Turbo op CBR900RR '01

Dr Tuning

MF'er
24 mei 2004
200
0
Belgie
Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb een beetje aant rondkijken geweest op inet
maar die prijzen liggen allemaal rond 5000-6000€
dit lijkt me toch sterk voor een turbine en een aantal buizen
ja ik weet het ze zijn berekend etc etc
maar voor een Yoshimura uitlaat met demper betaal je ook hooguit 2000€
en die zijn ook berekend
het lijkt me heel sterk dat een turbine zo duur is
weet iemand wat een turbine op zich zou kosten?
of waar ik er miss kapotte kan vinden die ik dan terug kan opmaken
de buizen zullen wel ergens te vinden zijn
 
animatie turbocompressor : klik

En Bikefreak, geen gas/stoomturbines maar turbocompressoren voor lucht, al maakt ons moederbedrijf wel stoomturbines en ooit ook turbo's voor auto's (KK&K)
 
Laatst bewerkt:
Auto's met turbo gaan ook niet snel kapot ;) .

Meestal gaan ze kapot omdat ze met koude motor flink op de staart trappen, of dat ze hem niet eventjes stationair na laten draaien (zodat de turbo ook nog smering krijgt wanneer de turbine aan het uitlopen is),
of omdat de lucht niet vergenoeg teruggekoeld wordt en de temperatuur in het blok te hoog oplopen, of omdat ze de turbodruk te hoog instellen.

Het is wel zo dat ze gevoeliger zijn als een gewone atmospherische motor, maar dit komt ook omdat er veel meer krachten op de onderdelen komen.

hier ons projectje (is wel op een auto)
www.tati-motorsport.nl/public_html/index.php/NissanSunnyB12/4

part II
www.tati-motorsport.nl/public_html/index.php/NissanN14/25

part III
www.tati-motorsport.nl/public_html/index.php/NissanN14/26
 
Zoiets?

929_2.JPG


Sommige kits schijnen wel goed te werken qua gas en turbo reactie.. Maar zolang je er niet mee gaat draggen heeft het vrij weinig zin om tot z'n 4 of 5 te wheeliën?
 
Meestal gaan ze kapot omdat ze met koude motor flink op de staart trappen, of dat ze hem niet eventjes stationair na laten draaien (zodat de turbo ook nog smering krijgt wanneer de turbine aan het uitlopen is),
of omdat de lucht niet vergenoeg teruggekoeld wordt en de temperatuur in het blok te hoog oplopen, of omdat ze de turbodruk te hoog instellen.

Het is wel zo dat ze gevoeliger zijn als een gewone atmospherische motor, maar dit komt ook omdat er veel meer krachten op de onderdelen komen.

hier ons projectje (is wel op een auto)
www.tati-motorsport.nl/public_html/index.php/NissanSunnyB12/4

part II
www.tati-motorsport.nl/public_html/index.php/NissanN14/25

part III
www.tati-motorsport.nl/public_html/index.php/NissanN14/26

Kom je toevallig ook op dat SX-forum van nederland? (SXOH ofzo) Daar hebben ze ook wel wat info over dit spul.
En dat nadraaien hebben ze mooi opgelost met de watergekoelde turbo's :) .
 
ZZR1100?? 165 kg????

Lijkt me haast onmogelijk, of is het enkel nog een blok, 2 wielen en een frame???

Ding weegt iets van 235 kg, en dat is dan nog het droog gewicht, dan zal hij er 70!!!!!!!!!!! kg afgehaald hebben????

165 kg...zal wel 185 kg zijn...

't is trouwens een gpz900 frame, met daarin een zzr1100 blok. Ook andere vork en brug en wielen, en remmen. Al het kuipwerk is eraf en er zit een kontje op van een 2001 f'blade en een kunstof tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan