Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn in het verleden verschillende motorfietsen met turbo\'s geweest. Nu word het vrijwel alleen nog maar gebruikt in verband met het extreem tunen van je motor.
In Engenland komt dat regelamtig voor.
B.V.
R1 met 211 PK
Hayabusa met +300 PK (heeft zelfs een verlengde achterbrug)
ZX12-R met +250 PK
Er is daar een soort spellentje aan de gang wie de zo hoogst mogelijke topsnelheid haalt en dat ligt al boven 350 km/u.
Weet niet meer precies hoe hoog.
Fuel: Diesel
Diesel ... Cool!
iets voor jou?...uh.. TDI-Teunis!Diesel ... Cool!
mwah, bij diesel heb ik nog niet echt een snel gevoel...
ooit met een \'koude\' diesel gereden??? blegh moet je overigens niet denken dat ik diesel niks vind, voor gp\'s (jeeps) en vrachtwagens, etcetera, prima. sommige auto\'s zijn ook prima met diesel, gemakkelijk, maar als je het leukste wilt hebben wordt het toch weer benzine...
Wat ik mij laatst afvroeg; zijn er fietsen met een turbo??
(of is hier misschien al een topic over geweest )
Ik bedoel niet Boss Hoss (weet niet of die er een hebben)
Waarom wordt het wel niet toegepast??
Iemand idee??
Op maandag 24 december 2001 17:09 schreef Recumbent het volgende:
Bij turbo's wordt vaak waterinjectie gebruikt om de temperatuur van het spul onder controle te houden.
Ik geloof dat Suzuki nu een studiemodel heeft met een turbo
ff weer een interessant topic omhoog kicken...
Mijn huisgenoot is zich al een jaar aan het verdiepen in de turbotechniek. Hij heeft deze week eindelijk een R5 gt-turbo aangeschaft. Hij gaat hem nu in 4 stappen tunen tot 250pk!!!
Nu probeert hij mij om te praten om samen een turbo op mijn motor te bouwen.
2 vragen:
Is er hier iemand die dat ook eens gedaan heeft? (dacht het wel maar kan hem niet meer vinden)
Is een turbo in combinatie met CV-carbs mogelijk?
Voordeel van het tunen met een turbo is dat je vrij weinig aan het blok moet aanpassen als je de druk niet al te hoog maakt. Lagere compressie en een oliekoeler monteren is al voldoende. Grootste probleem is het maken van een uitlaat.
Het grote probleem is dat een turbo heel afhankelijk is van zijn oliedruk en flow. Een GS verpompt bijna geen olie. Ben dus op zoek gegaan naar een externe oliepomp maar die dingen zijn
ff weer een interessant topic omhoog kicken...
Mijn huisgenoot is zich al een jaar aan het verdiepen in de turbotechniek. Hij heeft deze week eindelijk een R5 gt-turbo aangeschaft. Hij gaat hem nu in 4 stappen tunen tot 250pk!!!
Nu probeert hij mij om te praten om samen een turbo op mijn motor te bouwen.
2 vragen:
Is er hier iemand die dat ook eens gedaan heeft? (dacht het wel maar kan hem niet meer vinden)
Is een turbo in combinatie met CV-carbs mogelijk?
Voordeel van het tunen met een turbo is dat je vrij weinig aan het blok moet aanpassen als je de druk niet al te hoog maakt. Lagere compressie en een oliekoeler monteren is al voldoende. Grootste probleem is het maken van een uitlaat.
Het is heel goed mogelijk om met cv carbs te rijden want ik doe het ook.
Het is wel ff stoeien maar het rijd perfect op mijn ZZR 1100
Ik heb wel vaker gereageert en bij Post hier je Dynojet-uitdraai kan je mijn uitdraai zien.
Hier en daar kan je ook foto`s vinden van mijn systeem op het forum.
Ik wil ook wel wat sturen naar je.
Mail me dan ff( bul@chello.nl )
En onderschat het niet want ff bouwen is er niet bij wil je het nettjes doen en betrouwbaar.
Ik rij er zelf de hele wereld mee rond en het gaat goed.
Teminste als mijn ontsteking me niet in de steek laat.