Tussen file doorrijden op het ritsvak

fastmatti

MF'er
1 aug 2004
75
0
Ik rij elke dag (met de auto)in de file op de snelweg, ik kom dan twee ristvakken tegen. Wat ik erg vaak zie is dat motorrijders op het ritsvak tussen de file door blijven rijden, terwijl mij het toch vrij logisch lijkt dat de auto's gaan ritsen. Ook zie ik veel motorrijders die over de redresseerstrook rijden, wat in mijn ogen een veiligere keuze is, ondanks dat het niet mag.

Dus ik vraag mij af wat jullie doen en wat het verstandigst is.
 
Ik probeer daar op een veilige manier tussen de auto's door te gaan en houd er rekening mee dat automobilisten van de linkerbaan naar rechts willen invoegen. Als de situatie het toelaat probeer ik ook een baantje op te schuiven om aldaar tussen de rijen door te manoeuvreren. Bij ritsvakken moet je er vanuit gaan dat automobilisten van rijstrook wisselen en de kans dat ze daarbij niet goed uitkijken is reëel.
 
ik zou over de rechterkant ergewoon langs gaan.. niet zeuren gewoon gassen.. en als je blauwe lampjes ziet.. harder gaan!
 
Gewoon over het ritsvak. Je weet dat het spul tzt naar rechts gaat dus hou je er rekening mee. No problemo.
 
Links om de ritsers, meestal is er zat ruimte op de baan om de redresseerstrook niet te hoeven gebruiken. Eigenlijk nooit zo problemen mee gehad.
 
ik heb ook last van twee 'rits-momenten' en ik vind dat ook heel vervelend. Het blijft altijd een beetje gerommel want je moet namelijk ook nog een gangetje opschuiven. En de automobilisten zijn zelf te druk bezig met invoegen om ook nog es op een motorrijder te letten.
 
ik kom als ik de motor pak ook een ritsvak tegen bij zaltbommel, op dat punt duik ik meestal gewoon tussen de file
 
Ah, weer een andere variant van de discussie :)

Is nogal afhankelijk van de situatie.

Soms tussen de file door tot het ritsvak,
dan tussen de linker rij, netjes meeritsen.

Soms tussen de file door tot het ritsvak,
dan tussen de rechter rij, netjes laten ritsen.

Soms tussen de file door tot vlak voor het ritsvak,
dan tussen de rechter rij door, baantje opschuiven.

Soms tussen de file door tot bij het ritsvak,
en meteen door naar de meest rechterbaan, omdat
daar wel doorgereden wordt.

En als het zo uitkomt, variaties op bovenstaande.
 
tot een auto dat ook denkt en ineens naar links komt zetten om een half ingevoegde auto te passeren. Heb het helaas zien gebeuren, en motorrijder kon geen kant op. Gelukkig alleen wat blikschade. Geen idee wie hier de schuld uiteindelijk heeft gekregen, motorrijder was oke. Dus ik ga tussen 3 en 4 door en voeg dan in en rijd verder tussen 3 en 2.
 
blikken zijn blind...
blikken kunnen niet ritsen...

en jij gaat er tussen rijden :?
 
tot een auto dat ook denkt en ineens naar links komt zetten om een half ingevoegde auto te passeren. Heb het helaas zien gebeuren, en motorrijder kon geen kant op. Gelukkig alleen wat blikschade. Geen idee wie hier de schuld uiteindelijk heeft gekregen, motorrijder was oke. Dus ik ga tussen 3 en 4 door en voeg dan in en rijd verder tussen 3 en 2.
stupid.gif
 
Je kan ook wachten tot ze allemaal weg zijn, maar dan ben je iedere dag zo laat thuis he :P


Ach, als je zowel 's morgens als 's avonds na de spits vertrekt,
heb je nergens last van. Wat je normaal 's avonds doet is misschien
ook wel 's morgens te doen. Ofwel, gewoon je dag efficienter indelen...
 
Ik ga juist met de motor naar mijn werk om geen rekening te hoeven houden met files.
 
blikken zijn blind...
blikken kunnen niet ritsen...

en jij gaat er tussen rijden :?
Wat dacht je van zwaar ge-ergerde blikbestuurders, die express motortje pesten, omdat een van mijn mede-motorrijders weer eens zonodig op het laatste moment de file induikt met ong. 120 op de klok, 5 blikken afsnijdend? Daarmee verpesten motorrijders soms het eigenlijk wel een beetje zelf. Of doen motorrijders dat niet??
 
Terug
Bovenaan Onderaan