Tussen paaltjes doorrijden..

Ik ga er altijd maar vanuit dat ik dezelfde rechten en plichten heb als een automobilist. Er wordt het een en ander gedoogd zoals door files rijden en doorrijden tot vooraan bij het verkeerslicht. Ik kom dagelijks op een stukje met 2 rijbanen rechtdoor voor een verkeerslicht die te smal zijn zodat ik er met mijn motor niet tussendoor kan (soms heb ik mazzel) Ernaast loopt een fietspad. Ik zie regelmatig dat motorrijders het fietspad gebruiken om naar voren te gaan. Ik vind dat te ver gaan. Een fietspad is voor fietsers, daar heb je als motorrijder weg te blijven. Kan ik er niet tussendoor, jammer dan, dan wacht ik maar ff, big deal.....
 
Sorry, ik moest opeens denken aan het beroemde sterke verhaal van afgereden cilinders van een BMW politie motor die een brommerrijder achtervolgde die tussen 2 paaltjes een steegje in schoot. Volkomen bull...t natuurlijk maar klinkt wel stoer natuurlijk. Beetje off-topic.

[poging tot on-topic]
Ik denk trouwens ook dat het niet de bedoeling is om met een motor tussen die paaltjes door te gaan (ook al past het prima), die dingen staan er om alleen bestemmingsverkeer door te laten dacht ik?
[/poging tot on-topic]
 
Wat bedoel je hiermee? Je mag je motor toch gewoon op alle plaatsen parkeren waar een auto mag parkeren?
Volgens mij mag je met een motor niet op betaaldparkeervakken (3x woordwaarde) staan, maar ik kan me vergissen...

Over dat tussendoor rijden mag, mijns inziens, gewoon, tenzij er expliciet staat aangegeven dat dit niet mag. (Doodlopende-weg-bord betekend niet dat je er niet doormag, dus ook al blijkt de weg voor jou niet dood te lopen, "vooral doorgaan" (om maar eens een beroemde qoute te gebruiken ;) )
 
Laatst bewerkt:
Het mag gewoon, tenzij er een bord staat dat het niet mag. Is zelfs een examenvraag over: zie je een plaatje van een motorrijder die overduidelijk een park/bos binnen rijdt, langs twee van die paaltjes. Erbij staat een bord dat het verboden is om te bromfietsen. U wilt rechtdoor, mag dat? Ja dus.
 
Mijn rijleraar zei altijd

'gebruik de voordelen van de motor en hou rekening met de nadelen' ;)

dusssss.... lekker erdoorheen! :]
 
amsterdammertjes doen pijn aan je knieen :(

(oh andere paaltjes :P )
En een knietje doet pijn aan je paal B|

Ik ga er altijd maar vanuit dat ik dezelfde rechten en plichten heb als een automobilist.

Ik zie regelmatig dat motorrijders het fietspad gebruiken om naar voren te gaan. Ik vind dat te ver gaan. Een fietspad is voor fietsers, daar heb je als motorrijder weg te blijven. Kan ik er niet tussendoor, jammer dan, dan wacht ik maar ff, big deal.....
Als er een bord staat 'verboden voor auto's' mag je er met de motor dus wel in.
En het ligt er maar net aan hoe dat fietspad er uitziet.
Als het een fietsstrook is die gewoon bij de weg hoort mag je als motor er gewoon langs(doorgetrokken versus onderbroken streep)
Of het altijd even netjes is om er ook gebruik van te maken is een 2e.
 
Dat klopt agent, ik heb hem gewoon netjes geduwd O-) en aangezien ik dan geen bestuurder ben maar een voetganger is er niks aan het handje :)

Pas op, in Belgie ben je dan WEL degelijk nog steeds een bestuurder. Motorfietsen en bromfietsen (en auto's met pech) voortduwen >> bestuurder. Enkel bij niet-gemotoriseerde fietsen of fietsen-met-hulpmotor voortduwen ben je geen bestuurder meer. Zelfs als ruiter naast een paard ben je een bestuurder.
 
ten 1ste: als je een politie agent in de auto hebt.. die kan je toch niet volgen..(paaljes duh!!:D)
ten 2e: als je een politie agent hebt op de motor... die zou jou wel begrijpen :P

:+



maar volgens mij mag het gewoon.. mits er geen bordjes staan...
 
ten 1ste: als je een politie agent in de auto hebt.. die kan je toch niet volgen..(paaljes duh!!:D)
ten 2e: als je een politie agent hebt op de motor... die zou jou wel begrijpen :P

:+



maar volgens mij mag het gewoon.. mits er geen bordjes staan...
Eén woord: Kenteken. B|
 
Allen hartelijk bedankt voor de replies! Na het topic zo eens te evalueren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het voorlopig maar op m'n oude ritueel hou en er gewoon tussendoor rij :] Mocht dat ooit veranderen, zijn jullie de eersten die het horen! Thanks! :}
 
Hoe zit het dan eigenlijk met bussluizen? Daar staan meestal alleen maar borden bij dat een auto er op vastloopt, maar zover ik me kan herinneren geen verbod...
 
Terug
Bovenaan Onderaan