Turbo inbouwen in R1 of Ninja

Biwwie

Rookie
7 okt 2004
5
0
Maastricht
jah een vriend en mij gaan over een jaartje of 3 jaar een R1 of Ninja vet opfokken maar is het mogelijk om een turbo in te bouwen...en hoe?
weeet iemand een site (of een how-to) ??
 
jah een vriend en mij gaan over een jaartje of 3 jaar een R1 of Ninja vet opfokken maar is het mogelijk om een turbo in te bouwen...en hoe?
weeet iemand een site (of een how-to) ??


over een jaartje of 3 jaar

Loop je niet een beetje op de zaken vooruit :?
 
Allereerst welkom op dit Forum!!!

Ik vat het ook niet echt hoor... Pas over 3 jaar wil je een R1/Ninja opfokken.
Hmmm..... De modellen van nu hebben al meer dan 170Pk standaard. Wat de modellen doen in 2006 weet ik niet, maar ik verwacht dat er wel weer het een en ander te wachten staat..

Dus je wil dan een motor die al standaard >170 Pk heeft opvoeren???

Het kan wel ja, alles kan natuurlijk, maar heeft ook een behoorlijk prijskaartje. Het grote voordeel is dat je nog 3 jaar kan sparen ;)

Maar vertel eerst eens waarom??

Groetjes,

** Of ken jij iemand die Weazle heet?? :X )
 
een goede planning is het halve werk,
veel succes met jullie plannetje....


edit: hmmm,..hij is 34 en nog student....makes you wonder... :?
 
Hebben iets teveel naar filmpjes op internet gekeken..... :Z
(Hayabusa turbo en dat soort zaken, wheelies bij 250+)
 
full


heeftie al een BAN trouwes :?
 
Ten eerste: ik ben 16 maar ik hoef geen motor....maar weet veel van scooters motorisch maar ook optische shit hoe k die kan tunen....MAAAR een vriend is gek van motors en gaat er een kopen over 3 of 4 jaar ofso en dan koopt ie een ninja of R1 tweedehands ofso en dan: onderdelen polijsten/verchromen, kappen spuiten...maar ik wilde dus weten of een turbo ZOUDEN kunne inbouwen en HOE maarjah das nog ff uitzoeken dan....iemand nog (goedkope) tips....we willen het wel zelf doen en niej laten doen?


:}
 
en nee we hebben niet teveel naar internet filmpjes gekeken....maar zelf zou je t wel erg sjiek vinden als je motor wat harder ging :o
 
(goedkope) tips om een turbo in te bouwen? yeah right.

ja ik heb een tip die zeker goedkoop is.
zelf het PSSSS geluid in je helm maken op het moment dat je overschakelt.

iets serieuzere tip: laat je vriend maar lekker dagdromen.
Een turbo heb je echt niet nodig om een r1 hard te laten lopen. ze lopen namelijk al hard zat.
 
Ten eerste: ik ben 16 maar ik hoef geen motor....maar weet veel van scooters motorisch maar ook optische shit hoe k die kan tunen....MAAAR een vriend is gek van motors en gaat er een kopen over 3 of 4 jaar ofso en dan koopt ie een ninja of R1 tweedehands ofso en dan: onderdelen polijsten/verchromen, kappen spuiten...maar ik wilde dus weten of een turbo ZOUDEN kunne inbouwen en HOE maarjah das nog ff uitzoeken dan....iemand nog (goedkope) tips....we willen het wel zelf doen en niej laten doen?


:}

waarom moet je die tips al hebben?? denk dat je ze over 3 jaar toch wel weer vergeten bent.
Maar je moet je niet gek laten maken door motoren met turbo's enzo. Vraag maar aan weazle, zijn scooter gaat veel harder dan een r1 dus hoef je die hele turbo der niet meer op te zetten. Koop gewoon die pleepot op wielen van hem over :+

Maar ff serieus, heb die maat van je al is op een zx10r of een r1 of iets dergelijks gereden?? ik denk namelijk dat ie zich dan nog wel een keer bedenkt of een turbo echt wel nodig is....
 
R1, kan ik me ergens in inbeelden
R1 + turbo, je weet niet wat jij je op de hals haalt. Je moet het hele blok slopen, andere zuigers, andere drijfstangen en zuigerpennen,... Er "even" een turbo op monteren en de zaak betrouwbaar laten blijven zonder uit elkaar vliegende delen is niet zo makkelijk.
 
Heb wel eens in de MOTO73 gelezen over iemand die turbo's voor motors had gemaakt. onderandere voor een Kawasaki ZX12R (?). Vond wel een beetje extreem en overdreven. had ook een turbo voor een Hayabusa! Tis allemaal leuk en aardig. Maar als ik me niet vergis vonden ze het niet te rijden...en niet te betalen.
170 pk van een standard R1 niet genoeg ?? word alleen maar zwaarder, en on handelbaar.
Lekker belangrijk zo'n turbo! vooral als je het over 3 jaar wil doen!
 
Ik vraag me echt af wat de meerwaarde van een turbo op een R1 is..
Misschien als pats-facter-verhogend-item. Maar je zou er niet fatsoenlijk mee kunnen rijden.
Tenzij je jezelf asap dood wilt rijden. Maar dan kost uit een auto springen met 200 je minder moeite.

Idd wat Chevy454 zegt; Je kan niet zomaar een turbo monteren. Bijna het gehele motorische gedeelte moet je handmatig aan gaan passen, en je aandrijflijn mag ook wel wat modificaties genieten. Een R1 bak zal wel stevig zijn, maar als die 400 pk op zijn flikker krijgt zal er best wel wat slijten. Trouwens, zonder versterkte koppeling kom je dan niet eens verder boven het punt waar de turbo inkickt, dan slippen je platen gewoon door. :) Maargoed, je zou al een eind komen door een oud brik met weinig compressie te kopen, en te beginnen met het vervaardigen van een speciale in en uitlaat. En een lichte turbo te gebruiken. T35 ofzo. *sarcasm* Een compressor monteren zou ook een optie zijn, mits je de distributieriem kan vinden. ;) (of gebruik een elektrische compressor, op 12v. Misschien een setje oude fohns in lijn schakelen :P ) Zoek gewoon wat documenten op internet hoe een turbo werkt op een benzine motor, ga aan de slag, ontdek en laat de boel heel.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan