tussen de files rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini-Rik

Rookie
2 dec 2009
9
0
Schoonhoven
hallo daar,

khad even een vraagje over het file rijden. laatst had ik een discussie met mijn econ. leraar over de kilometerheffing, wat al snel afdwaalde naar de eventueele heffing op motors. mijn leraar dacht dat een motor volgens de wet strafbaar is als deze tussen de files doorrijd. ik heb altijd gedacht dat dit niet zo was, maar nu vraag ik me af, heeft er iemand een idee waar ik wettelijk bewijs kan krijgen dat dit toegestaan is?

alvast bedankt
 
Gebrui kde zoekfunctie eens.
Het mag wel, mits je je aan afspraken houdt. Doe je dit niet kan je art 5 wvw ten laste gelegd worden.

Slotje maar weer.
 
Files kosten de automobilist veel tijd. Nog meer tijd kost het wanneer motorrijders in dezelfde lange rij moeten aansluiten, of wanneer motorrijders in plaats van de motor ook voor de auto zouden kiezen. Door motorrijders ruimte en aandacht te geven, profiteert de automobilist ook. Sinds 1991 is het toegestaan, mits snelheids verschil niet groter is dan 10km.h
 
Wie die 10km/u verschil heeft verzonnen heeft zeker nog nooit motor gereden.
Ik rij best wel vaak tussen een file door en als deze stil staat rij ik er echt niet met 10km/u door heen, dan val ik om!
 
Wie die 10km/u verschil heeft verzonnen heeft zeker nog nooit motor gereden.
Ik rij best wel vaak tussen een file door en als deze stil staat rij ik er echt niet met 10km/u door heen, dan val ik om!
leren motorrijden dan maar :?
 
Wie die 10km/u verschil heeft verzonnen heeft zeker nog nooit motor gereden.
Ik rij best wel vaak tussen een file door en als deze stil staat rij ik er echt niet met 10km/u door heen, dan val ik om!


Ik denk dat dat ook niet wordt bedoeld, want het wordt gedoogd, als er een agent oid aanwezig is op het moment, zal hij eerder kijken of je er niet met 50KM/h langsknalt, er zal worden verwacht dat de motorrijder naar eigen inzien veilig handeld en niet als een dwaas langs de file gaat rijden
 
hallo daar,

khad even een vraagje over het file rijden. laatst had ik een discussie met mijn econ. leraar over de kilometerheffing, wat al snel afdwaalde naar de eventueele heffing op motors. mijn leraar dacht dat een motor volgens de wet strafbaar is als deze tussen de files doorrijd. ik heb altijd gedacht dat dit niet zo was, maar nu vraag ik me af, heeft er iemand een idee waar ik wettelijk bewijs kan krijgen dat dit toegestaan is?

alvast bedankt

Het is strafbaar, tenzij je je lopend naast de motorfiets begeeft, als peddelend vanuit je brommobiel, tenzij je op het voetpad komt en van rechts, zonder haaientanden, een ongelijkwaardige voorrangskruizing opdraait, met middenberm, terwijl je zelf al halverwege de kruising bent, en je wel de motor op naam hebt laten zetten (terwijl je nog geen achttien bent) maar nog geen verzekering hebt geregeld.

Zet wel je helm op. Dat is verplicht.













:+
 
Ik denk dat dat ook niet wordt bedoeld, want het wordt gedoogd, als er een agent oid aanwezig is op het moment, zal hij eerder kijken of je er niet met 50KM/h langsknalt, er zal worden verwacht dat de motorrijder naar eigen inzien veilig handeld en niet als een dwaas langs de file gaat rijden
Aaaahhhhgggg... Waar blijft dat slot! ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan