turtlewax

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
Ik zag ergens voor een zacht prijsie turtlewax staan.
nou komt die naam me bekent voor van een artikel in de promotor,
maar dat nummer kan ik niet meer vinden. was dit nou dat spul dat helpt tegen het beslaan van je vizier? en kan je het ook gewoon als wax voor de motor zelf gebruiken?

lange leve m`n gare geheugen... :?
 
Persoonlijk zou ik het liever niet gebruiken op je vizier. Want het is gewoon wax om je motor mee te laten blinken, vaak ook verkrijgbaar in een kleurtje. ZOu je je vizier er mee bewerken dan heb je kans dat hij niet meer beslaat, maar je ziet er alnog weinig door. ;) Als je van boenen houdt, gewoon kopen. Werkt prima. Houd je niet van boenen koop je beter een spuitbus multiwax of zo. Hoef je minder hard te boenen, maar beschermd je motor ook ietsie minder lang geloof ik...
 
turtlewax is autopoets,gebruik ik ook voor auto van me vriendin(zelde)en voor me motor(vaker)goed spul makkelijk uit te wrijven,en hij is weer als nieuw,zal nooit poets op mijn vizier gebruiken ,kan het niet onderbouwen ,maar dat lijkt me gewoon niet goed.
 
Persoonlijk zou ik het liever niet gebruiken op je vizier. Want het is gewoon wax om je motor mee te laten blinken, vaak ook verkrijgbaar in een kleurtje. ZOu je je vizier er mee bewerken dan heb je kans dat hij niet meer beslaat, maar je ziet er alnog weinig door. ;) Als je van boenen houdt, gewoon kopen. Werkt prima. Houd je niet van boenen koop je beter een spuitbus multiwax of zo. Hoef je minder hard te boenen, maar beschermd je motor ook ietsie minder lang geloof ik...

Multiwax! :}

Nu met 25% extra ofzo...
 
Turtlewax is tegenwoordig een merknaam geen product, net zoals b.v. Valma wat ook allerlei poets artikelen in hun assortiment heeft.

Het ligt er dus aan welk product jij gezien hebt...

Ze zullen ook best wat voor autoramen verkopen.
 
s100 werkt ook heel goed ja, behandel er alleen liever niet mijn kappen mee..

die doe ik ook met turtlewax, evenals mijn helm en visier..

siliconenspray, wd40, kettingspray doen de rest :}

:]
 
Ik gebruik bij het wassen van mijn motor haast geen water meer. Ales gaat met WD40! Super hoor. Daarna alles waxen met multiwax, en de tank een extra beetje. Velgjes met WD40 en ales weer schoon. En dan komt het enige waar ik water voor gebruik: het handen wassen achteraf! :+

(Ik doe trouwens wel gewoon multiwax op m'n helm en visier...)
 
Ik gebruik bij het wassen van mijn motor haast geen water meer. Ales gaat met WD40! Super hoor. Daarna alles waxen met multiwax, en de tank een extra beetje. Velgjes met WD40 en ales weer schoon. En dan komt het enige waar ik water voor gebruik: het handen wassen achteraf! :+

(Ik doe trouwens wel gewoon multiwax op m'n helm en visier...)


en zelfs dat kan tegenwoordig zonder water.
Er zijn van die handgels te koop (hema ofzo)
die reinigen zonder water.

Maar lijkt me een duur geintje, je hele motor "wassen" met WD40.
Voor de velgen inderdaad prima spul.
 
en zelfs dat kan tegenwoordig zonder water.
Er zijn van die handgels te koop (hema ofzo)
die reinigen zonder water.

Maar lijkt me een duur geintje, je hele motor "wassen" met WD40.
Voor de velgen inderdaad prima spul.

Valt best mee hoor. Een normale bus WD40 gaat toch wel een wasbeurt of 6 a 8 mee. :) En dan zitten daar ook nog de normale WD-40 toepassingen bij. Voordeel is dat ik mijn motortje vaak schoonmaak, dus supervies wordt hij niet. Maar zit hij onder het zand of zo, dan kun je beter maar wat water gebruiken, anders ben je hem aan het opleuken met krassen. ;)
 
volgens mij geeft iedereen hier de voorkeur aan wd 40
in plaats van auto was :?
wat gebruiken jullie dan om je slot te smeeren autowas :?

ben toch niet achterlijk!!!
 
Rain X op de buitenkant van je vizier doen ook wonderen! Bij een beetje snelheid, vliegen de druppels ervanaf!
 
volgens mij geeft iedereen hier de voorkeur aan wd 40
in plaats van auto was :?
wat gebruiken jullie dan om je slot te smeeren autowas :?

ben toch niet achterlijk!!!
:+

Motor wassen met autoshampoo, velgen en achterbrug inspuiten met Dasty om het vuil en kettingvet te verwijderen, afspoelen met water, afspoelen met water met wat glansspoelmiddel, laten drogen en in de wax zetten :)

Nou ik dit zo lees weet ik weer waarom ik niet zo vaak mijn motor poets ;)
 
:+

Motor wassen met autoshampoo, velgen en achterbrug inspuiten met Dasty om het vuil en kettingvet te verwijderen, afspoelen met water, afspoelen met water met wat glansspoelmiddel, laten drogen en in de wax zetten :)

Nou ik dit zo lees weet ik weer waarom ik niet zo vaak mijn motor poets ;)

:^ :^ :^ :^ :^ :^ en dat is ook wel te zien bij mij ook :X

Afgelopen seizoen 10.000 km gemaakt en 2x gewassen. (2 fotoshoots :P )
 
peterolium, wonder poetsmiddel, werkt zelfde als diesel alleen is niet zo vet, gooi je peterolium in diesel kachel moet je ook olie toevoegen anders is het te schraal.
dus geen iri oliefilmlaagjes die achter blijven.
werkt perfect voor alles wat zwart moet zijn, velgen, motorblok, uitlaat.
 
Yep, doe ik al jaren. Schoonmaken met S100, afspoelen met water. Ff in de turtlewax (voor metallic). Tóppertje.
Voor m'n vizier gebruik ik het ook. Ik heb wel eens Rain-X (ander merk) gebruikt en toen kreeg ik rare vlekken/verkleuringen in het vizier. Vanaf dat moment zet ik het vizier wekelijks ff in de Turtle.
 
je kan die turtlewax dus voor de hele motor gebruiken en ook op je vizier?

daar gaat het mij namelijk om.


turtlewax haalt een zeer klein laagje van je lak af en vult dat met bescherming. Daarom glimt alles zo mooi en prachtig :+

Dit gebeurt dus ook als je dat op je vizier doet. Gevolg: krassen en een dof vizier.
Niet doen dus. Bij de meeste vizieren/helmen staat een waarschuwing dat je geen poetsmiddelen moet gebruiken voor schoonmaak.

Vizier schoonmaken: dreft, doet wonderen.
anti beslaan: 1 druppel sop uitwrijven met een droge zachte doek.
 
Hoi
Ik gebruik TurtleWax voor al het poetswerk .
Ook op helm , vizier van helm , ruitje van motor ( lichte krasjes verdwijnen en regendruppels rollen er zo vanaf ) , autoruiten maar ook natuurlijk lakken van zowel auto , motor als helm .
Inderdaad is het niet het meest makkelijk uit te poetsen product , maar beschermt lang .
Wel oppassen dat je niet op rubber of ongespoten kunststof delen komt .( geeft lelijke witte strepen ) .

Gtz Knut
 
Turtlewax is tegenwoordig een merknaam geen product, net zoals b.v. Valma wat ook allerlei poets artikelen in hun assortiment heeft.

Het ligt er dus aan welk product jij gezien hebt...

Ze zullen ook best wat voor autoramen verkopen.
Sterker nog, Valma is onderdeel van het Amerikaanse Turtlewax Inc. en ook de Nederlandse (en Belgische) importeur van Turtlewax. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan