tusse

Todavia

Rookie
25 apr 2006
27
0
Roelofarendsveen
Van de monteur van de motoportshop kreeg ik de opmerking 'm nog even in te rijden ondanks de 35000 op de teller. En wat meer toeren maken, aub.
Rij ik 140 in z'n vier, maar sjongejonge wat zuipt ie dan mijn divvy 900. '(
Het schijnt goed te zijn om veel toeren te maken maar dat geeft vlgs mij ook meer slijtage in de radartjes. Wat moet ik dan aanhouden voor gemiddeld toerental, iemand goed advies? :)
:Y :Y :Y
 
140 in 4e op een div900 ?????????????????????????? das 7000rpm .. pfff
Rij altijd in een zo hoog mogelijke versnelling. Das tuinigst.
Af en toe es wat 'kietelen' mag ...
Bij gewoon mee met het verkeer rijen is alles tussen 2500&5000 prima voor de div900.
Bij een normale rijstijl ga ik zelden boven de 5000 rpm ... kzou begot nie weten waarom. Meestal opschakelen bij 4000rpm.
Had ik meer toeren gewild dan kocht ik mij wel een banaan.
Der is absoluut nix mis met lekker relax aan 80km/u en 3500rpm in 5e te toeren hé, maar anderzijds is 70 in 3e aan 4000rpm ook best lekker.
Het hangt beetje af van waar de "sweet spot" zit in je blok.
Bij die van mij zit die rond de 4000 rpm, net DAT toerental waar het blok perfect zoemt als een naaimachientje.
Verbruik? bij normale rijstijl: 1:18 tot zelfs 1:22,
 
klopt, maar asje continu op hoge toeren rijdt moet je niet verwonderd zijn asje verbruik hoog ligt ...
Een toermachine as de div900 is gemaakt om te toeren, niet om te racen.
Af en toe de redzone kietelen, mag best, maar een div900 voelt zoch best in zen sas halverwege de rpm schaal ....
 
Hij begint in ieder geval wat beter te rijden nu nadat ik de boel wat heb schoongeblazen in z'n hoge toeren, na de koop was sloeg ie al af als ik iets te snel de choke uitzette. :?
Ik vind trouwens ook wat hakkerig schakelen boven de 5000 toeren, misschien toch wat sneller doorschakelen en de goedbedoelde adviezen beperken tot lekkere lege wegen zonder statiefjes in de berm. :W
 
Zo is het ;)

Wat je choke betreft: die zou bij een div900 toch echt relatief snel eraf mogen.
Koude motor (ook op hete zomerdagen) starten met volle choke en zonder gas geven, 5 seconden later choke halfweg, wegrijden, en al na een halve minuut rijden zou de choke helemaal uit moeten kunnen. Zelfs bij vriestemperaturen. As je je choke echt veel langer nodig hebt dan zijn je carbs/luchtfilter niet in echt orde. Een warme div900 start je absoluut zonder choke en zonder gas. Een lauwe div900 vraagt wat 'startgevoel' ...

Succes ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan