Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het beste advies is in mijn ogen super alertheid
heel attent moet je zijn als of links of rechts van je een gaatje valt
laat je eigen zien ik gebruik mijn alarmlichten
Heb jij rembekrachtiging?1 vinger aan de rem bij de BMW is toch gevaarlijk en eigenlijk de reden dat ik deze poll doe: als de wijsvinger te veel aan de binnenkant zit heb je toch te weinig remkracht. Als je eenmaal remt met 1 vinger (en te weinig hebt) kun je ook niet meer loslaten om vervolgens je hele hand te gebruiken.. ik niet althans.
Dit heeft me al een paar keer benauwde moment opgeleverd.
Twee vingers lijkt idd het beste en is kennelijk wat de meerderheid doet.
Als je gewoon mak aan doet, zoals in de richtlijn staat, is het niet echt nodig om de hand aan de rem te hebben. Ten eerste heb je ook je voetrem nog, en daar is je voet vlak bij, ten tweede moet het amper tijd kosten om je hand bij je rem te krijgen.
Ik vind het in de file een veiliger idee mn beide knuisten goed aan het stuur te hebben als er iets gebeurt
Ik dacht dat vingers nooit op de rem mochten gelegd worden.
>> Bij een schrikreactie (bijvoorbeeld in dit geval een auto dat van baanvak wisselt) knijpen mensen meteen vast wat ze vast hebben, maakt niet uit wat het is. 't Is een menselijke reflex. Wanneer mensen dit dan doen met hun voorrem, kun je je wel onderuit remmen en dan is't van: "plotseling lag ik er, ik deed niets verkeerd."
Pols onder een lichte hoek houden, zodanig dat je naar je rem wilt grijpen, dat je sowiso je gaskraan al dichtdraait en dan gelijdelijk remkracht opbouwen.
Toch?
Geen 2 vingers aan de rem. Mij is geleerd dat de kans groot is dat je die 2 andere kwijt bent zodra je een ongeluk krijgt of jezelf onderuit remt. Aangezien deze dan tussen de handel en het handvat zitten en je geheid ergens tegen aan knalt.
Dus ik rij eigenlijk nooit met 2 vingers aan de handel, of allemaal of geen. Maar om de vraag van TS te beantwoorden, door de file maar geen hand aan de rem.
Jij kunt je remhendel tegen het stuur aanknijpen?2 vingers op de hevel en 1 vinger tussen de hevel en het gas waardoor geheel dichtknijpen van de rem niet meer gaat
Geen 2 vingers aan de rem. Mij is geleerd dat de kans groot is dat je die 2 andere kwijt bent zodra je een ongeluk krijgt of jezelf onderuit remt. Aangezien deze dan tussen de handel en het handvat zitten en je geheid ergens tegen aan knalt.
Dus ik rij eigenlijk nooit met 2 vingers aan de handel, of allemaal of geen. Maar om de vraag van TS te beantwoorden, door de file maar geen hand aan de rem.
NeeJij kunt je remhendel tegen het stuur aanknijpen?
1 vinger aan de rem bij de BMW is toch gevaarlijk en eigenlijk de reden dat ik deze poll doe: als de wijsvinger te veel aan de binnenkant zit heb je toch te weinig remkracht. Als je eenmaal remt met 1 vinger (en te weinig hebt) kun je ook niet meer loslaten om vervolgens je hele hand te gebruiken.. ik niet althans.
Dit heeft me al een paar keer benauwde moment opgeleverd.
Twee vingers lijkt idd het beste en is kennelijk wat de meerderheid doet.
Die achterrem gebruik je dus altijdJa die electrische van BMW, doet het heel goed.
Ik zal dus wel gewoon te hard rijden.
Achterrem gebruik ik nooit omdat ik verwend ben met dual brake
Is wel een goeie tip...