Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Renault 5 GTT (= Garrett T2)
Ik denk dat je er eerst heel erg veel info over met zoeken voor je er aan gaat beginnen
Het kan met een turbo ook heel makkelijk fout gaan en dan maak je van je goede blokje makkelijk schroot
Neem eens een kijk op oldschoolsuzuki.org daar staat vrij veel info
Allemaal bedankt voor de reacties
Het gaat om een turbo voor een 2 takt project, zal dus aardig wat toeren draaien (rond de 15000)
moet dus een turbo hebben die vooral op hoge toeren werkt omdat ik door de variomatic vrijwel altijd op hoge toeren zit.
Allemaal bedankt voor de reacties
Het gaat om een turbo voor een 2 takt project, zal dus aardig wat toeren draaien (rond de 15000)
moet dus een turbo hebben die vooral op hoge toeren werkt omdat ik door de variomatic vrijwel altijd op hoge toeren zit.
Tweetakt turbo is vrij lastig te bouwen. Het kan allemaal wel, alleen zul je aardig wat lag hebben. Daarbij blaas je waarschijnlijk 60% van je mengsel rechtstreeks de uitlaat in.
grz Thijs
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is wel op een schakelblok, maar dat maakt verder niet uit.
zo te zien word er gewoon gebruik gemaakt van een membraangestuurde inlaat.
Dus de turbo komt tussen het spruitstuk van de carburateur en het membraan.
gaat zo te zien een aardig stukje werk worden (uit en inlaatspruitstukken maken)
en ik denk dat ik ook een aangepaste expansiepijp nodig zal hebben.
Leuk spul, dat soort foto's zie je niet vaak .
2-takt heb ik weinig verstand van maar ik denk dat je niet ontkomt aan het aanpassen van de expansieuitlaat en de in/uitlaatpoorten.
I set up my Go-Power dyno to run the Aprilia motor. It dosen't work very well. Too peaky.
Ik denk dat als er een Nederlander zo'n streamliner gaat bouwen dat dat record er aan gaat.. Nederland was vroeger, toen de 50cc nog een GP klasse was, toonaangevend in 50cc tuning en veel goede rijders en tuners hadden en hebben we hier..50cc expi blok haalt 18.5 PK op het wiel, met restricties in carbs, zonder turbo's of NOx, blijft een race heel, sprints halen er 22 uit geloof ik.
Naar goed Amerikaans gebruik was die streamliner redelijk aan de maat... 650 lbs... dus 300+ kilo..