic,ook een leuk project ,oude fords.
Vooral die engelsen zijn er goed in,ik ben vaak in de uk geweest op meetings
Ik begrijp jou nu ook beter.
Ik restaureer zelf in de avonduren klassiekers en dan schieten mijn eigen projecten er bij in,zo heb ik nog diverse amerikaanse projecten staan en wil ik de gixxer niet het zoveelste half ontplofte ding laten worden.

;)
 
Het plan is opgevat om een turbo op de srad te (laten) bouwen.
Ik zoek dus iemand met kennis van zaken die dit (afhankelijk van de prijs) geheel of gedeeltelijk kan doen.
De opzet is dat deze persoon er mede voor zorgt dat er een gixxer komt te staan die compleet werkt en afgesteld is.

Ik ben in 't bezit van twee rechterhanden,turbokennis ook tot bepaalde hoogte,maar zomaar zo'n ding goed werkend op een gixxer bouwen is wat anders, mede door tijdsgebrek.

http://www.vdbworks.nl (VdBWorks) , die kan je wel helpen!
 
offtopic,ook een leuk project ,oude fords.
Vooral die engelsen zijn er goed in,ik ben vaak in de uk geweest op meetings
Ik begrijp jou nu ook beter.
Ik restaureer zelf in de avonduren klassiekers en dan schieten mijn eigen projecten er bij in,zo heb ik nog diverse amerikaanse projecten staan en wil ik de gixxer niet het zoveelste half ontplofte ding laten worden.

;)



Kijk dan zitten we weer op dezelfde golflengte;)


[offtopic]
Alleen maar amerikaans spul wat je restaureert of ook anders?
Mn vader doet ook restaureren ed, staat nu een vette binnen precies de goede, dubbele koplampen en de uitlaten in de bumpers.
[/offtopic]

Mocht je toevallig zelf op zoek gaan naar een turbo, hier ligt nog een Garrett T2 turbo nieuw (Ford Diesel) slakkenhuis nog in het fabrieksvet en een Garrett volgensmij T3 van saab gebruikt.
 
Kijk dan zitten we weer op dezelfde golflengte;)


[offtopic]
Alleen maar amerikaans spul wat je restaureert of ook anders?
Mn vader doet ook restaureren ed, staat nu een vette binnen precies de goede, dubbele koplampen en de uitlaten in de bumpers.
[/offtopic]

Mocht je toevallig zelf op zoek gaan naar een turbo, hier ligt nog een Garrett T2 turbo nieuw (Ford Diesel) slakkenhuis nog in het fabrieksvet en een Garrett volgensmij T3 van saab gebruikt.

offtopic: de oorsprong en voorliefde ligt bij amerikaans,maar inmiddels horen daar v-dubs bij, diverse capri's waaronder een V8 op kenteken,italiaans spul,alles eigenlijk.

Ik zal die turbo's eens in gedachten houden,kom ik op terug.

@gixxerharry: ik kom ook veel mitsubishi turbo's tegen in de diverse complete kits met (uit mijn hoofd) een aardig lijkend zelfde typenummer.
 
VdBworks (maar ik ben een beetje bevooroordeeld) ;)

Ik ben zelf ook bezig met een Srad met turbo,beetje langetermijn project aan het worden maar dat mag de pret niet drukken....zal er binnenkort weer eens mee verder gaan trouwens ... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan