Tussen paaltjes doorrijden..

rlb

Die hard MF'er
25 mei 2004
452
1
Rotterdam
Beste MF'ers,

Ik heb als ik van huis wegrijd en richting centrum wil de mogelijkheid om over de grote weg te gaan (veel stoplichten), of gebruik te maken van een soort van parallelweg, wat ik ook vaak doe. :]

Nu staan er op die parallelweg zo'n beetje halverwege paaltjes op de weg (van die rood/witte op heuphoogte). Je mag er met de auto gewoon tot aan de paaltjes rijden en van de andere kant is het voor auto's ook toegestaan om totaan de paaltjes te rijden.

Nu vroeg ik mij af... mag ik hier officieel eigenlijk wel met de motor tussendoor? En hoe zit dat met andere soortgelijke situaties waar 't niet verboden is voor auto's, maar waar 't wel lijkt alsof ze er liever geen gemotoriseerde voertuigen hebben rijden? Het is namelijk zo verrekte handig :P
 
Het mag vast niet, ik doe het wel gewoon..
Zelfde als ik in de goede bui ben en de keuze heb tussen 20m fietspad of 3km omrijden.
 
Als er verder geen borden bij staan dat het niet mag mag alles wat ertussen door kan gewoon passeren denk ik.
 
Volgens mij mag dat gewoon.
Paaltjes dienen dan om sluipverkeer tegen te gaan; doorgaand verkeer moet de hoofdweg nemen.

Volgens mij dus een mazzeltje voor de motorrijder dus.
 
zolang dr geen bord staat mag het gewoon, hadden ze dr maar een muur van 5 meter hoog neer moeten zetten
 
Totdat 't kapstokartikel 5 uit de kast wordt gehaald :X :P
Lijkt me heel sterk, tenzij je met 80 door die paaltjes heen jast. Ik ken de situatie niet, maar uit de beschrijving lijkt me dat het mag.

En als je zeker wilt zijn: afstappen, brommert aan de hand door de hindernis voeren, opstappen, wegrijden. Als je met de motor loopt ben je namelijk een voetganger, en die zullen er zeker wel doorheen mogen.
 
En als je zeker wilt zijn: afstappen, brommert aan de hand door de hindernis voeren, opstappen, wegrijden. Als je met de motor loopt ben je namelijk een voetganger, en die zullen er zeker wel doorheen mogen.
Klopt, zo ben ik eens aangesproken door een plizie, terwijl ik op een voetpad piccie's van mijn motort stond te maken, dat ik in overtreding was, ik vroeg waarom.
Hij vertelde me dat hij aannam dat ik de motor niet op mn rug het voetpad op gekregen heb. Dat klopt agent, ik heb hem gewoon netjes geduwd O-) en aangezien ik dan geen bestuurder ben maar een voetganger is er niks aan het handje :)
 
Lijkt me heel sterk, tenzij je met 80 door die paaltjes heen jast. Ik ken de situatie niet, maar uit de beschrijving lijkt me dat het mag.

En als je zeker wilt zijn: afstappen, brommert aan de hand door de hindernis voeren, opstappen, wegrijden. Als je met de motor loopt ben je namelijk een voetganger, en die zullen er zeker wel doorheen mogen.
Ook met 10 door een paaltje jassen en je hebt een probleem B|



Met 80 zou je er wel gewoon omheen mogen rijden, geen probleem ;)
 
Klopt, zo ben ik eens aangesproken door een plizie, terwijl ik op een voetpad piccie's van mijn motort stond te maken, dat ik in overtreding was, ik vroeg waarom.
Hij vertelde me dat hij aannam dat ik de motor niet op mn rug het voetpad op gekregen heb. Dat klopt agent, ik heb hem gewoon netjes geduwd O-) en aangezien ik dan geen bestuurder ben maar een voetganger is er niks aan het handje :)
Dat die agent er niet over begon dat jou motor uberhaupt niet op het voetpad mag stilstaan/geparkeerd mag zijn.... :? ;)
 
Ik zou het niet doen, voor je het weet heb je wel een bekeuring. Die lui zijn erg onvoorspelbaar. Neem het zekere voor het onzekere en een beetje omrijden op de motor is toch juist een genot :)

en die paaltjes staan er natuurlijk niet voor niks, vaak zijn dat de plekjes waar kinderen spelen.

*D
 
Soms gaat zelfs dat artikel niet op ;)

In dit geval dus, als er verder niets geen bebording ofzo bij staat mag je er gewoon omheen rijden.
Maar wel aan de RECHTERkant van t paaltje blijven he?? ;)
Nou, dat gaat lastig worden aangezien er 4 paaltjes staan en de meest rechtse in de berm staat :o Maar als je ze als een rijtje ziet zeg maar, rijd ik altijd tussen de 3e en 4e door, dus gewoon de rechtse rijstrook aanhouden zeg maar :)
 
Nou, dat gaat lastig worden aangezien er 4 paaltjes staan en de meest rechtse in de berm staat :o Maar als je ze als een rijtje ziet zeg maar, rijd ik altijd tussen de 3e en 4e door, dus gewoon de rechtse rijstrook aanhouden zeg maar :)
:P ik begrijp dat je snapt wat ik bedoel ;)
 
Ik zou het niet doen, voor je het weet heb je wel een bekeuring. Die lui zijn erg onvoorspelbaar. Neem het zekere voor het onzekere en een beetje omrijden op de motor is toch juist een genot :)

en die paaltjes staan er natuurlijk niet voor niks, vaak zijn dat de plekjes waar kinderen spelen.

*D
Nee, een beetje omrijden vind ik inderdaad niet echt heel erg, alleen in vind 't wel minder als ik in een stukje van een kleine kilometer 3 stoplichten tegenkom en als ik die alternatieve route neem, ik gewoon geen persoon op straat zie, laat staan een stoplicht.

Ik wou gewoon even officieel weten of het mag of niet, zo ja, dan doe ik het gewoon. Zo niet, dan zal ik mezelf er toe zetten om de hoofdstraat te gebruiken.
 
Ehe, doe het ook wel eens op 2 plaatsen hier in de buurt.

Beiden straten zijn doodlopend gemaakt vanwege de hoeveelheid sluipverkeer die erdoor ging. 1 plaats is afgezet met paaltjes, maar daar rij je gewoon tussendoor als stonden ze er niet.
Een andere plaats zijn het 3 borden op paaltjes (van die wit-rode die je ook wel eens in erg scherpe bochten vindt). Die staan dan zo: _ - _
Daar kan je met een beetje mikken juist tussendoor met een divi, of gewoon ernaast, daar heb je nog gewoon een meter berm :D

1ste weg doe ik af en toe om gewoon wat af te snijden. De 2de omdat je daar soms heel erg lang aan een rood licht staat wil je linksaf gaan (enkele beurten wachten, je kan er niet naar voor kruipen, is de strook om linksaf te gaan veel te smal voor)

Was het me vorige week nog aan het afvragen of het wel mag of niet. Aan 1 kant staat gewoon geen bord (de "korte" kant) en aan de andere kant gewoon doodlopend.
 
De motor roeleert gewoon. Ik bespaar mezelf 2x daags een zinloos rondje door het dorp inclusief 2 stoplichten door even een stukkie van een meter of 10 onverhard bospad te nemen. Ik denk dat dit niet verboden is, er staan immers nergens borden die expliciet aangeven dat ik er niet mag komen of dat het een pad zou zijn voorbehouden aan voetgangers o.i.d. dusseh.... volgens mij mag dit.

Wel jammer dat een hele hoop mensen geen motor op dat paadje verwachten en zo af en toe krijg je nog wel eens een boze blik. Sterker laatst sprak een honduitlater me zelfs aan op mijn onbehoorlijk gedrag (reed stapvoets :X ). Bleef volhouden dat het een voetpad was. Pfff. Best hoor, leuke hond, aju vrind :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan