Turbo op CBR900RR '01

Dr Tuning

MF'er
24 mei 2004
200
0
Belgie
Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb een beetje aant rondkijken geweest op inet
maar die prijzen liggen allemaal rond 5000-6000€
dit lijkt me toch sterk voor een turbine en een aantal buizen
ja ik weet het ze zijn berekend etc etc
maar voor een Yoshimura uitlaat met demper betaal je ook hooguit 2000€
en die zijn ook berekend
het lijkt me heel sterk dat een turbine zo duur is
weet iemand wat een turbine op zich zou kosten?
of waar ik er miss kapotte kan vinden die ik dan terug kan opmaken
de buizen zullen wel ergens te vinden zijn
 
Geen verstand ervan maaruh,

Een G lader uit een VW Corrado G60 ??

Misschien staat er ergens een oude Saab 9000 Turbo 2.3 Low pressure :}

Of zou een turbo uit een auto nooit passen??

Zoek je een Inlaat turbo of een uitlaat turbo?


Succes Onno
 
ik zou het wel ergens onder de kuipen moeten krijgen dus, te groot mag ie ook niet zijn

inlaat of uitlaat?
normaal gezien wordt de turbine aangedreven door de uitlaatdruk, en staat deze in verbinding met een luchtpomp aan de inlaat
ik begrijp je vraag eigenlijk niet echt goed :s
 
Naar de autosloper en daar zoeken naar een klein turbootje, bijvoorbeeld van een Renault 5GT-turbo.
En er zijn ook wat motoren geweest met turbo´s erop: ik meen dat kawasaki er ooit een heeft gebouwd.
 
Het lijkt me anders toch nogal wat werk om een turbo op je motor te gooien. Je hebt de turbo nodig, een wastegate, pijpwerk om het te verbinden, eventueel een intercooler of waterinjectie, een ander inlaatspruitstuk, en een aangepast brandstofsysteem.
 
Hey Alexninja

Ik wist niet zo goed of je nou ook een soort van turbo had op de inlaat van de motor/auto!! Maar daar heb je dus een luchtpomp voor die in verbinding staat met de turbine op de uitlaat!!

Duidelijk.

Lijkt me wel gaaf zeg!!!
Voor het geluid en de kick !!

Voor de snelheid hoef je het niet te doen !!


Hoe zit het met de hoge toeren van een motor, kunnen de meeste
turbo's dat aan of zeg ik iets raars??
 
Ik weet nog een turbo van een lancia delta HF turbo incl intercooler voor 175 euro ... leuke prijs voor een leuk projectje toch ?? de turbo is zeker goed kan ik je verzekeren want ik zat in die die auto tijdens zijn laatse rit en toen deed die het perfect :)

delta4.jpg
 
Hey Alexninja

Ik wist niet zo goed of je nou ook een soort van turbo had op de inlaat van de motor/auto!! Maar daar heb je dus een luchtpomp voor die in verbinding staat met de turbine op de uitlaat!!

Duidelijk.

Lijkt me wel gaaf zeg!!!
Voor het geluid en de kick !!

Voor de snelheid hoef je het niet te doen !!


Hoe zit het met de hoge toeren van een motor, kunnen de meeste
turbo's dat aan of zeg ik iets raars??

euhm
ik heb helemaal geen turbo op men motor
het enigste wat ik probeerde aan te tonen is dat je geen turbo voor inlaat of uitlaat kan hebben
het is een voor beiden, omdat de luchtpomp die de lucht in je inlaatstuk pompt namelijk aangedreven wordt door een turbine die op zijn plaats aangedreven wordt door de uitlaatgassen van de motor
 
Ik snap het nut van een Turbo niet op een Blade, laat 'm voor die centen lekker blueprinten en opboren en verder tunen... Is ook beter rijdbaar, erg prettig als die turbo er in komt als je net in een bocht ligt....
 
Ik snap het nut van een Turbo niet op een Blade, laat 'm voor die centen lekker blueprinten en opboren en verder tunen... Is ook beter rijdbaar, erg prettig als die turbo er in komt als je net in een bocht ligt....

ik zei dus in het begin van deze topic dat ik dat net teveel geld vindt
zowel voor een turbo als voor een geblueprint blok
 
turbo is complex...ken maar weinig goede installaties...

turbo projectje van een kennis van me:

compleet verbouwde zzr1100 (165 kg), opgeboord tot 1280 cc, kop geflowd, de boel laten nikasilen, wiseco kitje en nog andere nokkenassen enzo...
ook een stage 3 dyno kit erop.
had ie ook zn hele bak anders gegeard enzo, was echt een puist werk...
toen ging ie een turbo van een gpz 750 erop zetten, eerst reviseren natuurlijk (die fan draait 100.000 rpm ofzo...)
en toen pompte hij er 210 aw pk's uit
en toen begaf de ketting het...

kortom, hij had aan alles gedacht, is super technisch, kosten en moete bespaard...

maar met dit soort tuningswerk moet je verdomd goed weten wat je doet en een hele dikke portemeja hebben

[edit]
ff een bepaald topic om hoog schoppen
schade ZX12R gezocht

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
wel € 2000 voor een uitlaat betalen en € 6000 voor een hoogwaardig stuk techniek wat over de 100.000 tpm draait teveel ?? hmm, beetje vreemd, sorry, no offence maar het berekenen van een turbo komt ff wat meer bij kijken als een uitlaatje..

Ik werk in de (heeeele grote) turbo's en ik kan je verzekeren dat het nogal wat research en ontwikkeling kost om zo'n ding te maken, vandaar de prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan