Turbo of compressor / Ducati

S4Rs

Die hard MF'er
23 mei 2005
535
14
Heeft iemand enig idee waar je info kan krijgen
voor het eventueel opbouwen van een turbo of liever zelfs een compressor
voor op een ducati 4klepper.

bedoeling is er iets meer vermogen uit te halen zonder al te extreem te gaan.

Alvast bedankt voor jullie reactie

;)
 
het is namelijk voor een Monster S4Rs

Ben jij nu alleen opzoek naar meer vermogen of wil je zo snel mogelijk je kist zien te halen, het lijkt me dat een S4Rs meer dan voldoende vermogen heeft (95.7 kw - 130 hp @ 9500 rpm).
Maar waarom geen overleg met de dealer waar je deze prachtmachine gekocht hebt, ik denk namelijk dat alle Ducati dealers dit wel een uitdaging zullen vinden en je zeker van goed advies kunnen voorzien.

Grt, Thijs
 
Ben jij nu alleen opzoek naar meer vermogen of wil je zo snel mogelijk je kist zien te halen, het lijkt me dat een S4Rs meer dan voldoende vermogen heeft (95.7 kw - 130 hp @ 9500 rpm).
Maar waarom geen overleg met de dealer waar je deze prachtmachine gekocht hebt, ik denk namelijk dat alle Ducati dealers dit wel een uitdaging zullen vinden en je zeker van goed advies kunnen voorzien.

Grt, Thijs

De Duc heeft zeker genoeg vermogen!
daarom wil ik ook maar 'iets' meer vermogen erbij (30a40pk hooguit)
denk zelfs dat 30 PK al meer dan zat is, anders is er geen houden aan uiteraard.
het gaat er ook om om mezelf te onderscheiden van de andere monsters.

voor ik naar de dealer stap wil ik toch eerst weten wat de spullen kosten
dan hoeft hij daar niet onnodig tijd in te steken.
stel dat de spullen veels te duur zijn, dat zomaar kan natuurlijk
hoef ik hem niet lastig te vallen en kan ik wat anders verzinnen.
 
Heb je wel enig idee waar je het over heb? Hoe verder ik in dit topic lees hoe vreemder ik het vind worden... 'iets' vermogen heb je het over en dan heb je het over 40 pk :? Hoe lang het blok het vol zal houden, geen idee, niet lang denk ik. Verder, jezelf onderscheiden? Is een S4Rs daar niet genoeg voor? Je kunt nou niet zeggen dat je die op elke straathoek tegen komt.
Ach whatever, jouw geld. Als dat jou gelukkig maakt...
 
Heb je wel enig idee waar je het over heb? Hoe verder ik in dit topic lees hoe vreemder ik het vind worden... 'iets' vermogen heb je het over en dan heb je het over 40 pk :? Hoe lang het blok het vol zal houden, geen idee, niet lang denk ik. Verder, jezelf onderscheiden? Is een S4Rs daar niet genoeg voor? Je kunt nou niet zeggen dat je die op elke straathoek tegen komt.
Ach whatever, jouw geld. Als dat jou gelukkig maakt...


Als je nou niks zinnigs te melden heb kan je beter je klep houden, snuitje!
 
http://jolinkdragracing.web-log.nl/
Hij is degene met een hoop ervaring met Ducati en een blower erop. *O*
Zowel 4-kleps Ducati als met een 2 kleps koningsasser. :]


hallo,

ik ben crew member in het boven genoemde dragbike team.

herman rijd al 30 jaar dragrace met een duc dus al iemand in nederland ervaring met het serieus opvoeren van een duc heeft.............

zo wel met lachgas (kost veel zuigers) als geblazen met een blower (ook veel problemen gehad) dat was allemaal met een konings asser (cilinderinhoud vergroot tot tot 1200cc)
sinds 2003 met een vier klepper fabrieks superbike blok, eerst een 996 met een grote krukas d'r in. was toen 1040cc. Nu een 999 (orgineel een slag van 58,8) met een 66mm krukas 1100 cc. op't moment is herman bezig met een nog grotere krukas (71,5) dan isdtie 1240cc.
dit alles zonder blowers en turbo's.

turbo's op een duc hebben we ook gezien in de dragrace wereld Gunter retsch reed er mee ook niet geheel zonder problemen...........

nu wil jij je duc geblazen maken.......ongeveer 40 pk meer wat denk ik op een boost van ongeveer een 0,2/0,3 bar uitkomt.

en of het rijdbaar is voor de straat en betrouwbaar genoeg is weet ik niet, het is zeker apart dat moet ik toe geven. wat verwacht je d'r van?
 
Ik wil ieder geval geen turbo, aangezien ik dat geen smoel vindt
dus van het turbo idee zijn we afgestapt.

Ik zit meer te denken aan een compressor zoals Vee-Two heeft toegepast op
het 999 blok in hun Super squalo
(stukje terug staat een foto van hun compressor)

Ik verwacht dat het er erg gelikt uitziet omdat het ook om de show gaat.
qua vermogen lijkt mij 30PK meer dan genoeg.
ik denk ook dat dit zeker binnen de marge's ligt van wat dit blok standaard kan hebben.

het is gewoon voor straat gebruik en misschien af en toe wat circuit trainingen
dus ik heb geen ambities om te dragracen ;)
 
Laatst bewerkt:
voor de looks...........

het ding zit tussen het frame en onder de tank.......

wat betruwbaarheid betreft.........het blok zal het wel houden bij een klein beetje boost. het kritische bij zulke projekten is de afstelling, injektie, ontsteking, boost controle.............

ben je iemand die dat zelf kan doen of ga je alles door een zaak laten monteren, afstellen?
 
hallo,

ik ben crew member in het boven genoemde dragbike team.


zo wel met lachgas (kost veel zuigers) als geblazen met een blower (ook veel problemen gehad) dat was allemaal met een konings asser (cilinderinhoud vergroot tot tot 1200cc)
en of het rijdbaar is voor de straat en betrouwbaar genoeg is weet ik niet, het is zeker apart dat moet ik toe geven. wat verwacht je d'r van?
Hallo, ik ben crewmember van het www.sarembe-racing.com dragraceteam :+ ;)

Lachgas hoeft geen problemen te geven.
Arm mengsel of met veel vermogen te weinig retard zal detonatie veroorzaken en vaak zelfs krukaslagers en drjfstangen kapot duwen.

Heb je teamsite zitten bekijken en er staat her en der best leuk spul tussen :Y

Lachgas is de goedkoopste manier van opvoeren maar in verbruik niet goekoop en moeilijk te verkrijgen.
Een blower is in aanschaf duurder en lucht kan je overal halen uit de lucht O-)

Opvoeren kost geld en de paardjes willen ook gevoerd kunnen worden dus investeren en altijd dieper in de knip kijken dan je zou willen :X
 
voor de looks...........

ben je iemand die dat zelf kan doen of ga je alles door een zaak laten monteren, afstellen?

Ja ook voor de looks, het zou voor een monster zijn.
zoals je ziet, je ziet er genoeg van!
full


Ik kan dit niet zelf monteren helaas, dit besteed ik uit.
maar ik moet eerst een richtprijs hebben van wat mij dit gaat kosten.
 
Hallo, ik ben crewmember van het www.sarembe-racing.com dragraceteam :+ ;)

Lachgas hoeft geen problemen te geven.
Arm mengsel of met veel vermogen te weinig retard zal detonatie veroorzaken en vaak zelfs krukaslagers en drjfstangen kapot duwen.

Heb je teamsite zitten bekijken en er staat her en der best leuk spul tussen :Y

Lachgas is de goedkoopste manier van opvoeren maar in verbruik niet goekoop en moeilijk te verkrijgen.
Een blower is in aanschaf duurder en lucht kan je overal halen uit de lucht O-)

Opvoeren kost geld en de paardjes willen ook gevoerd kunnen worden dus investeren en altijd dieper in de knip kijken dan je zou willen :X


dat het ook goed kan met lachgas weet ik .........en idd het is de goedkoopste snelsten manier van opvoeren
lachgas is toch goed te verkrijgen? ik ken zo een stuk of 5 die het verkopen........

jullie zijn dit jaar niet in drachten op de strip geweest zeker? ik hang ook regelmatig ff bij de haas brothers en de red baron. (beide rijden in de funnybike klasse)

volgendeweek een drag race in vandel, denemarken
 
dat het ook goed kan met lachgas weet ik .........en idd het is de goedkoopste snelsten manier van opvoeren
lachgas is toch goed te verkrijgen? ik ken zo een stuk of 5 die het verkopen........

jullie zijn dit jaar niet in drachten op de strip geweest zeker? ik hang ook regelmatig ff bij de haas brothers en de red baron. (beide rijden in de funnybike klasse)

volgendeweek een drag race in vandel, denemarken

RB even bij gestaan de vorige keer. Had last van dat zn mengsel bij de bougie naar buiten kwam op 1 cilinder :X

We hebben niet gereden, te grote aanpassingen op het moment.
En we hadden een drukregelaar nodig die tegen methanol kan. Die is er nu.
Alles opbouwen, zien te starten en dan de testbank op voor een goede richtlijn.
Daarna gaan we de stip op en kijken wat eruit komt.

En nu weer on topic ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan